Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama gjør så ekstremt mye skade på bilen.


Gjest 2e6f6...49b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Det sklir heftig ut dette her. Personen er ikke et barn, hverken mentalt eller fysisk, men har en svakhet når det gjelder bilkjøring. Poenget mitt var at det svært lite å gjøre med kjønn før du kom inn i diskusjonen.

Hun har ikke egne penger!! Jeg nevnte ikke kjønn før noen kom med påstanden om at det var noe i stigma med damer bak rattet. At det svir hos deg når jeg treffer spikeren, gjør ikke at du kan omskrive rekkefølgen og påstandene ytret i tråden. Ta deg en bolle.

Endret av Neffi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 minutter siden):

Tolket du dette som å nekte henne å kjøre bil? Det hørtes mer ut som hun i dag bulker og skraper andre sine biler og ikke trenger å ta konsekvensene. Det synes jeg er innafor å reagere på.

Mulig jeg tolker det feil ja. Hvis det er TS som har kjøpt/eier hennes bil, så får han kjøpe en billig-bil til henne hvis ikke hun kan kjøpe en selv. En bil som kan skades. Om han kjøper en strøken bil til en som stadig vekk bulker og skader, så har han på en måte seg selv å takke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 minutter siden):

Hun har ikke egne penger!! Jeg nevnte ikke kjønn før noen kom med påstanden om at det var noe i stigma med damer bak rattet. At det svir hos deg når jeg treffer spikeren, gjør ikke at du kan omskrive rekkefølgen og påstandene ytret i tråden. Ta deg en bolle.

Boller er godt.

Hvis dama jobber, har hun penger nok til å holde liv i en gammel bil.
Når/hvis jeg kjøper en ny bil, skal den være eiet, kjørt og driftet av meg alene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Neffi skrev (23 minutter siden):

Går også an med husarrest, ingen skjermtid, tidligere leggetid, og ingen ukelønn, hvis hun ikke oppfører seg. 

Den var kjapp..

En bil er en dyr eiendel, nekter vedkommende å ta vare på sin/andre/felles eiendeler så bør vedkommende ikke ha tilgang til nevnte eiendeler. 

 

Såfremt h*n ikke betaler selv, da får det være h*n's eget ansvar.

Endret av Duriello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ift. menn/kvinner som er nevnt:
Må faktisk  kunne legge til til at moren til dattern og jeg har bulket bilene våre omtrentlig like mange ganger. Det betyr ikke at det har vært vår feil eller at det har vært mange ganger. Eks. ved et tilfelle var det motgående snøplog som presset henne av veien. I et annet en idiot som kjørte over sperrelinja og forsøkte å presse hengeren hennes av veien.

Vi har begge gjennom snart 30 år hatt et par blunders hver på mørke kvelder på parkeringsplasser og det er helt normalt i løpet av et langt liv. 

Men det er definitivt mange jeg ikke ville lånt bilen til. Ikke nødvendigvis fordi risikoen for at de skader den er høyere men fordi folk ikke er opptatt av å gjøre opp for seg lenger.

Endret av Theo343
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Phantom Software skrev (1 time siden):

Hva med en irriterende, moderne bil som piper og uler så snart du nærmer deg noe? Er ikke noen av de kinesiske elbilene slik?

Jeg tror nye koreanere setter rekord der, i følge mine prøvekjøringer. Piper så mye under vanlig kjøring at du prøver å unngå å kjøre.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Alle handlinger har konsekvenser, ikke alle har lært dette hjemmefra.

 

Klipp fra wikipedia:

In a negative sense, "enabling" can describe dysfunctional behavior approaches that are intended to help resolve a specific problem but, in fact, may perpetuate or exacerbate the problem.[1][2] A common theme of enabling in this latter sense is that third parties take responsibility or blame, or make accommodations for a person's ineffective or harmful conduct (often with the best of intentions, or from fear or insecurity which inhibits action)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Mag ne said:

Jeg tror nye koreanere setter rekord der, i følge mine prøvekjøringer. Piper så mye under vanlig kjøring at du prøver å unngå å kjøre.

Alle nye biler som selges i år, inkl min som jeg hentet ut i desember, må ha de siste overvåkningsfunksjonene fra EU-regler.

Så ja, alle nye piper og uler i tide og utide. Definitivt mest utide. Altså bilen skal sjekke om du har oppmerksomheten på veien og trafikken men hvordan i helvete skal du det om du må sjekke hva pipet er for hele tiden...

Jeg er likevel ikke sikker på om dette hadde hjulpet TS' problem, jeg tror sjåføren der må bytte litt om på prioriteringer og holdninger. Evt rene tekniske ferdigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du er sikker på at hun har bestått lappen? Du skriver at hun ikke har penger til bil en gang, hva skal hun med bil da? Når hun i tillegg da ikke greier å parkere uten å skade bilen gir det ikke spesielt mye mening. Da bør den bilen stå på hennes egen regning i det minste... 

Lenke til kommentar

Noen bare driter i bilen. Det er en ting, og skal brukes. Om den har riper, bulker eller må repareres er helt likegyldig. Tingen er brukt, noen ganger må den repareres på grunn av bruken man vil ha. 

