Gå til innhold

Den svenske regjeringen vurderer lovendring for å stanse koranbrenning


Anbefalte innlegg

Ved neste demonstrasjon blir brenningen antakelig byttet ut med å rive i stykker sider, tråkke på boka, sparke den rundt i søle ... bare fantasien setter grenser, egentlig. 

Blir det mindre opptøyer av det?

Jeg tror ikke det. Forbud mot brenning er meningsløst, så lenge all annen "mishandling" fortsatt er greit. Skal man oppnå noe må man i tilfelle gjeninnføre blasfemilover og dermed skjerme religion og religiøse symboler/tekster helt. 

Jeg håper vi aldri kommer dit. 

Og jeg håper at norske politikere ikke følger etter med brenningsforbud. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 hours ago, Inspector said:

Danmarks lovforslag lar ikke pøbelsiden vinne. Lovforslaget regulerer betente temaer som senker konfliktnivået på flere områder, ikke bare rundt koranbrenning.

Jeg er redd forbud rundt koranbrenning vil å øke konfliktnivået da det viser seg at trussler, vold og terror belønnes med endringer som tjener de som bråker mest. Islamister vil aldri slå seg til ro før det er innført totalt forbud mot all kritikk av islam, forbud mot å fornærme islam, forbud mot å latterligjøre islam, etc.
 
Jeg har selv erfart at bare det å nevne islam (som ikke-muslim) i muslimske land kan skape store problemer. Det er faktisk ansett som blasfemi i noen land. Null toleranse m.a.o.

I muslimske land er det tildels meget strenge straffer for selv den minste ting som kan anses som blasfemi. Det er dette som er standarden islamistene søker i vestlige land. Forbud mot brenning av koranen er bare en bit i puslespillet.

Jeg har ingen informasjon om at f.eks. danskene vil innføre blasfemilov p.g.a. av massivt press fra danske muslimer? Da må de danske politikerne svare på hvorfor de lar de mest ekstreme og bråkete islamistene i land som Irak og Iran kjøre danskene i kne? Svartkledde skjeggemen og tyranner som driver på med de mest bestialske handlinger i sine hjemland bestemmer over innholdet i danske lover? 

Å bøye seg for islamistene skaper og store problemer for ex-muslimer og muslimer som jobber for mindre tyranni i sine hjemland.

"Perhaps most pungently, endorsement of this censorship on the part of Western liberals makes it harder to normalise criticism of religion and undermines the fight against Islamic blasphemy laws that hang like a sword over millions in Muslim-majority countries. More than just an ideological regression on the part of the left, such upholding of Islamist ideas has even translated into European courts upholding blasphemy laws that many from Muslim majority countries are escaping from. And in acquiescing to the Islamist narrative in the garb of 'protecting Muslims', liberals in the West have not only abandoned dissidents in Muslim-majority countries, they have also helped facilitate regression of Muslim minorities in their own countries."

image.thumb.png.5b7634efa007fb8a7f05723081bb5119.png

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (2 timer siden):

Jeg er redd forbud rundt koranbrenning vil å øke konfliktnivået da det viser seg at trussler, vold og terror belønnes med endringer som tjener de som bråker mest. Islamister vil aldri slå seg til ro før det er innført totalt forbud mot all kritikk av islam, forbud mot å fornærme islam, forbud mot å latterligjøre islam, etc.
 
 

Jeg mener at et lovforbud kan dempe konfliktnivået hvis dette utformes/praktiseres slik at det blir gjensidig.
Man kunne feks samtidig lage en lov som gjør det vesentlig enklere å fradømme kriminelle innvandrere statsborgerskapet og sende de med enveisbilett til hjemlandet.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet er at de allerede har statsborgerskap. Hvorfor får alle det nærmest automatisk?

Asylsøkere skal selvsagt hjem igjen når hjemlandet er trygt og beskyttelsesbehovet opphørt. Da har de ikke rett på asyl lengre.

Om de ikke har fått statsborgerskap, er det også færre formaliteter å kaste dem ut om de begår kriminalitet.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Problemet er ikke koranbrenning. Problemet er koranen. Og middelaldersk tenkning. Vesten hadde akkurat kommet seg forbi dette punktet for noen tiår siden, og nå regresserer vi ettersom vi importerer folk fra andre deler av verden. Når vi importerer folk i stor stil fra andre deler av verden, så blir vi mindre norske, og mindre vestlige, som konsekvens. Tydeligvis blir vi også mindre liberale over tid.

