Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror litt av problemet med norske bilister er at alle tror de er flinke og at alle andre tar feil.

Mener å huske å ha sett en spørreundersøkelse der rundt 80% av de spurte mente de var bedre bilister enn gjennomsnittsnordmannen.

 

 

Her tror jeg du treffer problemet på kornet. Det er litt for mange som tror de gjør alt rett, men som gjør det forskjellig fra hva andre tror er rett :)

 

Alle norske bilister har jo gjennomført opplæring og sertifisering for å kunne kjøre på norske veier så jeg tror nok de aller fleste har rett oppfatning av hvordan man skal kjøre korrekt etter regelverket. F.eks blinking, holde avstand, feltskifte, holde fartsgrensene....burde ikke være så mye rom for ulike tolkninger hvordan dette skal gjennomføres.

Problemet kan heller beskrives med et ganske treffende ord....EGOISME. Folk tenker kun på seg selv og tar ikke hensyn til sine omgivelser, og når de setter seg bak rattet så legger de det de har av folkeskikk igjen hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, og noen presser og kutter inn forran biler. Holdt å få en idiot av ett kvinnfolk inn i bilen i går. Lå i rundkjøring og kvinnfolket bare dundra rett inn og selv måtte jeg bråbremse for å hindre at det smalt. Hun bare putra videre som om ingenting hadde skjedd.
En jeg kjenner ble nylig kjørt ned av en kvinnelig billist som ikke hadde skrapet rutene og bilen hans har pådratt seg større skader. Politiet ville seff ikke komme, men man får inderlig håpe at den billisten i det tilfellet mister lappen og får en passelig straff.

Lenke til kommentar

Du merker da ikke noe til det om lyset blir brukt korrekt. Altså i kombinasjon med parklys på dagtid, for da drukner det nemlig i sollyset.

 

Tror ikke du hadde oppdaget at enkelte biler har tåkelyset på. F.eks på de første Audi A6 (C4) der du har pære for nærlys rett over tåkelys:

 

audi-front-26488.JPG

Lenke til kommentar

Du gjør da ikke det? Det er ingen som blir blendet av tåkelys på dagen? Jeg tror bare dere liker å hate tåkelys litt mer enn dere faktisk gjør.

 

H8 Halogen har halvparten av styrken til pærene i Halogen nærlys, og jeg tror staten hadde vært de første til å reagere om tåkelys faktisk hadde vært forstyrrende på dagtid.

 

Tror vi kan konkludere mitt første spørsmål med at det er mest irrasjonelt hat som går her.

Lenke til kommentar

 

Vis meg gjerne lovparagrafen eller forskrifta som seier dette, sida det ser ut til å stride i mot den forskrifta eg siterte.

 

 

Det skal du få: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_28#KAPITTEL_28

 

 

 

KJØRELYS

11. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt eller gult kjørelys. Som kjørelys kan benyttes: Nærlys, nærlys med redusert spenning, særskilt godkjente lykter eller lykter for kurve-/tåkelys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...