Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Omnia vincit amor skrev (15 timer siden):

Å få info fra flere kilder er sunt. Men det er ikke sunt å få det fra kilder som er veldig vridd til den ene eller andre siden. Det skal dog sies at nettsider som Fox, Breitbart, Reset, Document mm overhode ikke er å regne som tillitsverdige. Av de to siste så følger de ikke engang vær varsom plakaten. 

Faktisk.no er eid av alle de store mediene i Norge. 

Nå er jeg ikke noe fan av verken Resett eller Document, men de følger begge Vær Varsom Plakten, selv om de har gjort en del overtramp.

I dag kan også medier som ikke er tilknyttet Presseforbundet, prøves i PFU dersom de er tilknyttet Vær varsom-plakaten eller samtykker til klage­behandling. Både Resett og Document følger de etiske retningslinjene i Redaktørplakaten og Vær varsom-plakaten, uten å være medlem av noen presseorganisasjon.

https://www.document.no/2018/01/23/presseforbundet-vurderer-a-kaste-resett-og-document-ut-fra-klageordning/

Document er vell også meg bekjent med i redaktørforeningen, mens Resett er ikke. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr.Duklain skrev (4 minutter siden):

Nå er jeg ikke noe fan av verken Resett eller Document, men de følger begge Vær Varsom Plakten, selv om de har gjort en del overtramp. 

I dag kan også medier som ikke er tilknyttet Presseforbundet, prøves i PFU dersom de er tilknyttet Vær varsom-plakaten eller samtykker til klage­behandling. Både Resett og Document følger de etiske retningslinjene i Redaktørplakaten og Vær varsom-plakaten, uten å være medlem av noen presseorganisasjon.

https://www.document.no/2018/01/23/presseforbundet-vurderer-a-kaste-resett-og-document-ut-fra-klageordning/

Document er vell også meg bekjent med i redaktørforeningen, mens Resett er ikke. 

Etter det jeg har sett av saker som kommer fra ihvertfall Resett så har jeg hatt inntrykket av at de ikke følger den, og de har tidligere blitt kritisert for det. At de ikke er i PFU er jo noe av grunnen til dette. 

Kan være jeg tar feil forøvrig, skulle kanskje ikke skrevet det definitivt, men jeg er fremdeles skeptisk til begge sidene. 

Elefantmesteren skrev (1 minutt siden):

Man kan fint informere om hva som skjer og samtidig ha en agenda. La være å informere om visse ting, og lade budskapet med sine egne meninger.

For all del. 

Jeg har i grunnen bare inntrykket av at "fake news" mer og mer har blitt brukt mot legitime redaksjoner, og derfor blir det helt feil. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (15 timer siden):

Som å informere om hva som skjer i samfunnet? 

Tja, alle medier har bias. Det er ikke sikkert det alltid er med hensikt, men de fleste aviser er nok vendt mot en spesiell politisk ideologi. Jeg personlig leser mine nyheter gjennom en app der jeg kan se avisene jeg leser sine politiske holdninger. Men jeg synes ikke at man bare skal lese aviser med bare en bestemt idelogi, men lese flere for å få en bredere forståelse av tema. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr.Duklain skrev (1 minutt siden):

Tja elle medier har bias. Det er ikke sikkert der alltid er med hensikt, men de fleste aviser er nok vendt mot en spesiell politisk ideologi. Jeg personlig leser mine nyheter gjennom en app der jeg kan se avisene jeg leser sine politiske holdninger. Men jeg synes ikke at man bare skal lese aviser med bare en bestemt idelogi, men lese flere for å få en bredere forståelse av tema. 

Det er akkurat dette jeg er enig i. Dersom man får ting fra en kilde kan man få et litt feil inntrykk.. Det gjelder for alle sider. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (14 timer siden):

Etter det jeg har sett av saker som kommer fra ihvertfall Resett så har jeg hatt inntrykket av at de ikke følger den, og de har tidligere blitt kritisert for det. At de ikke er i PFU er jo noe av grunnen til dette. 

Kan være jeg tar feil forøvrig, skulle kanskje ikke skrevet det definitivt, men jeg er fremdeles skeptisk til begge sidene. 

Er ikke noe fan av de selv, og mener de står bak flere overtramp. Men mener at de har livets rett selv om de ikke er helt mine typer medier.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr.Duklain skrev (3 minutter siden):

Er ikke noe fan av de selv, og mener de står bak flere overtramp. Men mener at de har livets rett selv om de ikke er helt mine typer medier. 

Det er jeg enig i. Jeg er ikke for å sensurere eller legge ned medier (anser i grunnen ikke Resett og Document for aviser, de er jo mer en blogg en noe annet) bare fordi jeg er uenig med dem, men, jeg har også rett til å vise avsky for holdningene deres. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...