Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (2 minutter siden):

En video som nå sirkulerer i sosiale medier viser israelske soldater som tilsynelatende henretter fire Hamas-terrorister fra kloss hold. Terroristene har lagt seg ned på bakken og vifter med det som ser ut som en hvit t-skjorte. Videoen er dessverre for grafisk til å legges ut her. IDF har selv lagt ut videoen, uklart hvorfor i all verden de tenker at det er lurt. Slikt vil bare gjøre ting mye verre.

Send den på PM til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Snikpellik said:

En video som nå sirkulerer i sosiale medier viser israelske soldater som tilsynelatende henretter fire Hamas-terrorister fra kloss hold. Terroristene har lagt seg ned på bakken og vifter med det som ser ut som en hvit t-skjorte. Videoen er dessverre for grafisk til å legges ut her. IDF har selv lagt ut videoen, uklart hvorfor i all verden de tenker at det er lurt. Slikt vil bare gjøre ting mye verre.

Fra en annen vinkel (drone), viser at en av personene med AK i hånden legger seg ned i skytestilling.
Om dette er misforståelse eller ikke, er irrelevant. Man vet allerede hva partene og deres støttespillere vil anse som sannhet.

Meg personlig: "Hah, for en idiot han som holdt AKen..." / "vel vel vel".

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

https://www.timesofisrael.com/for-years-netanyahu-propped-up-hamas-now-its-blown-up-in-our-faces/

Vi trenger selvsagt mer enn en skarve artikkel for å bygge mer på dette, men hvis det faktum at Netanyahu bevisst prøvde å undergrave demokratiet i Israel, og fortsettelse av okkupasjonen av Palestina ikke er nok, så burde dette være en medvirkende faktum på hvorfor Netanyahu ikke burde få en nubbesjangs til å prøve å bruke de siste dagers hendelser til å bygge seg opp som en slags "helt" for folket. Ikke faen!

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, DDDD said:

Viktig med kontekst.
Kilde: www.thetruesize.com

image.thumb.png.e9a85c7f4cb66a613a20b313dbf354e2.png

Nettopp. Gaza er ikke så liten og tettbebygget som enkelte tror. Hamas vil ikke klare å forsvare områdene utenfor Gaza by og kanskje Rafah. Resten av Gaza vil da være under Israels kontroll og det er ikke nødvendig å sende sivile ut av stripen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Snikpellik said:

En video som nå sirkulerer i sosiale medier viser israelske soldater som tilsynelatende henretter fire Hamas-terrorister fra kloss hold. Terroristene har lagt seg ned på bakken og vifter med det som ser ut som en hvit t-skjorte eller lignende. Videoen er dessverre for grafisk til å legges ut her. IDF har selv lagt ut videoen, uklart hvorfor i all verden de tenker at det er lurt. Slikt vil bare gjøre ting mye verre og øke sinnet.

Når soldater ser massakrerte barn og kvinner så gjør det noe med deg. På samme måte som SS nazi soldater ble vist lite nåde av allierte soldater under 2vk når de soldatene opplevde ugjerningene personlig. Denne krigen kommer til å bli hensynsløs.

Så dette får man bare stille akseptere. Hamas har selv gravd sin egen grav og må utryddes på samme måte som ISIS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (Akkurat nå):

Når soldater ser massakrerte barn og kvinner så gjør det noe med deg. På samme måte som SS nazi soldater ble vist lite nåde av allierte soldater under 2vk når de soldatene opplevde ugjerningene personlig. Denne krigen kommer til å bli hensynsløs.

Så dette får man bare stille akseptere. Hamas har selv gravd sin egen grav og må utryddes på samme måte som ISIS.

Jeg er enig i hva du sier og forstår sinnet, og det er jo ingen tvil om at disse terroristene fikk som fortjent, men Israel må holdes til en høyere standard enn disse barbarene. Akkurat som vi holder ukrainerne til en høyere standard enn russerne når de begår krigsforbrytelser mot ukrainske soldater og sivile. Krigsforbrytelser er ikke greit uansett, og aldri noe vi bør akseptere.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rexxus skrev (11 minutter siden):

Typisk AVISER skrivet navnet BARN, og ikke bare skrive Palestinerne.

Pga få mer LESERE og Support til folket.

Dette fordi halvparten av de som bor på Gazastripen er barn. Man kunne skrevet kutter mat og vann til 2 millioner palestinere såklart.  Jeg tolker ikke det som en support til folket, mer en headsup at halvparten av de potensielle ofrene i Gaza vil være under 14år. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (16 minutter siden):

En video som nå sirkulerer i sosiale medier viser israelske soldater som tilsynelatende henretter fire Hamas-terrorister fra kloss hold. Terroristene har lagt seg ned på bakken og vifter med det som ser ut som en hvit t-skjorte eller lignende. Videoen er dessverre for grafisk til å legges ut her. IDF har selv lagt ut videoen, uklart hvorfor i all verden de tenker at det er lurt. Slikt vil bare gjøre ting mye verre og øke sinnet.

image.thumb.png.d6b53f7cff46b1a4944b67573c4de585.png

Sinnet? Sinnet til hvem? Palestinerne som mange hevder ikke støtter Hamas? Hamas selv? 

