Gå til innhold

Sophie Elise viser sitt sanne ansikt, igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flin skrev (19 timer siden):

En del av meg tenker at dette er en ikke-sak, litt kokain hvor mange der ute holder ikke på med det? Er vi så skinnhellige? Problemet er som vanlig at hun får så mye oppmerksomhet og at folk bryr seg om Sofie Elise. Hun er er dårlig forbilde, men hvorfor gjør vi hun til et forbilde i det hele tatt? Folk får det de vil ha, tydeligvis.

Hva vil en ung søkende jente i barne/ungdomsskolealder ha ?

Det vet de vel ikke selv engang ut over å fremstå som cool, verdensvant, selvsikker og med god råd til siste /Sophie Elises mote som nå også består av kokain i tillegg til silikon, «donaldlepper» og barbieutseende.
Fullstendig forkastelige og overfladiske forbilder hvor foreldre og samfunn må ta mye større kontroll for å få de håpefulle ned på jorda…..

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (56 minutter siden):

Hva vil en ung søkende jente i barne/ungdomsskolealder ha ?

Det vet de vel ikke selv engang ut over å fremstå som cool, verdensvant, selvsikker og med god råd til siste /Sophie Elises mote...

 

Vel, nå har jeg ikke hørt på podkasten til nautet, men ut i fra hva som står i avisene i dag, så vil de alle ha "pinne", og bli "rundpult",  i det minste dersom de gjør som Fetisha og Sophie gjør i denne pod'en, og da kan det kanskje være greit med litt kokain først?

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
1 hour ago, Inspector said:

https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/sterkt-uenige-i-sophie-elise-debatt-jeg-kjoper-ikke-det/15513377/

«Postet ved et uhell» eller «holdt ikke i posen selv « og «Ingen vet hva posen inneholdt»

Dette holder ikke vann Sophie Elise. Særlig ikke når «alle « vet hvem den andre «influenceren» er……

Tja.

Sophie Elise har strengt tatt ikke gjort noe galt. Vært på byen og lagt ut et bilde. Så ble hun vel klar over den andre personen holdt en pose med noe hvitt, og slettet posten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (14 timer siden):

 

Vel, nå har jeg ikke hørt på podkasten til nautet, men ut i fra hva som står i avisene i dag, så vil de alle ha "pinne", og bli "rundpult",  i det minste dersom de gjør som Fetisha og Sophie gjør i denne pod'en, og da kan det kanskje være greit med litt kokain først?

De vil ha gonore: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ab39P5/sterk-oekning-av-gonoretilfeller-svaert-smittsomt

Rhabagatz skrev (13 minutter siden):

Sophie Elise har strengt tatt ikke gjort noe galt.

Du skal være ganske blåøyd for at du vrir det til at hun er uskyldig. Du har kanskje ikke barn selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Sjørøver said:

De vil ha gonore: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ab39P5/sterk-oekning-av-gonoretilfeller-svaert-smittsomt

Du skal være ganske blåøyd for at du vrir det til at hun er uskyldig. Du har kanskje ikke barn selv?

Jeg sier at hun ikke har gjort noe galt ved å poste bildet.

Mine barn er irrelevante, men jeg er ikke særlig redd for at narkotikaen skal ta dem. For det vil i så fall være et valg de selv tar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Nrk skal begynne å kansellere pågrunn av antagelser, så har de en jobb forann seg. En jobb jeg mener de burde vurdere, utover bare Sophie.

(I selskap med mange andre mediehus og annonsører)

Ta artisten Kamelen som eksempel. Det kastes penger og oppmerksomhet på denne personen også, men han er domfelt, og innrømmer både i intervjuer og gjennom sangtekst sitt forhold til dop, sorte penger og ikke minst blind vold.

Noen hylles for å være ekte kriminelle, og faktisk være til fare for mennesker. Andre kan i verste tilfelle miste jobber og intekt for å bruke feil ord.

Jeg også ønsker jo at Sophie skal få lavere status, og skjønner at mange hiver seg med når de lukter blod, men jeg synes vi burde holde enda større fokus mot de som forer dyret.

Annonsører har en gullkantet avtale med influenserene, de kaster penger på de og når ut til mange følgere. Når de "viser" seg å være dårlige forbilder så benytter de anledningen til å ta avstand fra personen for å profitere på det også.

Som Rema1000 her. Åååå for en bra butikk tar avstand fra noen som de ønsket å utnytte for en uke siden. Basert på hva? Er Sophie Elise beviselig en dårligere person nå enn da de ville bruke henne?

