Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

On 9/29/2021 at 2:56 PM, Fibonacci said:

Nei, det er helt klart at det er mennesker som har store problemer med å omgås mennesker. Det er trist for de, men hva skal man gjøre? 99% ønsker å omgås mennesker.

Jeg vet faktisk om noen som bor på et helt øde sted og ikke har kontakt med noen. Det er en mulighet.

Dett er bare tull og tøys og basert på nedsettende fordommer.

Jeg er enig i at du kanskje har 1% i samfunnet som ikke ønsker å omgås mennesker (hvis det er så mange). Men disse er ofte ikke i jobb eller har en jobb hvor de kan være selvgående og jobbe til tider de selv ønsker. Ofte skiftjobber.  Dette handler ikke om denne "gruppen" i det hele tatt. Man har også flere nyanser blant disse.

De resterende 99% kan vi dele inn i 2 hovedgrupper. For det første er det feil at 99% er i gruppen du snakker for. Vi har en ganske jevn fordeling av ekstroverte og introverte, samt forskjellige grader av dette.

Selv de mest Introverte har behov for sosial omgang med andre mennesker og trives godt med gode kolleger på jobb og takler kollegiale situasjoner like godt som andre.  Men de er ikke nødvendigvis like glad i alle type aktiviteter og ønsker å fokusere mer på arbeidsrelatert samhandling enn kakespising og dart i sosial sone. Enkelte settinger kan også tappe de mest introverte for energi som de må bruke fritiden for å lade opp igjen. Selv de som er mest sosiale på jobb kan ha behov for å "komme seg" igjen når de er hjemme og vil bare være helt alene og se på TV resten av kvelden. Introverte søker gjerne selskap hjemme med folk de kjenner godt og liker å være sammen med, når de kommer hjem fra jobb. Altså ønsker de omgås andre mennesker men vil helst velge selv hvem de omgås utenom jobb.

I tillegg har du hvordan stilling folk har og hvor mye de blir unødvendig forstyrret i denne stillingen. Alle mennesker synker betydelig i effektivitet på jobb om de ikke vernes for unødvendige forstyrrelser. Sykefraværet øker også når man over tid opplever mindre mestring pga. det. Spesielt om man har høy arbeidsmoral og føler et ansvar for stillingen man innehar.

Man har også folks livssituasjon. Noen kan ha en mer presset tidskalender hvor hjemmekontor 2 dager i uken kan redusere stressnivået.

Men til syvende og sist så dreier ikke dette seg om du i "klikken" mener at alle skal være som deg (som du forsøker  å gjøre dette til) men at hjemmekontor er  løsningen på mange problemer. Det løser trafikale utfordringer, kollektive problemer, er miljøvennlig, gir mindre utgifter til leie av lokale (de som ikke vil ha fast plass på kontoret trenger ikke det) og gir som sagt i mange tilfeller økt produktivitet og mindre sykefravær.

Tidspress og tidstyver på jobb er begge store stressfaktorer for mange og en av de store årsakene til sykefravær og helseproblemer i dag er negativt stress. Altså stress som ikke motiverer med bryter ned. De fleste fikk 1-2 timer mer ut av dagen sin som ble brukt til trening. Folk var dermed mer opplagte "på" jobb.

Vi observerte også mindre overtidsbruk selv om produktiviteten økte. Rett og slett fordi man fikk fokusert mer på oppgavener sine og de typiske tidstyvene på jobb ikke lenger hadde samme mulighet til forstyrre prioriteringene.

Møteaktiviteten økte kanskje noe fordi man booket teamsmøter for flere formål som alt fra arbeidsgrupper til allmøter men den totale tiden man brukte i møter sank betraktelig fordi man holdt møtene til det de skulle handle om fremfor å bruke de til mye fjas. Tidligere var det mye "skjult" møteaktivitet hvor arbeidsgrupper tok stillerom eller møterom ad-hoc.

Problemet vi har i dag er at noen ledere  ser mest på sine egne behov fremfor organisasjonens (prøver å forkle sine egne behov som organisasjonens) fremfor sine ansattes behov. De begraver/sensurerer/avfeier ofte statistikkene og argumentene som taler de midt i mot og som vil gavne organisasjonen. La meg rette ordet leder til sjef. En leder ser på hvilke behov de ansatte har, vekter og synliggjør alle argumenter og benytter ikke hersketeknikker og favorisering for å få viljen sin. Til syvende og sist er det sjefen som bestemmer men ofte blir prosessene som leder til beslutningen utsatt for sensurering.


