Gå til innhold

Hva skal du stemme på i år?  

267 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på?

    • Høyre
      23
    • Arbeiderpartiet
      37
    • MDG
      26
    • Liberalistene
      13
    • SV
      13
    • Venstre
      19
    • FRP
      33
    • KrF
      1
    • Rødt
      29
    • Demokratene
      15
    • Andre
      12
    • Senterpartiet
      26
    • Blank
      13
    • Skal ikke stemme
      7

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 13. sep. 2021, 21:59

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 hours ago, Haiku said:

Ja, du må forsikre deg om at du står i manntallet, og hvis ikke må du sørge for at du blir skrevet inn i manntallet. Valgpersonalet i din kommune kan sikkert gi deg informasjon om det, hvis ikke er nok folkeregisteret rette instans. Du kan ganske sikkert logge deg inn der selv med ditt norske personnr og bankid eller buypass.

Du bør gjøre dette så raskt som mulig slik at du har en (liten!) buffer i tilfelle alt ikke er i orden.

Pratet med en i kommunen i dag og hun kunne opplyse at mantallet inkl statsborgskap er noe som oppdateres automatisk fra folkeregistereret hver lørdag, så fra neste uke skulle det etter planen være oppdatert i de relevante systemer og da ville jeg kunne sjekke det på et valgsted og evt forhåndstemme.  Så bra.  Ikke at én stemme gjør alverden, det er mer prinsippet. 

Edit:  Sjekket i folkeregisteret og der er statsborgerskapet i al fall oppdatert. 

 

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (16 timer siden):

Poenget er å gjøre strøm billigere for folk flest. 

Om den går opp litt for Nordmenn bryr ikke jeg meg noe om. Vi bruker tross alt minst av lønnen vår på strøm i hele Europa. (Bortsett fra ministater som Luxembourg og Liechtenstein.)

Eg må snu hver ei krone for å betale strømregningen. Når strømmen var under 20øre kwt så var det ok. Jeg mener at når man er selvforsynt med strøm her i landet gjennom vannkraft, så skal man ikke sende dette ut av landet og så importere dyre strøm tilbake. Man skal heller eksportere overkskuddstrømmen(uten å tømme vannmagasina)

Lenke til kommentar
Skurupu skrev (16 timer siden):

Poenget er å gjøre strøm billigere for folk flest. 

Om den går opp litt for Nordmenn bryr ikke jeg meg noe om. Vi bruker tross alt minst av lønnen vår på strøm i hele Europa. (Bortsett fra ministater som Luxembourg og Liechtenstein.)

Folk som stemmer på de tradisjonelle partiene som høyre og ap burde i hvertfall ikke klage på høye strømpriser da de har bedt om det selv.

Lenke til kommentar

Kritiseres for «feil» og «bare tull» om bensinforbud
https://motor.no/a/206832

Sitat

NAF kritiserer Frp-leder Sylvi Listhaug for påstandene om at alle de andre partiene vil ha forbud mot bensin- og dieselbiler fra 2025. Også Høyre og Senterpartiet har beskyldt Frp for å snakke bevisst feil om saken.

Sitat

Under NRK-utspørringen mandag morgen sa Listhaug at «nesten alle andre partier vil ha forbud mot bensin- og dieselbil fra 2025».

Men det er det ingen av de andre partiene som har tatt til orde for, langt mindre formulert i sine partiprogram.

I sommer fikk Frps samferdselspolitiker Bård Hoksrud flengende kritikk fra både tidligere regjeringspartnere og politiske motstandere da han flagget samme påstand på Facebook.

Nå er NAF kritisk til at Frp gjentar budskapet enda en gang.

Synd å si det, men slik retorikk funker selv om det er løgn (ref Trump). Mange sjekker ikke opp informasjonen selv og det blir ikke nødvendigvis korrigert i det det sies. Til slutt blir det etablert som en slags «sannhet».

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (3 timer siden):

Pratet med en i kommunen i dag og hun kunne opplyse at mantallet inkl statsborgskap er noe som oppdateres automatisk fra folkeregistereret hver lørdag, så fra neste uke skulle det etter planen være oppdatert i de relevante systemer og da ville jeg kunne sjekke det på et valgsted og evt forhåndstemme.  Så bra.  Ikke at én stemme gjør alverden, det er mer prinsippet. 

