Gå til innhold

Xbox S for familiefar som spiller maks 2 timer i uka?


muummi

Anbefalte innlegg

Har i dag en Ps4 og har lyst på noe nytt.  Har veldig lyst til å spille Flight Simulator, så da er Xbox veien å gå, med unntak av Pc selvfølgelig.

Tanken er å gå for en serie S, da den er mye billigere og lettere å få tak i enn X.  Jeg er altså ingen hardcore heavy gamer, men har et travelt liv som familiefar, så får kanskje maks spilt 1-2timer i uka.

Er det virkelig så stor forskjell på S og X at det forsvarer prisforskjellen,  når man bruker det såpass lite?  Legger man egentlig merke til forskjell i grafikk, når man ikke har de side om side, og når man i tillegg kommer fra forrige generasjon konsoll?

Har 4K tv med 120 Hz panel, så selvfølgelig vil Series X utnytte tvn bedre, men jeg r usikker på om det veier opp for forskjellen i pris.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X er bedre, men for å spare noen penger gir S også veldig mye glede. Umulig å svare på for ditt vedkommende, men jeg tipper du blir kjempefornøyd med S 🙃

Er i samme situasjon selv. Teller på knappene. Familiefar her og. Nylig kjøpt LG oled til stua i hovedetasjen, men sannsynligvis kjøper jeg S til den vanlige 4k TVen vi har nede, uten 120hz. Der vi har switch osv fra før, bula til kidsa :)

Endret av Niram
Lenke til kommentar
muummi skrev (4 timer siden):

Har i dag en Ps4 og har lyst på noe nytt.  Har veldig lyst til å spille Flight Simulator, så da er Xbox veien å gå, med unntak av Pc selvfølgelig.

Tanken er å gå for en serie S, da den er mye billigere og lettere å få tak i enn X.  Jeg er altså ingen hardcore heavy gamer, men har et travelt liv som familiefar, så får kanskje maks spilt 1-2timer i uka.

Er det virkelig så stor forskjell på S og X at det forsvarer prisforskjellen,  når man bruker det såpass lite?  Legger man egentlig merke til forskjell i grafikk, når man ikke har de side om side, og når man i tillegg kommer fra forrige generasjon konsoll?

Har 4K tv med 120 Hz panel, så selvfølgelig vil Series X utnytte tvn bedre, men jeg r usikker på om det veier opp for forskjellen i pris.

 

 

Jeg har en av hver hjemme, og Series X er den foretrukne uten tvil. Dobbel så stor lagringsplass, vesentlig bedre ytelse (ja, forskjellen er stor). Series X gir deg og muligheten til å kjøpe spillene på disk, ofte til en lavere pris ved lansering (elkjøp + kundeklubb). Kan faktisk være et par hundre kroner i forskjell sammenlignet med digitalt. 

Siden du i tillegg har en 4K tv med støtte for 120hz hadde jeg valgt Series X any given day. Uten tvil. Anbefaler at du sjekker ut Digital foundry på youtube og ser på forskjellen på spillene med tanke på Series X/S. 

 

Lenke til kommentar
firberblad skrev (4 minutter siden):

Jeg har en av hver hjemme, og Series X er den foretrukne uten tvil. Dobbel så stor lagringsplass, vesentlig bedre ytelse (ja, forskjellen er stor). Series X gir deg og muligheten til å kjøpe spillene på disk, ofte til en lavere pris ved lansering (elkjøp + kundeklubb). Kan faktisk være et par hundre kroner i forskjell sammenlignet med digitalt. 

Siden du i tillegg har en 4K tv med støtte for 120hz hadde jeg valgt Series X any given day. Uten tvil. Anbefaler at du sjekker ut Digital foundry på youtube og ser på forskjellen på spillene med tanke på Series X/S. 

 

Jeg ser helt klart forskjellen mellom dem på papiret 🙂 Men er den like innlysende når man ikke sammenligner dem side om side?  Eneste jeg har å sammenligne med er jo Ps4, og da vil vel selv S være overlegen i fart, ytelse og grafikk?

Lenke til kommentar
muummi skrev (8 minutter siden):

Jeg ser helt klart forskjellen mellom dem på papiret 🙂 Men er den like innlysende når man ikke sammenligner dem side om side?  Eneste jeg har å sammenligne med er jo Ps4, og da vil vel selv S være overlegen i fart, ytelse og grafikk?

Kan "gleden" over å sitte med en knallgod Series S til en god pris, trumfe den mindre gode følelsen av å sitte med en dyr konsoll du føler du ikke får brukt nok?