Hamas er akkurat det samme som IS, Al-qaida, naziregimet, al shabab osv osv. Det må bare utryddes. Det er som kreft.

Jeg har ikke en sympatisk celle i kroppen for ekstremister, uansett hvilken side de holder til på politisk. De oppfører seg som udyr, slakter ukontrollert alt de ser foran seg med stor glede. Om noen er kapabel til å halshugge små barn og voldta små unger fortjener de ikke å eksistere.

Det er undermennesker

Endret av ChopperRead
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (5 minutter siden):

Sinnet? Sinnet til hvem? Palestinerne som mange hevder ikke støtter Hamas? Hamas selv? 

Hamas er akkurat det samme som IS, Al-qaida, naziregimet, al shabab osv osv. Det må bare utryddes. Det er som kreft.

Henrettelse er forbudt i krig. Jeg setter heller ikke Hamas høyere enn IS eller russiske soldater, men å henrette fienden som overgir seg er og blir en alvorlig krigsforbrytelse. Det er prinsipper ingen bør gå bort fra, uansett. Men om du mener folkeretten og Geneve-konvensjonene bare er noe vi alle kan drite i, så vær så god.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Henrettelse er forbudt i krig. Jeg setter heller ikke Hamas høyere enn IS eller russiske soldater, men å henrette fienden som overgir seg er og blir en alvorlig krigsforbrytelse. Det er prinsipper ingen bør gå bort fra, uansett. Men om du mener folkeretten og Geneve-konvensjonene bare er noe vi alle kan drite i, så vær så god.

Det er ikke en konvensjonell krig som Ukraina mot Russland. Det er en terrororganisjasjon som ikke ønsker noe annet enn å lage ett rent helvete på jord. De har meldt seg ut som verdige mennesker i min bok.

Jeg snakker ikke om Palestinere som folk, jeg snakker om udyrene som styrer Gaza. Det er 100% deres feil at alle lider pga dem. Desverre styrer de der, hadde de holdt til en annen plass der det er lettere å utrydde de uten å ta med seg så mye sivile så hadde det vært bedre, selvfølgelig. Men det driter jo de i, de bryr seg ikke om palestinerne. De setter opp hovedbase midt i en fødestue om de føler for det.

Endret av ChopperRead
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Snikpellik said:

Jeg er enig i hva du sier og forstår sinnet, og det er jo ingen tvil om at disse terroristene fikk som fortjent, men Israel må holdes til en høyere standard enn disse barbarene. Akkurat som vi holder ukrainerne til en høyere standard enn russerne når de begår krigsforbrytelser mot ukrainske soldater og sivile. Krigsforbrytelser er ikke greit uansett, og aldri noe vi bør akseptere.

Jeg synes vi bør holde land til lik standard. Så lenge Ukraina og Israel ikke synker ned til Russlands og Hamas sitt nivå, så vil jeg fokusere min kritikk mot de som gjør de verste krigsforbrytelsene.

Ingen kritiserer Hamas nå for de soldatene de drepte, så da vil jeg heller ikke kritisere Israel for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Snikpellik said:

Krigsforbrytelser er ikke greit uansett, og aldri noe vi bør akseptere.

Dødstraff er en del av straffesystemet i Israel. Nå har Israel erklært krig mot Hamas og Islamic Jihad. Krigsforbrytelser utført 7-10 skal selvsagt straffes med døden. Jeg er ganske sikker på at soldatene i felten har fått beskjed om å ikke ta noen sjangser når det gjelder terroristene som kan ha skjult selvmordsbomber på kroppen. Vi kan derfor ikke forvente parade av arresterte terrorister. Israel har allerede mere enn 4,000 palestinere fengslet som kan være del av "prison swap".

 

Endret av Ekspertkommentator
typo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (2 minutter siden):

Det er ikke en konvensjonell krig som Ukraina mot Russland. Det er en terrororganisjasjon som ikke ønsker noe annet enn å lage ett rent helvete på jord. De har meldt seg ut som verdige mennesker i min bok.

Jeg snakker ikke om Palestinere som folk, jeg snakker om udyrene som styrer Gaza. Det er 100% deres feil at alle lider pga dem. Desverre styrer de der, hadde de holdt til en annen plass der det er lettere å utrydde de uten å ta med seg så mye sivile så hadde det vært bedre, selvfølgelig. Men det driter jo de i, de bryr seg ikke om palestinerne. De setter opp hovedbase midt i en fødestue om de føler for det.

