Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Orwandel skrev (25 minutter siden):

Vi får se hvem har tar med seg inn i WH. Hvis det er en masse Wall Street-folk og republikanere, lover det ikke så bra. Watch this space!

Det avhenger nok en del av hvordan senatsvalget går. Vinner demokratene senatet åpner det for mye større muligheter til å innsette progressive ministre. Jeg tror Biden uansett vil søke tverrpolitisk samarbeid, det er nødvendig for å runde av kantene i Washington litt og prøve å samle nasjonen. Man kommer ikke langt uten samarbeid. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (28 minutter siden):

Det avhenger nok en del av hvordan senatsvalget går. Vinner demokratene senatet åpner det for mye større muligheter til å innsette progressive ministre. Jeg tror Biden uansett vil søke tverrpolitisk samarbeid, det er nødvendig for å runde av kantene i Washington litt og prøve å samle nasjonen. Man kommer ikke langt uten samarbeid. 

Jeg er veldig spent på om han kommer til å velge mange (noen?) progressive. Jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (19 timer siden):

Politikere som lyver? Color me surprised.

Jeg tror ikke det er nødvendig å forklare hvorfor Obama, Bush og Clinton fikk mer respekt av media enn Trump, og hvorfor Biden kommer til å få mer respekt også.

Det var jo du som sa at Biden er "en person som generelt kommer med objektiv fakta"?

Ja, Biden vil nok få mer respekt. Men det er på grunn av overfladiske ting. Han er fortsatt en lystløgner som har mange skandaler og mye ondskap bak seg.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (57 minutter siden):

Det avhenger nok en del av hvordan senatsvalget går. Vinner demokratene senatet åpner det for mye større muligheter til å innsette progressive ministre. Jeg tror Biden uansett vil søke tverrpolitisk samarbeid, det er nødvendig for å runde av kantene i Washington litt og prøve å samle nasjonen. Man kommer ikke langt uten samarbeid. 

"Tverrpolitisk" for Biden innebærer å spytte progressive i ansiktet, og legge seg på rygg for høyreekstreme. Det går liksom alltid mot høyre. Aldri mot venstre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Joe Biden, som lenge har kritisert president Trump for å sjeldent bruke munnbind, står nå og klemmer på mange ulike personer uten munnbind som en del av hans feiring av valgseieren. Dette fra VG.no.

bd.png.be5f01407525ca7e4e8e11edb89a6cd3.png

Er det greit å bryte sosial distansering og  munnbind-reglene så lenge man er demokrater? 
Dobbeltmoralen synes ganske tydelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (4 minutter siden):

Joe Biden, som lenge har kritisert president Trump for å sjeldent bruke munnbind, står nå og klemmer på mange ulike personer uten munnbind som en del av hans feiring av valgseieren. Dette fra VG.no.

bd.png.be5f01407525ca7e4e8e11edb89a6cd3.png

Er det greit å bryte sosial distansering og  munnbind-reglene så lenge man er demokrater? 
Dobbeltmoralen synes ganske tydelig. 

Er det ikke på tide å stoppe nå? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
26 minutes ago, debattklovn said:

Joe Biden, som lenge har kritisert president Trump for å sjeldent bruke munnbind, står nå og klemmer på mange ulike personer uten munnbind som en del av hans feiring av valgseieren. Dette fra VG.no.

bd.png.be5f01407525ca7e4e8e11edb89a6cd3.png

Er det greit å bryte sosial distansering og  munnbind-reglene så lenge man er demokrater? 
Dobbeltmoralen synes ganske tydelig. 

Det er litt vanskelig å tolke et bilde helt uten kontekst. At han av og til glemmer å bruke maske osv er ikke verdens undergang. Ingen tror han er ufeilbarlig, slik ytre høyre later til å tro at Trump er. Den store forskjellen er at Biden støtter maskebruk, og har brukt det ved de fleste anledninger det er nødvendig, han har ikke gått offentlig ut og støttet antimasker. At han i "kampens hete", kanskje rett etter en seierstale hvor han ikke hadde på maske, glemmer å ta den på igjen før han møter folk, får være "litt dumt, men ikke så ille".

Kritiser heller mannens politikk. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (12 minutter siden):

Da kan vi være enige om det. Jeg synes heller ikke det var et godt valg, langt i fra faktisk. 
Viruset bryr seg ikke om man støtter venstre- eller høyrepolitikk.
 

Han er testet og har testet negativt, før dette.
Det er null fare for at han smitter andre.
Er du virkelig så bekymret for helsen hans og at han blir smittet av folk som ikke har testet seg..?