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (1 time siden):

Om Nrk skal begynne å kansellere pågrunn av antagelser, så har de en jobb forann seg. En jobb jeg mener de burde vurdere, utover bare Sophie.

Interessant perspektiv.

Jevnt over så bør det ikke være arbeidsgivers sak om de ansatte ruser seg på fritida eller skryter av at de henger sammen med noen som ruser seg, eller om de viser fram en pose med hvetemel for å tøffe seg.

Det at hun driver en podcast rettet mot unge av NRK gir det en ekstra dimensjon. Hadde det vært greit om Trond Viggo Torgersen hadde sagt at homofile fortjente å brenne i helvete dagen før han pusset tennene på Flode? Kanskje. Det ville i alle fall kunne virke forvirrende for små barn som ikke kunne skille mellom karakter og skuespiller.

Nå er podcasten såvidt jeg forstår rettet mot unge og ikke barn, og formålet er ganske langt unna god tann-hygiene så det er kanskje ikke så mye å bråke om at en av deltakerene kanskje er et dårlig forbilde.

https://www.nrk.no/norge/omstridt-sophie-elise-bilde-far-ingen-konsekvenser-for-nrk-samarbeidet-1.16296861

https://www.dagbladet.no/nyheter/ekstremt-sexfiksert/78503843

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (36 minutter siden):

Jevnt over så bør det ikke være arbeidsgivers sak om de ansatte ruser seg på fritida eller skryter av at de henger sammen med noen som ruser seg, eller om de viser fram en pose med hvetemel for å tøffe seg.

Som arbeids-/oppdragsgivar så er NRK sin rolle å seie noko om kva NRK synes er akseptabelt i arbeidsgivars lokaler, for eg forstod det slik at bildet også er tatt hos NRK? Som arbeidsgivar så bør sjølvsagt NRK ta stilling til spørsmålet om rusbruk på arbeidsplassen.
Saka hadde nok fått ein litt anna karakter om det gjekk klarare fram at bildet var tatt i ein privatsamanheng som ikkje er direkte relatert opp mot NRK-samarbeidet.

Det eg synes er mest spesielt i denne saka er kvifor ein skal fokusere berre på Sophie Elise og skåne veninna. Det Sophie Elise har gjort er å ta bildet og legge til ein bildekommentar som kan tolkast som rus-positiv, særleg sett i samanheng med posen i bildet. Men det er veninna som besitter posen som kan inneholde narkotika, og det er veninna som poserer slik at posen vises på bildet.
Sjølv om det er liten tvil om at Sophie Elise har hatt regien i både bildetakinga, bildeteksten og publiseringa, så er det eit lite rom for at Sophie Elise kan ha publisert bildet utan å ha fått med seg at posen vises på bildet.
Det burde sjølvsagt vært veninna som fekk hovudtyngda av mediaoppmerksomheita. Ein kan til og med argumentere for at Sophie Elise har vært den fornuftige i denne saka ettersom ho raskt sletta bildet og i alle fall tilsynelatande har gitt inntrykk for at ho sletta bildet så fort ho vart oppmerksom på kva som var avbilda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Interessant perspektiv.

Jeg ordla meg ganske dårlig der. Jeg mener ikke at Nrk skal kansellere personer på bakgrunn av antagelser. Men jeg mener de burde vurdere nøye på forhånd hvem de ønsker å fronte. Og evne å kunne anta hva disse meneskene vil føre med seg fra privatlivet sitt.

Personlig synes jeg ikke dette tilfelle med ett uidenfisert pulver i bakgrunnen er så veldig drøyt. Men som du poengterer så handler det om målgruppen. Samt at det er Nrk som vi er med å betale for, og som strengt talt burde klare seg uten reklame. Sophie er reklame, hverken mere eller mindre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (29 minutter siden):

Det burde sjølvsagt vært veninna som fekk hovudtyngda av mediaoppmerksomheita. Ein kan til og med argumentere for at Sophie Elise har vært den fornuftige i denne saka ettersom ho raskt sletta bildet og i alle fall tilsynelatande har gitt inntrykk for at ho sletta bildet så fort ho vart oppmerksom på kva som var avbilda.

Godt poeng det, hun har så langt (etter skjeden var skadd) gjort en bedre jobb med å skjerme de unge fra å tro at hun driver med dop. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, The Avatar said:

Som arbeids-/oppdragsgivar så er NRK sin rolle å seie noko om kva NRK synes er akseptabelt i arbeidsgivars lokaler, for eg forstod det slik at bildet også er tatt hos NRK? Som arbeidsgivar så bør sjølvsagt NRK ta stilling til spørsmålet om rusbruk på arbeidsplassen.

