Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal du ta tredje dose?


Gjest 66e57...585

Skal du ta 3.dose?  

264 stemmer

  1. 1. Skal du ta 3.dose?

    • Ja
      180
    • Nei
      83


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Man tar da vel ikke vaksine for å unngå å bli smittet, men for å minimere sjansen for å bli syk når man blir det. Slik som med influensavaksinene.

Ja om du ikke har fått det med deg så beskytter 2 doser helt fint mot alvorlig sykdom hos friske mennesker som ikke har dårlig immunforsvar..Er ikke som den beskyttelsen bare forsvinner slik fungerer ikke t cellene og slik fungerer ikke immunforsvaret hos friske mennesker noe som er bekreftet av alle studier på dette til nå..

Man får bare ta booster hver 8-12uke for å unngå kanskje bli små forkjølet🤫

 

Endret av Kazuo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle man ikke gjøre det? Nå vet vi at vaksinen fungerer godt, det er lite bivirkninger og vi har overlevd de to første dosene. Det er altså ingen grunn til frykt og det er flere fordeler ved å ta den. Jeg forstår ikke hvorfor folk er så skeptiske.

Hvis du er en av de som hadde en kraftig reaksjon til dose en eller to så kan jeg forstå at du ikke vil ta dose nummer tre, men bortsett fra det ser jeg virkelig ingen grunn til å ikke ta den tredje dosen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg skal ta dose 3 og dose 4 om det må til for å få denne pandemien til å dø ut som fort som mulig, alternativt til at viruset går over til en intens smittsom men harmlløs forkjølelseslignende sykdom som brenner seg gjennom befolkningen og er endelig ferdig.
Slik situasjonen er i dag med snart 2 år der samfunnet står i limbo mellom forskjellige tiltak.
Politikerne burde i hverfall føle seg skamfull for en del uttalelser som kom da samfunnet åpnet opp igjen i september,

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Uten tvil skal jeg ta dose 3. Tar dose 4 også hvis den blir anbefalt.

Ser ut som det er mange som dessverre har glemt at noen vaksiner for å få maksimal effekt kommer i to doser, noen i fire, og noen sånn som f.eks. polio og hepatitt b kommer i tre doser. Jeg tipper de fleste er glad de tok den siste tredje dosen av polio og hepatitt b vaksinen. Men gud forby om covid vaksinene kommer i mer enn to doser.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gleder meg til tråden " Skal du ta femte dose" når  Zeta Alpha varianten kommer.

Samme argumentene kommer nok da " Ja selvsagt hvis myndighetene anbefaler det fordi jeg klarer ikke tenke selv" eller denne " Ja fordi jeg tenker på alle andre, er jo selvsagt ikke fordi jeg selv er livredd covid smitte"  eller den beste " Ja må jo det ellers er man ANTI VAXXER".

Virker som alle har misset helt at beskyttelsen mot alvorlig sykdom har du fortsatt om man er frisk generelt også mot omicron etter 2 doser.

Big pharma som nesten sover sammen de i FDA er jo til å stole på 100%.

https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635

https://www.msn.com/en-us/news/us/fda-says-it-needs-until-year-2076-to-reveal-data-pertaining-to-pfizer-vaccine-approval/ar-AAQSOWp

Endret av Kazuo
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kazuo skrev (4 minutter siden):

Gleder meg til tråden " Skal du ta femte dose" når  Zeta Alpha varianten kommer.

Samme argumentene kommer nok da " Ja selvsagt hvis myndighetene anbefaler det fordi jeg klarer ikke tenke selv" eller denne " Ja fordi jeg tenker på alle andre, er jo selvsagt ikke fordi jeg selv er livredd covid smitte"  eller den beste " Ja må jo det ellers er man ANTI VAXXER".

Virker som alle har misset helt at beskyttelsen mot alvorlig sykdom har du fortsatt om man er frisk generelt også mot omicron etter 2 doser.

Men tenk om det fantes en vaksine som også toppet omicron?
Hadde ikke det var fint da.
Jeg ville i hvertfall tatt en sånn en.
Uansett om du tåler omicron bra etter 2 dåser er det jo ikke sikkert du tåler "Zeta Alpha" varianten etter bare 2 doser men det virker det som du vil gamble på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kazuo skrev (3 timer siden):

Ja om du ikke har fått det med deg så beskytter 2 doser helt fint mot alvorlig sykdom hos friske mennesker som ikke har dårlig immunforsvar..Er ikke som den beskyttelsen bare forsvinner slik fungerer ikke t cellene og slik fungerer ikke immunforsvaret hos friske mennesker noe som er bekreftet av alle studier på dette til nå..

Man får bare ta booster hver 8-12uke for å unngå kanskje bli små forkjølet🤫

 

Jepp. akkurat som vanlig influensavaksinenen. Tiltross for at jeg aldri har tatt det. Glad mine foreldre er anti-vaxxers. Levd like fint helt siden jeg var født.

Endret av Laffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Laffe skrev (19 minutter siden):

Jepp. akkurat som vanlig influensavaksinenen. Tiltross for at jeg aldri har tatt det. Glad mine foreldre er anti-vaxxers 

I mine øyne er man ganske blank med tanke på historie om man er anti vaxx.