Det er fryktelig irriterende hvis man liker å ha ting på stell. Det eneste gode rådet jeg kan gi er å kjøpe biler du orker at blir behandlet sånn. Det er gjerne prisklasse 50 000-100 000, og så får det bare være. Fiks ting som må fikses på enklest mulig vis. Om felgene er kantkjørt, samme det, så lenge de holder på lufta. Om det er en bulk, samme det, så lenge det er kosmetisk. 

Du kommer ALDRI til å få noen som ikke bryr seg om bil til å bry seg. Det eneste du kan få til er å tvinge dem til å ta vare på den fordi DU blir sur. De bryr seg fortsatt ikke om bilen, de vil bare ikke at du blir sur. Det går ut over forholdet. Derfor er det eneste fornuftige å gjøre å si i fra. 

Enten må du bli bedre til å unngå skader på bilen, eller så må vi ha en bil som er billigere. Vi kan ikke bruke alle pengene våre på å fikse biler. 

Hvis du tar eksempelet med 120 000 i påkost, kan du vise til at det kunne vært 5 ferieturer, eller hva som måtte friste. 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Pop skrev (30 minutter siden):

Alle nye biler som selges i år, inkl min som jeg hentet ut i desember, må ha de siste overvåkningsfunksjonene fra EU-regler.

Så ja, alle nye piper og uler i tide og utide. Definitivt mest utide. Altså bilen skal sjekke om du har oppmerksomheten på veien og trafikken men hvordan i helvete skal du det om du må sjekke hva pipet er for hele tiden...

Jeg er likevel ikke sikker på om dette hadde hjulpet TS' problem, jeg tror sjåføren der må bytte litt om på prioriteringer og holdninger. Evt rene tekniske ferdigheter.

Jeg vet det finnes regler, men det er enorm forskjell på hvor mye de piper. Har selv 2024 levert i 2024.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare se bort fra kosmetiske skader, det er bortkastet tid og penger på noe kun du bryr deg om. La henne kjøre og ripe det som er men må selv dekke skade på andres eiendom. Kjøp en liten "neglelakk" flaske med korrekt farget billakk fra fargeriket, smør på der det viser metall.

Viktigste er at det strukturelle og mekaniske funker. Kjøp automat eller en billig elbil så slipper du og clutch slitasje. 

Endret av Saltkorn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen bringer inn kjønn, andre "enabling". Akk ja, diskusjon.no...

Jeg har jo sansen for løsningen "kjøp noe billig", men hvis ikke det er et alternativ, så kan du jo også holde på som før. Du finner vel uansett aldri en perfekt partner - alt i alt er det mange som sliter med verre ting enn dette.

Endret av Aiven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (19 minutter siden):

Noen bringer inn kjønn, andre "enabling". Akk ja, diskusjon.no...

Jeg har jo sansen for løsningen "kjøp noe billig", men hvis ikke det er et alternativ, så kan du jo også holde på som før. Du finner vel uansett aldri en perfekt partner - alt i alt er det vel mange som sliter med verre ting enn dette.

Jepp.

Akkurat som andre aktiviteter, er ikke bilkjøring for alle selv om vi er opplært til at skal være sånn. Mye kan øves på, men noen må øve mye mer enn andre. Og noen har kanskje ikke den "romfølelsen" man trenger til bilkjøring. Sånn er det bare, alle har forskjellige evner ut av boksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 1a56a...500

Nei, hva gjør du? Du snakker med henne om dette på en voksen måte i stedet for å grine på et nettforum, da spesielt et mannsdominert forum som liker å pisse på kvinner, og finner en løsning på problemstillingen sammen med dama di. Forklar på en grei måte uten å angripe og nedverdige henne at hun kan ikke fortsette sånn og at hun må begynne å ta vare på bilen, se seg for når hun kjører og behandle bilen som egen eiendom. Kan ikke hun å kjøre bil er det på tide med noen kjøretimer. 

Så syns jeg også det er litt morsomt at en mann klager over at han må stille opp for dama si økonomisk og forsørge litt, når menn i dag generelt preacher at likestilling er et helvete og at mannen ikke lenger får være i sin naturlige rolle. Nå er du i den naturlige rollen din mister, og du klager. :D 

Anonymous poster hash: 1a56a...500

Lenke til kommentar

Finn deg ny dame er jo en mulighet. Jeg har kjøpt bil til min samboer - en splitter ny AWD elbil som hun bruker til/fra jobb. Jeg betaler alt her hjemme (mat,strøm, alt til barna osv) ,så det hun tjener går rett i hennes egen lomme,  men har sagt at eventuelle skader må hun dekke selv......Og hun holder den bilen helt strøken.  Vet ikke om det er ordningen vår som gjør at hun er så flink og ser verdien i å holde alt på stell, men det fungerer fint her. Så en måte kan være å fokusere på at bidra mye økonomisk hjemme og legge alt økonomisk ansvar for bilholdet på bilen hun bruker til henne. Dermed får hun i det minste et ansvar. Jeg tror alle har godt av å få et klart definert ansvarsområde.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...