Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Folk som kjører med for eksempel DRL der kun framlysa er på om natta, noe jeg ser overaskende mye på taxier og Prius'er, og folk som ikke er klar over eller vet hvordan tåkelys osv. funker burde miste førerkortet på stedet spør du meg. Det er greit å si "Jeg glemte det" eller "Oi jeg merket det ikke", men hvis man sier "Jeg vet ikke hvordan det funker" så burde du ikke kjøre bil. Er ikke noe av det grunnleggende ved å kjøre bil og veitrafikkloven å være aktsom og vite hvordan man bruker bilen og bryterene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med DRL er vel mest å se på diverse riskokere ja, Toyota er høyt oppe på lista over biler uten baklys (og med kun DRL foran) på kveldstid..

 

Dette skyldes vel først og fremst at det er billige drittbiler levert uten lyssensor.

 

I tillegg kjøres jo gjerne denne typen biler av mennesker med NULL interesse for hva de driver med bak rattet..

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Å innlosjeres på hotell er jo en drittløsning det også, hva med at folk bare tar buss, tohjuling eller kompiskjører? Det er argumenter for begge sider, men det er mange hensyn å ta her utover bilister. VIdere skal folk jobbe om natta også, noe som også er mindre gunstig for arbiedtakerene.

Det er vesentlig bedre at noen titalls, muligens opp mot et par hundre mennesker innlosjeres på hotell enn at titusenvis blir vesentlig forsinket på vei til jobb.

 

 

Så lenge de lar sperrene stå og ikke tar de bort og setter de tilbake i ett sett vil brukermassen tilpasse seg. En del flere vil velge annen løsning enn bil og etter litt vil køene krympe igjen. Kanskje ikke til samme nivå på samme sted, men mindre biler gir mindre kø også andre steder så det utjevner seg.

 

Etterspørselen etter transport er svært elastisk, mengden kø er dermed et utrykk for brukermassens vilje til å betale med tid for å kunne bruke sitt valgte transportmiddel. Denne viljen endres neppe i vesentlig grad av litt veiarbeid, men det kan naturligvis ta noe tid før mange får tilpasset seg den impulsen en plutselig endring medfører.

Da kan vi jo bare kutte ned til en tofelsvei inn til byen da, så er problemene våre med utslipp osv løst?

 

Eller var det ikke helt slik kanskje? Det er ikke alle som har noe valg.. Det er faktisk ganske mange som ikke har noe valg.

 

Vil egentlig mindre biler løse problemet? Jeg ser ikke helt for meg at køen blir vesentlig kortere om man kutter ned en halvmeter i lengden på hver bil..

Lenke til kommentar

Kom inn til en rundkjøring ved Lagunen. Er nesten i rundkjøringen og ser at det kommer en bil et stykke oppi fra Sandsli. Når jeg er inni rundkjøringen setter han fitten på langlysene, inn i bussfeltet ved siden av og hiver seg inn rett foran meg slik jeg må bråbremse for å ikke kræsje med han. Helvetes galne Audi homo som kommer inn i 100km/t i en rundkjøring. Har reg nummer og eier, så hm sende et brev først.

Lenke til kommentar

Et annet alternativ: Hva hender vis man tvinger arbeidsgivere til å omgjøre skiftene sånn at befolkningensrushtid er fordelt over 2 eller 3 timer instedet?

Eller vil fortsatt 2/3 hande klokken 4?

Det er vel allerede fordelt? Jeg slutter 1445 på jobb, mens de på kontoret går ca 4. Går ut i fra dette er likt for mange på gølvet-jobber som min og kontorrotter.

 

Merkes godt på fredager i Bergen at mange med fleksitid på kontor går hjem tidligere enn vanlig.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan heller kvitte oss med de som bulker biler, som ikke er forsiktige når de åpner døren når det står en bil ved siden av.

Men slike som tar to plasser, tror de eier veien fordi de kjører Audi Q6, BMW X6, Porsche Cayenne eller lignende, når det ellers er ingen ledige plasser, fyfaaaen. Men er som oftest kjerringer som gjør det siden de (jeg har sett) sliter med å parkere ordentlig.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da tenker jeg du fikk et boost i selvtilliten.

 

Sånne duster som legger seg borti slikt kunne vi like gjerne kvittet oss med.

 

Jeg parkerer gjerne på to plasser jeg, er ikke interessert i at en eller annen idiot skal bulke bilen min.

 

 

Jøss, hvordan ville en parkeringsplass sett ut om vi alle skulle gjort det slik..Fremragende tankegang!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Asfaltert veg til høgre? Dvs. trikkeskinnane? Det høyrast ut som ein dårleg ide å sleppe bilar til på dei.

I hele Oslo sentrum deler trikk og bil trase. Dette er et av få steder hvor trikken får kjøre alene, selv om også buss og politi bruker traseen. Å slippe bilene til der, hadde ikke betydd noe som helst for sikkerheten, men det hadde redusert rushet og køene drastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da tenker jeg du fikk et boost i selvtilliten.

 

Sånne duster som legger seg borti slikt kunne vi like gjerne kvittet oss med.

 

Jeg parkerer gjerne på to plasser jeg, er ikke interessert i at en eller annen idiot skal bulke bilen min.

 

 

Jøss, hvordan ville en parkeringsplass sett ut om vi alle skulle gjort det slik..Fremragende tankegang!

 

Det er derfor man bør alliere seg med slike klistremerker i hanskerommet!

Edit: Skader ikke å legge ved bildet...

post-52743-0-51479100-1418655657_thumb.jpg

Endret av Misantropen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med DRL er vel mest å se på diverse riskokere ja, Toyota er høyt oppe på lista over biler uten baklys (og med kun DRL foran) på kveldstid..

 

Dette skyldes vel først og fremst at det er billige drittbiler levert uten lyssensor.

 

I tillegg kjøres jo gjerne denne typen biler av mennesker med NULL interesse for hva de driver med bak rattet..

 

Ja, veiens idioter og taterpakk!

Lenke til kommentar

Og der var den ene frontlykten ødeagt. Stor takk til alle de jævla samene som lar rein surre rundt hvor faen de enn vil, og gir fullstendig blaffen i dem. Men får vel bare være glad jeg ennå er i live. Hvorfor i svarte kan ikke sånne dyr gå et sted langt unna trafikken? Å gjerde inn et fjell er jo ikke så lett, men det må da være mulig å sende dem opp på et fjell der det ikke er trafikk? FFS... Det samme gjelder sauer, kuer, gjess og hva faen annet som surrer rundt der de ikke hører hjemme. Elger kan jeg forstå, men "tamme" dyr som sauer og reinsdyr?

Lenke til kommentar

Forby tåkelysbrytere på biler til bilister i alter 18-23 og fra og med 62 og eldre. Og ikke minst dette å kunne la den helvetes råneknappen stå konstant på selv om du skrur av tenninga. Hvis og bare hvis jeg skal skru på rånelanternene på min bil må de aktivt skrus på hver gang den startes, slik burde vært påbudt. Egentlig burde Auto-lys være påbudt på alt av nyere biler som ikke har nærlys og baklys på som standard.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...