Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse sønnene til Trump er nesten et hakk værre. Jeg så et opptak på en nyhetskanal der han ene gikk ut å truet de republikanske politikerne. Han sa noe sånt som at dersom de ikke gjorde som pappa sa så kunne de si stakk og farvel til sin politiske karriere. De ville bli sparket på dagen. For meg hører det ut som diktatur og hvilken makt har egentlig disse sønnene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
LBe skrev (2 minutter siden):

Disse sønnene til Trump er nesten et hakk værre. Jeg så et opptak på en nyhetskanal der han ene gikk ut å truet de republikanske politikerne. Han sa noe sånt som at dersom de ikke gjorde som pappa sa så kunne de si stakk og farvel til sin politiske karriere. De ville bli sparket på dagen. For meg hører det ut som diktatur og hvilken makt har egentlig disse sønnene?

De er så gode sønner atte! Truer komme utenfor huset til republikanere som nekter å gjøre et kupp... Fantastisk demokratiske er de og! 

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (17 minutter siden):

Kall det hva du vil, de fleste skjønner at Trump ikke synes de som drepte politimenn er fantastiske mennesker.

Men det kommer vel til å bli spredt i nyhetene på lik linje med løgnen at han har kalt nazister i charlottesville "good people".

"De fleste"...

Ja, bortsett fra psykologer, hans egne familie, tidligere militære ledere, republikanske forsvarsministre...
Apologetikken er ganske drøy, men jeg tror du troller når du forsvarer Trump.

Strategien er like gammel som nazismen og raseidealene om hvit supremasisme.
 

Sitat

 

A 70-year-old existential text captures the psychology behind the alt-right troll

“Never believe that anti-Semites are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The anti-Semites have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.”

- Jean-Paul Sartre


Han beskriver alle de vanlige trollemekanismene vi møter fra ytterste høyre den dag i dag.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (15 minutter siden):

Kall det hva du vil

Da kaller jeg det løgn.

Jeg rettet bare på påstanden din om at da Trump tweetet "we love you" til angriperne var før noen visste om det var voldelig eller ikke. Det er enkelt og greit ikke sant. Bare å spole seg tilbake i denne tråden, for eksempel.

@Salvesen. sin påstand på forrige side er heller ikke sann, Trump ba ikke folk om å forlate Capitol i noen tweet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
53 minutes ago, hekomo said:

De du snakker om er allerede radikalisert, så dette vil gjøre lite fra eller til. Det Twitter har gjort er å gjøre det vanskeligere for Trump å styre brunskjorteterroristene sine.

Det finnes mer enn nok alternative platformer.

De som allerede er radikalisert vil få med seg hva Trump skriver uansett om det blir gjort på Parler eller Gab.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (34 minutter siden):

Det var før man visste om protesten var voldelig eller ikke. Det var mye usikkerhet i starten, ingen hadde oversikt over noe. Men lett å være etterpåklok selvfølgelig å si at han mente at han elsker terrorister, når det egentlig er tydelig at bare elsker supporterne sine.

Han er presidenten av USA, han hadde full kontroll over situasjonen. Det du kommer med nå er bare egne personlige meninger. Det var på tv, sosiale medier osv. Du lurer bare deg selv. Han snakket til de direkte, at de måtte forlate fredfult. Det sier en ikke om en ikke vet. Åpenbart.

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (30 minutter siden):

Kall det hva du vil, de fleste skjønner at Trump ikke synes de som drepte politimenn er fantastiske mennesker.

Men det kommer vel til å bli spredt i nyhetene på lik linje med løgnen at han har kalt nazister i charlottesville "good people".

Kom deg ut av tåka, han snakket direkte til lovbryterne. Han elsker de, og det har altså blitt uttalt at han koste seg når de drev med rasseringen, når de ropte at de skulle henge vise presidenten osv. Det er så mange bevis her at en må være høy på sopp for å ikke få det med seg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

Jo, han ba de gå hjem fredelig. I den videoen som ble flagga av twitter.