Hele greia er dessuten en eksersis i futilitet. Religionen deres er predikert på at det finnes en himmel og et helvete og en som dømmer folk til de to tingene. Hvem er disse islamistene og jihadistene som antar at de har rett til å snakke for den allmektige? Hvorfor tror de ikke på ham og hans rettferdighet? ;)

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Brother Ursus said:

Hele greia er dessuten en eksersis i futilitet. Religionen deres er predikert på at det finnes en himmel og et helvete og en som dømmer folk til de to tingene. Hvem er disse islamistene og jihadistene som antar at de har rett til å snakke for den allmektige? Hvorfor tror de ikke på ham og hans rettferdighet? ;)

Når guden ikke eksisterer og ikke kan gjøre en dritt så må man jo ta saken i egne hender. Common sense.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (8 timer siden):

 Og middelaldersk tenkning. Vesten hadde akkurat kommet seg forbi dette punktet for noen tiår siden, og nå regresserer vi ettersom vi importerer folk fra andre deler av verden. Når vi importerer folk i stor stil fra andre deler av verden, så blir vi mindre norske, og mindre vestlige, som konsekvens. Tydeligvis blir vi også mindre liberale over tid.

Hele greia er dessuten en eksersis i futilitet. Religionen deres er predikert på at det finnes en himmel og et helvete og en som dømmer folk til de to tingene. Hvem er disse islamistene og jihadistene som antar at de har rett til å snakke for den allmektige? Hvorfor tror de ikke på ham og hans rettferdighet? ;)

Dette gjelder i høyeste grad også den pågående bølgen av kristennasjonalisme/kristofascisme som herjer i vesten. Den bidrar i minst like stor grad til denne regressjonen.

Enhver diskusjon og debatt om religion burde ha utgangspunkt i at religion er en høyst effektiv maktstruktur, men det er nå bare meg.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, AtterEnBruker said:

Dette gjelder i høyeste grad også den pågående bølgen av kristennasjonalisme/kristofascisme som herjer i vesten. Den bidrar i minst like stor grad til denne regressjonen.

 

Jeg har ikke sett noe til en slik bølge. Det finnes meg bekjent ikke noe land i Vesten som er blitt *mer* kristent eller religiøst.

Du tenker kanskje på bevegelsen som har oppstått som reaksjon på de siste årenes ekstremt radikale identitetspolitikk? De fleste av disse holder faktisk liberale, tradisjonelle vestlige verdier mtp. individuelle og politiske rettigheter. Jeg vil snarere påstå de er ganske moderate. Men når man sammenligner enhver politikk med ekstrem radikalisme, så fremstår det bakstreversk.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, AtterEnBruker said:

Enhver diskusjon og debatt om religion burde ha utgangspunkt i at religion er en høyst effektiv maktstruktur, men det er nå bare meg.

Ja og det er her vårt vestlig liberalisme blir brukt i mot oss når det plutselig er "sårbar" "minoritetskultur" som føler seg krenket - en av verdens største og sterkeste (minoritets)kulturer vel og merke.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke sett noe til en slik bølge. Det finnes meg bekjent ikke noe land i Vesten som er blitt *mer* kristent eller religiøst.

Giorgia Meloni, Victor Orban, Matt Walsh, Michael Knowles, hele GOP, og ikke minst Polen.

Brother Ursus skrev (3 timer siden):

Du tenker kanskje på bevegelsen som har oppstått som reaksjon på de siste årenes ekstremt radikale identitetspolitikk? 

Men er de så ekstremt radikale da, eller har du bare blitt fortalt det av dark money-finansierte tenketanker?

Brother Ursus skrev (4 timer siden):

De fleste av disse holder faktisk liberale, tradisjonelle vestlige verdier mtp. individuelle og politiske rettigheter. 

Så hvorfor i huleste er de tause som graven når tvangsfødslere turer frem i politikken? Eller i enkelte tilfeller støttende til det?

 

Abigor skrev (43 minutter siden):

Ja og det er her vårt vestlig liberalisme blir brukt i mot oss når det plutselig er "sårbar" "minoritetskultur" som føler seg krenket - en av verdens største og sterkeste (minoritets)kulturer vel og merke.

Så ikke spesifiser hvilken religion, bare nevn at religion generelt er en maktstruktur med en lang og kjip historie. Og ja, jeg har faktisk sett ytre Islam få kritikk i dagspressa og. Dekkingen av demonstrasjonene i Iran, f.eks. BTW, en av antiwoke-bevegelsens største helter for tiden hevder å ha konvertert til Islam. Noe å tygge på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (19 timer siden):

Jeg har ikke sett noe til en slik bølge. Det finnes meg bekjent ikke noe land i Vesten som er blitt *mer* kristent eller religiøst.

Det er blitt mer radikalisert, en slipper ikke helt unna at putin å trollskolene hans har lurt mange vestlige, hele USA er jo forandret til det verre, og det er liten tvil om at den raddis dritten til putin lekker inn i Norge også. 

 

Brother Ursus skrev (19 timer siden):

Du tenker kanskje på bevegelsen som har oppstått som reaksjon på de siste årenes ekstremt radikale identitetspolitikk?

