Reg2000 Skrevet onsdag kl 12:10 Skrevet onsdag kl 12:10 41 minutes ago, VifteKopp said: Egypt har bare seg selv å takke. De ledet to null, men klarte ikke holde på ledelsen, tok dumme avgjørelser i avgjørende situasjoner Egypt var vel ganske enkelt utslitt og hang ikke med etter å ha forsvart seg hele kampen. 4
KANE2009 Skrevet onsdag kl 12:14 Skrevet onsdag kl 12:14 jjkoggan skrev (11 minutter siden): Ingen står for alt som skjer i usa Do the math Ok dude, have a bud on me!
jjkoggan Skrevet onsdag kl 12:15 Skrevet onsdag kl 12:15 Reg2000 skrev (4 minutter siden): De evinnelige søkte argumentene dine der når du aldri frem med. Ingen liker juksemakere, og selv om laget ikke ba Trump jukse så kunne de latt Balogun sitte på benken av hensyn til fair play og spilleren selv. Det gjorde de ikke så da er alle glade for at juksemakerne er ute av turneringen. Det bilde kommer til å henge med det amerikanske landslaget en god stund fremover og de har seg selv å takke. Enig, men fansen og spillerne er ikke ansvarlig, de er offer
VifteKopp Skrevet onsdag kl 12:15 Skrevet onsdag kl 12:15 Baranladion skrev (33 minutter siden): Ja, altså Argentina vinner "fortjent" og det er et "rettferdig" resultat, men det er av forståelige grunner et stort fokus (igjen) på dommer og VAR avgjørelser, jeg synes det er trist, og situasjoner som denne er så lite konsistente. Jeg skjønner godt at det blir konspirasjoner når dommerteamet en sjelden gang går tilbake og sjekker en tvilsom situason, lenge før en avgjørende hendelse. Ta den straffen Brasil får også, ingen review, selom Nusa blir sparket ned bakfra. At VAR og dommere er inkonsekvente, spesielt på tvers av kamper, er jeg helt enig i. Slik vil det dessverre alltid være når mennesker gjør vurderingene.
VifteKopp Skrevet onsdag kl 12:16 Skrevet onsdag kl 12:16 Reg2000 skrev (5 minutter siden): Egypt var vel ganske enkelt utslitt og hang ikke med etter å ha forsvart seg hele kampen. Riktig. De klarte ikke porsjonere ut intensiteten og gjøre de rette byttene. Argentina slapp altfor mye til.
KANE2009 Skrevet onsdag kl 12:18 Skrevet onsdag kl 12:18 jjkoggan skrev (1 minutt siden): Enig, men fansen og spillerne er ikke ansvarlig, de er offer Og Russiske utøvere og fans er ikke ansvarlig for Russland sine handlinger men vi utestengte de allikevel. Offer? Offer for at laget deres tapte da eller? Du har noen veldig rare betraktninger 😅 3
jjkoggan Skrevet onsdag kl 12:23 Skrevet onsdag kl 12:23 KANE2009 skrev (2 minutter siden): Og Russiske utøvere og fans er ikke ansvarlig for Russland sine handlinger men vi utestengte de allikevel. Offer? Offer for at laget deres tapte da eller? Du har noen veldig rare betraktninger 😅 Offer for forakten mot «fansen og spillere» som du selv uttrykker.
Fazam Skrevet onsdag kl 12:26 Skrevet onsdag kl 12:26 jjkoggan skrev (11 minutter siden): Enig, men fansen og spillerne er ikke ansvarlig, de er offer Da må vel du også være et offer? Skjønner du ikke at det er ikke noe poeng å kverulere videre på dette? USA er slått ut på banen med en spiller som ble belønnet med USAs korrupsjon. Det er derfor svært få som synes synd på amerikanske fans eller spillere. 6 1
KANE2009 Skrevet onsdag kl 12:34 Skrevet onsdag kl 12:34 jjkoggan skrev (10 minutter siden): Offer for forakten mot «fansen og spillere» som du selv uttrykker. Offer for at noen misliker de? Skjønner, ja ja, du får gå og gråte til læreren da? Kanskje de slemme folkene blir satt i skammekroken!
jjkoggan Skrevet onsdag kl 12:47 Skrevet onsdag kl 12:47 KANE2009 skrev (11 minutter siden): Offer for at noen misliker de? Skjønner, ja ja, du får gå og gråte til læreren da? Kanskje de slemme folkene blir satt i skammekroken! Antiamerikanisme har reelt konsekvenser for både du og jeg
Baranladion Skrevet onsdag kl 12:54 Skrevet onsdag kl 12:54 VifteKopp skrev (2 timer siden): Dessverre er bildet av den andre situasjonen ditt altfor grovkornet til at jeg kan gjøre meg opp noen mening, men jeg skal se om jeg klarer å finne noe bedre videomateriale etterpå. Her fant jeg et klipp som viser situasjonen jeg refererte til.
