Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

MetalAndy92 skrev (12 minutter siden):

Jeg har ingenting til overs for alt-right og jeg bruker det ordet spesifikt på menn med radikalfeministiske meninger, selvhatende og ryggradsløse meninger.

Ikkje alltid lett å vite defninisjonen på ord ein bruker i debatt. Dagens ord "alt-right". 

I morgon tar vi for oss ord som "Sosialisme og marxisme"

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, Atib Azzad said:

Det er mulig hen sikter til hvordan Obama spilte så kraftig på ønsket om endring, kanskje kraftigere, enn presidentens evne til å gjennomføre endring ér.
Uten å gå inn på hvorvidt Obama skulle gjort mer/mindre, så kan man påstå at Obamas presidentskap etterlot seg en slags desillusjon, hvor det ble klart hvor tilsynelatende umulig endring er i politikkens Amerika.
At dette ga et slags vakuum, hvor Trump ble den som kunne fylle folk med håp igjen, da han tilsynelatende var antitesen til alt amerikanske presidenter hadde vært før ham, og dermed, via litt skrudd logikk, måtte være svaret de lette etter.

Ja, ok, men eg har vanskelig for å egentlig klandre Obama for det da. Det blir berre særskilt.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Drunkenvalley said:

Ja, ok, men eg har vanskelig for å egentlig klandre Obama for det da. Det blir berre særskilt.

Tja, jeg mente bare å legge til det jeg antar er påstanden.
Jeg ville beskrevet det mer som en forklaringsmodell fremfor fordeling av skyld.
Det ene fører til det andre, uten at man nødvendigvis kan klandre det ene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MetalAndy92 skrev (2 timer siden):

Nei, det jeg sier er at aviser og venstrevridd media kommer til å konstant suge ham, siden han er på den rette siden. I motsetning til Trump som har kun blitt hetset av media.

Du forutsetter feilaktig at politikere dømmes på partitilhørighet, og ikke av sin politikk og hva de sier og gjør.

Dette er en seiglivet myte som er essensiell for ekstremisme og autoritære holdninger å spre seg.

Det er en absurd holdning.

Du kan like godt lene at venstrevridde frisører ikke er i stand til å klippe høyrepolitikere.

At folk som stemmer høyre ikke bør leies inn til å bygge terrassen til en som tilhører SV.

At en dommer som stemmer Rødt ikke kan avsi en rettferdig dom mot en fra FrP.

At en kirurg fra Kina som støtter kommunistpartiet ikke kan operere statsministeren her i Norge.

...

Objektivitet er det viktigste kriteriet på listen over egenskaper en journalist lærer og innehar, og kreves å ha, av arbeidsgivere i seriøse nyhetsformidlere.

...

Og kriteriet som brukes for å dømme dem er hvor fornøyd politikerne er med jobben som utføres...

...

Om en ingeniør gjør nøyaktig den jobben som er avtalt, profesjonelt, uten feil, og uten grunn til å tro at noe er galt med bestillingen -- og politikeren som bestilte bygget er misfornøyd, hvem sin skyld er det..?

...

Biden blir dømt rettferdig av media.

Akkurat som Trump.

Dette er, for det meste, vesten med vestlig inspirerte idealer for frihet og rettferdighet -- ikke autoritære diktatur hvor medier tjener makten.

Ja. Noen frisører er idioter. Noen snekkere inkompetente. Noen dommere korrupte.

Men vesten florerer fremdeles på grunn av opplysning gjennom seriøse skoler, medier og politikere -- og gjennom tillit og effektiv bekjempelse av korrupsjon, og godt tverrpolitisk samarbeid.

...

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Live nå:

Biden kunngjør sin pandemi-arbeidsgruppe.

Live i nyhetskanaler og på nett:


Alternativ stream:

Spoiler

 

 

Biden offentliggjorde i morges listen med pandemi-rådgivere som vil inngå i hans "coronavirus task force" etter innsettelsen.

