Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Morsomt med barnslig tutefest med drosjesjåfør... Legger meg til høyre for å kjøre rett fram. Han legger seg til venstre for å kjøre rett fram (jeg antok selvfølgelig at han skulle til venstre). Ingen vegoppmerking som skiller rundkjøringa fra ei vanlig rundkjøring. Likevel så presterer drosja å bråbremse og tute som bare pokkern da jeg "overraskende" nok ikke kjørte ut av rundkjøringa i første utkjørsel. Det er for øvrig denne rundkjøringa i Oslo det er snakk om. Dette er ei rundkjøring som folk som kommer fra Sogn (fra vinkelen Google Maps viser deg i lenka ovenfor) er veldig dårlige på å plassere seg i, så jeg er ekstra obs, men det funker ikke alltid.

 

Jeg ga han et lite tut tilbake for å si "du bør lære deg rundkjøringskjøring så du ikke sitter igjen med skylda når det braker" hvorpå han tydeligvis blei furt og lå på hornet igjennom hele neste rundkjøring.

Endret av Alecs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den rundkjøringa der er litt spesiell, i realiteten kjører man jo mer enn halvveis om man skal rett frem der.

Jeg er konsekvent på å ikke slippe noen til på siden der, man vet aldri hva som kan skje.

 

Hvorvidt du eller han faktisk kjørte rett vil jeg ikke si noe om..

 

Hva med å i stedet passe på feltet når du skal krysse, istedet for å sperre andre trafikanter?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å legge seg midt i på vei inn er den sikreste måten å ferdes i den rundkjøringa, derav kommer jeg til å fortsette med det.

 

 

Skulle ønske din rørende opptatthet av sikkerhet på bekostning av andres framkommelighet (og i mine øyne, oppfyllelse av trafikkreglene) også strakk seg til andre situasjoner, som feks når du blir sperret i venstre felt av noen som kjører fartsgrensa....

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at halvparten omtrent gadd å bry seg, mens det så ut som enkelte av de andre ikke oppfattet at han skulle kjøre.

Noen var nok også redd for å bry seg, man vet aldri om det kommer en knyttet neve i retur liksom.

 

Selv ville jeg nok brydd meg om vedkommende så ut til å være mindre egnet for fight enn jeg er.

Lenke til kommentar

Fascinert over du som kjørte forbi meg og hold et skremmende høyt tempo på blanke isen, men det øyeblikket det gikk over til et skikkelig snøføre og du faktisk hadde grep så lå du plutselig 10-20 under..

Det er jo de morsomste bilistene..

 

Jeg husker godt en gang for en del år siden da jeg pendlet langs Rv. 159..

Det var speilblank is, omtrent null grep.. Men de fleste holdt 90-100 allikevel.

Selv valgte jeg å ta av fra Rv. 159 og holde meg på veier med lavere hastighet da jeg anså det som for farlig å kjøre på den isen med slike idioter rundt meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan noen forklare meg hvorfor alle, alltid kjører for fort på E18 fra Sandvika inn til Oslo? Jeg prøver å følge trafikken, men gir opp når alle kjører 15-20 over. Hver eneste gang jeg kjører den strekningen.

 

Var det ikke Vegvesenet som gjorde en undersøkelse som viste at de fleste kjørte under fartsgrensen, ikke over? Da skal jeg ta de med på en tur den veien.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det å bo på en såpass åndsforlatt plass som det jeg egentlig gjør, og likevel måtte sitte å vente i 10 minutter på å komme meg ut av et kryss fordi bilene foran meg er for feige til å nytte luker og de som er på veien vi skal inn på ikke gidder å bruke 10 usle sekunder av sin tid på å slippe andre frem får meg til å vurdere å bli mannevond. Veldig mannevond!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Gavekort mener du der det er 80/90 sone? Har merket det selv og, alle kjører i vanlig fart, 100-110, og det samme gjør jeg for å holde takt... og plutselig ser jeg at alle bremser kraftig ned og kjører 90 perfekt i noen minutter, og så lurer jeg på hvorfor, og da blir jeg noia for hver bil jeg ser parkert på siden om det er sivil og det kanskje er derfor de kjører så sakte helt plutselig.

 

Hvis jeg kjører på en vei og ser det ikke er noe luker bak meg og vedkommende bruker fint blinklys og jeg ser tydelig hvor han/hun skal, så bremser jeg alltid ned og slipper inn 1-2 biler og blinker med fjernlyset. Jeg setter jo pris på når folk slipper inn meg slik, så hvorfor ikke gjøre det tilbake?

Lenke til kommentar

Blir utrolig irritert på folk som driter i vikeplikten, uten å bry seg det minste.