Edit:  Sjekket i folkeregisteret og der er statsborgerskapet i al fall oppdatert. 

 

Bra, du må følge opp dette tett 👍

Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 timer siden):

Det er sjelden strømmen som er problemet, men alle de andre utgiftene på regninga. Strøm er bare en mindre del av regninga.

Selv ser jeg på strøm og nett som "nasjonal infrastruktur" og at det derfor bør være offentlig eid, som jo mye av det er.

Du har helt rett i at andre kostnader utgjør en stor del av strømregningen, og bransjen er fantasifull når det gjelder å finne på nye ting for å øke den så mye som mulig. De kom med alt mulig rart i forbindelse med de nye strømmålerne. Der ser nettleverandøren alt, mens kunden må kontakte dem for aktivering (HAN kontakt), og selvsagt anskaffe sitt eget utstyr (500-1000+kr) etter å ha lett i jungelen. Energibransjen ønsker at dette skal være obskurt og lite tilgjengelig.

På tross av at jeg ser på dette som "nasjonal infrastruktur"  så er det også et problem med dette. Det offentlige sitter på alle bauger og kanter og kan sjonglere med hattene sine. Så de ivaretar sin interesse for å tjene mest mulig penger fremfor å ivareta rettighetene til velgerne sine.

Profitten fra "inntekter nødvendige for investeringer i infrastruktur" (som var argumentet for alle disse krumspringene) går i lomma til eierne. I den grad de investerer, så er det i "infrastruktur" som har til hensikt å øke prisen norske kunder må betale pr kw levert. 

Det er ingen som helst grunn til å forvente at en hvilken som helst koalisjon (inkludert den sittende) kommer til å gjøre noe som helst for å rydde opp. Skjult beskatning som "de ikke kan gjøre noe med" er manna for enhver regjering. En politimann som raner pensjonister på fritiden kan jo måtte etterforske ranene, men han vil jo aldri finne raneren.

Endret av Haiku
Typo
Lenke til kommentar
On 9/1/2021 at 12:16 PM, bruker-540634 said:

Folk som stemmer på de tradisjonelle partiene som høyre og ap burde i hvertfall ikke klage på høye strømpriser da de har bedt om det selv.

Jeg klager selv om jeg ved sist valg stemt på høyre, hvordan kan du påstå at jeg ba  om høyere strømpriser for fire år siden?

Uansett er jeg misfornøyd med hva de har levert, og heller ikke fornøyd med noen av de andre som har herjet stortinget. Denne gangen gikk min stemme til Demokratene.

Lenke til kommentar

Dagbladet avslører: Fikk timer på å bevise «dickpics»
https://www.dagbladet.no/nyheter/fikk-timer-pa-a-bevise-dickpics/74150636

Sitat

Da kvinnen varslet Frp om seksuell trakassering, fikk hun noen få timer på å dokumentere saken. Da hun ikke maktet det, ble saken henlagt. Partiet svarer ikke på om det ble gjort noen selvstendige undersøkelser.

Sitat

I forrige uke kunne Dagbladet avsløre at det er kommet flere varsler mot en Frp-politiker som stiller i høstens stortingsvalg.

Dagbladet har snakket med flere kvinner som hevder de har opplevd uønsket seksuell oppmerksomhet fra politikeren i partisammenheng, og som har varslet om mannens oppførsel til partiet.

Mannen skal ha sendt en rekke bilder av sin erigerte penis til kvinner i partiet og Dagbladet har sett dokumentasjon på slike bilder.

Et av varslene ble levert inn så seint som i fjor høst, men ble avvist etter tre dager, viser dokumentasjon Dagbladet har fått tilgang til.På daværende tidspunkt hadde minst to andre kvinner varsler mot politikeren.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke ennå, men det er vanskelig ikke å la seg friste.

Quote

Monaco is considered a tax haven because of its tax laws and policies. ... Monaco does not collect capital gains taxes and does not levy net wealth taxes. There are no property taxes in Monaco, but rental properties are taxed at 1% of the annual rent plus other applicable charges.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...