Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ikke hvis man går ned i styrke proposjonalt med vektnedgangen :p 

Personlig er det skulderpress og press øvelser ( benk, dips ..  ) generelt som svekkes mest ved kutt, pull opprettholder seg temmlig bra. Bein er jeg usikker på da jeg ikke har fått trent ordentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Hadde en veldig bra knebøy økt på mandag. 100kg 5x7, deretter frontbøy med fokus på veldig sakte eksentrisk fase, 60kg 7x5.

Kunne nok løftet tyngre. I morgen er det frontbøy, skulderpress, mark og dips. Skulderpress er nok den øvelsen jeg merker det mest i. 

Dips blir jeg nesten bedre på

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge om treningen i sommer. Jeg har alltid basert treningen på de 7 store (mark, bøy, benk, skulderpress, stangroing, dips, pull ups) og da fastlåst på 5 reps. Tenkte å kjøre det samme men andre variasjoner av alle øvelsene samt litt høyere reps til å starte med. Litt av poenget med dette er også at denne alternative treningen skal gi meg utbytte i de opprinnelige øvelsene når jeg returnerer til de. Noen som har noe input her?

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Gått ned 7 kg siden 3. mars nå, på "kutt". (Slow & steady)

 

-Svakere

-Mindre energi

-Keen på godteri  :rofl:

 

+Føler meg sunnere

+Bedre kondisjon

+Ser litt bedre ut (Har tatt bilder, så blir spennende når jeg er ferdig å se hvor mye forandring det er)

ned 5 her. Kjører nå OneMealADay og har gjort det i 2-3 uker. Står bom fast på 80kg :|

 

Par uker til, går jeg ikke ned av det blir det Ett måltid og så 48 timer uten mat. Går jeg ikke ned av det skyter jeg meg selv

Endret av discostu
Lenke til kommentar

219W, så god hjelp av å sykle i gruppe. Syklet samme strekning *alene* og med samme watt for noen uker siden, da var farten 31 km/t ca.

 

Men veldig forskjellig fordeling. Alene lå jeg rundt terskel (ftp=282W), og litt under. Mens under racet nå var det enten veldig rolig, eller max push for å bli værende i gruppa f eks 14 min over 420W, 18 min mellom 330-420W.

Sjekk her: https://i.imgur.com/qhbJb92.png

Ser sterkt ut :) Er annerledes og sykle ute enn inne merker jeg, ligger på FTP244W målt på ramp test på rulle, men 200W føles fremdeles hardere inne enn ute.

Lenke til kommentar

Takk :)

Tok selv ramp test nylig på rulla, derav 282W i FTP.  Enig i den følelsen du beskriver. Tror problemet er at det blir så statisk på rulle, utendørs får man litt naturlige pauser, gjerne bare på noen sekunder, som gjør man får friskere bein. Nesten sånn at det å holde litt ujevn fart er en fordel (selv om man ofte sikter på å være så jevn som mulig). Og at på rulle blir det jevn motstand rundt hele tråkket, mens utendørs vil man klare å trykke hardere opp/ned og bruke mindre kraft på toppen og bunnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk :)

Tok selv ramp test nylig på rulla, derav 282W i FTP.  Enig i den følelsen du beskriver. Tror problemet er at det blir så statisk på rulle, utendørs får man litt naturlige pauser, gjerne bare på noen sekunder, som gjør man får friskere bein. Nesten sånn at det å holde litt ujevn fart er en fordel (selv om man ofte sikter på å være så jevn som mulig). Og at på rulle blir det jevn motstand rundt hele tråkket, mens utendørs vil man klare å trykke hardere opp/ned og bruke mindre kraft på toppen og bunnen.

Så på det bildet du linket, hvor det står "total work: ~2000kj" 

Er ikke det veldig lite for 84km? Eller er det jeg som er helt på bærtur?

Lenke til kommentar

Forskjell på total work og faktisk kalorier forbrent. :) 2000 kJ tråkket i pedalene er ca. det samme som 2000 kcal forbrent. Grunnen til dette er man bare har en effektivitetsgrad på det å tråkke i pedalene på ca. 25%. Så for å ha utført 2000 kJ arbeid på pedalene, har kroppen forbrent 8000 kJ, som igjen er ca. 2000 kcal.

Lenke til kommentar

Ja, de musene bør seriøst slutte å ta BCAA.

Haha ja, sliter med å se hvilken negativ effekt dette har på kroppen. Aminosyrer som tar snarveien utenom deaminering forårsaker depresjon og overvekt... Man skal lese mye før øynene faller ut.... :p

Endret av Dufen
Lenke til kommentar

Litt vondt + nesten litt kulaktig nederst på ene stortåa mi. Litt diffust vondt har det vært i overkant av ei uke, men kul/lett opphovning er nytt. Har noen vært borti det før?

 

Har økt en del på jogginga i det siste hvis det har noe å si, men har vært skadefri og økt gradvis.

 

Prøvd å avstå fra trening(/løping/overdreven belastning) i en ukes++ tid? Hvis ja, bestill legetime. Hvis ikke; prøv.

Har du greit med rom foran i skoen?

 

ellers bittelitt googling;

https://www.runnersworld.com/advanced/a20846025/owners-manual-big-toe-big-deal/

https://www.verywellhealth.com/causes-of-pain-at-the-big-toe-joint-1337792

https://www.foot-pain-explored.com/toe-joint-pain.html

(kan ikke gå god for resultatene da jeg ikke har finlest, og skjønte ikke helt hvor nederst er)

Endret av Kovalevskaja
Lenke til kommentar

Synes folk her inne at det er OK å gi beskjed til personal på treningssenteret at en av medlemmene STINKER svette og bråker unødvendig mye?

Jeg har relativt høy terskel for lyd/stønning, men når vedkommende mer eller begynner å brøle på første rep(av 12),synes jeg det blir for dumt..

Også er det lukten da, relativt høy terskel her også, og skjønner at folk svetter på treningssenteret, ikke har nyvasket klær osv. MEN - fy faen hvordan vedkommende lukter.. Det forpester hele senteret og garderoben. Han går der på morgenen når det er mindre folk, samt at det ikke er personale på jobb.

 

Er det bare jeg og treningspartneren min som er hårsåre, eller er det innafor å gi beskjed til personale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...