 

Kom en gang kjørende nedover her, hvor det er 60-grense. Fra veien på høyre side ser jeg to biler som står og venter. Når jeg er like nærme som på bilde, bestemmer den første bilen seg å kjøre ut. Han tar seg god tid, og rekker akkurat over før det begynner å bli farlig nærme.

 

Det som overrasker meg mest, er at neste bil også kjører ut - i samme trege hastighet - slik at jeg må bråbremse. Samtidig hiver jeg meg på hornet og gir et misfornøyd blikk til sjåføren, men han ser ikke engang ut til å bry seg.

 

Om man absolutt skal drive med slik risikosport bør man bli bedre til å bytte gir raskere, eller skaffe seg automatgir...

 

25fsit5.jpg

Endret av Bensinkanne
Lenke til kommentar

Morsomt med barnslig tutefest med drosjesjåfør... Legger meg til høyre for å kjøre rett fram. Han legger seg til venstre for å kjøre rett fram (jeg antok selvfølgelig at han skulle til venstre). Ingen vegoppmerking som skiller rundkjøringa fra ei vanlig rundkjøring. Likevel så presterer drosja å bråbremse og tute som bare pokkern da jeg "overraskende" nok ikke kjørte ut av rundkjøringa i første utkjørsel. Det er for øvrig denne rundkjøringa i Oslo det er snakk om. Dette er ei rundkjøring som folk som kommer fra Sogn (fra vinkelen Google Maps viser deg i lenka ovenfor) er veldig dårlige på å plassere seg i, så jeg er ekstra obs, men det funker ikke alltid.

 

Jeg ga han et lite tut tilbake for å si "du bør lære deg rundkjøringskjøring så du ikke sitter igjen med skylda når det braker" hvorpå han tydeligvis blei furt og lå på hornet igjennom hele neste rundkjøring.

 

Jeg har hatt akkurat samme tanken, i akkurat samme rundkjøring når jeg skal akkurat samme retning. Ble nesten litt overrasket når jeg så hvilken rundkjøring du snakket om. Jeg kjører inn i den rundkjøringen hver gang jeg skal hjem til Ullevål, om rundkjøringen er tom så lenger jeg meg ca midt i, men ellers så legger jeg meg på høyre side og ser meg veldig godt til venstre før jeg blinker ut for å passe på at det ikke er noen uenigheter.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

Morsomt med barnslig tutefest med drosjesjåfør... Legger meg til høyre for å kjøre rett fram. Han legger seg til venstre for å kjøre rett fram (jeg antok selvfølgelig at han skulle til venstre). Ingen vegoppmerking som skiller rundkjøringa fra ei vanlig rundkjøring. Likevel så presterer drosja å bråbremse og tute som bare pokkern da jeg "overraskende" nok ikke kjørte ut av rundkjøringa i første utkjørsel. Det er for øvrig denne rundkjøringa i Oslo det er snakk om. Dette er ei rundkjøring som folk som kommer fra Sogn (fra vinkelen Google Maps viser deg i lenka ovenfor) er veldig dårlige på å plassere seg i, så jeg er ekstra obs, men det funker ikke alltid.

 

Jeg ga han et lite tut tilbake for å si "du bør lære deg rundkjøringskjøring så du ikke sitter igjen med skylda når det braker" hvorpå han tydeligvis blei furt og lå på hornet igjennom hele neste rundkjøring.

 

Jeg har hatt akkurat samme tanken, i akkurat samme rundkjøring når jeg skal akkurat samme retning. Ble nesten litt overrasket når jeg så hvilken rundkjøring du snakket om. Jeg kjører inn i den rundkjøringen hver gang jeg skal hjem til Ullevål, om rundkjøringen er tom så lenger jeg meg ca midt i, men ellers så legger jeg meg på høyre side og ser meg veldig godt til venstre før jeg blinker ut for å passe på at det ikke er noen uenigheter.

 

 

Hvis jeg har forstått reglene rett så er det korrekt å benytte seg av venstre felt når man skal ut andre avkjøring. Denne armen går lenger enn "midten" av rundkjøringen og da skal venstre felt alltid benyttes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde et spørsmål. Noe som irriterer meg ganske så mye. Kjører E18, vanlig 80 sone, og så kommer det et skilt med 50. Det er et midlertidig skilt pga veiarbeid.

Spørsmål 1. Er dette lov? En jeg kjenner mente på at å sette ned farten så mye uten forvarsling ikke var lov. Jeg vet ikke så spørr her, men ser ikke ellers (unntatt vegarbeid) at farten plutselig synker med 30km/t uten varsel.

Spørsmål 2. Hvorfor kan ikke de arbeiderne bare snu vekk skiltet når dem ikke jobber der? Tar jo ingenting tid og er bare snu det så det viser mot veikanten? Er så irriterendes å ha biler forran seg som tar en bråbrems når dem ser skiltet og kjøre 50 i en halv kilometer uten grunn......

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...