Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (16 minutter siden):

Sammenligne dette

image.jpeg.fc44d76bc15e03d8f3279afc3d1b3a66.jpeg

Laget og publisert av venstrefolk. 

Ellers tror jeg dere kan gi opp å holde liv i disse trådene, nå som Trump har tapt. Folk kommer nok ikke til å bry seg stort mer om Biden, enn det de gjorde om Obama. Og det var jo ingen som tenkte på ham noe særlig. 

Men dere kan jo forsøke å legge ut agn som dette også i Biden trådene, hva motiv dere enn har for å gjøre det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
46 minutes ago, Vaniman said:

Hvor har du det fra at Trump var imot disse gruppene? Han var ikke det. Han snakket ofte positivt om minoriteter. 

Veit du, det skal du få lovt å bevise.

Trump har aktivt vært saksøkt for diskriminering mot svarte i boligleiemarkedet. Han var ein stor figur innad Birtherism bevegelsen mot Obama. Han snakke skit konsekvent om "meksikanere," og heila retorikken for å bygge den fine veggen hans er bygd på renspikka rasisme frå ende til anna. Det er ein rekke administrative handlinger han er ansvarlig for som er veldig skamløst diskriminerende mot immigranter frå sør, deriblant at dei burte konsekvent barn som krysset grensen uten forsøk på systemer for å gjenforene dem med foreldrene sine.

Kort fortalt: Han er skamlaust rasist. Om du påstår til det motsatte no etter 4 år kan ein neppe ta deg seriøst.

Og positiv om homofile eller transgender? 

Du er ein skamlaus løgner om du påstår at du ikkje har fått med deg noko av dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
cuadro skrev (2 minutter siden):

Takk for oppklarelsen.

Uenig. Fra mitt ståsted er det du som bedriver dette.

Nei. Dette henger ikke sammen. Trump kan være en rasist, og aktivt arbeide mot alle disse gruppenes interesser, uten å være skyldig i påstanden din (mener gruppene ikke fortjener rettigheter).

Trump mener mange meksikanere ikke fortjener retten til å bo i USA eller søke asyl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):
cuadro skrev (6 minutter siden):

Takk for oppklarelsen.

Uenig. Fra mitt ståsted er det du som bedriver dette.

Nei. Dette henger ikke sammen. Trump kan være en rasist, og aktivt arbeide mot alle disse gruppenes interesser, uten å være skyldig i påstanden din (mener gruppene ikke fortjener rettigheter).

Trump mener mange meksikanere ikke fortjener retten til å bo i USA eller søke asyl.

Ok, det er en helt annen påstand enn den jeg argumenterer i mot.

Det er mange som mener noe i denne grad, uten at de er rasister, eller mener at "meksikanere" ikke fortjener rettigheter.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, cuadro said:

Nei. Dette henger ikke sammen. Trump kan være en rasist, og aktivt arbeide mot alle disse gruppenes interesser, uten å være skyldig i påstanden din (mener gruppene ikke fortjener rettigheter).

Uenig. Det er eit fundamentalt brudd i logikk å påstå at han utviser alt dette hatet mot dei, men framleis likevel skulle mene at dei fortjene rettigheter.

Lenke til kommentar
cuadro skrev (5 minutter siden):

Ok, det er en helt annen påstand enn den jeg argumenterer i mot.

Det er mange som mener noe i denne grad, uten at de er rasister, eller mener at "meksikanere" ikke fortjener rettigheter.

Trump mener både og.  Han mener meksikanske amerikanske dommere ikke kan dømme de som vil bygge en mur mellom mexico og USA.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Trump mener både og.  Han mener meksikanske amerikanske dommere ikke kan dømme de som vil bygge en mur mellom mexico og USA.  

Ja, det er ikke en helt ren mening, mener jeg. Men det har altså ingenting med påstandene til Drunkenvalley å gjøre. Som sagt, Trump er ingen kjernekar, men påstanden om at han mener at disse grupperingene ikke fortjener rettigheter er bare tull.

Lenke til kommentar
cuadro skrev (1 minutt siden):

Ja, det er ikke en helt ren mening, mener jeg. Men det har altså ingenting med påstandene til Drunkenvalley å gjøre. Som sagt, Trump er ingen kjernekar, men påstanden om at han mener at disse grupperingene ikke fortjener rettigheter er bare tull.

Det er en rasist mening og han mener dommere ikke har retten til å gjøre jobben sin 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Det er en rasist mening og han mener dommere ikke har retten til å gjøre jobben sin 

Trump er helt sikkert en rasist. Det betyr ikke at han mener at disse grupperingene ikke fortjener rettigheter.

Trump mener her at det er en interessekonflikt, ikke at meksikanere på generelt grunnlag ikke kan være dommer. Det er ikke et eksempel som underbygger Drunkenvalley sine påstander – som er påstandene jeg kaller løgn.

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
Drunkenvalley skrev (4 timer siden):

Det betyr da at han nektet dei rettighetene deiras til rettferdig behandling.

Det er ikke det samme som å mene at svarte ikke fortjener rettigheter, som var din påstand, som jeg også skrev i innlegget du siterte. Derfor er det altså ikke en selvmotsigelse det jeg forteller deg.

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (17 timer siden):

Sjølvmotsigelse. Det er demonstrert at han diskriminerte mot svarte. Det betyr da at han nektet dei rettighetene deiras til rettferdig behandling.

Sjekk hva som skjedde forrige gang Biden var i regjering. For dere som kanskje ikke vet hvor jævlig folk har det i USA nå kan kanskje ta en kikk tilbake til 2012. I starten av Obama/Bidens andre term.