EDIT:
Når det er sagt vil vi alltid ha mennesker som ikke evner å se andres/ansattes behov eller sette seg inn i  andres livssituasjon. Dette går også på evne for empati og forståelse for andre mennesker. Det man får håpe er at færrest mulig av disse får lederstillinger hvor det er et viktig moment for å begrense turnover.

Men det er meget gledelig å se at noen bedrifter forstår dette og gjenspeiler det i stillingsannonsene sine.
 

Endret av Theo343
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a8a68...e1d
5 hours ago, G said:

"The Yogi-led state has also been registering a steep decline in the number of Active COVID Cases as the figure has dropped from a high of 310,783 in April to 8,986 now, a remarkable reduction by 97.10 percent."

India har ikke hatt noen som helst kontroll på koronaviruset. Det antas at det reelle antallet døde er ca 10 ganger så høyt som det oppgitte. Jeg tviler på at de har gjort det spesielt mye bedre i Uttar Pradesh, som er den nest fattigste av 33 stater i India. De er rett og slett lutfattige, med en gjennomsnittsinntekt på under $1000 i året. Sannsynligvis har pandemien fått spre seg fritt der og gått over av seg selv, hvis man i det hele tatt kan stole på at den har det. Kanskje er det bare overivrige lokalmyndigheter som gjerne vil formidle positive tall. Det at du må støtte deg på påstander fra en amerikansk lokalavis og en artikkel som oppgir tall som 3,10,783 og 5,33,45,463 øker ikke troverdigheten.

Heller ikke UPs tilfelle har det kommet noen seriøs forskning som støtter disse påstandene.

5 hours ago, G said:

Ivermectin nyttes rett og slett som antiviruell medisin, for å begrense virusets reproduksjon.

Som er det kontroversielle, siden bruken som har dokumentert effekt er mot parasitter. Det er to vidt forskjellige ting.

Anonymous poster hash: a8a68...e1d

Lenke til kommentar

Unnskyld men de nytter komma som tusenseperator i det engelske språk. Hvor norsk språk nytter punktum som tusentallseperator, til informasjon.

Du har også en stygg skrivefeil på tallet 3,10,783 hvor artikkelen sier 310,783 noe du ser av sitatet mitt. Altså 3 hundre og 10 tusen..

At en medisin er laget for et formål gjør den ikke uegnet dersom det viser seg at den virker for andre formål. Det har vært gjort en del forsøk med ivermectin på svært syke pasienter, og det har de riktignok funnet ut at ikke fungerer. Det som ser ut å fungere er å gi ivermectin forebyggende, men da må du jo ha hjelp av lege for å dosere ned mengdene så du ikke ødelegger deg selv.

At kilden tilfeldigvis kommer i fra en nasjon betyr ikke at saken ikke også er omtalt i andre nasjoners medier. Søk i google: ivermectin pradesh så ser du hva jeg tenker på.

Selv vesten har mange indiske leger. Det er naturlig at indiske leger har en viss nasjonalfølelse og burde ønske å hjelpe sin opphavsnasjon i å bekjempe covid-19. Ergo så stoler jeg på at informasjonen er riktig.

Det underinformeres ikke kun i India evt. om tall på syke og døde. Husk også at india er en myriade av forskjellige folkeslag med forskjellige språk. At en provins er fattig er ikke ensbetydende med at legene der nødvendigvis er av dårligere kvalitet. Leger kan også ha vært tilreisende for å ha kommet med disse medisinrådene i Uttar Pradesh.

Selv spesialsykepleier Dr. John Campbell (brite) har nevnt denne saken i fra Uttar Pradesh i video (lenke lagt til i tekst her).

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest a8a68...e1d
43 minutes ago, G said:

Unnskyld men de nytter komma som tusenseperator i det engelske språk. Hvor norsk språk nytter punktum som tusentallseperator, til informasjon.

Du har også en stygg skrivefeil på tallet 3,10,783 hvor artikkelen sier 310,783 noe du ser av sitatet mitt. Altså 3 hundre og 10 tusen..

Jeg vet selvsagt at de bruker komma som tusenseparator. Hos meg står tallene slik jeg klippet og limte dem inn, både i Firefox og MS Edge. Det står det samme i kildekoden.