Jeg forsvar tingene dere utsettes for nå om dagen fordi jeg tror det setter en farlig presedens for framtiden..

Å ikke ønske ta booster doser har ikke noe med å være anti vaxx. Jeg hadde fint kunne tatt influensa vaksinen nå om det så ut som influensa ville spre seg om ild i tørt gress denne sesongen.

Hadde jeg fått barn skulle de fått de fleste vaksinene som barn kan få, jeg er utrolig takknemlig for at vi lever i et samfunn som kan tilby vaksiner for mange av sykdommene andre i historien har måtte leve gjennom.

Endret av Kazuo
Lenke til kommentar
Per H skrev (5 minutter siden):

Ta en vaksine! Ta fire, ta åtte, ta alle! Men! Ta en vaksine ;)

hvis bivirkningene blir verre for hver gang, så betyr det at den virker! 🤣

Tydelig at den ikke virker mot smitte som er hva de prøver fremme ved å panisk tilby alle boosters. Så sier dem selv i samme artikler at joa blir ikke så mye bedre beskyttelse mot alvorlig sykdom fordi den beskyttelsen er jo allerede bra hos de med normalt fungerende immunforsvar etter 2 doser.

Hvorfor skal jeg ta den da ? For å være med i booster klubben ? For å være en av de rene ?  Unngå bli små dårlig for så få naturlig immunitet ? Glad jeg er ute av covid psykosen.

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kazuo skrev (20 minutter siden):

I mine øyne er man ganske blank med tanke på historie om man er anti vaxx.

Jeg forsvar tingene dere utsettes for nå om dagen fordi jeg tror det setter en farlig presedens for framtiden..

Å ikke ønske ta booster doser har ikke noe med å være anti vaxx. Jeg hadde fint kunne tatt influensa vaksinen nå om det så ut som influensa ville spre seg om ild i tørt gress denne sesongen.

Hadde jeg fått barn skulle de fått de fleste vaksinene som barn kan få, jeg er utrolig takknemlig for at vi lever i et samfunn som kan tilby vaksiner for mange av sykdommene andre i historien har måtte leve gjennom.

Men er du klar over hva som innholder disse vaksinene da? For der virker ikke ut som at du gjør det. Du er klar over at disse vaksinene som du snakker varmt om, gir både penger til big pharma og bivirkninger som kan utløse alvorlige konsekvenser. På lik linje som c19.

Lenke til kommentar
perpyro skrev (2 timer siden):

Men tenk om det fantes en vaksine som også toppet omicron?
Hadde ikke det var fint da.
Jeg ville i hvertfall tatt en sånn en.
Uansett om du tåler omicron bra etter 2 dåser er det jo ikke sikkert du tåler "Zeta Alpha" varianten etter bare 2 doser men det virker det som du vil gamble på.

Det er nå 17 dager siden omicron-varianten ble oppdaget og ikke et menneske på jordkloden har død av den, ikke en gang i episenteret Sør-Afrika. Og leger og fagfolk i Sør-Afrika har sagt det rett ut at europeiske regjeringer og helsemyndigheter tar fullstendig av i hysteri over hvor farlig denne varianten angivelig er. De gode nyhetene om hvor lite dødelig den er(0% etter nesten tre uker)og hvor milde symptomene er blir begravd i små notiser i klikk-tabloidene mellom spekulative redselsteorier som de fra britiske SAGE.

Jeg føler ikke for å ta noen booster mot noe som så langt over en halv måned etter oppdagelsen fremstår som noe veldig mildt, men dersom man om noen måneder, stikk i strid med hva vi så langt ser, ser at man langsomt utvikler alvorlig sykdom og død av denne varianten skal jeg revurdere det. Det vil uansett ta noen måneder å utvikle en vaksine mot denne varianten, og dersom man innen den tid ser at det er 0 eller et dødstall tilsvarende svineinfluensa blir det uaktuelt for meg.

Det er i pandemiers natur at virusene muterer til en mildere og ikke verre variant og det er da pandemier tar slutt fordi befolkningen utvikler immunitet. Samtlige pandemier tidligere i historien har tatt slutt på den måten.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ja til vaksinen uten å blunke. Jeg er ikke i risiko-gruppe og kommer forhåpentligvis til å oppleve covid som en vanlig luftveisinfeksjon. Allikevel så ønsker jeg vaksinen hvis jeg blir tilbudt den - jeg kan ikke se noen betenkeligheter med å få et mildt sykdomsforløp og litt ekstra styrket immunforsvar, for hvis det er noe som styrker immunforsvaret - så er det vaksinen, og ikke allverdens vitaminer og urter. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest 2ac77...221
AnnonymG skrev (2 minutter siden):

Jeg sier ja til vaksinen uten å blunke. Jeg er ikke i risiko-gruppe og kommer forhåpentligvis til å oppleve covid som en vanlig luftveisinfeksjon. Allikevel så ønsker jeg vaksinen hvis jeg blir tilbudt den - jeg kan ikke se noen betenkeligheter med å få et mildt sykdomsforløp og litt ekstra styrket immunforsvar, for hvis det er noe som styrker immunforsvaret - så er det vaksinen, og ikke allverdens vitaminer og urter. 

Så fint.Håper du får dose 3 snart:)

Anonymous poster hash: 2ac77...221

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...