Hvis du skjønner hva jeg mener. Series S gir fantastisk mye spillglede for pengene 🙂

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt klart gått for series s. Jeg gjorde det selv, i og med at jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Spiller veldig lite, og da klarer jeg ikke helt å forsvare prisforskjellen. Hadde jeg spilt hver dag hadde jeg jo selvfølgelig gått for series x. Blir lissom som å kjøpe en kjempedyr tv på gjesterommet som aldri blir brukt🤷‍♂️

Lenke til kommentar

Om rask oppstart og quick resume funker like bra på S som X er det nok bare å gå for den ja.

Som småbarnsfar selv er det jeg setter mest pris på med series X. At det går lynkjapt å slå på konsollen og at man fortsetter nøyaktig der man var uten noe loading. Det gjelder vel opptil 7 spill eller så om jeg ikke tar helt feil. Når det gjerne bare blir 10-15 minutter med spilling i slengen har minuttene mye å si :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (19 minutter siden):

Om rask oppstart og quick resume funker like bra på S som X er det nok bare å gå for den ja.

Som småbarnsfar selv er det jeg setter mest pris på med series X. At det går lynkjapt å slå på konsollen og at man fortsetter nøyaktig der man var uten noe loading. Det gjelder vel opptil 7 spill eller så om jeg ikke tar helt feil. Når det gjerne bare blir 10-15 minutter med spilling i slengen har minuttene mye å si :p

Ja er det samme på Series S, største ulempen er lagringsplass da det er rundt 300GB tilgjengelig på den. 
Har selv Series X og små barn så det å kunne bytte mellom å spille f.eks. Forza når de er tilstede og Halo på sekunder er fantastisk. Nå har jeg lyst på Elden Ring, men er spent på om det i det hele og det store lar seg kombinere med barn og begrenset spilletid😅

Lenke til kommentar

Sjekket prisene det er ca 3000 for Series S og 5500 for Series X.

Series X forsvarer prisforskjellen med mer ytelse, minne, lagringsplass og blu-ray. Spesielt når du nevner Fly-simulator så tenker jeg at Series X vil være bedre til det.

Men om en er ute etter et billig alternativ så går det å bruke Serie S også. Jeg tror det går å bruke ekstern lagringsplass også om en trenger det.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (5 minutter siden):

Sjekket prisene det er ca 3000 for Series S og 5500 for Series X.

Series X forsvarer prisforskjellen med mer ytelse, minne, lagringsplass og blu-ray. Spesielt når du nevner Fly-simulator så tenker jeg at Series X vil være bedre til det.

Men om en er ute etter et billig alternativ så går det å bruke Serie S også. Jeg tror det går å bruke ekstern lagringsplass også om en trenger det.

Tenker at bruktmarkedet er aktuelt også for series S, og da får man en konsoll for ca 2000kr. Så prisforskjellen blir litt større.

Nei jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Er redd for å kjøpe noe som jeg føler ikke er bra nok, men vil heller ikke bruke 5-6 lapper på noe som ikke blir brukt så mye.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville aldri valgt Series S over X selv om jeg er en casual gamer.
Hovedgrunnen er at jeg testa et spill som på min Series X kjører i 60FPS mens hos en kamerat som har Series S kun fikk spilt i 30FPS og det blir for meg alt for dårlig.
(hadde ingenting med spill/tv,xbox innstillinger å gjøre men selve spillet som ikke kjørte bedre på S)
Heldigvis ikke mange spill der det er denne store forskjellen men ville selv ikke risikert å ha en konsoll der FPS på enkelte spill er dårligere en den hadde behøvd å være.
Spesielt på OLED tver så er 30fps sirup og ikke spillbart IMO
Ikke så vanskelig å få tak i Series X hvis man følger litt med....kamerat kjøpte i forrige uke da han fikk varsel via prisjakt.

Endret av Blu-Boss
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (42 minutter siden):

Er ikke s ganske lik den forrige generasjonen når det gjelder ytelse?

Series-S er en naturlig ny generasjon i forhold til de gamle. Størrelsen er kompakt slik de gamle var. Og pris er i samme størrelse. Ytelsen er mye bedre.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (22 minutter siden):

Ja, hvis det er en solid oppgradering fra ps4 så vil man mest sannsynlig bli fornøyd. 

I følge denne sammenligningen så er cpu og gpu en god del kraftigere:

Microsoft Xbox Series S vs Sony PlayStation 4: What is the difference? (versus.com)

Her er noe info også

Xbox Series S vs Xbox One S: the cheapest Xbox consoles compared | TechRadar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...