Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Finnes det virkelig ikke en eneste treningslogg-app med disse enkle kravene?

 

- Kunne legge inn økter hvor man legger inn øvelser med antall sets og reps og kg

- Som øker antall kg et bestemt hakk hvis du greier alle sets/reps i øvelsen

- Som under økten sier "nå skal du gjøre den øvelsen med de set/rep/kg", så trykker du fullført så begynner klokka å telle ned en pausetid som du har satt før neste set starter

 

 

Har prøvd ut flere apper nå, men utrolig nok er det ingen som tilfredsstiller de enkle kravene. Kanskje jeg må begynne å utvikle en egen en? Nærmeste jeg har kommet er "Gym Workout Tracker & Trainer", men den øker ikke kg når man har greid en øvelse.

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det virkelig ikke en eneste treningslogg-app med disse enkle kravene?

 

- Kunne legge inn økter hvor man legger inn øvelser med antall sets og reps og kg

- Som øker antall kg et bestemt hakk hvis du greier alle sets/reps i øvelsen

- Som under økten sier "nå skal du gjøre den øvelsen med de set/rep/kg", så trykker du fullført så begynner klokka å telle ned en pausetid som du har satt før neste set starter

 

 

Har prøvd ut flere apper nå, men utrolig nok er det ingen som tilfredsstiller de enkle kravene. Kanskje jeg må begynne å utvikle en egen en? Nærmeste jeg har kommet er "Gym Workout Tracker & Trainer", men den øker ikke kg når man har greid en øvelse.

Sjekk ut appen strong.

Beste loggeappen jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Hei. Kritisk spørsmål her trenger svar på raskt egentlig.

 

Trente akkurat tung markløft etter tung knebøy (5x5 igjen) og på 4 settet, siste reppen skjøt det inn en "snap" i høyre hamstring og jeg sviktet helt. Raskt etterpå fulgt en slags krampelignende følelse og jeg hadde vondt bak der, men bare til det punktet at jeg klarer å gå/halte svakt på det.

 

Lurer på om jeg kanha røket noe....?!

Lenke til kommentar

Hei. Kritisk spørsmål her trenger svar på raskt egentlig.

 

Trente akkurat tung markløft etter tung knebøy (5x5 igjen) og på 4 settet, siste reppen skjøt det inn en "snap" i høyre hamstring og jeg sviktet helt. Raskt etterpå fulgt en slags krampelignende følelse og jeg hadde vondt bak der, men bare til det punktet at jeg klarer å gå/halte svakt på det.

 

Lurer på om jeg kanha røket noe....?!

 

Man kan jo bare komme med rene internettgjetninger her da, og her har du mine:

 

Jeg vil tippe at du hadde blitt liggende kald hvis du virkelig hadde røket noe tvert av. Du hadde heller ikke hatt mulighet til å gå på det.

Jeg tipper kroppen sa ifra slik: "nå var du rimelig tjukk i hue som kjørte tung mark rett etter tung knebøy, og hvis du ikke gir deg nå såå..."

 

Jeg gjetter på akutt overanstrengelse, eventuelt en mild ruptur/rift i noe som kunne har røket helt.

 

Svaret får du de kommende dagene.

Lenke til kommentar

Har heldigvis tilgang på fysio her på Leir. Håper for guds skyld ikke dette er noe alvorlig...leser at 'muscle belly tear' er typisk fremtredende på den måten jeg beskriver.

Syns det var skikkelig ekkelt når det skjedde. Skremte faktisk vannet av meg og alle muliger tanker om opprivingen av ditt og datt startet å jobbe...

Lenke til kommentar

Har opplevd noe lignende i den ene brystmuskelen for en del år siden. Var svært utrent og tok armhevinger med bredt grep, men jeg var kald. Var sikker på at noe var alvorlig galt da. Jeg ville tatt det svært med ro en stund, og snakket med fysioterapeut. Er det det samme som jeg opplevde går det over av seg selv om du bare tar det med ro en stund.

 

Hvorfor tar du så mange sett på markløft?

Lenke til kommentar

Har heldigvis tilgang på fysio her på Leir. Håper for guds skyld ikke dette er noe alvorlig...leser at 'muscle belly tear' er typisk fremtredende på den måten jeg beskriver.

Syns det var skikkelig ekkelt når det skjedde. Skremte faktisk vannet av meg og alle muliger tanker om opprivingen av ditt og datt startet å jobbe...

 

Tipper dette går veldig fint jeg. Som sagt, hvis noe først ryker vil du ikke være i tvil.

Du har de utøverne som nekter å la de to siste settene stå igjen, selv etter en slik smell - det er disse det går virkelig galt med.

 

Å lese seg opp på nett over "mulige årsaker" til skader (og sykdommer) bør unngås.

 

God bedring.

Lenke til kommentar

Takk for svar. I dag halter jeg så vidt og merker at hofteleddsrotasjon med påfølgende strekk i hamstringen er det verste. Fortsatt ømt, men ikke så ille som i går.

 

Er nok riktig som flere av dere sier; tung mark og knebøy på samme dag var dumt, men sansyneligvis ikke noe VELDIG alvorlig som ikke lar seg rehabilitere fra :)

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...