45 minutes ago, G said:

At en medisin er laget for et formål gjør den ikke uegnet dersom det viser seg at den virker for andre formål. Det har vært gjort en del forsøk med ivermectin på svært syke pasienter, og det har de riktignok funnet ut at ikke fungerer. Det som ser ut å fungere er å gi ivermectin forebyggende, men da må du jo ha hjelp av lege for å dosere ned mengdene så du ikke ødelegger deg selv.

Noen påstår det, men det er ikke vitenskaplig dokumentert. Det er svært vanlig at effekter man tror man har sett forsvinner når man kontrollerer nøyere. Det er derfor alternativere tror på alskens ting som ikke aksepteres av legevitenskapen.

Anonymous poster hash: a8a68...e1d

Lenke til kommentar

Ok, du ser det jeg limet inn i innlegget mitt er også tatt i fra artikkel. Hvorfor du får det på en så rar måte har jeg ingen formening om.

Det er klart at ting bør undersøkes ekstra nøye. Men, man har hatt løssluppenhet med vaksineprogrammet eksempelvis, og det er jo en suksess (tror man inntil videre da). Noen må jo også bli forsøkskaninene en eller annen gang. Selvsagt så bør man jo informere de som er forsøkskaniner om at det er dette. Noe jeg ikke tror at norske myndigheter har gjort ifbm. covid-vaksineringen. Jeg vil påstå at det var et delvis eksperiment det også. Altså gitt at vaksinene ikke var utprøvd på særlig mange tusen individer. En slags nødbruk om du vil kalle det for det. Da bør mottakerne av vaksinene få vite at det er godkjent på nødbruksgrunnlag mener jeg. Det er man jo ikke blitt informert om.

Så kan helsetopper mene hva de vil. De kan ikke sno seg unna at det er prøvd ut på svært få i starten, altså på grunnlaget vaksinene er godkjent på. Etterhvert så har man jo sett at det har gått bra. Og jeg er ikke negativ til vaksinene selv.

Men, man kan jo kalle en spade for en spade ihvertfall, også her tenker jeg.

Lenke til kommentar
G skrev (11 timer siden):

Neppe. Ivermectin har vært ekstra lett å få fatt på, i alt for store doser brukt til hest. Som da mennesker har ønsket å nytte seg av. Noen mennesker har ikke kunnskap eller skalle nok til å fatte at de må ta små doser av stoffer, derfor så gikk det svært galt.

Medisiner tas best i samråd med lege. Når Ivermectin i så måte har blitt så mye motarbeidet av ymse grunner, selv vår egen Madsen i Legemiddelverket så blir det som det blir. Da blir pågangen på veterinærbruk naturligvis større fordi man kan få et forhandlerledd mellom veterinær og bonde, så videre på det svarte markedet. Dette fra historier man har lest om i spesiellt USA.

Ivermectin har sin nytte i mot covid-19 det, kan det se ut til. En provins i India viser god effekt i så måte med en cocktail av produkter delt ut gratis til sin befolkning. Er andre positive ivermectin-historier også. Men, denne i India er særegen pga. populasjonsstørrelse.

Sånn jeg har oppfattet det rundt ivermectin, så får man best effekt om det nyttes forebyggende for selv de som ikke er syke enda. Bruken på hardt rammede er ikke like lovende. Derfor var Madsen i Legemiddelverket bekymret for parasittresistens, som en konsekvens av dette legemiddelet i vid bruk. Har vi særlig mye parasitter i nordmenn? Neppe. Madsen har uansett ikke noen innvirkning på f.eks. ivermectinbruken i Bangladesh. Så man kan på en måte forstå varselet i fra Legemiddelverket, men samtidig så kan man nesten le av Madsen i denne sammenheng.

En annen detalj om ivermectin, er at det bidrar til å forstyrre mRNA tror jeg det var i fra å nå cellekjerne. Sånn sett så lages det krøll for virusets reproduksjon (tror jeg husker å ha lest en slik liknende forklaring).

En annen ting jeg mener å ha fanget opp mhp. covid-19, er hvor viktig det er å få sink til å nå inn i celler. Husker ikke hva medisin eller kosttilskudd som bidro til det. Men, dette er vist også nyttig for immuniteten hos mennesket. Kan det ha vært hydrochloroquin jeg husker dette ifbm.?

Jeg forstår at det er lett å le istemmende med fjollete ivermectin-historier i fra USA. Men, det er noe med hvordan og hva begrensninger som har vært ifbm. disse stoffenes utprøving. Det kan omtrent virke som om det finnes motstandskrefter som ønsker å hindre videre forsøk for en hver pris. Kanskje et kartell som ønsker å tjene penger som har stor innflytelse på myndighetene montro?

