Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Ble mcdonald :p

 

Fant en studie på lommelegen som sa at fastfoos er like bra som proteinbarer. Pleier å spise proteinbarer. Men samtidig sier andre at fastfood ikke er mat for mennesker ...

 

Uansett, spist 4 cheese nå og har 1200 kcals igjen ila dagen. 76g protein og 135g karbohydrater. 76g høres mye ut. Trodde kjøttet i burgerne skulle ta en del men målet er 140g protein så wooah (ifølge myfitnesspal etter lagt inn styrketrening på 820kcals).

Vent .. du fant en studie på lommelegen hvor man har undersøkt fastfood vs sjokoladebarer tilsatt proteinpulver? :ohmy::dontgetit::hmm:
Jeg skjønner ikke hva du vil frem til, altså ikke lommelegen som har laget studien, men det linkes fra den. Vær så god: http://www.lommelegen.no/artikkel/bør-du-bytte-ut-energibaren-med-big-mac-0

 

Edit: ser du fant den. Isokalorisk?

Studien gjelder supplementer etter trening som og inkluderer proteinshake, så det er ikke nødvendigvis kun energibar som de testet opp mot.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<

 

post-156614-0-55425000-1487322696.jpg

 

Forøvrig: noen som har lyst til å driste seg til å gi et løst anslag på hvor mye en kar på 80 kg forbrenner av å stå på salgsstand i syv timer? ~Syv timer med sammenhengende ståing, litt spankulering frem og tilbake, noe veiving med arma. Tenker selv ~300-500 kcal.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

 

Takk for svar. I dag halter jeg så vidt og merker at hofteleddsrotasjon med påfølgende strekk i hamstringen er det verste. Fortsatt ømt, men ikke så ille som i går.

Er nok riktig som flere av dere sier; tung mark og knebøy på samme dag var dumt, men sansyneligvis ikke noe VELDIG alvorlig som ikke lar seg rehabilitere fra :)

Takk for hjelp!

 

 

Betennelse i ryggen kanskje?

Hmmm, da må du i så fall redegjøre for hvorfor du tror at dette kan være aktuelt. Jeg utelukker det ikke, men ryggen min føles fin ut og skaden kom akkurat i det jeg skulle drive hoften frem.

 

Fysioterapeuten sa på tirsdag at det ikke var noen synlige skader eller tilsynelatende alvorlige rifter. Han sa det kunne rett og slett være kraftig krampe som slo inn eller en liten rift. Noe som uansett fikk hamstringen til å si at "dette gidder jeg ikke være med på" for å sitere fysioen.

 

Etter 4 dager uten trening og første rolige sykkelturen i dag er skaden minkende. Kjennes ut som jeg kan tillate knebøy og sumomarkløft. Lurer på om sistnevnte vil redusere belastningen på hamstringen og om den er et godt alternativ til konvensjonell markløft til skaden er borte?

Lenke til kommentar

 

 

De beste barene er de som ligger rundt 20g proteiner og inneholder ca rundt 200kcal.

Som feks questbarer eller oh yeah one. Iallefall næringsmessig.

Questbar smaker jo sagflis.

 

Cookies and cumcream er god, resterende er litt sagmugg ja, men men.. Koster å spise sunt! :p

 

CUMcream? Hva FAEN slags barer er det du spiser? :lol:

 

Om jeg skjønner riktig så er det ihvertfall kortreist og økologisk :lol:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...