obygda Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden WiiBoy skrev (8 minutter siden): Absolutt ingen amerikansk president bør kunne få fredspris for å ende Israel - Palestina krigen. Det blir som å gi Putin fredsprisen for å trekke seg ut av Ukraina.. Trump har jo endret navnet på sitt eget "fredsinstitutt" fra defence department til war department.. 2
obygda Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden DJViking skrev (1 minutt siden): https://www.vg.no/nyheter/i/yEk90K/israel-godkjenner-vaaapenhvileavtalen Det jeg tenkte når jeg leste dette: Hva i svarte gjorde Trumps svigersønn der. Nepotisme Kjent sak det der..alt er familie med Trump..enten er du familie i blodet..eller så er du det via troskap 2
WiiBoy Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 2 minutes ago, DJViking said: https://www.vg.no/nyheter/i/yEk90K/israel-godkjenner-vaaapenhvileavtalen Det jeg tenkte når jeg leste dette: Hva i svarte gjorde Trumps svigersønn der. Nepotisme Det er jo ikke helt unaturlig at han var der nå, siden han hadde dette som et ansvarsområde i hele forrige Trump periode. (men grunnen til at han hadde det i de fire årene var jo nepotisme) 1
Skurupu Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 11 minutes ago, WiiBoy said: Absolutt ingen amerikansk president bør kunne få fredspris for å ende Israel - Palestina krigen. Det blir som å gi Putin fredsprisen for å trekke seg ut av Ukraina.. Enig. At Obama fikk den gikk negativt ut over prisens rykte. At en (moderne) amerikansk president får pris for fred er helt latterlig. De har krig i blodet. 1
obygda Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Skurupu skrev (4 minutter siden): Enig. At Obama fikk den gikk negativt ut over prisens rykte. At en (moderne) amerikansk president får pris for fred er helt latterlig. De har krig i blodet. Obama var jo tullete..en annen smisker,Jagland, var vel med på å få det til. 1
Snikpellik Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) En ting vi også kan legge til er at Nobelkomiteen allerede har tatt avgjørelsen om hvem som vinner, i god tid før denne uka. Før partene i krigen ble enige om våpenhvilen som snart trer i kraft. Nominasjonene hadde også frist i desember. De er ikke enige om en fredsavtale, og det er mange humper i veien før man kommer dit. Selv om det nå lover bedre enn noen gang. Biden fremforhandlet også våpenhviler i denne krigen. To ganger. Som førte til løslatelsen av over 130 gisler og nødhjelp til sivilbefolkningen. Jeg kan ikke huske at han tryglet om å få Nobels fredspris. Endret 4 timer siden av Snikpellik 1 1
DJViking Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Noen som har blitt lei av å lese om Trump i nyhetene, eller synes det gjør livet her litt mer interessant å lese om alt det kaoset? Jeg har blitt så mektig lei av Trump og alt dette kaoset. Det går jo ikke en eneste dag hvor noe skjer. Er sjeldent jeg håper vondt for et menneske, men her håper jeg han forsvinner fra verden snart (han er på den listen min sammen med Putin, Kim Jong-Un, Orban, som ville gjort verden mye bedre hadde dem ikke vært i den lenger). Endret 4 timer siden av DJViking 3 1 3
Skurupu Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Trump vet han ikke får den, og han vet at han ikke fortjener den. Han bare snakker det opp fordi han da kan spille offer når det uungåelige skjer. Trump trives veldig godt i offerrollen. Det er så synd på ham ... 6
xRun Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden En liten Trump-Nobel fastcut fra i går kveld: Spoiler 3
xRun Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Ok, så fra Trumps perspektiv ser det kanskje ut som en farget (fordi latina) Antifa-kvinne fikk årets Nobels fredspris. Det blir han kanskje ikke så happy for. Endret 2 timer siden av xRun 1
SilverShaded Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Uh-oh...da er det bare å holde på hatten og vente på at bråket begynner. Det må være ekstra ille at prisen går til en kvinne, og fra Venezuela på toppen av alt. Nei og nei...det blir ikke hyggelig å være norsk nå. Bare vent til DT våkner ! At han i det hele tatt kunne innbille seg at hans gjerninger hittil fortjener fredsprisen, viser bare hvor virkelighetsfjern han er. Langt inn i 30-årene gikk jo Hitler rundt og påsto at han var en fredens mann, men det var en bevisst løgn. DT derimot TROR faktisk på sine egne utsagn om at han har stoppet et utall kriger. Nå blir det vel slutt på all denne "fredsmeglingen", tenker jeg... Endret 2 timer siden av SilverShaded 3 1