Her:

<snip>

Perhaps the most telling portion of the WHO article was the last sentence, “WHO will also support the Uttar Pradesh government on the compilation of the final reports.” 

https://www.who.int/india/news/feature-stories/detail/uttar-pradesh-going-the-last-mile-to-stop-covid-19

None have yet been published.

Just five short weeks later, on June 14, 2021, new cases had dropped a staggering 97.1 percent, and the Uttar Pradesh program was hailed as a resounding success. According to ZeeNews of India, "The strategy of trace, test & treat yields results."

"The Yogi-led state has also been registering a steep decline in the number of Active COVID Cases as the figure has dropped from a high of 310,783 in April to 8,986 now, a remarkable reduction by 97.10 percent."

https://zeenews.india.com/uttar-pradesh/cm-yogi-adityanath-s-strategy-of-trace-test-treat-yields-results-contains-second-wave-of-covid-19-2368977.html

By July 2, 2021, three weeks later, cases were down a full 99 percent.

https://www.news18.com/news/india/up-sees-declining-covid-cases-positivity-rate-state-govt-eases-lockdown-curbs-all-you-need-to-know-3918440.html

On August 6, 2021, India’s Ivermectin media blackout ended with MSN reporting. Western media, including MSN, finally acknowledged what was contained in those Uttar Pradesh medicine kits. Among the medicines were Doxycycline and Ivermectin. <snip>

Videre, så leser man noe helt utrolig:

<snip>On August 25, 2021, the Indian media noticed the discrepancy between Uttar Pradesh's massive success and other states, like Kerala's, comparative failure. Although Uttar Pradesh was only 5% vaccinated to Kerala's 20%, Uttar Pradesh had (only) 22 new COVID cases, while Kerala was overwhelmed with 31,445 in one day. So it became apparent that whatever was contained in those treatment kits must have been pretty effective.

Kilde: https://www.thedesertreview.com/opinion/columnists/indias-ivermectin-blackout---part-v-the-secret-revealed/article_9a37d9a8-1fb2-11ec-a94b-47343582647b.html

 

Forklaring til disse to legemidlene:

Doxycycline er et antibiotika, som benyttes i mot opportunistiske bakterielle lungebetennelser blant annet. Her da brukt forebyggende i strid med vestlig legemedisins tankesett. Hvor den hellige kuen er antibiotikaresistens.

Ivermectin nyttes rett og slett som antiviruell medisin, for å begrense virusets reproduksjon. Og er jo i så måte det mest angrepne legemiddelet i vesten. Slik kan en jo også ytre seg om dette. For å få denne antiviruelle effekten til å ha noen særlig effekt så må man starte tidlig på friske mennesker som har potensiale til å bli pasienter. Altså sånn som i Uttar Pradesh, India. Inderne har gjort det helt riktig i metoden ift. ivermectinbruk her.

India vil nok ta over fra Kina på bli pesten av verden som sprer sykdommer som er kjipe.

 

Lenke til kommentar

kr. 60.000 i bot for å gå på dritær'n

https://www.varden.no/nyheter/familie-gikk-pa-do-i-sverige-og-fikk-60-000-i-bot-na-har-politiet-ombestemt-seg/

dere kan forresten være 100% sikre på at at kamuflasjekledde ligger i bakhold rundt i skauene her helt inntil timeslaget 7. oktober, så ingen bør fristes til lettsindighet før den tid.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x8QbxG/sperringene-fjernet-paa-svenskegrensen-i-halden

 

Lenke til kommentar

Nå har EMA anbefalt dose 3 i Europa.

EMA anbefaler tredje vaksinedose
https://www.nrk.no/nyheter/1.15677513

Sitat

Det europeiske legemiddelverket (EMA) har konkludert med at en ekstra dose med Pfizer eller Moderna kan gis til personer med immunsvikt, minst 28 dager etter andre dose.

I tillegg mener EMA at man bør vurdere en tredje dose med Pfizer for personer over 18 år seks måneder etter at de har fått andre dose, skriver EMA i en pressemelding.

Dermed har Høie og FHI innkalt til pressekonferanse i morgen, trolig for å annonsere en ordentlig utrulling av dose 3 i Norge :) 

HØIE HOLDER PRESSEKONFERANSE OM CORONASITUASJONEN TIRSDAG
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/hoeie-holder-pressekonferanse-om-coronasituasjonen-tirsdag.7b3DmcfbS

Sitat

Helseminister Bent Høie og assisterende direktør i Folkehelseinstituttet Geir Bukholm holder pressekonferanse om coronasituasjonen klokken 14 tirsdag.

