Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132
3 minutes ago, debattklovn said:

Udokumenterte påstander. Burde være enkelt å dokumentere dem for deg hvis det du påstår er sant 😉
Vis at han satte verden i fare for storkrig. 
Vis at han har nektet å gjøre noe med koronakrisen. 

Iran-skandalen, Nord-Korea-skandalen. 

https://www.latimes.com/politics/story/2020-10-05/even-sick-with-covid-19-trump-refuses-to-change-tune-on-pandemic her er et eksempel på koronanekting. 
 

Nå kan du vise at hovdekritikken mot ham har vært på små bagateller. Jeg venter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PingEnt skrev (16 timer siden):

Det er litt vanskelig å tolke et bilde helt uten kontekst. At han av og til glemmer å bruke maske osv er ikke verdens undergang. Ingen tror han er ufeilbarlig, slik ytre høyre later til å tro at Trump er. Den store forskjellen er at Biden støtter maskebruk, og har brukt det ved de fleste anledninger det er nødvendig, han har ikke gått offentlig ut og støttet antimasker. At han i "kampens hete", kanskje rett etter en seierstale hvor han ikke hadde på maske, glemmer å ta den på igjen før han møter folk, får være "litt dumt, men ikke så ille".

Kritiser heller mannens politikk. 

Hele Bidens presidentkandidatur var basert på hvor snill og kjekk og grei han er (fordi politikken hans er ræva), så da er det jo ikke rart at man kritiserer nettopp ting som går på dette?

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (15 timer siden):

Og jeg mener fortsatt det. At Biden har en historie med opplagte løgner lager ikke en case at han er en lystløgner og kommer til å kaste påstander i løse lufta for personlig vinning, slik som en viss annen president.

Biden er ca. like dårlig/bra som Obama, Bush, Clinton og mange andre høytstående politikere. Det er sosiopatene som bobler til toppen.

At han har en historie med mange og alvorlige løgner, og fortsatt har kommet med grove løgner under valgkampen, gjør ham ikke til en lystløgner?

Du mener at han helt plutselig vil slutte å lyve?

Politikere lyver generelt, men Biden er faktisk hakket verre enn de fleste andre.

Lenke til kommentar

Personlig planlegger eg å vente med å byrje skyte særdeles mykje kritikk i Bidens retning til me veit meir om han som president, dvs kven han ynskje ta med seg inn i administrasjonen, og kva intensjoner han indikerer med første handlingene sine. Det er lite vits for meg å spekulere for mykje om kva Biden er som president før han har byrja jobben, så eg tenke berre loggføre no og samanlikne når me kjem fram.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
hekomo skrev (14 minutter siden):

At han har en historie med mange og alvorlige løgner, og fortsatt har kommet med grove løgner under valgkampen, gjør ham ikke til en lystløgner?

Du mener at han helt plutselig vil slutte å lyve?

Politikere lyver generelt, men Biden er faktisk hakket verre enn de fleste andre.

Er Obama en lystløgner? Du prøver å lage et poeng om at Biden er noe eksepsjonelt, og jeg sliter virkelig med å se det poenget. Du lister en håndfull punkter, når samtlige politikere har blitt tatt for hundrevis av opplagte løgner gjennom sin politiske karriere.

https://www.politifact.com/factchecks/list/?category=&ruling=false&speaker=barack-obama

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (15 timer siden):

Nei jeg orker ikke sitte syte i 4 år. I motsetning til alle Trump haterne så prøver jeg å gjøre det beste ut av situasjonen når Biden vant. Han skal få en sjanse.

Trump fikk også en sjanse. Han dreit seg så ekstremt ut at det ikke er rart det ble mye syting fra folk som reagerer på idiotien hans.

Uansett, høyreekstremistene er allerede i gang med å syte over Biden.

Jeg kommer også til å syte over Biden, med mindre han endrer kurs i forhold til tidligere politiske standpunkt. Hvorfor skulle jeg ikke det? Dette er et diskusjonsforum. Her ytrer man meningene sine.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (15 timer siden):

Så når @Gavekort seie at han vil bli meir respektert fordi han ikkje ljuge så fælt er det meir dette det sikter til. Biden har ljugd. Men han vil neppe stå på podium og sverge opp og ned at han har gjort meir enn nokon andre verdensledere i behandlingen av COVID eller liknande tullete påstander.

