Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

GaiusMarius skrev (38 minutter siden):

Twitter vet best hva som bryter deres regelverk, og det har de gjort klart at han gjorde. De ryker han ut, vel fortjent.

 

Jeg klarer ikke se hvor han tydelig oppfordrer til vold i hans siste tweets ?

Bare så det er sagt jeg støtter ikke Trump på noe som helst måte bare ser ikke grunnlaget for å bannlyse han.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, GaiusMarius said:

Twitter vet best hva som bryter deres regelverk, og det har de gjort klart at han gjorde. De ryker han ut, vel fortjent.

Twitter kan ikke lyve eller skjule noe?

Hvis du skal tro på Twitter over andre som Støre og Wired, så må du ha en veldig høy tilitt til Twitter. Hva er det som gjør at du har så høy tilitt til Twitter? 

Tar med denne siden du ikke svarte

Quote

Ja, tidligere tweets oppfordret ikke til vold. 

Er ikke dette en oppfordring til vold?

Jeg vil ihverfall si at dette er mer oppfordring til vold enn å si "The 75,000,000 great American Patriots".

skynews-donald-trump-tweet_5001244.jpg?b

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes gode argumenter for å utestenge Trump fra sosiale medier (men også for ikke å utestenge en topp-politiker).

Det påfallende er kanskje at de gjør det _nå_. Opimisten vil kanskje si at stormingen av Capitol har åpnet noen øyner. Kynikeren vil si at nå har de «melket» Trump for clicks and likes and engasjement i 4 år, nå er det ikke så mye peng igjen så nå kan de kvitte seg med ham som bruker.

-k

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (5 timer siden):

Du antar at senatet ikke kan hindre når og hvordan rettsaken holdes.  Det er feil

 

 

Jeg sa ikke et ord om når og hvordan saken kan føres....jeg sa at Senatet ikke kunne hindre at den blir ført hvis Huset stemmer for impeachment.

En slik sak tar vanligvis ukevis, men som nevnt tidligere må man komme til enighet om en tidsplan. I dette tilfellet syns nok mange at vil det være en fordel å bli ferdig raskt. Påtroppende president Biden er ikke interessert i en impeachment sak...han ønsker ikke at Kongressen skal være opptatt med slikt når han skal overta, siden han har mange saker på sin liste som han ønsker rask behandling av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, GaiusMarius said:

Ingen grunn til å mene at de gjør det her, hyllesten hans av terroristene som stormet kongressen er klart nok grunnlag for utestengelse.

Twitter har latt Trump bryte retningslinjene i åresvis og først nå reagerer de. Twitter er et radikaliseringsverktøy og er delevis ansvarlig for det som skjedde i kongressen.

Så at de har ingenting å skjule og vi skal stole blindt på Twitter, forteller meg bare at du har altfor høy tilitt til Twitter. Selv dine innlegg minner meg om Twitter innlegg.

Dette er også tredje gang du har ikke svart. Hvorfor nekter du å svare om tweeten over er oppfordring til vold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Snikpellik said:

What 😂

Jepp, de er korte, svarer bare på en brøkdel av hva jeg skrev og innholder gjerne en setning som er ment til å få likes men har ingenting med hva jeg skrev.

Jeg vet ikke om han faktisk henger på Twitter, men det føles som om jeg svarer på en Twitterbruker.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (10 minutter siden):

Dette er også tredje gang du har ikke svart. Hvorfor nekter du å svare om tweeten over er oppfordring til vold?

"Any difficulty and we will assume contro but, when the looting starts, the shooting starts."

Her varsler han vel at HAN vil sørge for at det blir brukt vold, slik jeg ser det. Hva han egentlig mente her var et glohett tema for diskusjon den gang det ble sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Twitters bruk av ordet "incite" er trolig i en litt annen betydning enn en ren "oppfordring". Mer i retning av "oppvigling".

Fra Merriam Webster:

Sitat

Definition of incite
transitive verb

: to move to action : stir up : spur on : urge on


Da trengs ikke nødvendigvis en eksplisitt oppfordring om å gå til et sted og utføre en spesifikk handling, men å uttale seg på måter som er godt egnet til å bli tolket av målgruppen som en slik oppfordring, eller påminnelser om slike oppfordringer gitt f.eks. i uttalelsene fra både Trump, sønnen, Giuliani som han delte scene med under rallyet samme dag.
Sagt på en annen måte; sette sinnene i kok og fortelle dem hvem de skal rette reaksjonene mot.
På twitter mens de lar reaksjonene sine få utløp: minne dem om hvorfor de er sinte.