Se og forstå hva dere ser på. I Obama/Biden perioden ble den afro Amerikanske befolkningen frarøvet 50% av sin kollektive formue. UFATTELIG! Det skjedde mens den 10% rikeste andelen av befolkningen fikk økt sin kollektive formue med 20%. UFATTELIG. Obama/Biden sier at de reddet økonomien med sin jævlige politikk, men resultatet ble er land hvor 50% av befolkningen er fattige. I samme slengen ble folks tillit til institusjoner svekket så mye at du nå i dag ser hva som skjer. Alt er snudd på hodet etter det jævlige ranet som Obama/Biden lot skje. Onde tunger vil ha det til at de begge to satte en pris for å redde tyvene og kjeltringene som stod bak 2008 ranet (Netflix - The Big Short) og det ser ut (for meg ihvertfall) til å stemme med det vi ser. Obama flyttet inn i et digert gods i Marthas Vineyard og Biden kjøpte 5 herskapshus til sine familemedlemmer etter sinnsyke handler i Kina, Ukraina og Irak.

Folk i USA opplever i dag å betale for alle offentlige tjenester. Det er ikke offentlige helsetilbud, høyere utdanning eller arbeidmiljø lover å snakke om. Folket lever i fattigdom, mens de rike har forlatt planeten og lever i inngjerte områder med sikkerhetsvakter. Dere må aldri tro at Biden/Harris er annet enn hva Obama/Biden var. Det er det samme kabinettet som var under Obama. Det påstås nå fra de samme kildene som alltid: CNN,MSNBC,FOX,PBS,ABC og hele rukkla, at det er ikke penger igjen og at det må strammes inn. Og det vil Biden gjøre. For guds skyld, hva tror dere vil skje hvis folk ikke lenger kan spise eller bo under et tak?

Kemela Harris fikk ikke en eneste delegat i primærvalget før hun trakk seg. Hun er ikke noe annet enn en opurtunist som løper rike folks ærend. Et eksempel er hvor hun som statsadvokat i California stoppet et pågående sammarbeid mellom en spesial enhet i San Francisco som etterforsket barnemishandling i den katolske kirken. "Kamala Harris’s Office Stopped Cooperating With Victims of Catholic Church Child Abuse https://theintercept.com/2019/06/09/kamala-harris-san-francisco-catholic-church-child-abuse/ ". Det er verd å merke seg at Nancy Pelosi er fra San Francisco og er en troende katolikk. Kamela Harris stemte også imot å reallokere 10% av militær budsjettet til CORONA avlasning til sivile formål. https://www.defensenews.com/congress/2020/07/22/progressive-effort-to-cut-defense-fails-twice-in-congress/ . Hun stanset etterforskningen av nåvørende finans minister Steven Mnuchin's bank selv om etterforskerne hadde dokumentert tusenvis av tilfeller av lovbrudd. Og deretter fikk hun en masse penger for sin politiske kampanje organisasjon (og som dere vet så er det i USA midler som kan brukes til private ting). https://populardemocracy.org/news-and-publications/kamala-harris-fails-explain-why-she-didn-t-prosecute-steven-mnuchin-s-bank . Hun har også andre kontroverielle saker på rullebladet sitt fra tiden som statadvokat i California.

Ok. Dere forstår poenget. Biden/Harris vil etter alle solemerker ikke redde Amerika. Det er mer sannsynlig at de vil gjenta alt som har blitt gjort før bare det at det ikke lenger er en buffer som kan absorbere sjokket. Slagene som kommer vil kaste enorme mengder med folk ut i kaotiske leveforhold med alt det fører med seg. Bare tenk dere hva den ville pengebruken i USA vil føre til av økte levekostnader for folk flest. Det er anslått at helseforsikringene vil gå opp i pris med 40% de neste 2 årene. Folk vil se at arbeidsgiverne ikke lenger kan ta kosten med helsetjenester og må enten redusere tilbudet kraftig, eller slutte helt med å tilby det. Det enorme presset om lønns og kosnads redusering koblet med økte levekostnader og en regjering som sier at vi ikke kan gi folk helsetjenester, sosial hjelp eller pensjoner lenger vil bli en katastrofe for landet.

Og til sist. Biden vil øke militær budsjettet fremover.

 

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, cuadro said:

Det er ikke det samme som å mene at svarte ikke fortjener rettigheter, som var din påstand, som jeg også skrev i innlegget du siterte. Derfor er det altså ikke en selvmotsigelse det jeg forteller deg.

Jo, det betyr nøyaktig det. Du kan ikkje jobbe mot gruppenes rettigheter og samtidig påstå at du meine dei fortjener dei rettighetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (3 timer siden):

Jo, det betyr nøyaktig det. Du kan ikkje jobbe mot gruppenes rettigheter og samtidig påstå at du meine dei fortjener dei rettighetene.

Med mindre du mener det du gjør er galt men Trump har sagt for eksempel at Jøder  er flink til å handle penger, svarte er ikke flinke som indikerer at han mener rasediskriminering er Ok i noe tilfeller 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (7 minutter siden):

Med mindre du mener det du gjør er galt men Trump har sagt for eksempel at Jøder  er flink til å handle penger, svarte er ikke flinke som indikerer at han mener rasediskriminering er Ok i noe tilfeller 

Det er helt avhengig av hvordan du tolker uttalelsene. Jeg tror at dette er et kultur og fattigdoms problem. Ikke et rase problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...