Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama gjør så ekstremt mye skade på bilen.


Gjest 2e6f6...49b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 5.2.2024 at 4:00 PM, Guest 1a56a...500 said:

Nei, hva gjør du? Du snakker med henne om dette på en voksen måte i stedet for å grine på et nettforum, da spesielt et mannsdominert forum som liker å pisse på kvinner, og finner en løsning på problemstillingen sammen med dama di. Forklar på en grei måte uten å angripe og nedverdige henne at hun kan ikke fortsette sånn og at hun må begynne å ta vare på bilen, se seg for når hun kjører og behandle bilen som egen eiendom. Kan ikke hun å kjøre bil er det på tide med noen kjøretimer. 

Så syns jeg også det er litt morsomt at en mann klager over at han må stille opp for dama si økonomisk og forsørge litt, når menn i dag generelt preacher at likestilling er et helvete og at mannen ikke lenger får være i sin naturlige rolle. Nå er du i den naturlige rollen din mister, og du klager. :D 

Anonymous poster hash: 1a56a...500

Jeg ser mer mannehat enn kvinnehat i forumet. Det er også noen oxymorons i slutten her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 5.2.2024 at 11:26 AM, Guest 2e6f6...49b said:

Skader de siste 5 årene
-Kantkjørt 6 ganger
-Småbulket ved parkering ute 3 ganger
-Småbulket ved parkering hjemme 2 ganger.
-Kjørt inn i et gjerde så "kapper" løsner og sprekker opp.  Altså de nederste bodyparts'a av bilen.

Etter de første 3 skadene gikk jeg drastisk til verks og solgte bilen hun bruker og kjøpte en mye billigere en.  Men hun har jo rævkjørt den nå også.. Kosta 100k, og har nå skader som koster fort 40-50k på verksted å fikse.

Det er som med barn når de skal læres opp til å behandle sakene ordentlig.  De lærer det ikke hvis de bare får noe nytt dagen etter.  

Hun er til og med voksen, eller burde være det, så selvfølgelig skal hun selv betale for alle skadene sine og kan hun ikke det må hun lære å klare seg uten.  Hun lærer ingenting av at du betaler for hendes dumhet gang på gang - og det viser jo historikken med al tydelighet også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 2e6f6...49b skrev (På 5.2.2024 den 11:26 AM):

Før jeg kjøpte bil til henne <..>

Har du kjøpt bil til henne? Hvorfor? Er det betaling for sex eller har du giftet deg / har felles økonomi?

Jeg skjønner ikke logikken. Det er antagelig billigere å bare betale noen som faktisk er prostituert. Da betaler man en sum og slipper å holde de med bil og verksted. Er du gift er det verre. Da har du signert på at du tar "din del" av deres felles kostnader, som ut fra det du beskriver betyr at du betaler godt over 50% av deres felles utgifter. Da lurer jeg igjen på - hva er det du egentlig betaler for? Ekteskap er jo som kjent døden for sex, og det er der jeg ikke forstår logikken. Hva betaler du egentlig for?

Beklager min svært frekke problemstilling, som nærmest inviterer til å svare i affekt. Ikke la deg friste - tenk lenge og godt gjennom det før du svarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (På 5.2.2024 den 12:47 PM):

Når det er sagt, så synes jeg TS overreagerer. Det er kun en bil. Den kommer til å få bulker og skraper uansett, og det er litt pinlig at han liksom skal "nekte" damen å kjøre bil fordi hun bulker og skraper. Høres ut som et veldig spesielt og usunt forhold.

Hvis en person i et studentkollektiv eide en bil, som ble lånt av de andre i kollektivet og en av de var ofte uheldig med bilen, ville du sagt det samme da? Hvorfor skal et kjærlighetsforhold mellom eier og låner endre på det? Er det sånn at kostnader blir ok på grunn av sex/kjærlighet? I så fall bør man være ærlige med seg selv om at det kostnaden er en konsekvens og rettferdiggjøres på grunn av sexen og kjærligheten man får i retur. En "deal"..

Edit: For å understreke kjønnsnøytraliteten i dette, vil jeg spørre dere som diskuterer på prinsipielt grunnlag om dette ville stilt seg annerledes dersom eier og betaler var kvinne, mens bilbrukeren var mann?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Har du kjøpt bil til henne? Hvorfor? Er det betaling for sex eller har du giftet deg / har felles økonomi?

Virker som de enten har felles økonomi eller at han har kjøpt en bil i sitt navn som er "hennes", siden han sier han vurderer å selge den. Virker jo uansett ikke som at penger er et veldig stort problem i seg selv, men at det er unødvendig pengebruk som er plagsomt. 

Ellers så ser jeg ikke nødvendigvis problemet med å bruke penger på samboer/kone hvis man ønsker det. Mange ganger der det kan være problematisk det er jeg enig i.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 10.2.2024 den 1:49 PM):

Hvis en person i et studentkollektiv eide en bil, som ble lånt av de andre i kollektivet og en av de var ofte uheldig med bilen, ville du sagt det samme da? Hvorfor skal et kjærlighetsforhold mellom eier og låner endre på det? Er det sånn at kostnader blir ok på grunn av sex/kjærlighet? I så fall bør man være ærlige med seg selv om at det kostnaden er en konsekvens og rettferdiggjøres på grunn av sexen og kjærligheten man får i retur. En "deal"..

Edit: For å understreke kjønnsnøytraliteten i dette, vil jeg spørre dere som diskuterer på prinsipielt grunnlag om dette ville stilt seg annerledes dersom eier og betaler var kvinne, mens bilbrukeren var mann?

Hæ? Jeg snakker om at TS ikke lar damen kjøre sin egen bil. Vi snakker ikke om skade av andres biler. Det har ingen ting med kjønn, forhold eller sex å gjøre. Hvis TS kjøper en bil til partneren din, så kan ikke TS ta den fra dem hvis de bulker den. Dette hadde vært annerledes om det var TS sin egen bil vi snakket om, men han skriver jo tydelig at det er damen sin bil. Spiller ingen rolle om han kjøpte den eller ei. Hvis jeg kjøper en gave til noen, så er det ikke jeg som eier gaven.

Lenke til kommentar

TS har ikke vært aktiv i egen tråd siden HI, (om ikke det er noen innlegg jeg har oversett) så tenker dette bare er nok et innlegg hvor kvinner skal sees ned på... En slik kjøring som TS beskriver i den grad han beskriver det som, og antall tilfeller. Det tror jeg ingen som har fått lappen får til. Det er vel ikke for ingenting at det ene forsikringsselskapet har gående en reklame med "kjør som ei kjerring" , nettopp fordi statistikken viser at menn oftere har saker hos forsikringsselskapet enn det kvinner har ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...