Jump to content

DDDD

Medlemmer
  • Content Count

    2398
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

537 :)
  1. Hydrogen kunne kanskje da blitt bedre mottatt om Toyota tok en Tesla og: 1. Sponset hydrogen til kjøperne for en attraktiv periode. 2. Sto selv for utbyggingen av fyllestasjoner 3. Gjort bilen(e) attraktiv(e); utseende, ytelse og bruk. Ellers har Toyota levd godt som First price toalettpapir; Folk har ikke lyst på det, men kjøper grunnet nødvendighet og pris.
  2. Havnet i en frontkollisjon med en buss et par år siden, pga dårlig forbikjøring. Jeg satt heldigvis i bussen... heh. Uansett, passasjerbilens dører ville ikke åpne, så vi måtte knuse ruta, men kunne heller ikke åpnes fra innsiden. Bilen var en ganske ny Golf.
  3. Hvem forventer at Smart summon og evt. FSD blir perfekt fra første dag? Ja riktig, idioter. Forrige uke på E18 sør for Oslo (Tesla-område), var det 3 kollisjoner på 5 dager, ingen Tesla, eller biler som tyder på å ha auto-steer-mulighet. Hvilken konklusjon skal jeg trekke her? Ang. geofencing: Funker helt greit inntil variable objekter eller situasjoner dukker opp. I trafikken er dette en stadighet på både når, hvor og hva. Eks. vegarbeid, skiltendring, bil stanser, politi, snø, vanndam. Hvor fort klarer en å oppdatere disse variablene inn til bilen/systemet? Naboen gressklipper klippet i stykker en oppblåsbarbasseng (utbrettet men ikke oppblåst). BMW har en løsning der den lagrer dataen når en lukeparkerer, slik at den kan kjøre eksakt revers når en skal ut. Smart hva? Helt til omgivelsen endrer seg...
  4. Når det er snakk om 2 tonn tynge biler som forflyttes, så er ikke "ganske bra" godkjent, til å bli sluppet ut blant folk. Hva er vitsen med å tvinge systemet til å måtte tolke ting på nytt hver gang? Hvis formålet er bruk kun ved eget WiFi nett, så hadde det vært mye bedre om systemet lagret området, og at man selv genererte geo-fencing for systemet. Det er trist når gress-klippere ser ut til å fungere bedre enn bilen. Hvordan var din første øvelseskjøring i trafikken? Perfekt på alle måter? Ahh, det forklarer alt. Du forstår ikke hvorfor nevnte fremgangsmetode benyttes kontra geofencing.
  5. Smart summon ser ut å fungere ganske så bra til å være "første release". Det som kan skje fremover, er at det blir bedre... Systemet prosesserer alt i sanntid der og da, og "ingenting" lagres. Dvs. for bilen, så er oppkjørselen til huset ditt ukjent område hver gang. Jeg har parkert i et parkeringshus nesten daglig i 2 år. For noen måneder siden, klarte jeg å ripe opp bilen på en søyle. Ut i fra denne hendelsen, burde jeg slutte å kjøre bil, for jeg kan tydeligvis ikke kjøre bil?
  6. 1. Både Polestar og mest sannsynligvis denne får det samme som AP tilbyr. 2a. Ladenettverket vil nok jevne seg ut på sikt. 2b. Det kommer gode løsninger der også, hvor man bare "swiper" med mobilen. 3. Polestar er rimelig lik med betydelig skjerm. 4. Ja takk til fast knapp til vanlige gjøremål som å bytte interval på vindusvisker. 5. OTA blir standard for alle merker. 1. Tviler, men flott hvis de klarer det. Prøvde E-tron sin nå nylig, og det var laaaangt unna Tesla sin. 2b. Tenker på at bilen skjerm kan vise disse stasjonene og beregne avstand og forbruk uten at jeg må dra frem mobilen. 3. Jepp, med Android, virker det interessant. 5. Blir og blir. Dette skulle ha vært normen for 10 år siden.
  7. Fantombremsingen kom en eller anna gang i 2018 når systemet begynte å ta hensyn til sidefeltene. I starten var det noe voldsom med bremsing, men dette ble kjapt myket opp. Inntil V10 kom, har det vært delvis og mykere mykere bremsing. Med V10 er det superstabil, og bilen håndterer bl.a. "idioter" som bytter felt brått veldig bra, bedre enn et menneske.
  8. Blant disse punktene gjør at jeg ikke klarer å bytte til noen andre biler enn Tesla: 1. Autopiloten + NOA ++ 2a. Ladenettverket 2b. Ladenettverkets intuitive integrering i bilens systemer. 2c. Så enkel å koble til som det går an. 3. Stor skjerm som er god å bruke. 4. Mangel på dill og dall-knapper 5. OTA som gjør de øvrige tingene bedre, OMG! m.m.
  9. Din ledsager under øvelseskjøringen leste gjennom alle punktene i lovdata? Du øvde kun i lukket område og når du øvelseskjørte i trafikken, var du perfekt?
  10. Slakter første release av en funksjon der eieren/føreren fortsatt er fullt ansvarlig... Blir folk livredde når de ser en bil med en rød L bak på parkeringsplassen?
  11. Det kommer helt an på hva produsenten legger i telefonen sin. Det er det som er så flott med flere produsenter. Man kan velge.Men man sliter med å velge, om man velger IOS. https://www.digi.no/artikler/feil-i-ios-og-ipados-tastatur-apper-kan-fa-full-tilgang-selv-om-du-ikke-har-gitt-tillatelse/474808 "Sliter å velge, om man velger iOS" Hva skal det bety?
  12. Testing av preferanse-produkter er... tullete.
  13. Men klarer ikke Android-brukere å tette hullet selv? De har tross alt root, filsystem og er ikke blokkert av iTunes når de kobler til PCen...
  14. Dere må være slitsomme gjester å ha på restauranter? Blir sikkert egen artikkel for Neo og Duo.
×
×
  • Create New...