Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva var snittwatten du produserte i de to timene?

219W, så god hjelp av å sykle i gruppe. Syklet samme strekning *alene* og med samme watt for noen uker siden, da var farten 31 km/t ca.

 

Men veldig forskjellig fordeling. Alene lå jeg rundt terskel (ftp=282W), og litt under. Mens under racet nå var det enten veldig rolig, eller max push for å bli værende i gruppa ? f eks 14 min over 420W, 18 min mellom 330-420W.

Sjekk her: https://i.imgur.com/qhbJb92.png

Lenke til kommentar

Ifølge en PT som observerte min knebøy økt i dag, har jeg svake lår! Kommer opp av bunn ganske greit, men så får jeg mye hjelp av ryggen. Jeg som har hatt så mye fokus på nettopp lårene i det siste... Uansett så gir det mening, da jeg er mye sterkere i markløft (1rm 160kg sist jeg prøvde), i motsetning til knebøy som jeg tenker jeg klarer 120-130kg 1rm. Trente med 105kg 5x5 i dag. 

 

Veldig positivt med folk med peiling som er behjelpelige! 

Lenke til kommentar

Ifølge en PT som observerte min knebøy økt i dag, har jeg svake lår! Kommer opp av bunn ganske greit, men så får jeg mye hjelp av ryggen. Jeg som har hatt så mye fokus på nettopp lårene i det siste... Uansett så gir det mening, da jeg er mye sterkere i markløft (1rm 160kg sist jeg prøvde), i motsetning til knebøy som jeg tenker jeg klarer 120-130kg 1rm. Trente med 105kg 5x5 i dag.

 

Veldig positivt med folk med peiling som er behjelpelige!

Tror du heller skal satse på tips fra Countryman :)

 

Det er forøvrig vanlig å være markant sterkere i mark enn bøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du heller skal satse på tips fra Countryman :)

 

Det er forøvrig vanlig å være markant sterkere i mark enn bøy.

Ofte kun er resultat av at man trener mer mark, og er mer komfortabel enn i bøy. Løftene bør jevnes ut etter hvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har trent lite bøy i forhold til mark. Det som skjer er at mine knær går litt bakover, så det blir tendenser til "good morning". 

De siste ukene har jeg hatt mye fokus på å holde knærne i samme posisjon så lenge så mulig, for å nettopp bygge quadsa. 

Så sånn sett gir det mening at de ikke er sterke nok

Lenke til kommentar

Ofte kun er resultat av at man trener mer mark, og er mer komfortabel enn i bøy. Løftene bør jevnes ut etter hvert.

stemmer kanskje bra.

Er en mil sterkere i mark én bøy.

Men så liker jeg også mark vesentlig bedre og gjør derfor mer det.

 

 

Ellers: Hva tenker dere om Thrusters i et styrke/hypertrofi program? ?

Lenke til kommentar

stemmer kanskje bra.

Er en mil sterkere i mark én bøy.

Men så liker jeg også mark vesentlig bedre og gjør derfor mer det.

 

 

Ellers: Hva tenker dere om Thrusters i et styrke/hypertrofi program? ?

Frontbøy til press?

 

Hvorfor ikke tenker jeg, du utvikler eksplosiv styrke med øvelsen.

Lenke til kommentar

BØR er nok stikkordet her ja ;)

Folk bør absolutt bli flinkere å trene knebøy ja. Man blir selvsagt også sterkere i mark av det. 

 

Har trent lite bøy i forhold til mark. Det som skjer er at mine knær går litt bakover, så det blir tendenser til "good morning". 

De siste ukene har jeg hatt mye fokus på å holde knærne i samme posisjon så lenge så mulig, for å nettopp bygge quadsa. 

Så sånn sett gir det mening at de ikke er sterke nok

Se om SBD knevarmere hjelper. En god knebøy overføres til nær sagt alle andre øvelser. Finn en bøy som passer deg.

 

stemmer kanskje bra.

Er en mil sterkere i mark én bøy.

Men så liker jeg også mark vesentlig bedre og gjør derfor mer det.

 

 

Ellers: Hva tenker dere om Thrusters i et styrke/hypertrofi program?

Man liker det man er god og har progresjon i. Finner man en knebøy man er komfortabel med, så blir det fort like gøy. For meg fungerte ikke knebøy før jeg la om til low-bar for noen år siden. Jeg kunne legge 20kg på min pr økten etter jeg la om.

Lenke til kommentar

Jeg må trene knebøy til boks på grunn av knærne, jeg kan ikke gå lengre ned enn 90 grader.

 

I tillegg har jeg innklemming i hoften som gjør at ikke alle øvelser er så digge og mobilitet og fleksibilitet er forferdelig dårlig.

 

Jeg merker det ikke noe særlig i rumpa etter knebøyen. Leser at god hoftemobilitet er viktig for å aktivere rumpen.

 

Gjør jeg øvelsen feil siden jeg ikke merker det i rumpa, eller kan jeg anse at jeg ikke kommer til å merke noe særlig pga bøy til boks og hoften?

 

Jeg prøver å aktivere rumpen på forhånd men en del øvelser er ikke god for hoften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg merker mest at rumpa setter i gang når man er under parallell. Deretter er det mye knestrekker. Ellers merker jeg det ikke mye i rumpa, eller ei knestrekker, men så kjører jeg knebøy 3 ganger i uka. 

 

EDIT: Fant en artikkel jeg syntes er litt interessant. Han mener forøvrig at mange ikke har god nok kontroll over korsrygg/bekkenet, og derfor ikke bør kjøre dype knebøy med mindre dem har dette. Noe som selvsagt gir mening

 

https://treningogrehab.no/nokkelen-smertefri-kneboy/

Endret av BMWcoupeftw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første dag på kutt.

For en utrolig følelse å spise middag og kjenne jeg gjerne skulle hatt litt mer.

 

Meget spent på hvordan treningen vil bli fremover.

 

Gått ned 7 kg siden 3. mars nå, på "kutt". (Slow & steady)

 

-Svakere

-Mindre energi

-Keen på godteri  :rofl:

 

+Føler meg sunnere

+Bedre kondisjon

+Ser litt bedre ut (Har tatt bilder, så blir spennende når jeg er ferdig å se hvor mye forandring det er)

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...