Heldigvis har de andre på seg masker, slik at han ikke blir smittet så lett.

Men joda -- han burde ta på seg maske så fort som mulig.
Når tok han på seg masken etter dette bildet ble tatt, og hva er kilden til dette bildet..?

Lenke til kommentar
Just now, PingEnt said:

Det er litt vanskelig å tolke et bilde helt uten kontekst.

Videoen kan sees her.

Quote

At han av og til glemmer å bruke maske osv er ikke verdens undergang. Ingen tror han er ufeilbarlig, slik ytre høyre later til å tro at Trump er.

Å glemme munnbind av og til er ikke verdens undergang. Men å kysse og klemme mange andre personer er slett ikke greit i disse tider. 
Her bryter han distanseringsreglene på grovt vis. Husk at Biden med sin alder er i risikosonen, og sjansene er relativt store for at han dør om han skulle bli smittet. Han setter heller ikke noe bra forbilde for befolkningen og hans støttespillere forøvrig å følge. 

Quote

Den store forskjellen er at Biden støtter maskebruk, og har brukt det ved de fleste anledninger det er nødvendig, han har ikke gått offentlig ut og støttet antimasker.

President Trump støtter også munnbindbruk. 

Quote

Kritiser heller mannens politikk. 

Don't you worry, jeg kritiserer den også. 

 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
3 minutes ago, debattklovn said:

Videoen kan sees her.

Å glemme munnbind av og til er ikke verdens undergang. Men å kysse og klemme mange andre personer er slett ikke greit i disse tider. 
Her bryter han distanseringsreglene på grovt vis. Husk at Biden med sin alder er i risikosonen, og sjansene er relativt store for at han dør om han skulle bli smittet. Han setter heller ikke noe bra forbilde for befolkningen og hans støttespillere forøvrig å følge. 

Dette er absolutt ikke grovt brudd, nei. Nå overdriver du sterkt. Tror også at en enkel glipp ikke gjør noe for folkets oppfatning av masker. Det er ingen vidunderkur, og heller ikke et absolutt must. Ved klemming osv er det tvilsomt at masker uansett hjelper så mye.

 

Quote

President Trump støtter også munnbindbruk. 

 

Nåja. Avtroppende president Trump har vært veldig vinglete i maskebruk. Han har fått ut mot maskebruk, og har til og med kritisert Biden for å bruke maske for ofte.

 

Quote

Don't you worry, jeg kritiserer den også.

Så langt har jeg nesten kun sett personkritikk. Protip: venstresiden (Biden er dog egentlig sentrum) ser ikke etter en ufeilbarlig sterk leder som høyresiden. De ser etter en leder som har liknende politiske standpunkter som kan forsvare disse i politikken.

Lenke til kommentar
59 minutes ago, debattklovn said:

Hva synes du om at Biden bryter smittevernreglene foran all verdens presse? 
 

Jeg synes det er litt komisk at du får beskjed om at det er på tide å stoppe nå. 1 dag etter at det ble klart hvem den nye presidenten er. Altså folk er lei kritikk av Biden allerede?

Sytetråden om Trump har pågått i 4 år, og har nesten 1500 sider. Det er ingen som har noen tanker på om det er på tide å stoppe der?

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
4 minutes ago, Tåkefyrste said:

Jeg synes det er litt komisk at du får beskjed om at det er på tide å stoppe nå. 1 dag etter at det ble klart hvem den nye presidenten er. Altså folk er lei kritikk av Biden allerede?

Sytetråden om Trump har pågått i 4 år, og har nesten 1500 sider. Det er ingen som har noen tanker på om det er på tide å stoppe der?

Hehe, det er nå kritikken av Biden begynner for venstresiden sin del, men det må være kritikk av politikk, ikke tøysete små enkeltglipper som dette.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (21 minutter siden):

Det var jo du som sa at Biden er "en person som generelt kommer med objektiv fakta"?

Ja, Biden vil nok få mer respekt. Men det er på grunn av overfladiske ting. Han er fortsatt en lystløgner som har mange skandaler og mye ondskap bak seg.

Og jeg mener fortsatt det. At Biden har en historie med opplagte løgner lager ikke en case at han er en lystløgner og kommer til å kaste påstander i løse lufta for personlig vinning, slik som en viss annen president.

Biden er ca. like dårlig/bra som Obama, Bush, Clinton og mange andre høytstående politikere. Det er sosiopatene som bobler til toppen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...