Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

3000 kroner for en verkstedtime??


Yessmann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal det komme en bilprodusent som lager en super-enkel og billig bil med billige slitedeler og minst mulig som kan gå i stykker, minst mulig fancy tull. Bare tut-og-kjør, ferdig snakka. Det er nok et stort marked for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kremt skrev (23 timer siden):

Ford er vel ikke akkurat kjent for den beste kvaliteten. Kjøp japansk kvalitet og skru selv når garantien er ut. Har godt betalt i timen for litt småskruing hjemme. 

Japansk er ikke noe mer holdbart enn europeisk. Det knirker og knaker. Kjører dårlig og er ikke noe særlig moderne.

  • Liker 1
Skrevet
Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Japansk er ikke noe mer holdbart enn europeisk. Det knirker og knaker. Kjører dårlig og er ikke noe særlig moderne.

Jeg vil også legge til: Det meste japanske av det som er «vanlige biler» er ingen fryd for øyet, og gjerne akkompagnert av andre ting som drar ned bruksgleden. Toyota sin eCVT er et eksempel. 

Skrevet
Hollabaloo skrev (2 timer siden):

Toyota sin eCVT er et eksempel. 

Vi kjørte rundt i Spania med en slik for en stund siden. Kan bare ikke fatte og begripe at noen kjøper dette. Motoren gikk med 6000rpm i tide og utide

Skrevet
3 hours ago, Satan666 said:

Når skal det komme en bilprodusent som lager en super-enkel og billig bil med billige slitedeler og minst mulig som kan gå i stykker, minst mulig fancy tull. Bare tut-og-kjør, ferdig snakka. Det er nok et stort marked for det.

Legg så på alt som er obligatorisk og påkrevd for å kunne selge en bil i de fleste siviliserte land så blir den ikke så billig og enkel lengre.

Skrevet
sedsberg skrev (1 minutt siden):

Legg så på alt som er obligatorisk og påkrevd for å kunne selge en bil i de fleste siviliserte land så blir den ikke så billig og enkel lengre.

Dacia kommer vel ganske høyt på listen? Har en bekjent som liker å jakte, og haaaater å stelle bil. Den Daciaen han har ser ut som et vrak, men null problemer med den utrolig nok.

Nesten fristende å se på noe slikt som landstedsbil.

Skrevet (endret)
Sjørøver skrev (4 timer siden):

Japansk er ikke noe mer holdbart enn europeisk. Det knirker og knaker. Kjører dårlig og er ikke noe særlig moderne.

Min bil nr 2 er uenig i første linjen. 2005 modell og alt, til og med det elektroniske, fungerer like bra nå som da bilen ble kjøpt. Kun normalt vedlikehold.

Resten av posten stemmer idag da. 😂

Tror kanskje girboks synger på siste verset. 🤷 

 

Toyota.

Endret av Duriello
Skrevet
Myriad skrev (1 time siden):

Hva er problemet med eCVT? Eksepsjonell pålitelighet?

At den ruser opp motoren som en scooter i tide og utide. Hvis det eneste som gir bilglede er maksimal driftsikkerhet og å spinke og spare på hver krone, ja da skjønner jeg sjarmen. Men fra et kjøreglede-perspektiv så er CVT bånn i bøtta. Det er en drivlinje for pensjonister som liker å kjøre litt under fartsgrensa 

Skrevet
6 hours ago, ali q said:

 Mekonomen bytta kun det røret som var lekk + kompressoren (som var defekt fordi den hadde stått på uten trykk i rørene) og det kosta meg 13k.. 

Hæ? Kompressoren skal ikke koble inn når det ikke er trykk i systemet..

Skrevet

Når man ikke en gang kan utføre en PKK uten at man må ha ei ukes langt kurs som arbeidsgiver må betale for pluss full lønn, så blir prisene deretter. 

Det er ikke veldig lukrativt å drive et bilverksted som skal følge alle regler og tilfredsstille byråkratiet. 

Dessverre er det de som er totalt avhengig av bil som må betale prisen for det.  

 

Skrevet (endret)
Duriello skrev (13 timer siden):

Min bil nr 2 er uenig i første linjen. 2005 modell og alt, til og med det elektroniske, fungerer like bra nå som da bilen ble kjøpt. Kun normalt vedlikehold.

Resten av posten stemmer idag da. 😂

Tror kanskje girboks synger på siste verset. 🤷 

 

Toyota.

Har flere biler selv, bl.a en Passat fra 98. Gikk gjennom siste EU i år uten anmerkninger, skrur selv, men har stort sett kun skiftet slitedeler på den siste 6-7 åra, samt noe småfiks i det elektriske og noen sensorer til motorsyring som man nesten må regne med på en snart 30 år gammel bil.

Endret av Paxville

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...