Gå til innhold

Porsche lager luksuriøst ladenettverk – kun for egne biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lykke til, Porsche...!

Det skal bli interessant å se hvordan tanken om "VIP-Lounge" langs hovedveien vil fungere. Tror det vil bli et veldig snevert tilbud, som i veldig få steder og begrenset nytte. Men om de mener det lønner seg, så skal de få kaste penger på det.

Men frykter dog det vil bli den vanlige elbilist som må dekke endel av denne regninga når de kjøper andre biler fra konsernet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette er nok, som det står i artikkelen, noe som er langt unna. Men, det kunne nok vært bedre forklart og ikke lagt som tittelen, eller hva?

Det som er helt sikkert, er at ladekontakter og standarder må være 100% kompatible de neste årene om alle skal gidde å være med på å få seg elbil.

Om Tesla åpner opp laderne sine ville kanskje på sikt gjort opp for Tesla sin avskyelige avgjørelse om å åpne opp for fremtidig bruk av - og å kjøpe seg opp i - bitcoin.

Lenke til kommentar

Dette bør forbys asap.

Skal en ladestasjon settes opp på annet en egeneide tomter bør det være et krav at den skal kunne lade nesten alle biler som i dag selges på det norske markedet.

Det dummeste man gjør er å begynne å lage bensinpumper og bensinstasjoner bare for Mercedes, bare for Skoda osv. Ren idioti.

Skal man understøtte slik idioti får man sette som krav at de må kjøpe tomter selv og utenfor områder hvor andre setter opp multifunksjonelle ladere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ingen god løsning med tanke på enkelthet for elbil eiere, men vil gjette på at dette kun kommer ved Autobahn i Tyskland for at det skal være enklere for Porsche eierne å leke seg der over tid skikkelig, og ikke i verstefall måtte vente for lenge ved småladere eller i kø om sommeren.

Lenke til kommentar

Her håper jeg at myndighetene setter ned foten, i hvert fall om Porsche har tenkt seg å ta elen fra kraftnettet. Kapasiteten i transmisjonsnettet er et knapt gode i en tid når mye skal elektrifiseres, og at noen ønsker å beslaglegge kapasitet for å fremme en merkevare, er ikke i samfunnets interesse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flamebait fjernet. Det er noe som heter "alle veier fører til Rom", men det er ikke ønskelig at det gjelder Tesla også. Absolutt alle elbil relaterte saker behøver ikke gå rett til en pro/anti-Tesla debatt.
Tilbakemelding tas via de vanlige kanalene.
Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker litt unødvendig all den tid Porsche allerede er med på Ionity-samarbeidet. Kanskje det ikke er ekslusivt nok? Eller at Ionity ikke er lydhøre nok overfor Porsches ønsker om lokasjon, kapasitet osv? 

Jeg har ofte tenkt at det siste poenget godt kan være hovedgrunnen til at andre produsenter ikke har blitt med på Teslas superladernettverk. At hver solgte bil må bidra med kr X til bygging av nettverket er antagelig enkelt å godta, det er verre å komme opp med en god avtale om hvem som 'sitter i førersetet' og styrer daglig drift og langsiktig strategi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror det hadde blitt bedre mottatt hvis de hadde klart å få til et samarbeid mellom de største ladeoppratørene, slik at det bare var å plugge kabelen i bilen.

Forøvrig har Tesla har satt opp noen ganske greie ladestasjoner nedover i Europa. Den ene vi var på for et par år siden hadde 16 staller, og lå ganske for seg selv ved et jorde like ved motorveien. Tesla hadde satt opp et eget bygg med toaletter, kaffemaskin og et lite venterom. De hadde også samarbeid med en restaurant som kunne levere mat på plassen ila 15-20 min.

Har og lest rykter om at de har montert støvsugere ved noen superladerne.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
2 hours ago, OlaML said:

Hvis bilen tok fire timer å lade så ville jeg gjerne hatt en eksklusiv lounge. Men siden man bare er der i 30-40 min så trenger jeg bare en dass og en kiosk. Bilen er en fin nok lounge, med garantert ledig plass i godstolen.

Tja, folk som flyr business er nok neppe i loungen mer enn 30-40 minutter uansett, så tror ikke det vil sette noen stopper for gleden enkelte får.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er videre begeistret for nok et ladenettverk som er låst til en spesifikk bilprodusent, men applaus for resten av tiltaket. Jeg hadde nok også satt rimelig pris på dette eksklusive tiltaket dersom jeg selv kjørte Porsche (færre fattigfolk = lavere risiko for dørbulker og skade på bilene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...