Joda, Biden står gjerne på podium og lyver om blant annet at han ble arrestert med Nelson Mandela, deltok i borgerrettighetsbevegelsen, osv. Han lyver til og med om ting som er veldig enkle faktasjekke, som når han påstår at han var motstander av Irak-krigen.

Er Biden en like stor løgner som Donald Trump? Nei, det er han nok ikke. Men han er en uvanlig stor løgner.

 

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (15 timer siden):

Vanskeligere å hate folk som viser respekt for deg og ønsker å høre på deg.

Ønske han å høre sier du?

https://www.theguardian.com/us-news/2020/jan/29/joe-biden-go-vote-for-someone-else

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/joe-biden-2020-election-campaign-voters-viral-videos-a9524731.html

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (15 timer siden):

Kritikk mot president Trump har nesten alltid vært kritikk mot hans person.
Håret, hudfargen hans, hvordan han drikker vann, you name it, de har kritisert ham for det. 

Det kommer an på hvem du snakker om. Dette stemmer godt for neoliberalistene som dominerer det Demokratiske partiet og støttespillerne deres i media m.m. Men det er mange som faktisk har kritisert politikken hans.

Sitat

Politisk har faktisk president Trump fått gjennomført en god del rasjonell, god politikk. 

Eh... nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (15 timer siden):

Selvsagt.

Det er ingen rask og enkel løsning på; Covid, Rasisme, Klasseskille, Fattigdom, Helse, Arbeidsledighet, Korrupsjon, Polarisering, Internasjonale konflikter, Klima,+++

Ingen av disse tingen kan løses med vedtak, men man kan sette i gang prosesser for å få bedring over tid. Alle disse tingene vil være høyaktuelle problemer også i 2024, når det er et nytt valg.

Det finnes langt raskere og enklere løsninger på mange av disse enn det Biden sannsynligvis vil gjøre.

Medicare for All ville for eksempel løst veldig mange problemer, hindret en halv million personlige konkurser hvert år, osv.

Problemet er ikke at det ikke finnes raske og enkle løsninger på ting. Problemet er at Biden ikke engang er interessert i å løse det meste av dette, akkurat som Obama og andre.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (26 minutter siden):

Er Obama en lystløgner? Du prøver å lage et poeng om at Biden er noe eksepsjonelt, og jeg sliter virkelig med å se det poenget. Du lister en håndfull punkter, når samtlige politikere har blitt tatt for hundrevis av opplagte løgner gjennom sin politiske karriere.

https://www.politifact.com/factchecks/list/?category=&ruling=false&speaker=barack-obama

Har du noen eksempler på Obamas løgner - ut over det vanlige småtteriet som jeg allerede har sagt gjelder omtrent alle politikere?

Biden måtte trekke seg fra tidligere valgkamp på grunn av løgn og plagiat. Har Obama gjort noe slikt?

Biden løy om at han ble arrestert sammen med Nelson Mandela. Har Obama gjort noe slikt?

Biden løy om at han deltok i borgerrettighetsbevegelsen. Har Obama gjort noe slikt?

Misforstå meg ikke, jeg mener Obama var en katastrofal president (ikke minst fordi han var med på å legge grunnlaget for Trump), men jeg kan ikke se at han kan måle seg med Biden engang når det gjelder løgn.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
hekomo skrev (26 minutter siden):

Har du noen eksempler på Obamas løgner - ut over det vanlige småtteriet som jeg allerede har sagt gjelder omtrent alle politikere?

Se link

Sitat

Biden måtte trekke seg fra tidligere valgkamp på grunn av løgn og plagiat. Har Obama gjort noe slikt?

Biden løy om at han ble arrestert sammen med Nelson Mandela. Har Obama gjort noe slikt?

Biden løy om at han deltok i borgerrettighetsbevegelsen. Har Obama gjort noe slikt?

Misforstå meg ikke, jeg mener Obama var en katastrofal president (ikke minst fordi han var med på å legge grunnlaget for Trump), men jeg kan ikke se at han kan måle seg med Biden engang når det gjelder løgn.

Alt dette er jo rent trivielle ting man kan grave frem hos alle kandidater og blåse ut av proporsjoner. Dette er slike absolutter som visker ut nyanser, forgifter debatten og skaper splittelse.