De opplyser ikke hva pressekonferansen kommer til å dreie seg om, men den holdes samtidig som det europeiske legemiddelverket EMA presenterer sine vurderinger av hvorvidt det er hensiktsmessig å gi en tredje påfyllingsdose coronavaksine, skriver NTB.

Konkret er spørsmålet om en tredje vaksinedose av Pfizer-vaksinen skal gis seks måneder etter at personer over 16 år har fått to doser.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Nå har EMA anbefalt dose 3 i Europa.

EMA anbefaler tredje vaksinedose
https://www.nrk.no/nyheter/1.15677513

Dermed har Høie og FHI innkalt til pressekonferanse i morgen, trolig for å annonsere en ordentlig utrulling av dose 3 i Norge :) 

HØIE HOLDER PRESSEKONFERANSE OM CORONASITUASJONEN TIRSDAG
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/hoeie-holder-pressekonferanse-om-coronasituasjonen-tirsdag.7b3DmcfbS

 

Antakelig bare for de på sykehjem og muligens ansatte i helsetjenesten... for oss andre vil nok FHI fortsette å "vente og se"

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Nå har EMA anbefalt dose 3 i Europa.

EMA anbefaler tredje vaksinedose
https://www.nrk.no/nyheter/1.15677513

Dermed har Høie og FHI innkalt til pressekonferanse i morgen, trolig for å annonsere en ordentlig utrulling av dose 3 i Norge :) 

HØIE HOLDER PRESSEKONFERANSE OM CORONASITUASJONEN TIRSDAG
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/hoeie-holder-pressekonferanse-om-coronasituasjonen-tirsdag.7b3DmcfbS

 

Og etterhvert dose 4. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Nå har EMA anbefalt dose 3 i Europa.

EMA anbefaler tredje vaksinedose
https://www.nrk.no/nyheter/1.15677513

Dermed har Høie og FHI innkalt til pressekonferanse i morgen, trolig for å annonsere en ordentlig utrulling av dose 3 i Norge :) 

HØIE HOLDER PRESSEKONFERANSE OM CORONASITUASJONEN TIRSDAG
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/hoeie-holder-pressekonferanse-om-coronasituasjonen-tirsdag.7b3DmcfbS

 

Spent på hvordan dette blir med tanke på de som er kryssvaksinert. Kan man få moderna som 3. dose?

Vi har vel fortsatt en god del Moderna på lager. Hadde vært fordel om man kunne bruke disse på de eldste for å få gitt dem 3. dose så fort som mulig. 

Endret av RichardNoname
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Nå har EMA anbefalt dose 3 i Europa.

EMA anbefaler tredje vaksinedose
https://www.nrk.no/nyheter/1.15677513

Dermed har Høie og FHI innkalt til pressekonferanse i morgen, trolig for å annonsere en ordentlig utrulling av dose 3 i Norge :) 

HØIE HOLDER PRESSEKONFERANSE OM CORONASITUASJONEN TIRSDAG
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/hoeie-holder-pressekonferanse-om-coronasituasjonen-tirsdag.7b3DmcfbS

 

 

Quakecry skrev (27 minutter siden):

Og etterhvert dose 4. 

Jupp.

Hopper av det toget nå, lest for mye om ting som skjer med hjerte hos folk og det inkludert høy økning av unge som dropper døde av hjerteproblemer i det siste rundt om i forskjellig land.

William_S skrev (12 minutter siden):

Morsomt at Ivermecitin  fortsatt diskuteres. Det har nærmest gått sport i for konspiskrullinger om at denne medisinen angivelig funker godt, men at bruken av det blir motarbeida. Si meg om Ivermecitin virkelig var bra mot covid 19 så ville selvsagt myndighetene ha rulla det ut for lengst? 

Nei de hadde nok ikke det.

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 minutt siden):

 

Jupp.

Hopper av det toget nå, lest for mye om ting som skjer med hjerte hos folk og det inkludert høy økning av unge som dropper døde av hjerteproblemer i det siste rundt om i forskjellig land.

Nei de hadde nok ikke det.

Mye av  greiene med Ivermecitin stammer fra konspimiljøer på sosiale medier. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (3 minutter siden):

Morsomt at Ivermecitin  fortsatt diskuteres. Det har nærmest gått sport i for konspiskrullinger om at denne medisinen angivelig funker godt, men at bruken av det blir motarbeida. Si meg om Ivermecitin virkelig var bra mot covid 19 så ville selvsagt myndighetene ha rulla det ut for lengst? 