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, SilverShaded said:

"Any difficulty and we will assume contro but, when the looting starts, the shooting starts."

Her varsler han vel at HAN vil sørge for at det blir brukt vold, slik jeg ser det. Hva han egentlig mente her var et glohett tema for diskusjon den gang det ble sagt.

Ofte bryr Twitter og andre sosiale medier om hvordan folk vil oppfatte Tweeten og ikke hva de egentlig mente.

Jeg vil tro at mange av hans støttespillere vil tolke det som at det er greit å skyte lootere. GariusMarius tar derfor feil når han sier at Trump har aldri promotert vold før nå. 

Det gjelder spesielt når han mener "The 75,000,000 great American Patriots" er promotering av vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (1 minutt siden):

Jeg vil tro at mange av hans støttespillere vil tolke det som at det er greit å skyte lootere. GariusMarius tar derfor feil når han sier at Trump har aldri promotert vold før nå.

Er ikke enig her hvis du mener at han gir folk "tillatelse" til å skyte looters.

Jeg tror han mente at de må regne med at politi/militære kan skyte demonstranter/looters, og at han ikke kommer til å stoppe dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen, hundefløytens natur er plausible deniability, både i intensjon og i funksjon.

Trump ønskert vold, helst å knuse BLM-protestene med politiet, militæret og/eller nasjonalgarden -- eller med saueflokken sin -- helt til ingen turde å gå ut i gatene for å prostestere.
Ønskert var uavhengig av kriminaliteten som foregikk i dekke av protestene.

Men militæret og statlig ledelse nektet.

---

Folk har hele tiden undervurdert hvor mye Trump ønsket å være en øverste leder med makt type Nord-Korea og Russland -- bare holdt tilbake av frykt for å bli tatt.

...

Den siste tids kommunikasjon er verre og mer skremmende enn de mer eller mindre åpenbare hundefløytene som oppfordret til vold.

Det virker å være sultne desperate hunder som bare er trent opp til å angripe, som fulgte med på eieren sine lepper, og reagerte på alle kraftige ordlyder -- selv om lydene ikke handlet om angrep.
Som en negativ versjon av hunder som reagerer på alt som ligner på "Tur".

Som dukker som ved den minste fingerbevegelse beveger seg videre uavhengig av hendene til den som styrer dem, i overdrevne bevegelser.

Som medlemmene i en kult.

---

Det er funnet en lastebil med 11 bomber og skytevåpen, i tillegg til de to rørbombene, i tillegg til at flere uavhengig av hverandre har hatt planer om å drepe Nancy Pelosi og Mike Pence.
Feds say police found a pickup truck full of bombs and guns near Capitol insurrection as wide-ranging investigation unfurls - CNNPolitics

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Skremmende pressemelding fra republikanerne i et av Nevadas største fylker. Ikke skremmende fordi det vil skje, men fordi det er så ekstremt og far out.

Noe av det sykere jeg har lest. Veldig kort forklart så sier de at det vil bli et kupp.

Det der er hjernevask på et nytt nivå. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 minutt siden):

Det der er hjernevask på et nytt nivå. 

Ja, det er vanvittig. Dessverre er det ikke nytt nivå, for det har foregått en stund. 

Jeg ville lag til ordet radikalisering også. For dette skjer ikke bare i ett fylke i én delstat, det skjer på grasrotnivå blant republikanerne i hele landet. Det kommer fra toppen og ned, både fra Trump, Giuliani, Stone, Gaetz og en rekke andre profiler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (18 minutter siden):

Skremmende pressemelding fra republikanerne i et av Nevadas største fylker. Ikke skremmende fordi det vil skje, men fordi det er så ekstremt og far out.

Noe av det sykere jeg har lest. Veldig kort forklart så sier de at det vil bli et kupp.

Det der beskriver virkelig hvor dypt rabbit-hole disse menneskene har ramlet nedi. De lever i en alternativ virkelighet. Jeg ser heller ikke bort fra at det kan komme mer uro, særlig under innsettelsen av Biden den 20. januar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...