Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vår opplevelse av pandemien er nok litt i utakt ( :wee: ) med andre deler av verden, det er sant. Det er ikke så mange som har blitt syke her. Vi har stengt landet på en måte ingen har sett maken til, begrenset kontakt mellom mennesker, og da ble det ikke så mange tilfeller heller. 

Merkelig hvordan renseprosessen slo til så de grader på kontinentet, men ikke her. Man skulle nesten tro at dette var noe smittsomt. :hmm:

Betroz ... de du henter info fra er ikke ufeilbarlige de heller. Det er ganske åpenlyst at de tar feil i det de kommer med nå... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Betroz said:

Som sagt før da : Enten har jeg hatt veldig flaks av å ikke fått Covid, eller så er jeg immun... Jeg er iallefall ikke redd for det slik dere åpenbart er. Kanskje viruset tiltrekkes av frykt :wee:

Hvorfor då? Det är ikke så många som har fått viruset i Norge på grund av tilltak att alla som ikke bryr sig ska ha fått det.

Du är ju den räddaste här så att hvis frykt var en viktig faktor hade du fått det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Ja lungebetennelse, lungekreft og andre sykdommer finnes (folk dør av vanlig influensa også). Mitt argument var at Sars-cov2 og andre "smittsomme virus" ikke finnes. Jeg har aldri nektet for at folk blir syke og dør...

Jeg har hatt covid-19, og jeg vet 100 % sikkert hvor jeg fikk det fra. Hen jeg fikk det fra, vet også helt sikkert hvor det kom ifra.

Det er ingen tvil om at vi hadde sykdommen. Det er heller ingen tvil om at dette var en "ny" sykdom. Jeg har (naturligvis) vært forkjølet mange ganger og hatt influensa en gang før.

Det mest åpenbare var at lukt og smak forsvant fullstendig i tre-fire dager (med unntak av karrilukt). Jeg var ikke tett i nesen, slik man normalt er når man mister smak og lukt. Det bare forsvant. Heldigvis kom det raskt tilbake for min del. Ellers var det som en ganske lang hangover, omtrent som å ha drukket et par sixpacker Corona.

Alle tre opplevde sykdommen på forskjellige måter. Jeg fikk den mildest, men var den eneste som mistet smak og lukt.

Endret av Fibonacci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Skal ikke vitenskap være åpensinnet? At man undersøker ALLE muligheter?

Jovisst, men hvilke muligheter snakker du om? Substansløs grøtprat er totalt uransakelig fordi det ikke inneholder noe. "noe kjemisk" "kanskje nanoteknologi" "elektromagnetisk stråling" "påvirker".

Det blir som "noe påvirker kanskje noe" - versågod å motbevis.. Håpløst!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, Skrekkugle said:

Regner med dere bare avfeier alle disse brukerne som kjøpte og betalte av "systemet" eller tilsvarende bullshit.

Vi kan alle cherrypicke tilfeller på den måten for å bevise vårt standpunkt. Man kunne gjort det samme med Covid vaksinen og alle de som har lidd av den. Det finnes også mange som har tatt vaksinen, og ikke har opplevd problemer med den (enda...).

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Betroz said:

Vi kan alle cherrypicke tilfeller på den måten for å bevise vårt standpunkt. Man kunne gjort det samme med Covid vaksinen og alle de som har lidd av den. Det finnes også mange som har tatt vaksinen, og ikke har opplevd problemer med den (enda...).

Jeg beviser ingenting med posten min, men siden dere lever i en boble av misinformasjon, usannheter og bedrag så tenkte jeg dere kunne hatt godt av å se hva dette kan føre til for de pårørende. Det er faktisk slik at deres "side" er grunnlagt kun på paranoide fryktfantasier uten rot i virkeligheten og hele greia er bare så unødvendig. At folk skal lide fordi noen tror på ting som er feil er helt sykt.

Lenke til kommentar
Just now, Skrekkugle said:

Jeg beviser ingenting med posten min, men siden dere lever i en boble av misinformasjon, usannheter og bedrag så tenkte jeg dere kunne hatt godt av å se hva dette kan føre til for de pårørende. Det er faktisk slik at deres "side" er grunnlagt kun på paranoide fryktfantasier uten rot i virkeligheten og hele greia er bare så unødvendig. At folk skal lide fordi noen tror på ting som er feil er helt sykt.