En reaksjon ja, men den er åpenbart matet av russiske trollfabrikker, reaksjonen er på dette tidspunkt utviklet seg til noe langt mer farlig å radikalt enn selve identitetspolitikken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Magdalena (S) klandrer SD for Sveriges problemer, til tross for at SD aldri har hatt en ministerpost. Her er tilsvaret til Åkesson i første halvdel, andre halvdel er kritikken mot forbud mot koranbrenning. Interessant at M-lederen(Sveriges Høyre) ikke klappet, men Krist-Demokraterne(Krf) klappet, begge er regjeringsunderlaget sammen med SD.
Bastant og klokkeklar formidling.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nasjonalisten said:

Magdalena (S) klandrer SD for Sveriges problemer, til tross for at SD aldri har hatt en ministerpost. Her er tilsvaret til Åkesson i første halvdel, andre halvdel er kritikken mot forbud mot koranbrenning. Interessant at M-lederen(Sveriges Høyre) ikke klappet, men Krist-Demokraterne(Krf) klappet, begge er regjeringsunderlaget sammen med SD.
Bastant og klokkeklar formidling.

Islamistene har lykkes med å skifte all fokus til lovlig brenning av noen privateide bøker. Da slipper de fokus på all den groteske volden som innvandrere daglig plager Sverige med. F.eks. voldtekter som Svenske politikere i årevis har prøvd å bortforklare og dysse ned ved ikke å ha tilgjengelig statistikk.

Ayan Hirsi Ali: "When carrying out research for my new book Prey, I was constantly frustrated by the lack of reliable data on almost every aspect of the problematic relationship between mass migration and sexual violence. Statistics were either a tangle of changing definitions of “sexual assault” or — in the case of a number of countries, including Sweden — they weren’t available at all."

"We have to take seriously the possibility that certain divergent norms based on flawed assumptions about women’s sexuality, be they cultural or religious in origin, play a role in these crimes. An over-representation [of immigrant sexual violence offenders] of this magnitude cannot simply be attributed to socio-economic disadvantage, alienation or youthful aggression."


image.thumb.png.7567ec1ab97b993a496146a2449e3811.png

https://unherd.com/2021/04/swedens-migrant-rape-crisis/

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
On 13.9.2023 at 3:52 PM, Ekspertkommentator said:

Islamistene har lykkes med å skifte all fokus til lovlig brenning av noen privateide bøker. Da slipper de fokus på all den groteske volden som innvandrere daglig plager Sverige med. F.eks. voldtekter som Svenske politikere i årevis har prøvd å bortforklare og dysse ned ved ikke å ha tilgjengelig statistikk.

Det samme gjelder for Norge og flere andre vestlige land også. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 6.9.2023 den 7:01 PM):

Jeg mener at et lovforbud kan dempe konfliktnivået hvis dette utformes/praktiseres slik at det blir gjensidig.
Man kunne feks samtidig lage en lov som gjør det vesentlig enklere å fradømme kriminelle innvandrere statsborgerskapet og sende de med enveisbilett til hjemlandet.

Det er uansett på høy tid å tenke i nye baner, særlig i Sverige.
De store partienes udemokratiske strutsepolitikk er ikke bærekraftig.
Forslaget over vil både fremme gjensidig normal respekt og gi alvorlige konsekvenser for de kriminelle som ikke ønsker å la seg integrere. Ordninger som tvinger seg frem hvis dagens politikk videreføres.

Jo lengre tid de svinske tilstandene får lov til å utvikle seg, desto kraftigere metoder må til for å stoppe uvesenet.

 

Endret av Inspector
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 13.9.2023 at 8:44 PM, Nasjonalisten said:

Magdalena (S) klandrer SD for Sveriges problemer, til tross for at SD aldri har hatt en ministerpost. Her er tilsvaret til Åkesson i første halvdel, andre halvdel er kritikken mot forbud mot koranbrenning. Interessant at M-lederen(Sveriges Høyre) ikke klappet, men Krist-Demokraterne(Krf) klappet, begge er regjeringsunderlaget sammen med SD.
Bastant og klokkeklar formidling.

Ikke bare koranbrenning. I Sverige stopper de nå en kunstutstillig i regi av en eksil-iraner med det argumentet at utstillingen kan virke "støtende" ovenfor muslimene. Argumentene for å stoppe denne kunstutstillingen er akkurat det samme som presteskapet i Iran bruker.
 
Islams støttespillere i vesten påstår de er sekulære, men bruker mere og mere de samme argumentene som islamistene liker å bruke når de er i mindretall. Når islamistene kommer i flertall trenger de ikke disse støttespillerne lengre. Da blir alle gatene enveiskjørt og ender alle et veldig varmt sted.
 

image.thumb.png.98dd4676529acd0f5368a143fb6fac34.png

image.thumb.png.6cbd4288c3a6f9baefb3e6f947f9e662.png

Endret av Ekspertkommentator
typo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...