Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Er det innafor å kjøre lastebilen min, tidlig på morgenen, til et firma som ofte parkerer håndverkerbilene sine i veien for stoppestedene mine og sette den fra meg der? Slik at de ikke kommer ut.

 

Kun viss du klistrer opp eit collage med bilete av det firmaets feilparkeringar på sida av lastebilen din. Og eit "How's my parking?"-skilt.

Endret av fig00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble nettopp vitne til årets mest nødvendige forbikjøring. Dette skjedde etter Minnesundbrua på E6 retning sørover akkurat der motorveien starter. Så fort bil nummer to bak meg fikk muligheten kjørte han forbi bilen rett bak meg, for så å svinge av med én gang inn på en bensinstasjon. Håper han brukte det ene sekundet han sparte til noe skikkelig viktig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kompisen meg akkurat, han kjører rundt i E39 med svarte vinduer bak, ble akkurat stoppet av polisen som var svært lite imøtekommende. Han følger som regel fartsgrenser og kjører pent, så ingen grunn her. De lyser han i øynene og spør om førerkort og vognkort, og med en gang de får det spør de "Er det lenge siden du har røyka hæsj eller?" til info, så hverken ser han ut som narkis, drikker alkohol, røyker snuser osv. så aner ikke hvor det kom fra. Så åpnet de alle dørene uten å spørre eller si ifra og leita gjennom bilen. Han hadde en muffins på stolen ved siden av, og ble spurt hva slags stoff som var i muffinsen. De spurte han om han hadde prøvd hæsj før siden han svarte jo nei, og når han skulle og alt mulig og om han hadde vært i mye kontakt med politiet eller hadde prikker.

 

Ganske sjokkert over behandlingen han fikk her, han er 18 år og er ikke noe kjenning av politiet. Hvis det er slik politiet behandler ungdommer er det jo ikke rart folk misliker politiet. Er det ikke rart at politiet skal gjøre så vi føler oss trygge, men som oftest blir vi bare paranoide?

Lenke til kommentar

Syklister er så ille at Politiet (her i Hordaland ihvertfall) må skrive en melding til de;

@Hordalandpoliti: OBS -Syklist som kjem fra fortau og vil inn på , eller krysse vegbanen, har alltid vikeplikt for andre trafikantar.

Uff nei noen syklister tror de eier veien når de er ute og trør til Tour de France..
Lenke til kommentar

Han fortalte det, men han er ikke typen til å finne opp sånt. Er godt mulig det er sant uansett, hatt noe lignende en gang.

Selv mine beste venner holder jeg meg kritiske til når jeg får høre historier som er litt for gode til å være sanne. Hadde jeg fått servert en slik historie av en av mine venner ville jeg spurt spørsmål og mest trolig fått frem at det ikke var så ille som historien skulle ha det til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syklister er så ille at Politiet (her i Hordaland ihvertfall) må skrive en melding til de;

@Hordalandpoliti: OBS -Syklist som kjem fra fortau og vil inn på , eller krysse vegbanen, har alltid vikeplikt for andre trafikantar.

Uff nei noen syklister tror de eier veien når de er ute og trør til Tour de France..

 

 

Politiet skriver meldinger til forskjellige trafikantgrupper hele tiden.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Han fortalte det, men han er ikke typen til å finne opp sånt. Er godt mulig det er sant uansett, hatt noe lignende en gang.

Selv mine beste venner holder jeg meg kritiske til når jeg får høre historier som er litt for gode til å være sanne. Hadde jeg fått servert en slik historie av en av mine venner ville jeg spurt spørsmål og mest trolig fått frem at det ikke var så ille som historien skulle ha det til.

Er helt enig, men denne fyren er er beskjeden og få venner, ikke noe tøffas på ingen måter, så jeg tviler veeeldig at det han sa ikke er sant.

Lenke til kommentar

Har aldri blitt plaget av politiet, og har aldri gitt de en grunn til å plage meg heller. Det har nok litt å si hvor man bor, for om man er ute på landet så liker de nok å tviholde og skape en autoritet over alle som ser ut som rånere. Kjører man rundt i senk, sot og stor eksos så klinger det mange bjeller hos politiet og biltilsynet.

 

Det er fortsatt ingen unnskyldning til å trakassere noen, men det er den beste teorien jeg kan komme opp med.

Lenke til kommentar

Tja, jeg skjønner at politiet passer på, og er helt greit at de stopper han og andre i ny og ne, men å ta den tonen og spørre om "Hvor ofte røyker du hæsj?" er spørsmål som er helt på trynet og jeg anser som trakkasering. Blir jeg stoppet noen få ganger i året av en hyggelig politimann, og de har fartskontroll der det er viktig, for eksempel i nærheten av skoler, så har jeg mye respekt for politiet, spesielt hvis de har god humor og en latter og ikke er alvorlige og man kan stole litt på de. Blir man derimot stoppet ofte og trakkasert, møter dem på en helt forlatt vei der de har fartskontroll og de ikke tåler humor og ikke kan smile, nei, da er det ikke rart at folk har lite respekt for politiet. Vi er alle mennesker, og politiet vil få mye mer respekt dersom de også oppfører seg som mennesker istedenfor å prøve å vise sin makt ovenfor andre.

 

Min mor er nederlandsk, og flyttet med min far i Norge til Bergen på 80 tallet, og hun synes det var så latterlig og sært at min far nesten ble paranoid og bremset ned hver gang han så en politibil, eller kjørte gjennom tollen. Han har aldri hatt rulleblad eller lignende, men alltid sammelignet politiet i Norge med Gestapo politiet.

Lenke til kommentar

Tror AtW må få seg en "god humor og en latter og ikke er alvorlige". Når jeg sier at det er reneste Sibir ute i dag så mener jeg ikke at det er -30 grader, permafrost, storm og infisert av isbjørner.

 

Det er forskjell på å overdrive for komediens skyld en gang i blant (få folk har så dårlig humor at de drar den samme vitsen hver eneste gang), og "alltid sammenlikne politiet med gestapo", sistnevnte er tøvete pisspreik. Videre er det absolitt ingenting i den som gjenforteller hendelsene sine innlegg som tyder på at det var vitsing det var snakk om.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...