For å ta for oss borgerrettighetsbevegelsen så er det et perfekt eksempel på hvor Biden har overdrevet kraftig og forsøkt å ta litt mer ære enn fortjent. Dette er ikke det samme som å bare kaste en løgn på veggen og se om den sitter fast, som jeg føler er poenget du prøver å skape.

https://www.washingtonpost.com/politics/2020/06/12/joe-bidens-shifting-recollection-his-civil-right-activities/

Det å trekke seg fra en valgkamp er nok ikke avgjort av en løgn, for å si det slik. Man hopper ikke av et skip til flere milliarder før baugen er under vann.

Jeg forsøker ikke å renvaske Biden sine løgner. Jeg tror bare at vi har litt tunnelsyn på å fremstille Biden som noe verre enn alternativet. Det er ærlige politikere og det er uærlige politikere, og klart Biden tilhører sistnevnte, men det betyr ikke at Biden er en sosiopat som bare sier det vi vil høre og alt han vil vi skal tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Drunkenvalley said:

@hekomo, på kva måte fantasere du at Obama er skyldig i å legge grunnlaget for Trump? Ikkje at Obama var uten problemer, men det fremstår som direkte skitsnakk uten openbar basis i realiteten å sei at han la grunnlaget for Trumps fremgang.

Det er mulig hen sikter til hvordan Obama spilte så kraftig på ønsket om endring, kanskje kraftigere, enn presidentens evne til å gjennomføre endring ér.
Uten å gå inn på hvorvidt Obama skulle gjort mer/mindre, så kan man påstå at Obamas presidentskap etterlot seg en slags desillusjon, hvor det ble klart hvor tilsynelatende umulig endring er i politikkens Amerika.
At dette ga et slags vakuum, hvor Trump ble den som kunne fylle folk med håp igjen, da han tilsynelatende var antitesen til alt amerikanske presidenter hadde vært før ham, og dermed, via litt skrudd logikk, måtte være svaret de lette etter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
MetalAndy92 skrev (23 minutter siden):

Mediadekningen av Biden fremover kommer til å bli en gigantisk avsugning.

Nei -- mainstream-mediene kommer til å behandle ham rettferdig, slik de gjorde med W. Bush, Obama, Bill Clinton...
og Trump.

Alle har fått mediedekningen de fortjente.

Det store utslaget var at Fox News oppstod og begynte urettmessig kritikk av Bill Clinton og Obama -- det er det første stor avviket i måten mainstream media behandler presidenter, og punktet republikanerene begynte å gå i autoritær retning.

Men nå handler denne tråden om Biden, og hvis vi ser vekk fra Fox News, så kommer Biden til å bli behandlet med samme standarder og objektivitet som Trump -- få omtrent kritikken og rosen han fortjener, av medier som er opptatt av å dekke hans politikk, ikke ham som person.

Metaanalyser viser at de største mediene -- New York Times, Washington Post, CNN, NBC, med fler anklaget for å ha bias mot Trump -- sine nyhetsdekninger var saklige.

https://shorensteincenter.org/news-coverage-donald-trumps-first-100-days/

 

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (På 7.11.2020 den 20.58):

Media i USA har vært ufine med Trump siden før han ble sverget inn,

Denne sutrekampanjen om kor stort offer Trump er for media, begynner å bli slitsomt. Du får sende han melk og kaker, og stryke han over håret.

Når mannen er så forbanna blåst at han foreslår å injeksere antibac, og slenger rundt seg med ubegrunnet påstander, handler media med integritet når dei holder han ansvarlig for sine uttalelser. Dette er selvfølgelig ikkje nåke diktatorspiren ønsker, og derfor monterer ein kampanje mot media. "MSM bad". "Fake news media"

Synd folk er så naive og hopper på det. Når ein i aller høgste grad burde faktisk holde personer ansvarlig for sine uttalelser og handlinger.

Endret av Pallehysa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
5 minutes ago, MetalAndy92 said:

Det er ikke bare alt-right som bruker det. Jeg tror ikke det er ment bokstavelig uansett. Jeg har ingenting til overs for alt-right og jeg bruker det ordet spesifikt på menn med radikalfeministiske meninger, selvhatende og ryggradsløse meninger.

Det å være radikal og ryggradløs høres ikke ut som om de går så godt i sammen.

 

Uansett, hvem snakker du konkret om da? Denne gruppen du beskriver virker nesten inteteksisterende.

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...