Neptun1 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Snikpellik skrev (20 timer siden): Hvorfor det? Fordi det verste som kan skje norske medier og venstresiden/sentrum er at Trump får gjennomført det han har lovet. Og fordi det er vanskeligere å legitimere det de egentlig er interessert i - voldelige demonstrasjoner og angrep på jøder. 3
Neptun1 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden SilverShaded skrev (15 minutter siden): Uh-oh...da er det bare å holde på hatten og vente på at bråket begynner. Det må være ekstra ille at prisen går til en kvinne, og fra Venezuela på toppen av alt. Nei og nei...det blir ikke hyggelig å være norsk nå. Bare vent til DT våkner ! Nobels wokekomite i Norge har pekt ut enda en person fra 3. verden ingen har hørt om - og som ikke har gjort noe nyttig for verden. Barack Obama var et unntak, president for forhatte USA fikk prisen før han hadde rukket å gjøre noe som helst. Men han hadde riktig hudfarge. Husker hvor flaue alle ble på Norge vegne. 5
Skurupu Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 11 minutes ago, Neptun1 said: Fordi det verste som kan skje norske medier og venstresiden/sentrum er at Trump får gjennomført det han har lovet. Og fordi det er vanskeligere å legitimere det de egentlig er interessert i - voldelige demonstrasjoner og angrep på jøder. Dette eksisterer bare i ditt eget hode. 8
Duriello Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Bah.. Hadde ett ørlite håp om at Barrack Obama skulle få den en gang til, om så kun for salt i sårene. 😉 1
Imaginacíon Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 25 minutes ago, SilverShaded said: Uh-oh...da er det bare å holde på hatten og vente på at bråket begynner. Det må være ekstra ille at prisen går til en kvinne, og fra Venezuela på toppen av alt. Nei og nei...det blir ikke hyggelig å være norsk nå. Bare vent til DT våkner ! At han i det hele tatt kunne innbille seg at hans gjerninger hittil fortjener fredsprisen, viser bare hvor virkelighetsfjern han er. Langt inn i 30-årene gikk jo Hitler rundt og påsto at han var en fredens mann, men det var en bevisst løgn. DT derimot TROR faktisk på sine egne utsagn om at han har stoppet et utall kriger. Nå blir det vel slutt på all denne "fredsmeglingen", tenker jeg... Det ville vært typisk Trump hvis han nå slipper fredsmeglingen i Gaza og lar det seile sin egen sjø. Trist for verden og Gaza i så tilfelle, for det ser ut som det er en sjanse til at det kan gå godt.
Mannen med ljåen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden På forhånd hadde jeg gjettet at prisen gikk til Emma Watson, Rachel Zegler eller Greta Thunberg. Nå får jeg sette meg inn i hva denne for meg ukjente kvinnen har oppnådd. 1
SilverShaded Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Det ville vært typisk Trump hvis han nå slipper fredsmeglingen i Gaza og lar det seile sin egen sjø. Trist for verden og Gaza i så tilfelle, for det ser ut som det er en sjanse til at det kan gå godt. Det skulle ikke forundre meg om han slipper ballen, nei. Han var jo voldsomt involvert og aktiv med Russland vs Ukraina, og så bare mistet han interessen. Men forhåpentligvis er prosessen rundt Gaza selvgående nå, vi får bare se om det i det hele tatt blir fred og hvor lenge det eventuelt vil holde. Noen stabil fred i det området har det vel ikke vært på flere tusen år, if ever. Uansett kommer nok DT til å ta Machado's fredspris til inntekt for seg selv, siden hun har støttet hans initiativ mot Venezuela/Maduro, f.eks hans bombinger av det han kaller smuglerbåter. 1
Neptun1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Skurupu skrev (32 minutter siden): Dette eksisterer bare i ditt eget hode. Ja, sånt kan man skrive i denne tråden - og få gehør fra 90% likesinnede. Jeg fikk ikke med meg noen rosende ord fra toneangivende norske medier i går, heller det motsatte. Like stor bitterhet hos venstresidens medier som når FrP og Høyre styrte landet og alle piler pekte i riktig retning. Mediene hatet det- og de hater at Trump fikk stanset krigen mellom Hamas og Israel. For han er bare komplett udugelig og en fare for fred i deres øyne. Skjønt han må allikevel stille opp når venstresiden finner det for godt. 1
obygda Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Lurer på hva Trump vil si og reagere..får vi en furtene 5 årig Trump.. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå