Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

De vil tape på høye gebyrer, da folk vil finne noen andre og de snakker sammen, med mindre de driver med noe unikt, eller har monopol i området.

Har flere timer hos tannlegen som har blitt avbestilt med mindre enn 24 timer, før covid, uten gebyrer
Sekretæren "truet" med gebyr, men regner med at tannlegen overstyrte

Avbestillinger skal gå begge veier, om de kan ta gebyr for at vi avbestiller, så må vi kunne ta gebyr når de avbestiller timen
Dette ble nevnt når sekretær "truet" med gebyr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (1 minutt siden):

De vil tape på høye gebyrer, da folk vil finne noen andre og de snakker sammen, med mindre de driver med noe unikt, eller har monopol i området.

Har flere timer hos tannlegen som har blitt avbestilt med mindre enn 24 timer, før covid, uten gebyrer
Sekretæren "truet" med gebyr, men regner med at tannlegen overstyrte

Avbestillinger skal gå begge veier, om de kan ta gebyr for at vi avbestiller, så må vi kunne ta gebyr når de avbestiller timen
Dette ble nevnt når sekretær "truet" med gebyr

Det var smart sagt. Sekretærene ringer av og til og flytter på timen.

Lenke til kommentar
Subara skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke vært i denne situasjonen selv, men det hadde vært interessant å vite om man fikk slippe gebyret hvis man våkner samme morgen med symptomer på Covid-19, avlyser timen og sier det er derfor. Det kan jo hende, men at det ikke annonseres fordi det er en inntektskilde.

Koronasymptomene favner bredt, og man skal avbestille timen ved:  hoste, tung pust, rennende nese, tap av lukt/smak, feber, sår hals eller diaré/magesmerter med ukjent årsak. Da skal det jo ikke så mye til. Så man kan tape kr. 1125,- på høy moral og vanlig forkjølelse. Meg bekjent har ikke koronaviruset utryddet "vanlig forkjølelse".

Nope, hadde selv små vondt i halsen og ga det som grunnlag at jeg ikke ønsket utsette noe for smitte om jeg begynte bli syk.

Sa også at jeg kunne godt komme om de mente de ikke var noe tenke på, men det kunne jeg jo ikke.

Volvat så ikke noe lite legekontor etc.

Lenke til kommentar

 

William_S skrev (9 timer siden):

Hva er egentlig motivasjonen til folket her inne å spå død og fordervelse hele tiden? Er dette en viktig del av tilværelsen? Kanskje gå ut i frisk luft er en god ting? 

Ikke bry deg om dem, de er jo for portforbud så er det noe poeng prøve snakke fornuftig til dem ?

 

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (2 minutter siden):

Nope, hadde selv små vondt i halsen og ga det som grunnlag at jeg ikke ønsket utsette noe for smitte om jeg begynte bli syk.

Sa også at jeg kunne godt komme om de mente de ikke var noe tenke på, men det kunne jeg jo ikke.

Volvat så ikke noe lite legekontor etc.

Volvat er et privat legekontor, så vi får håpe at de statlige er litt snillere. Røntgeninstitutt henvist fra fastlege har bla gebyr kr. 1125 ved avbestilling senere enn 24 timer før.

Lenke til kommentar

 

Sitat

 

Pasientbetaling/gebyr på sjukehus eller poliklinikk

Pasientbetaling må dekkast fullt ut av pasienten og tel ikkje med i grunnlaget for frikort for helsetenester.

NB: Poliklinikk eller sjukehus har ikkje lov til å krevje gebyr frå pasientar for manglande oppmøte under korona-sitasjonen i tidsrommet 7. desember 2020 til og 31. januar 2021.

 

https://www.helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-pa-sykehus-og-poliklinikk/

Tullete at dette ikkje skal gjelde også etter 1/2.

Har også vore "av og på" tidlegare:

https://nordlandssykehuset.no/ikke-mott-gebyr-er-gjeninnfort

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker dette scenario 2 fra FHI treffer ganske bra (klippet fra NRK.no):

Scenario 2: «Mye slår feil»

I det andre tenkte scenarioet, som FHI har kalt «Mye slår feil», skriver FHI at de omfattende tiltakene som ble innført i januar fører til en reduksjon av epidemien. Samtidig legges det til grunn at den engelske mutasjonen av koronaviruset allerede er spredd i Oslo-regionen:

  • I dette scenarioet er den engelske varianten dominerende i løpet av mars.
  • Samtidig viser det seg at vaksinen ikke er så beskyttende som man håper, og det oppstår protestbevegelser mot tiltakene.
  • I scenarioet får også den muterte varianten fra Sør-Afrika innpass i Europa og Norge.
  • Det viser seg også at vaksinen er enda mindre beskyttende mot mutasjonen fra Sør-Afrika.
  • I tillegg viser det seg at den sørafrikanske varianten er mer dødelig. Landet åpner dermed ikke for turister fra utlandet, sommerens arrangementer avlyses og universiteter og videregående skoler starter sommerferien uker tidligere.
  • «Vaksiner omdisponeres til Oslo-området. I løpet av sommeren vaksineres 3 millioner mennesker, men det hjelper lite. Produsentene sier de vil endre vaksinene så de beskytter bedre mot den sørafrikanske varianten, men nye vaksiner kan ventes først i oktober», skriver FHI om det som altså er et «worst case-scenario».

image.gif

image.gif

image.gif

image.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker dette scenario 2 fra FHI treffer ganske bra (klippet fra NRK.no):

Scenario 2: «Mye slår feil»

I det andre tenkte scenarioet, som FHI har kalt «Mye slår feil», skriver FHI at de omfattende tiltakene som ble innført i januar fører til en reduksjon av epidemien. Samtidig legges det til grunn at den engelske mutasjonen av koronaviruset allerede er spredd i Oslo-regionen:

  • I dette scenarioet er den engelske varianten dominerende i løpet av mars.
  • Samtidig viser det seg at vaksinen ikke er så beskyttende som man håper, og det oppstår protestbevegelser mot tiltakene.
  • I scenarioet får også den muterte varianten fra Sør-Afrika innpass i Europa og Norge.
  • Det viser seg også at vaksinen er enda mindre beskyttende mot mutasjonen fra Sør-Afrika.
  • I tillegg viser det seg at den sørafrikanske varianten er mer dødelig. Landet åpner dermed ikke for turister fra utlandet, sommerens arrangementer avlyses og universiteter og videregående skoler starter sommerferien uker tidligere.
  • «Vaksiner omdisponeres til Oslo-området. I løpet av sommeren vaksineres 3 millioner mennesker, men det hjelper lite. Produsentene sier de vil endre vaksinene så de beskytter bedre mot den sørafrikanske varianten, men nye vaksiner kan ventes først i oktober», skriver FHI om det som altså er et «worst case-scenario».

image.gif

image.gif

image.gif

image.gif

Takk for at du holder oss motivert :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
 
Sitat

Landets største sykehus sliter med driften

Oslo universitetssykehus har stor mangel på spesialsykepleiere for intensiv- og nyfødtmedisin. Nye regler for karantene i Norge og Sverige får skylden.

Sitat

Mandag kom det nye regler for karantene. Før kunne helsearbeidere avlegge negativ test, og dra på jobb.

Den testingen har fungert veldig godt.

Men nå må de i karantene i tre dager først. Etterfulgt av koronatest som må være negativ.

Mange dropper derfor å jobbe i Norge. Fordi en helgevakt krever å komme til Norge tirsdagen før.

 

Endret av Subara
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...