Republikanere i USA, alt-right, Joe Rogan, konspirasjonsfolk, anti-vaksinefolk Resett, Document.no her i Norge. Det er "the usual suspects" som maser om de samme tingene, politiserer det, hyper det osv. En del av en større kulturkrig.

How Ivermectin Became The New Focus Of The Anti-Vaccine Movement
https://www.npr.org/sections/health-shots/2021/09/19/1038369557/ivermectin-anti-vaccine-movement-culture-wars

Ivermectin is the horse de-wormer Republicans are taking to own the libs and boy, is it working
Right-wingers have turned bizarre unproven medications into an identity issue
https://www.independent.co.uk/voices/ivermectin-dewormer-republicans-rand-paul-b1911392.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

– Eg hadde aldri trudd at uvaksinerte kunne få ta seg av pappa

Sitat

Ein pårørande i Molde er provosert over at uvaksinerte helsearbeidarar får jobbe med eldre og svake. – Kommunane må sjølve vurdere tiltak for uvaksinerte tilsette, svarer regjeringa.

Sitat

Til saman seks brukarar av heimetenesta i Molde har blitt smitta av ein uvaksinert tilsett. Tre av dei hamna på sjukehus, ifylgje kommunen.

Faren til ei kvinne NRK har snakka med har vore inn og ut av sjukehus etter å ha blitt smitta og er innlagd for tredje gong.

– Det er kjempeskummelt. Heimetenesta skal vere trygt for både dei som får hjelp og pårørande, seier dottera. Ho vil vere anonym av omsyn til faren.

 

Endret av Subara
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
RichardNoname skrev (2 timer siden):

Kan man få moderna som 3. dose?

Kommer sannsynligvis etterhvert som data foreligger om de forskjellige vaksinene til bruk som booster/3.-dose, og dette blir vurdert av godkjenningsnemndene. Dette er i all hovedsak styrt av "data" og behov, hvor "data" er resultater fra studier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (5 timer siden):

Mye av  greiene med Ivermecitin stammer fra konspimiljøer på sosiale medier. 

 

Jeg hadde aldri brukt det, men om folk med lege bak seg ønsker bruke kan jeg ikke forstå hvorfor noen skal hindre det.

 

 

Snikpellik skrev (5 timer siden):

Republikanere i USA, alt-right, Joe Rogan, konspirasjonsfolk, anti-vaksinefolk Resett, Document.no her i Norge. Det er "the usual suspects" som maser om de samme tingene, politiserer det, hyper det osv. En del av en større kulturkrig.

How Ivermectin Became The New Focus Of The Anti-Vaccine Movement
https://www.npr.org/sections/health-shots/2021/09/19/1038369557/ivermectin-anti-vaccine-movement-culture-wars

Ivermectin is the horse de-wormer Republicans are taking to own the libs and boy, is it working
Right-wingers have turned bizarre unproven medications into an identity issue
https://www.independent.co.uk/voices/ivermectin-dewormer-republicans-rand-paul-b1911392.html

Kjenner flere som rimelig venstrevridde som er store fans av podcasten til Joe Rogan nettopp fordi de fleste kan ytre seg om de er pro vaksiner, anti vaksiner, hvor mange plattformer får man alle sider av en debatt ? Ikke mange.

Noen av oss klarer tilegne oss alle sider av en debatt og det politiske spektre uten å sementere oss på venstre eller høyre.

 

Lenke til kommentar
Sitat

 

A population study and 7 clinical studies independently found that higher vitamin D levels were linked to lower COVID-19 mortality risk. The sweet spot? 50 ng/ml (Math regressions of data suggested this as theoretical point of close to zero mortality.)

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.22.21263977v1.full

These data suggest that, in addition to vaccination, maintaining adequate vitamin D levels (50-60 ng/ml) may be important for reducing the risk of mortality from COVID-19.

~70% of the US population has vitamin D levels below 30 ng/ml. Vitamin D may play a special role in preventing lung injury/pneumonia by restoring homeostasis to the renin-angiotensin system which is disrupted upon SARS-CoV2 binding to ACE2.

 

Skrev om mye av det samme rundt d vitamin for vel over et år siden her inne.

Viktig sørge for at nivåene er minimum over 50ng/ml spesielt nå som høsten er her.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...