Gå til innhold

– Er det farlig å vaske toalettbørsten i oppvaskmaskinen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant koppen til dobørsten i oppvaskmaskinen en gang 🤢 Bodde hos en kamerat en vinter. Kjørte maskina en gang til, uten dobørstekoppen. Noen ganger kunne man ønske seg å slette hukommelsen..

Dobørster koste nada. Like greit å ha et par nye liggende.

Egentlig er jeg mer bekymret for oppvaskbørsten på jobben. Noen har for vane å sette den sluken i oppvaskkummen. Så kommer nestemann og tømmer kaffekoppen fra forrige uke i samme sluken, sammen med melkerester, mugg, snus, makrell i tomat, korona, kusmaklyser og gud_vet_ikke_hva. Frister ikke veldig å vaske kaffekoppen med den. Da er nok dobørsten tryggere, for den er det f**n ikke noen som har brukt! 🤬

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Underoversikriften sier: En toalettbørste røk i oppvaskmaskinen etter en runde med diaré, og nå lurer en leser på om han tør å bruke maskinen.

Å bruke verbet ryke for dette er dansk. På norsk ville vi sagt "En toalettbørste havnet i oppvaskmaskinen osv".

Hvis jeg leser det som står i norsk sammenheng står det at toalettbørsten gikk i stykker etter å ha fått diaré og så blitt vasket i oppvaskmaskin. Leseren er engstelig for om oppvaskmaskinen kan finne på å ødelegge andre ting.

Lenke til kommentar

Husk at å blande klor og salmiakk danner kloramingass.

Får man høy konsentrasjon av kloramingassen, eller blir utsatt for den over lengre tid, kan gassen trenge dypere ned i luftveiene. Dette kan medføre utvikling av bronkitt, brystsmerter og pustevansker. I verste fall kan man få kjemisk lungebetennelse og væskeansamling i lungene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til vanlig bruk så tenker jeg oppvaskmaskinen renser seg selv hver gang en kjører på max temperatur. Men om en skulle komme i en situasjon der en føler behov for mer rens enn det. Kanskje vaske oppvaskmaskinen for hånd med klor først. Også kjøre et program på max temp med såpe for å skylle maskinen.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...