Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Ezio skrev (1 minutt siden):

Flott at du har knekket koden. Du får sende analysen din til FBI, de er sikkert interessert i høre hvordan du har har funnet ut hva Trump EGENTLIG mener med meldingene sine. 

Folk tror alltid det verste. Intet unntak denne gangen. Spar deg for konspirasjoner om du ikke har bevis. Noe du definitivt ikke har, for da hadde Trump vært i buret allerede. Men du får bare leke konspirasjonsteoretiker på rommet.
 

Trump har gjort veldig mange ulovlige ting, og har vært stilt til riksrett for det. Nå kommer det en runde til. Og ikke tro det stopper når han er ferdig som president.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (Akkurat nå):

Trump har gjort veldig mange ulovlige ting, og har vært stilt til riksrett for det. Nå kommer det en runde til. Og ikke tro det stopper når han er ferdig som president.

Jepp, han prøver nok bare å benåde seg for morro skyld 😅 Og ikke glem, han elsker de som ønsker å henge vise presidenten, en skikkelig kul type det der altså!😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Ezio said:

Noe du definitivt ikke har, for da hadde Trump vært i buret allerede.

Jeg tror heller ikke han kan holdes ansvarlig rent juridisk (det er jo hele poenget med slik påstått hundefløyting)

Tror du Trumps retorikk kan ha vært medvirkende til hendelsene som fant sted på Capitol Hill?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (3 minutter siden):

Trump har gjort veldig mange ulovlige ting, og har vært stilt til riksrett for det. Nå kommer det en runde til. Og ikke tro det stopper når han er ferdig som president.

Det å være i retten gjør deg ikke skyldig.
Med mindre man blir dømt for noe da selvsagt. 

Endret av Ezio
  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 minutt siden):

Ikke uskyldig heller. Og du kan være skyldig uten å bli dømt. 

og du kan være uskyldig selv om du blir dømt. 

Blir du dømt så er det høyere sjanse for at du har gjort det og visa versa den andre veien. 

Så vidt jeg vet har ikke Trump blitt dømt til noe enda. Den strengeste straffen han har fått er vel twitter utestengelsen, den tror jeg gjorde vondt for han mer enn hva evt annen straff han skulle ende opp med å få.

Fengsel blir det nok aldri. Husarrest med ingen intetnettforbindelse er vel en mulighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ezio skrev (7 minutter siden):

Flott at du har knekket koden. Du får sende analysen din til FBI, de er sikkert interessert i høre hvordan du har har funnet ut hva Trump EGENTLIG mener med meldingene sine. Det minner meg egentlig litt om noen som er overbevist om at partneren er utro. Man finner alltid noe om man har overbevist seg  nok om hva som er virkelighet. Selv om virkeligheten kan være langt unna det man faktisk tror.  



Folk tror alltid det verste. Intet unntak denne gangen. Spar deg for konspirasjoner om du ikke har bevis. Noe du definitivt ikke har, for da hadde Trump vært i buret allerede. Men du får bare leke konspirasjonsteoretiker på rommet.
 

...advare de som advarte mot konsekvensene av Trump sin retorikk mot hva de og Trump allerede visste..?

De vet godt hva Trump driver med, og har visst det i flere år.

Sitat

Trump is using a tactic known as “stochastic terrorism,” says Juliette Kayyem, a national security expert and former assistant secretary at the Department of Homeland Security. It’s a method of political incitement that provokes random acts of extremist violence, in which the instigator uses rhetoric ambiguous enough to give himself and his allies plausible deniability for any resulting bloodshed. Violent threats or attacks linked to the rhetoric usually generate muted denials and equivocal denunciations, or claims to have been “joking,” as Trump and those speaking on his behalf have routinely hidden behind.

https://www.motherjones.com/politics/2020/12/trump-stochastic-terrorism-violence-rhetoric/

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (2 minutter siden):

og du kan være uskyldig selv om du blir dømt. 

Blir du dømt så er det høyere sjanse for at du har gjort det og visa versa den andre veien. 

Så vidt jeg vet har ikke Trump blitt dømt til noe enda. Den strengeste straffen han har fått er vel twitter utestengelsen, den tror jeg gjorde vondt for han mer enn hva evt annen straff han skulle ende opp med å få.

Fengsel blir det nok aldri. Husarrest med ingen intetnettforbindelse er vel en mulighet.

En president kan ikke bli dømt, og han prøver nå å benåde seg. Selvfølgelig på grunn av at han vet han blir dømt. Han er forøvrig dømt i Irak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (9 timer siden):

Hvis du kan tolke det slik så kan du også tolke hans tidligere tweets som støtte for vold. 

De følger derfor ikke deres retningslinjer. De reagerer fordi de vil unngå at han bruker deres platform til å oppfordre til vold igjen. Det kan være fordi de bryr seg om sitt rykte eller fordi de genuint bryr seg.

Hvis de brydde seg så var alt de trengte å gjøre var å å hindre han fra å poste. At de fjernet historikken,  viser at de hovedsakelig bryr seg om hvilke signaler de gir og ikke å hibdre at slike handlinger skjer igjen.

Nei, det var derfor han ikke ble utestengt tidligere. Det var de siste tweetsene som var oppfordring til vold, og dermed gav utestengning.

At fjernet historikken var for å hindre at enda flere ble oppvilget til å begå vold.

Endret av GaiusMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (1 time siden):

Jeg tror heller ikke han kan holdes ansvarlig rent juridisk (det er jo hele poenget med slik påstått hundefløyting)

Tror du Trumps retorikk kan ha vært medvirkende til hendelsene som fant sted på Capitol Hill?

Det kan helt klart vært medvirkende. Men derfra å si at han har direkte skyld, mener jeg er et stykke.

Dette blir som å anklage noen som ytrer at de er for dødsstraff for homofili hvis en eller galning tar saken i egne hender.

Hvis noen prøver å drepe Trump, har da alle som har kalt ham en fare for rikets sikkerhet skyld?

Jeg synes det er bra at Trump får kritikk, og at folk sier klart fra at de mener han må moderere seg, men jeg mener utsagn må være mye mer direkte før man kan si at noen er skyldige.

Dette er en litt annen side av krenke-debattene. Jeg synes det skal veldig mye til før noen kan anklages for at noen føler seg krenket av et utsagn. 

Arfan Bhatti har lov å rope "død over de vantro" så lenge det ikke kommer konkrete dødstrusler eller planer om aksjoner. Og det er jo en mye mer direkte trussel enn det Trump kom med. 

Personlig synes jeg også at Giuliani sine utsagn var hakket verre enn Trump sine.

 

Endret av KalleKanin
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Paven fordømmer Trump-bevegelsen.

“There is always something that isn’t working … (with) people taking a path against the community, against democracy, against the common good,” the pope said.

“Thank God that this has burst into the open and is clear to see well, because like this you can put it right,” Francis said, adding: “Yes, this must be condemned, this movement, no matter who is involved in it.”

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge CNN nå nettopp skal også Trumps masseutsendelser av email hvor publikum oppfordres til å donere til kampen om å snu valgresultatet, og sms og robocalls med lignende budskap til de som har meldt seg på dette, ha stoppet eller blitt redusert til nær null omtrent samtidig med suspendering av twitterkontoen hans.
Ifølge Brian Stelter kan flere tjenester benyttet av Trump og kampanjen ha blitt suspendert etter hendelsene onsdag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...