Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

7 hours ago, cuadro said:

Min feil, jeg visste ikke at du kun snakket om mørkhudes rettighet til rettferdig behandling i boligmarkedet.

Men når sarkasmen er over, så hadde det vært fint om du slutter å sammenslå ulike påstander og så hoppe fram og tilbake alt ettersom hva som høres best ut fra innlegg til innlegg. Da er det helt meningsløst å diskutere med deg.

Så du fortsett med skitsnakk og ingen faktisk konkret påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vaniman skrev (5 timer siden):

Ellers synes jeg USA har styrt verden bedre enn de europeiske statene i sin tid gjorde. Amerikanerne har ofte hatt rett, f eks i at Tyskland burde samles etter krigen, at Europa burde samles (EU), og at man måtte sette hardt mot hardt under den kalde krigen. Her har historien vist at USA hadde rett, mens flere europeiske stater, som bare motvillig gikk med på dette, tok feil. 

Hvis du vil se litt god dramatisert mellomkrigs historie så se på NRK's "Babylon Berlin". Den er bra.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (26 minutter siden):

Det er fortsatt 16-17 stater som ikke har innført det. Saken er at det er tvilsomt om presidenten har en slik makt. Guidelines; ja. Påbud; ntja.

Ved å arbeide gjennom guvernører og ordførere rundt i landet. Det er de som da evt. vil innføre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, jjkoggan said:

Guvernørene er avhengige av føderale penger for mye.  Det gir presidenten mye innflytelse på hva guvernørene gjør.  Det som skjer på sykehusene påvirker det også. 

Vi tror vel ikke at Bidens kommer til å bruke det som 'gissel' for at staene skal gjennomføre hans politikk mot sin vilje.

Lenke til kommentar

Stamming gjennom et langt liv har formet Biden som person.

Sitat

 

Et forbilde for oss

«Det beste som har hendt meg, er at jeg stammet så mye, at jeg ble vant til å bli gjort narr av, og at jeg vet hvordan det er å bli ydmyket. Mine brødre og min søster, mine sønner og min datter, våre barnebarn, gjør aldri, aldri, aldri, aldri narr av noen. I vår familie er det en klar regel: Du skal aldri si til noen i sinne hva de ikke kan noe for.»

 

Håper han tar med verdier som toleranse, respekt og empati inn i presidentgjerningen.

Endret av Subara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (33 minutter siden):

Og håper han tar med seg verktøyene for å sikre toleranse, respekt, empati i landet -- det å ikke tolerere, respektere eller å godta respektløshet, kynisme og intoleranse.

Mcconnell lærte når Obama var presidenten at republikanerne ble mer populære jo mer de blokkerte alle Obamas tiltak uanset hvor mye empati og respekt Obama prøvde å vise til republikanerne.  Så lenge det lønner seg å demonisere den andre siden blir det vanskelig for Bidens empati/respekt til å endre konflikten mellom amerikanere.  Temperaturen går ned litt pga Biden, men jeg er sikkert forakten mot demokratene fortsetter med Trump som leder med enda mer utrolige konspirasjonteorier og fantasier.

 

Før Obama mente de fleste politikere at velgerne ville straffe partiet som ikke gjorde noe annet enn å stanse det andre partiet.  Jeg tror desverre er at det ikke tar lenge før demokratene spiller det samme spill som republkanerne og  setter fokuset på kjernegruppen sin og det blir ingen nye lover, bare executive orders og forakt mot hverandre,  

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

CNN US nå (direktesendt):
Breaking:
Pentagon skal ha fått instruks om å planlegge uttrekking av et vesentlig antall styrker i Afghanistan og Irak, slik at det kun er 2500 mannskaper i hvert land, og ha dette fullført pr. 15. januar.

Ifølge omtalen vil dette kunne vippe balansen i styrkeforholdet i favør av Taliban og Al Qaida i Afghanistan, og ISIS-rester i Irak. Militære ledere skal være bekymret for en rekke konsekvenser av en slik uttrekking.
Timingen tyder ifølge omtalen også på at Trumps hensikt med uttrekkingen, som skal være ment å fullføres 5 dager før Biden overtar WH, kan være å skape vansker for neste administrasjon, ved å overlate slagmarken til fiendtlige styrker, og destabilisere de to landene.

Pr. CNN US.

drawdown.png.ecae642168078a4309fde60fbd4

Endret av xRun
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
xRun skrev (1 time siden):

CNN US nå (direktesendt):
Breaking:
Pentagon skal ha fått instruks om å planlegge uttrekking av et vesentlig antall styrker i Afghanistan og Irak, slik at det kun er 2500 mannskaper i hvert land, og ha dette fullført pr. 15. januar.

Ifølge omtalen vil dette kunne vippe balansen i styrkeforholdet i favør av Taliban og Al Qaida i Afghanistan, og ISIS-rester i Irak. Militære ledere skal være bekymret for en rekke konsekvenser av en slik uttrekking.
Timingen tyder ifølge omtalen også på at Trumps hensikt med uttrekkingen, som skal være ment å fullføres 5 dager før Biden overtar WH, kan være å skape vansker for neste administrasjon, ved å overlate slagmarken til fiendtlige styrker, og destabilisere de to landene.

Pr. CNN US.

drawdown.png.ecae642168078a4309fde60fbd4

Vel vel vel. Det kom nok som en overraskelse på alle. Mest på Israel vil jeg tenke. Biden vil sende dem tilbake. Og ikke bare det, men mangedobble dem. Krig er desverre en del av Amerikas økonomi. Jeg ville ønske at de forlot Afghanistan, men Irak er det verre med. Kurderne i nord, shiaene i sør og sunniene i midten. Kan bli særdeles farlig.

Lenke til kommentar

Underhuset i Canada ber regjeringen invitere Joe Biden og Kamala Harris til parlamentet. Dette er såvidt meg bekjent det første signalet utenlands om et mulig kommende statsbesøk.

Siden Nixon har alle de tidligere amerikanske presidentene besøkt Canada flere ganger, også i sin første periode. Donald Trump besøkte Canada én gang, for å delta på G7-toppmøtet i 2018.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Oddvardm said:

Vel vel vel. Det kom nok som en overraskelse på alle. Mest på Israel vil jeg tenke. Biden vil sende dem tilbake. Og ikke bare det, men mangedobble dem. Krig er desverre en del av Amerikas økonomi. Jeg ville ønske at de forlot Afghanistan, men Irak er det verre med. Kurderne i nord, shiaene i sør og sunniene i midten. Kan bli særdeles farlig.

Det er interessant korleis dykk synser om Biden som ein krigshauk, men det er direkte eit mirakel at Trump ikkje har ramla inn i krig slikt han har posturert omkring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...