Jump to content

Lærevillig

Medlemmer
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Recent Profile Visitors

386 profile views
  1. Ja. E e kjærring, og kan oppfattes som masete kanskje, men å få høre hva de tenker er ikke greit. Jeg har blitt lurt av det verkstedet tidligere , siste EU kontroll tok jeg annet sted . På faktura sto det 210 kr for et skifte av skiltpære, som jeg godt kan gjøre selv. Og pris på dekk har nesten doblet seg etter kjøp og montering . Enkelte " orginaldeler" har jeg funnet på biltema, skruvat, eller bildeler.no. Hører forresten at det er lite kunder der i det siste... Jeg synes det er interessant å høre hva dere på forumet tenker, har fått mye bra innspill her! Video er supert, skal huske på det.
  2. Den har startet etter 3-4 forsøk heldigvis. Skal sjekke bendixdrevet en dag jeg får litt hjelp
  3. Har brukt samme verksted så lenge jeg har hatt toyota ( kjørte Rav 4 sist, savn..). Kjøpt alle deler der, skiftet selv hvis mulig, men også satt bilene inn for rep der. Sist jeg var der , beskrev lydene, kjøpte plugger, fikk jeg servert " helvetes maskjærring" bak ryggen på meg da jeg gikk ut. Siste gang jeg er der, kjører mange mil ekstra for annet verksted neste gang
  4. Burde vel i alle tilfelle skiftet filter på olje og bensin, lenge siden det ble gjort .
  5. Den spinner. Pluggene var sorte, og nedslitte? I allefall mye kortere enn de nye jeg satte inn. Har ikke registerreim men kjede, aldri byttet eller sjekka den.
  6. Kan godt være treghet eller kontaktfeil ja, i og med at den starter tilslutt
  7. Hører ikke at den klikker, men virker som at den nesten vil starte, i små rykk liksom. Skal høre bedre etter neste gang den er slik. Det er forhåpentligvis ikke noe som gjør mer skade på motoren når den først går?
  8. Hei! Ja, startmotoren går. Tar flere forsøk med å vri nøkkel, før den får tak liksom, og starter. Går fint. (Lar den ikke stå og spinne, kun 6-7 sekund. For det kan vel lage mer trøbbel kanskje, på startmotor?) Tenkte få sjekket noe av dette du nevner, tenkte begynne med coil, så gå videre. Takk for svar, veldig fint å få annet svar enn å kjøpe ny bil😊
  9. Det er vel slik at økonomien styrer. Og har ikke peiling på bil desverre. Prøver å forstå/ tenke løsning uten å sette den inn på verksted. Kjører til det sier kveld jeg , takk. Forgasser er det selvfølgelig ikke
  10. Nok et lite problem med min corolla liftback 2001modell. Har skiftet dynamo for 2 år siden, nytt batteri i høst, nye plugger i desember, og skift av frontrute. Nå er det nytt problem! Har kostet på den gamle bilen ganske mye, og tenker: hvis det er en smal sak...når jeg skulle ut nå, ville den ikke starte til og begynne med. Prøvde 3-4 ganger å vri nøkkel, den " kjinna", tok ikke tak. Den siste gangen startet den heldigvis. Jeg går i svart når det gjelder bilen min, avhengig. Hva skal jeg tenke på vedr det som er nå: forgasser?
  11. En annen ting: bilbelte til corolla, midtbelte bak, må skiftes. Holdt på en hel dag i telf for å finne noen som selger brukte belter . Fikk endelig hjelp, Skruvat, som fant et nr på akkurat det belte. Og da kom jeg frem til et firma som hadde akkurat det. I Sverige. Verksted skulle ha 3700 for ett, betalt 1300 for det jeg fant. Så er ganske fornøyd med det😊 montere det gjør jeg selv, 4 skruer og 2 muttere. Lærer stadig noe nytt👍👍👍
  12. Det er jo bra at det er motor som er samme som passat. For diagnoseverktøy går vel spesifikt til hvilken bil en skal sjekke? Har hatt flere passater , der vi har kjørt tester. Så slipper kjøpe ny
×
×
  • Create New...