Videoen kom først over en time etter "we love you" tweeten. Altså ba han de ikke forlate før flere timer etter man visste at dette var voldelig.

Etter denne videoen kom begynte faktisk mange flere å forlate bygget. Han burde ha sagt det med én gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Da kaller jeg det løgn.

Jeg rettet bare på påstanden din om at da Trump tweetet "we love you" til angriperne var før noen visste om det var voldelig eller ikke. Det er enkelt og greit ikke sant. Bare å spole seg tilbake i denne tråden, for eksempel.

@Salvesen. sin påstand på forrige side er heller ikke sann, Trump ba ikke folk om å forlate Capitol i noen tweet. 

Sa ikke tweet jeg🤷 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Sa ikke tweet jeg🤷 

Fair enough, du sa melding:

Sitat

Det var akkurat det han sa, han bedde terroristene forlate capitol på en fredlig måte. I samme melding sa han at "we love you". 

Det stemmer altså ikke, hverken i denne tweeten eller tweeten før ba han noen forlate Capitol. Som sagt, først en time etter "we love you" tweeten kom videoen hvor han endelig oppfordrer til å forlate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Fair enough, du sa melding:

Det stemmer altså ikke, hverken i denne tweeten eller tweeten før ba han noen forlate Capitol. Som sagt, først en time etter "we love you" tweeten kom videoen hvor han endelig oppfordrer til å forlate.

Ja melding blir absolutt feil, det jeg mente var videoen. Meldingen i videoen gir lite mening, skal jeg absolutt ta på min kappe:) viste ikke at det var en we love you tweet faktisk, enda sykere. Viste bare om videoen.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja melding blir absolutt feil, det jeg mente var videoen. Meldingen i videoen gir lite mening, skal jeg absolutt ta på min kappe:) viste ikke at det var en we love you tweet faktisk, enda sykere. Viste bare om videoen.

Min feil og - jeg skrev feil ser jeg nå! Mente ikke "we love you" videoen, men "stay peaceful" tweeten.

Uansett er poenget at det tok lang tid før Trump ba noen forlate Capitol, lenge etter vi hadde blitt servert bilder av skyting og kongressmedlemmer i gassmasker som gjemte seg under benkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Min feil og - jeg skrev feil ser jeg nå! Mente ikke "we love you" videoen, men "stay peaceful" tweeten.

Uansett er poenget at det tok lang tid før Trump ba noen forlate Capitol, lenge etter vi hadde blitt servert bilder av skyting og kongressmedlemmer i gassmasker som gjemte seg under benkene.

100% enig i dette, bare så det er klart. I tillegg er han presidenten av USA. Om han ønsker info om hva som skjer der inne, så får han dette. Innen minutter. Ingen tvil om at han hadde full overiskt. I tillegg godtet han seg i følge intetne kilder over situasjonen. Psykopat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (4 minutter siden):

Som på godt amerikansk kalles "hearsay". Men så lenge det gjelder Trump så har vi vel begynt å tro på sladder også.

Har ingen grunn til å ikke tro på de kildene. All grunn til å ikke tro på deg og andre trump fanatikere. Finnes uttallige bevis for at dere lever i en annen verden en resten. 

Forøvrig finnes det så mange andre bevis som er lagt frem i denne tråden som viser til at han viste om situasjonen og lovbruddene samtidig som han sa han/we elsker dere. Det er ingen tvil over dette, så det er bare til å slutte. Du kommer ingen vei, det er for åpenbart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Salvesen. said:

Det er ingen tvil over dette, så det er bare til å slutte. Du kommer ingen vei, det er for åpenbart.

Det er vel det du ønsker, men kommer ikke til å skje. Venstresiden har stilnet altfor mange meningsmotstandere de siste årene med løgner og hersketeknikker. Så det kan du absolutt bare glemme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...