Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

I dag var det en biltrailer som lå feil i rundkjøringen. Det var avkjøring til venstre, rett fram og til høyre. Jeg skulle rett fram, la meg ytterst, han la seg innerst og skulle visst rett fram han óg gitt. Holdte på å kjøre inn i sida på bilen min. Tulling!

 

Hva slags trailer? Hva slags (hvor stor) rundkjøring? Blinket han i god tid? Var du litt vel aggressiv i å komme forbi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å ta frem sykkelen igjen. Det er jo tydeligvis helt greit å ligge midt i feltet å bare ture avgårde i gangfart. Deilig i byen så kan jeg hoppe frem og tilbake mellom vei og fortau som det passer meg og spytte på biler. Så en som gjorde dette i dag.

Ja, det var en dum syklist, men ikke vær tilsvarende dum og tro alle er slik..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva slags trailer? Hva slags (hvor stor) rundkjøring? Blinket han i god tid? Var du litt vel aggressiv i å komme forbi?

 

En slik, ihvertfall det det kalles da jeg søkte "biltrailer" på Google: MZWZzxJ.jpg

 

Her er rundkjøringen. Den ligger på Gardermoen.

 

DEVSY8z.jpg

 

Det er to felter inn i rundkjøringen, men ikke ut. Han la seg, som sagt, helt til venstre. Han kunne lagt seg helt fint til høyre i denne situasjonen.

Lenke til kommentar

En slik, ihvertfall det det kalles da jeg søkte "biltrailer" på Google:

 

Google er ikke til å stole på. Trailer betyr tilhenger på engelsk. På norsk benyttes det mest synonymt med semitrailer - altså en trekkvogn med diger tilhenger. Kan forstå at folk har gått over til å bruke trailer som synonym for lastebil, men jeg mener det blir feil og rotete. En lastebil er ikke en tilhenger, uansett hva et østerriksk firma måtte mene ;)

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Google er ikke til å stole på. Trailer betyr tilhenger på engelsk. På norsk benyttes det mest synonymt med semitrailer - altså en trekkvogn med diger tilhenger. Kan forstå at folk har gått over til å bruke trailer som synonym for lastebil, men jeg mener det blir feil og rotete. En lastebil er ikke en tilhenger, uansett hva et østerriksk firma måtte mene ;)

Greit. Det var uansett en slik som jeg viste på bildet. :)

Lenke til kommentar

Greit. Det var uansett en slik som jeg viste på bildet. :)

 

Da er det ingen tvil. Hvis lastebilen har lagt seg tydelig i venstrefeltet så var det rimelig for deg å anta at denne skulle til venstre i rundkjøringen. Det har sikker vært intensjonen og så har den ombestemt seg. Blinket den seg ut av rundkjøringen?

Lenke til kommentar
På den andre siden tror jeg det er bra for alle at en man med TityBois holdninger i trafikken flytter seg ut fra ett to-tonn-kjøretøy og over til noe med mindre skadepotensiale... AtW

 

Hva slags holdning er det du snakker om her? At man irriterer seg over at syklister hiver seg rett ut i veibanen er vel noe alle og enhver gjør..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da er det ingen tvil. Hvis lastebilen har lagt seg tydelig i venstrefeltet så var det rimelig for deg å anta at denne skulle til venstre i rundkjøringen. Det har sikker vært intensjonen og så har den ombestemt seg. Blinket den seg ut av rundkjøringen?

 

Han blinket ikke ut, nei.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Forstår frustrasjonen din. Og det er ingen grunn til at den bilen, eller noen annen, skal trenge å legge seg inn i venstre for å kutte der.

 

Hadde jeg (eller andre sjåfører av litt større biler) måttet gjort noe slikt i den rundkjøringa hadde du uansett ikke fått plass eller anledning til å legge deg forbi på grunn av måten jeg hadde gjort det på.

 

Meeen, det der er ikke hva jeg tenker på når du skriver trailer. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rundkjøringer er alltid morsom.

Kommer inn til en rundkjøring, forholdsvis lite trafikk, men det kommer to fra venstre som jeg må vente på.

Den første legger seg helt til høyre. Når vedkommende er på høyde med min arm, svinger han til den innerste fila, og peiser på ut av rundkjøringen til venstre. God planlegging mao.

Neste bil kommer, ikke stort bedre. Denne legger seg i venstre fil, noe som skal indikere at han skal til venstre. Neida, han skal til høyre.

 

post-100610-0-54223700-1369400540_thumb.png

 

Lenke til kommentar

På E6 nordgående før Karihaugen lå jeg nettopp i midtre fil og putret avgårde i ca 40 km/t når stopper helt opp i venstre fil mens jeg og resten i midten fortsetter i samme tempo. I det jeg er på siden av en Ford i den stillestående filen, ser jeg at den prøver å sige over til min fil. Ikke på noe tidspunkt stopper den opp for å vente på en faktisk luke. Den bare glir sakte ut av filen og var kanskje bare 2-3 cm fra bakfangeren min i det jeg passerte.

 

Noen minutter senere ser jeg at Forden ligger i venstre fil igjen og da ser jeg at kjerringa på rundt 70 år har senket høyre vindu og lener seg over passasjersetet med et CD-cover som hun bruker for å dytte sidespeilet på plass. Speilet var dyttet helt inntil vinduet, så hadde altså null hjelp fra dette da hun i 2 km/t forsøkte å skifte fil til der hvor det var tett trafikk i ca 40 km/t. Tydeligvis har hun resonnert med at så lenge hun bare presser seg frem, så er det noen som vil bråstoppe for henne. Drittkjerring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

På den andre siden tror jeg det er bra for alle at en man med TityBois holdninger i trafikken flytter seg ut fra ett to-tonn-kjøretøy og over til noe med mindre skadepotensiale...

 

AtW

 

Enig.

På den andre siden blir det lettere for ham å banke opp alle som gjør noe dumt i trafikken. For han slår meg som typen som ikke bare har det i kjeften, når han skriver det her. Skummel gutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ahhh... Enkelte syklister kan faen meg brenne. Jeg syklet ned fra Varåa mot fetsund brua, på fortauet og oppførte meg pent. Skjebnen skulle ha det til at en tulling på sykkel med like klær som meg la seg oppi ræva på en bil, ned de bakkene (for de som er kjent). Enden på historien: Bilen stoppet meg, siden han trodde vi var i følge, og kjeftet på meg som aldri før.

 

Ikke det at jeg ikke er enig med bilføreren at han andre var dust, men det skal da ikke gå ut over meg! Han andre forduftet inn en sidevei og ble borte...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...