Biden unveils coronavirus crisis team tasked with curbing surging cases
https://www.axios.com/biden-names-covid-crisis-team-e3c162fc-2538-4c20-8b64-7f577564c313.html

Listen med Biden-administrasjonens rådgivere ift. pandemien:

Spoiler

Rick Bright, a vaccine expert, who resigned last month from a top Department of Health and Human Services position after alleging he was demoted for political reasons.

Eric Goosby, an infectious diseases expert who previously served in the Obama and Clinton administrations.

Luciana Borio, whose previous positions include Food and Drug Administration acting chief scientist.

Ezekiel Emanuel, an oncologist and adviser to Biden, who is vice provost for global initiatives at the University of Pennsylvania and who previously served in the Obama administration.

Michael Osterholm, director of the Center for Infectious Disease Research and Policy at the University of Minnesota.

Atul Gawande, a prominent doctor, health researcher and writer who served as a senior advisor in the Department of Health and Human Services in the Clinton administration.

Loyce Pace, president and executive director of the Global Health Council.

Julie Morita, executive vice president of the Robert Wood Johnson Foundation and former Chicago commissioner of health.

Celine Gounder, a clinical assistant professor of medicine and infectious diseases at New York University.

Robert Rodriguez, a professor of emergency medicine at the University of California, San Francisco, School of Medicine;

 

Kilde: https://www.axios.com/biden-names-covid-crisis-team-e3c162fc-2538-4c20-8b64-7f577564c313.html

 

Flere av disse er kjent fra tidligere under pandemien, flere av dem ble interviewet nesten daglig vedr. utviklingen og har bistått i opplysningsarbeid bla. via nyhetskanaler, radio, nettmøter og sosiale medier.

 

Edit: Note to self: refresh page before posting what someone else just posted! :p

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (6 timer siden):

Se link

Alt dette er jo rent trivielle ting man kan grave frem hos alle kandidater og blåse ut av proporsjoner. Dette er slike absolutter som visker ut nyanser, forgifter debatten og skaper splittelse.

For å ta for oss borgerrettighetsbevegelsen så er det et perfekt eksempel på hvor Biden har overdrevet kraftig og forsøkt å ta litt mer ære enn fortjent. Dette er ikke det samme som å bare kaste en løgn på veggen og se om den sitter fast, som jeg føler er poenget du prøver å skape.

https://www.washingtonpost.com/politics/2020/06/12/joe-bidens-shifting-recollection-his-civil-right-activities/

Det å trekke seg fra en valgkamp er nok ikke avgjort av en løgn, for å si det slik. Man hopper ikke av et skip til flere milliarder før baugen er under vann.

Jeg forsøker ikke å renvaske Biden sine løgner. Jeg tror bare at vi har litt tunnelsyn på å fremstille Biden som noe verre enn alternativet. Det er ærlige politikere og det er uærlige politikere, og klart Biden tilhører sistnevnte, men det betyr ikke at Biden er en sosiopat som bare sier det vi vil høre og alt han vil vi skal tro.

Linken din viser bare f.eks. unøyaktigheter og småtterier fra Obama. Ingenting som å stå på talerstolen og lyve folket rett opp i ansiktet om at man for eksempel har blitt arrestert sammen med Nelson Mandela.

Dette og løgnene hans om borgerrettighetstiden er nettopp et eksempel på at han lyver kalkulert og skamløst.

Akkurat som han kalkulert og iskaldt løy om sin utdannelse og drev direkte plagiat. Alt for å komme seg opp og frem. Bevisst, kalkulert, kynisk.

 

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (6 timer siden):

@hekomo, på kva måte fantasere du at Obama er skyldig i å legge grunnlaget for Trump? Ikkje at Obama var uten problemer, men det fremstår som direkte skitsnakk uten openbar basis i realiteten å sei at han la grunnlaget for Trumps fremgang.