Jeg har sett lyset. Alt som kommer fra myndighetene, FHI, WHO og media om Covid er 100% basert på objektiv vitenskaplig fakta. Er jeg en del av de kule gutta nå eller? :p

Lenke til kommentar
50 minutes ago, Betroz said:

Jeg har sett lyset. Alt som kommer fra myndighetene, FHI, WHO og media om Covid er 100% basert på objektiv vitenskaplig fakta. Er jeg en del av de kule gutta nå eller? :p

Godt å høre 🤣

Poenget mitt er ganske enkelt. Begynn å kreve troverdige beviser for påstandene du hører, istedenfor bare å ta anekdoter du personlig resonnerer med for god fisk. Det er ikke opp til hver enkelt å bestemme hva som er fakta og ikke. Det er ikke noe man mener eller synser. Selvfølgelig, dette kan være vanskelig når man har som livsmotto at ALLE i "systemet" er onde og er ute etter å ta oss. Da vil jeg anbefale litt god gammeldags terapi.

Si jeg ser en bitchute video som peker ut naboen min som sjefen for denne onde makteliten og jeg er fullstendig overbevist om at han er den ondeste duden på hele planeten. Så jeg tar en kjøkkenkniv og ender livet hans. Selv er jeg da overbevist om at jeg har gjort det rette og at verden nå er tryggere takket være meg. Deretter viser det seg at han bare var en helt vanlig kar som arrangerte bingoaften for gamle damer på torsdager. Dette velger jeg da bare ikke å tro på og holder fast ved mitt. Ser du ikke at dette blir litt feil? Dere må legge lista høyere for hva dere aksepterer som fakta. Dere er jo fullstendig ukritiske.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (24 minutter siden):

Begynn å kreve troverdige beviser for påstandene du hører, istedenfor bare å ta anekdoter du personlig resonnerer med for god fisk.

(snip..) Dere må legge lista høyere for hva dere aksepterer som fakta. Dere er jo fullstendig ukritiske.

Jeg har ikke noe spesiell interesse for covid-konspirasjoner men jeg syntes det er merkverdig at du viser til tilfeldige Reddit-innlegg som hvem som helst kan poste uten at man har noen som helst måte å vite om de er sanne eller ei for å få frem at man må være kildekritisk. Reddit-poster er jo ikke troverdige som bevis eller fakta, bare personlige anekdoter hvem som helst kan drømme opp. 

 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Hedonism said:

Jeg har ikke noe spesiell interesse for covid-konspirasjoner men jeg syntes det er merkverdig at du viser til tilfeldige Reddit-innlegg som hvem som helst kan poste uten at man har noen som helst måte å vite om de er sanne eller ei for å få frem at man må være kildekritisk. Reddit-poster er jo ikke troverdige som bevis eller fakta, bare personlige anekdoter hvem som helst kan drømme opp.

Som jeg nettopp sa så beviser ikke disse noen ting. Konspirasjonsklubben (spesielt @Hapi70) elsker jo å bruke anekdoter fra random internettbrukere til å underbygge sine standpunkter. Poenget med å trekke frem dette var at om anekdoter = bevis, så har de noen bevis fra de pårørende av fantasilands innbyggere de kan bla seg gjennom der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (10 timer siden):

Fordi jeg setter ikke min tillit til løgnere, og fordi min og mange andre sin opplevelse av pandemien stemmer ikke overens med hva dem forteller oss.

Skal ikke vitenskap være åpensinnet? At man undersøker ALLE muligheter?

Vitenskap skal ikke være åpensinnet på den måten du er, at den godtar ville teorier helt uten bevis. 

Vitenskap går ut på å lage hypoteser som kan testes, og så utforme teorier og nye hypoteser ut fra hva forsøk og bevis gir deg. 

Det Icke og tilsvarende snakker om mangler jo fullstendig vitenskapelig belegg. 

Jeg skulle ønske du viste et snev av kritisk tenkning mot Icke og lignende som påstår ting uten forsøk, bevis og vitenskapelig grunnlag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...