Helt enig i hva som ligger bak og hva Hamas er, likevel er jeg ikke enig i at en nasjon skal legge internasjonal lov og rett til side. Krigens folkerett og Geneve-konvensjonene må følges.

Camlon skrev (4 minutter siden):

Ingen kritiserer Hamas nå for de soldatene de drepte, så da vil jeg heller ikke kritisere Israel for det.

Ingen kritiserer Hamas for soldatene de drepte? Hamas har regelrett kaldblodig myrdet ubevæpnede israelske soldater de siste dagene, alle kritiserer dem for det.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (9 minutter siden):

Hamas er akkurat det samme som IS, Al-qaida, naziregimet, al shabab osv osv. Det må bare utryddes. Det er som kreft.

Jeg er enig i dette, men gjør Israel det på rette måten? Hvor mange barn og sivile skal dø, før deres pårørende begynner å legge skylden på Hamas og vil ha Hamas vekk? Vil det fungere og ikke bare bli kontraproduktivt? 

Akkurat nå, syns jeg Israels reaksjon fremstår mer som hevn, enn en aksjon med et klart og tydelig mål

 

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i dette, men gjør Israel det på rette måten? Hvor mange barn og sivile skal dø, før deres pårørende begynner å legge skylden på Hamas og vil ha Hamas vekk? Vil det fungere og ikke bare bli kontraproduktivt? 

Akkurat nå, syns jeg Israels reaksjon fremstår mer som hevn, enn en aksjon med et klart og tydelig mål

 

 

Nei det blir mest sannsynlig å føre til mer hat, desverre. Og jeg lurer på hvordan de ellers kunne gjort det, hvordan kan man utrydde dem uten at det blir så jævlig store lidelser for sivile? De har jo en bevisst taktikk i å blande seg med dem, desverre. 

Lenke til kommentar

Vi begynner nok å nærme oss israelske angrep mot Beirut dersom Hizbollah fortsetter å angripe Israel.

Hizbollah sier de har skutt raketter fra Libanon mot Israel
https://www.nrk.no/nyheter/den-israelsk-palestinske-konflikten-1.11060771

Sitat

Hizbollah sier de har skutt mot Israel som hevn for at medlemmer av bevegelsen er blitt drept. Israel sier på sin side at de har skutt mot mål i Libanon.

Det israelske forsvaret (IDF) melder at de har angrepet libanesisk territorium etter at en israelsk stridsvogn skal ha blitt beskutt derfra.

IDF vil snart komme med flere detaljer om angrepet, skriver Times of Israel.

Stridsvognen skal ha blitt truffet av et panservernvåpen fra libanesisk territorium.

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i dette, men gjør Israel det på rette måten? Hvor mange barn og sivile skal dø, før deres pårørende begynner å legge skylden på Hamas og vil ha Hamas vekk? Vil det fungere og ikke bare bli kontraproduktivt? 

Akkurat nå, syns jeg Israels reaksjon fremstår mer som hevn, enn en aksjon med et klart og tydelig mål

 

 

Dessverre er inntrykket mitt at det er jo bare snakk om arabiske muslimer.

Påstander som går igjen:

* De er ikke like siviliserte som Israel.

* De reproduserer seg så raskt uansett.

* De får skylde seg selv.

 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Siste Nyhet:

 

Hizbollah: Angriper fra Libanon
Hizbollah har uttalt at de avfyrer presisjonsraketter mot Israel onsdag, melder nyhetsbyrået Reuters. Ifølge Israel har en stridsvogn blitt truffet av et panservernvåpen fra libanesisk territorium. 

Ifølge Hizbollah er angrepet et svar på Israels angrep denne uken. 

Det israelske militæret har meldt at de blir angrepet fra Libanon, og gjengjelder angrepet over grensen til Libanon.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Helt enig i hva som ligger bak og hva Hamas er, likevel er jeg ikke enig i at en nasjon skal legge internasjonal lov og rett til side. Krigens folkerett og Geneve-konvensjonene må følges.

Nei selvfølgelig ikke, det var kanskje å ta hardt i fra min side. 

Men organisasjoner som Hamas driter jo i alt som heter spilleregler i en krig, de har bare ett mål,  koste hva det koste vil, da er det vanskelig å bli kvitt de uten at de går ut over andre.

Det er bare en tragedie uansett, og uansett hva som skjer så blir det å vokse frem nye kreftsvulster som resultat.

Og nå angriper enda en terrororganisjasjon Israel fra Libanon, dette kommer til å gå til helvete. Snart blander vel drittlandet Iran seg inn å.

Endret av ChopperRead
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...