Jeg skrev at Obama var med på å skape grunnlaget for Trump. Dette gjorde han ved å kjøre på med den samme gamle neoliberale/høyrevridde politikken der de rike og privilegerte fikk det bedre og bedre, mens vanlige arbeidere ble trykket ned i søla. Obama gikk til valg på "hope & change" - på en populistisk senter/venstre-platform. Som president styrte han langt til høyre, akkurat som sine forgjengere. Dette bare økte den enorme frustrasjonen blant vanlige arbeidere.

Andre ting: Obama forfulgte og jaktet ned flere whistleblowers enn alle presidenter før ham til sammen. Obama slapp flere bomber enn George W. Bush. Han bombet flere land enn Bush. Under Obamas presidentskap gikk 500.000 amerikanere hvert år personlig konkurs som følge av helseutgifter. Han fortsatte overvåkningsstaten og PATRIOT Act. Han lot være å straffeforfølge Wall Street-bandittene, og ga dem i stedet massevis av gratis penger mens vanlige folk led. Han økte antall droneangrep med påfølgende sivile tap i andre land drastisk. Han ønsket å kutte i Social Security.

Dette var bare en fortsettelse av det de før ham hadde gjort. Derfor sier jeg at dette førte til den enorme frustrasjonen, og han bidro sterkt til at noen som Trump kunne bli valgt. Folk var rett og slett desperate etter å ha blitt tråkket ned i søla i flere tiår.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Du forutsetter feilaktig at politikere dømmes på partitilhørighet, og ikke av sin politikk og hva de sier og gjør.

Men Bidens politikk er jo forferdelig. Han ble ikke valgt på grunn av sin politikk, men på grunn av at han ble utpekt som "valgbar" og liksom skulle være så snill og grei og moralsk.

Legg merke til hvordan han avviser omtrent alle de mest populære forslagene, som Medicare for All og annet.

Han ble valgt fordi mektige personer utpekte ham som den som skulle representere Democratic Establishment og deres interesser.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 timer siden):

Han ble ikke valgt på grunn av sin politikk, men på grunn av at han ble utpekt som "valgbar" og liksom skulle være så snill og grei og moralsk.


Jeg er enig i at Biden ikke ble valgt på grunn av politikk, det ser man på valgresultatet, hvor republikanerne generelt har gjort det strålende.

Personlig er jeg også langt større fan av republikanerne, og deres politikk, men hovedårsaken til at Biden ble valgt til President, var at den sittende presidenten, hans konkurrent i valget, Donald Trump, er en premieidiot som det heldigvis var flertall for å bli kvitt.

Lenke til kommentar
2 hours ago, hekomo said:

Dette var bare en fortsettelse av det de før ham hadde gjort. Derfor sier jeg at dette førte til den enorme frustrasjonen, og han bidro sterkt til at noen som Trump kunne bli valgt. Folk var rett og slett desperate etter å ha blitt tråkket ned i søla i flere tiår.

Som Tucker Carlson skriver i Ship of Fools;
Happy countries don’t elect Donald Trump president. Desperate ones do.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Drunkenvalley said:

Ikkje at Tucker Carlson er eit individ eg ville sitert for anna enn exhibits i rettsaken mot han. Så som Trump er han ein skamløs, impulsiv løgner. Det mest openbare eksemplet nyleg var "me har alt dette skitet på Biden, men så spiste hunden det" retorikken.

Tucker er hvertfall en av mange som hvertfall prøve å forstå hvordan en kar som Trump kunne komme til makten. Er fortsatt et stort antall millioner som tror han ble president kun grunnet russisk innblanding, og ikke fordi politikere noensinne har gjort noe galt eller noe som ikke er til folkets beste.
 

5 minutes ago, Pallehysa said:

Søtt. Har Trump kulten fortalt deg at Obama/Biden var ein bremsekloss for økonomien? Du er klar over at dei snudde ein økonomisk tilbakegang fra forrige Republikanske presidenten?

Skulle bare mangle? Men hvorfor gikk det så tregt? "Slow" is the new normal, sa de.

161004164148-us-slow-recovery-chart-780x439.jpg
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...