Hmm ikke helt enig her. NRK har også et samfunnsansvar og finansieres via skattemidler. Hvordan man opptrer som privatperson i det offentlige har absolutt relevans og konsekvenser som vil gjenspeile på NRK sin evne til å vurdere personer de inngår kontrakter med.

Det er helt vanlig å få instruks om dette når man starter et arbeidsforhold eller kontraktsforhold.

Personlig er det like skandaløst at hun fører til ytterligere stigma rundt kropp og utseende ved å promotere falske "realiteter" som unge kvinner vil la seg påvirke av - i en meget sårbar alder. Det er helt utrolig at dette arbeidet har gått motsatt vei siste årene. Rett og slett skammelig at det støttes av en aktør som NRK.

Her mener jeg NRK har vært særdeles uvøren med sitt ekstraordinære samfunnsansvar.

Om ikke denne saken får et fornuftig utfall så håper jeg seertallene til NRK får seg en kraftig smell og at skriveriene i avisene ikke stopper opp.

Dette sier jeg med bakgrunn som én som alltid har hatt sansen for NRK sitt engasjement i den norske kultur, historie,  tradisjoner og folkelig mangfold i alle samfunnslag. Ikke nå lenger.

EDIT:
NRK fikk sin første -store- smell hos meg når de tok Johaug i forsvar da hun via leppesalve hadde mange ganger høyere verdier av forbudte stoffer enn syklister som blir bannlyst for livet. Hun er nå til og med blitt ansatt i NRK. Dette er skammelig! 

NRK utviser ingen evne til å forstå sitt samfunnsmessige ansvar, så det er kanskje på tide at staten ser på å endelig avslutte sin finansiering. Skal man spare mye penger på statsbudsjettet fremover bør NRK være første store kuttpost.

Jeg støttet NRK så lenge de stod for gode og sunne verdier. Det har de ikke gjort på mange år.

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Nrk ønsket seg flere seere/hørere i alderen 15-30 år, og fant ut at Sophie Elise var riktige person for å nå dette målet. 

Sophie Elise fronter narkotikabruk, lemfeldig sex, modifisering av det som er av kroppsdeler og hvor gøy det er med penger... 

Jeg vet ærlig talt ikke om SE eller folk mellom 15-30 er problemet, men jeg syns det er merkelig at NrK med sitt samfunnsansvar forsvarer at dette er rette veien å tråkke videre. 

Jeg, som så mange før meg i tusenvis av år tenker bare "ungdommen nå til dags". 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ungdommen har alltid vært rebelsk og ønsker å gå mot etablerte normer. Det vil  alltid være med oss som en nyttig naturkraft. Noe av det fører til gode endringer, annet fører til alvorlige samfunnsproblemer. Det betyr dermed ikke at alt er akseptabelt og at NRK skal oppføre seg som ett rebelsk, uansvarlig ungt individ.

Noen må ta "voksenrollen" her når hverken en 28-åring eller NRK evner det.

Og for å etablere det en gang for alle. En 28-åring er ikke en ungdom uansett hvor mye unge voksne i dag måtte ønske å slippe å ta ansvar for egne handlinger. Med mindre man samtidig umyndiggjøres som videre bør diskvalifisere deg fra slike roller og samarbeid.

Jeg blir også litt skeptisk når jeg hører at hun ikke evner å vaske håret sitt selv.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Inspector said:

Hvorfor prøver du ikke å slippe barna dine alene ut på motorveien med trehjulsykkel og se om de velger å kjøre hjem ?

Og dette skal være en analogi på å bli narkoman!?

Jeg kjente ganske mange som endte med store rusproblemer. Fellestrekket var at de søkte opp rusen. Det var problemet, ikke at det var langere i nabolaget, influensere som brukte narkotika eller at det var lett å skaffe sprit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

All PR er god PR? Folk liker "skandaler" - og lite provoserer mer enn fjollete influensere. Nå er nok denne dama smartere enn vi tror, så for alt jeg vet - kan dette være planlagt fra hennes side. Kanskje fikk det litt større omfang enn hun gjerne hadde trodd. 

Dessverre er rus ganske vanlig blant ungdom. Så med en slik narkoflørt har hun kanskje skapt enda flere "følgere". 

Men at denne dama ikke hører hjemme på NRK tror jeg de fleste er enig i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...