Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (31 minutter siden):

Mannen hennes døde i Ukraina, men hun fikk ny bil, "I'm very happy."

Det er selvsagt en propagandavideo ment for et russisk publikum. Hun fikk sikkert den bilen for å stille opp på TV, men det hører nok til sjeldenhetene. Det florerer jo av telegram-meldinger som sinte enker som protesterer og krever penger for tapet av deres mann. Til og med de som sier "jeg vil ikke ha min mann hjem - bare penger". Ref meldinger linket tidligere i tråden.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Til og med de som sier "jeg vil ikke ha min mann hjem - bare penger". Ref meldinger linket tidligere i tråden.

Sikker på at det var det hun sa?

Jeg mener å huske en sint enke som beskyldte staten for å lyve om mannens død for å underslå pengene. Hun har altså forstått at han er død, og ønsker at staten erkjenner det.

Det er viktig for psyken å komme seg videre. Om han er død vil man holde minnestund, arrangere en verdig begravelse, legge det bak seg og prøve å komme videre. En ektemann som er meldt savnet i årevis er en pågående belastning.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (13 minutter siden):

Sikker på at det var det hun sa?

Jeg mener å huske en sint enke som beskyldte staten for å lyve om mannens død for å underslå pengene. Hun har altså forstått at han er død, og ønsker at staten erkjenner det.

Det stemmer. Etter det eg kan hugse sa ho at mannen var sakna, og at ingen kunne fortelje henne kvar han var. Påstanden i innlegget om at ho heller ville ha pengane enn mannen sin stemte ikkje med innhaldet i videoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://twitter.com/albafella1/status/1665413879994695688

 

“Quite predictably, Mr. Gladkov didn’t come to pick up ordinary Russian soldiers - the holder of the Order of Courage didn’t have enough courage. By the way, there are much more prisoners [now], but neither the military nor the civilian leadership is interested in their fate. Only Yevgeny Prigozhin showed courage and declared his readiness to take part in the negotiations,” — the Russian Volunteer Corps wrote. «The entire ‘United Russia’ [party] government, in the person of Governor Gladkov, frightenedly sat out in cozy offices, leaving their people in our captivity. Now we have finally understood how rotten and cowardly the authorities are at the helm, it is pointless to communicate with them. As they say, "scoundrels."


Gladkov fikk nettopp denne "modighetsmedaljen" av Putin for det som skjedde i Grayvoron for noen uker siden.

RFL tilbød ham å overgi russiske krigsfanger om han dukket opp personlig slik at de fikk noen minutter til å snakke med ham. Men så modig var han ikke. Fangene overføres derfor til fangeutvekslingsfondet til Ukraina.

Disse krigsfangene ser også relativt stakkarslige ut. Ikke rart at de sliter med å beskytte Belgorod.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

 

 

 

Mikhail Khodaryonok er den eneste russeren som sier noe som helst fornuftig og realistisk.

Mens Olga snakker om "final solution" og "ødelegge alt som lever i Kharkiv-regionen som straff".

Den dama der er jo heilt sjuk.

Lille-Olga: Mamma, kva snakket du om på TV i dag.

Onde-Olga: At vi russere burde utrydde nabolandet vårt og ødelegge alt med bomber.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...