Noxhaven Skrevet onsdag kl 13:30 Skrevet onsdag kl 13:30 jjkoggan skrev (6 minutter siden): Antiamerikanisme har reelt konsekvenser for både du og jeg Hadde noe annet land i verden holdt på som USA gjør så ville konsekvensene vært mye tøffere, og det gjelder både for VM og øvrig. Dere har, og blir behandlet med silkehansker - men nå virker det som resten av den vestlige verden over tid blir mer og mer inneforstått med at man må sette ned foten når skamløsheten til lederne deres og griskheten som iboende kultur faktisk ikke har noen grenser. Og klarer dere ikke rette opp i egne rekker og ledere i et demokrati, så må nesten resten av verden gjøre det for dere via åpenhet om redusert omdømme, redusert handel og redusert sympati. Men nå er USA ute av VM og denne tråden handler om VM. Frankrike - Marokko i morgen kveld med Facundo Tello som hoveddommer. Dette blir den tredje kampen han dømmer i VM etter Canada vs Bosnia og Sør-Arfika vs Sør-Korea. Han er fra argentina og har dømt 13 år i den argentiske eliteserierien og 7 år i FIFA, øvrig er alle andre med-dommere i kampen også fra argentina. En noe merkelig beslutning fra FIFA? Har Marokko en god dag i morgen med tanke på de siste prestasjonene og lagmoralen deres så kan VM favoritten gå på en smell her. Tror dette kan bli en helt fantastisk kamp å se, er bare å glede seg. 2 2
VifteKopp Skrevet onsdag kl 13:47 Skrevet onsdag kl 13:47 Baranladion skrev (52 minutter siden): Her fant jeg et klipp som viser situasjonen jeg refererte til. Dessverre fjernet nå, men takk for forsøket.
RookieNO Skrevet onsdag kl 14:11 Skrevet onsdag kl 14:11 VifteKopp skrev (3 timer siden): Blir man tråkket på foten skal man ha frispark. Blir man holdt i trøya skal man ha frispark. Selv om de to overtredelsene ikke er veldig grove, spesielt holdingen er av den lette sorten, så utgjør de til sammen en klar forseelse på Martinez og VAR gjør riktig å gripe inn. Så er det allikevel sånn at det ikke blåses på dette i 99% av tilfellene. Sett en corner som IKKE har trøyeholding eller en annen forseelse man kan ta hvis man ser i ettertid? Poenget er at VAR her ble brukt på en måte som var utenom det som er vanlig, og ganske naturlig at det blir stilt spørsmål ved...
RookieNO Skrevet onsdag kl 14:24 Skrevet onsdag kl 14:24 jjkoggan skrev (1 time siden): Antiamerikanisme har reelt konsekvenser for både du og jeg Har sett en del reaksjonsvideoer fra Amerikanere som mener at "Europa" sutrer over at Balogun fikk spille. Vi kan være enige om at det i den store sammenhengen er rettferdig at Balogun fikk spille, det var ikke et rødt kort i den forrige kampen. Men så er det nå en gang slik at man har et sett med regler, og den gjelder for alle uansett! Dommere kan gjøre feil, og det får virkelige konsekvenser for alle de impliserte lagene. Men ALLE andre nasjoner forholder seg til regelverket, det ble ikke fulgt i denne saken og dermed har vi enorme kontroverser! Det er regler for hvordan man klager på et rødt kort, og de reglene ble ikke fulgt her! Tenker da på den disiplinære behandlingen i ettertid. Du som har så greie på regler rundt VAR, er sikkert klar over dette også. (Så har også alle Amerikanere over natten blitt eksperter på reglene i "soccer" også...) Det virker som Amerikanerne ikke forstår den grunnleggende rettferdighetsfølelsen som vi Europeere innehar... Noe som også forklarer hvorfor USA er så skakkjørt, det er ingen tillit i mellom menneskene der, alle andre vil deg ikke noe godt! Jeg skulle egentlig ønske at Norge nå trakk seg fra VM, og at de startet jobben med å få UEFA ut av FIFA. Hvis Europa hadde trukket seg ut og startet et nytt forbund så tror jeg vi raskt hadde sett 2 konkurrerende forbund på verdensbasis. Samtidig så ønsker jeg ikke å ta fra folket her hjemme, og spillerne, den absolutt realistiske muligheten til et VM gull!
toreae Skrevet onsdag kl 14:28 Skrevet onsdag kl 14:28 jjkoggan skrev (2 timer siden): KANE2009 skrev (2 timer siden): Og Russiske utøvere og fans er ikke ansvarlig for Russland sine handlinger men vi utestengte de allikevel. Offer? Offer for at laget deres tapte da eller? Du har noen veldig rare betraktninger 😅 Offer for forakten mot «fansen og spillere» som du selv uttrykker. Offer? 3/4 stemte ikke mot Donald John Trump. Resterende gjorde ikke nok. Dere er ikke offer. Resten av verden er offer. 4
Jotun Skrevet onsdag kl 14:33 Skrevet onsdag kl 14:33 (endret) VifteKopp skrev (4 timer siden): Frisparket på Martinez var soleklart. Han blir både stemplet og revet ned. Utrolig av dommeren å ikke se det. Det har vært så sinnsykt mange mye klarere situasjoner i vm som ikke har blitt dømt på. Hvis det ikke hadde blitt kontring og mål, hadde var da tatt frisparket tilbake? Neppe. Endret onsdag kl 14:34 av Jotun
jjkoggan Skrevet onsdag kl 14:58 Skrevet onsdag kl 14:58 RookieNO skrev (32 minutter siden): Har sett en del reaksjonsvideoer fra Amerikanere som mener at "Europa" sutrer over at Balogun fikk spille. Vi kan være enige om at det i den store sammenhengen er rettferdig at Balogun fikk spille, det var ikke et rødt kort i den forrige kampen. Men så er det nå en gang slik at man har et sett med regler, og den gjelder for alle uansett! Dommere kan gjøre feil, og det får virkelige konsekvenser for alle de impliserte lagene. Men ALLE andre nasjoner forholder seg til regelverket, det ble ikke fulgt i denne saken og dermed har vi enorme kontroverser! Det er regler for hvordan man klager på et rødt kort, og de reglene ble ikke fulgt her! Tenker da på den disiplinære behandlingen i ettertid. Du som har så greie på regler rundt VAR, er sikkert klar over dette også. (Så har også alle Amerikanere over natten blitt eksperter på reglene i "soccer" også...) Det virker som Amerikanerne ikke forstår den grunnleggende rettferdighetsfølelsen som vi Europeere innehar... Noe som også forklarer hvorfor USA er så skakkjørt, det er ingen tillit i mellom menneskene der, alle andre vil deg ikke noe godt! Jeg skulle egentlig ønske at Norge nå trakk seg fra VM, og at de startet jobben med å få UEFA ut av FIFA. Hvis Europa hadde trukket seg ut og startet et nytt forbund så tror jeg vi raskt hadde sett 2 konkurrerende forbund på verdensbasis. Samtidig så ønsker jeg ikke å ta fra folket her hjemme, og spillerne, den absolutt realistiske muligheten til et VM gull! Where was the outrage when Ronaldo’s red card was suspended via article 27?
Noxhaven Skrevet onsdag kl 15:30 Skrevet onsdag kl 15:30 (endret) RookieNO skrev (1 time siden): Vi kan være enige om at det i den store sammenhengen er rettferdig at Balogun fikk spille, det var ikke et rødt kort i den forrige kampen. Hva snakker du om her, det er ingen enighet om dette. Ikke fra FIFA, ikke fra dommeren og ikke fra de fleste kommentatorer og eksperter. Trump og kulturkrigere derimot, de er mener det Trump sier og Trump sa at det ikke var Rødt kort, etter så si at han ikke helt vet hva rødt kort betyr. Og Balugan selv da som mente han burde fått gult kort for taklingen. FIFA har ikke trukket tilbake det røde kortet, de har utsatt straffen om utestengelse neste kamp. Er man for sent inne i taklinger og dueller, går inn med knottene først, treffer spilleren over ankelen og retter ut beine, så legger all trykk inn i taklingen så er det fare for å ødelegge motspiller og det er rødt kort. Balugan ble dømt for "Serious foul play/Alvorlig brudd på spillereglene" Serious foul play is punishable by red card. A tackle or challenge that endangers the safety of an opponent or uses excessive force or brutality must be sanctioned as serious foul play. Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force or endangers the safety of an opponent is guilty of serious foul play. Considerations -Speed -Intensity -Force -Degree of control -Point and extent of contact (full/limited) Contact -Contact on foot only is typically considered reckless = Yellow card -High + Full + Forceful contact on ankle or above is considered dangerous = Red card Endret onsdag kl 15:31 av Noxhaven 4
RookieNO Skrevet onsdag kl 15:34 Skrevet onsdag kl 15:34 jjkoggan skrev (34 minutter siden): Where was the outrage when Ronaldo’s red card was suspended via article 27? Jeg vet ikke hvor du leser nyheter, men særlig god husk har du ikke... Det var da vitterlig kontroverser rundt den saken også. Poenget mitt er ikke at Balogun er den første spilleren som har fått en suspensjon opphevet, det har skjedd før, og det har også blitt kritisert tidligere. Det jeg reagerer på er prinsippet. Hvis FIFA har et regelverk for hvordan røde kort og disiplinærsaker skal behandles, så må de følge det. Hvis de mener regelverket er dårlig, får de endre det etter mesterskapet, ikke improvisere underveis. Så «whatabout Ronaldo» treffer egentlig ikke. Dersom Ronaldos sak også innebar at FIFA tøydde eller omgikk egne regler, så var det like problematisk den gangen. To kontroversielle avgjørelser gjør ikke den ene mindre kontroversiell. Hele poenget er at rettssikkerhet og forutsigbarhet er viktigere enn hvilken spiller eller hvilket land saken gjelder. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå