Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Betroz said:

Jeg skjønner nå at INGENTING jeg skriver i denne tråden når frem. Det er litt som med fysisk eller psykisk smerte som vi mennesker opplever i livet, det må ofte erfares selv for å skjønne hvordan det er. Slik blir det med å miste mer og mer av vår rett til frihet og et privatliv også - dere som ikke tror på noe av det jeg kommer med, dere må oppleve SELV i årene fremover hvordan det føles. Først da vil dere kanskje tenke ; "var det ikke en kar som kalte seg Betroz som advarte oss om det den gangen?"

Inntil det skjer, eller ikke skjer, så vil dere anta at alt jeg skriver er inne er bare fantasi tror jeg. Jeg for min del synes retten til et privatliv og personlig frihet gjør livet verdt å leve. Livet uten er ikke verdt å leve.

Det er jo vanskelig å mesteparten av det du sier seriøst når det baserer seg på at såpass mange millioner mennesker må være med på en konspirasjon, samt at sars-cov-2 ikke finnes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (9 minutter siden):

Jeg for min del synes retten til et privatliv og personlig frihet gjør livet verdt å leve. Livet uten er ikke verdt å leve.

Her er vi definitivt enige :)
Er ikke de fleste det?

  

Betroz skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner nå at INGENTING jeg skriver i denne tråden når frem.

Her har du nok også rett ja, jeg hadde heller ingen tro på at jeg kom til å nå frem med noe når jeg ble med i tråden her. Hva skal f.eks få deg til å "åpne øynene" og støtte mitt synspunkt i stedet for ditt?
Antagelig er det umulig det også..
Det er litt som å diskutere religion, man omvender ikke folk på den måten, men diskusjoner kan fortsatt være nyttige og interessante

Endret av aklla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, aklla said:

Har jo fulgt med på konspirasjonsmiljøene en stund, mye god underholdning.
Ser jo at bankene legges ned minst 4 ganger hvert eneste år, Bill Gates er vel på sin 10-ende arrestasjon nå, Hillary blir hengt nesten ukentlig og Trump vinner valget når som helst nå.
Slik er det med denne apokalypsen også, når som helst skjer den, bare man venter litt til.

Nå har ikke jeg snakket om noen apokalypse her da... År 2030 er ikke noe hverken jeg eller David Icke har diktet opp. Eliten har heller ikke sagt at DET ÅRET så skjer det og det. Som som sies er at innen den tiden (det neste tiåret) så ønsker de å innføre en del av planen, som f.eks det nye digitale økonomiske systemet der fysiske penger er borte. Det at vi mister fysiske penger, betyr mindre frihet for oss, og det betyr at bankene får mer kontroll over alt vi gjør. Altså at planen bak det handler om - kontroll.

Hva gjør du den dagen du står i kassa på Rema, og systemet nekter deg å betale for varene? Hva gjør du den dagen du ønsker å ta opp et lån i banken, og banken forteller deg at fordi din digitale sosial kreditt score er så lav, så får du ikke noe lån? (som i Kina i dag, bare verre) Jeg tror ikke du har tenkt særlig på slikt, for det er denne rettningen samfunnet tar.

Så hvorfor blander du inn masse tullball her og omtrent hinter til at jeg tror på alt som de Q-Anon idiotene og sånt tror på? Jeg snakker om "Gutteklubben Grei" som gribber til seg mer makt, penger og kontroll over oss - en form for fascisme. Ser du ikke den utviklingen selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (5 timer siden):

Litt gøy at eliten din kunne gjort dette på haugevis av måter allerede, men i stedet har det gått motsatt vei de siste 100 årene, mobiliteten har økt og økt. Og mtp at de sikkert eier samtlige flyselskaper, bilselskaper, kontrollerer verdens forsyning av olje, gass og bensin, så kunne de ha holdt prisene så høye at ingen hadde hatt råd.

Dette er jo tross alt personer som har mer penger enn det som finnes i verden, så det er litt rart at de åpenbart har jobbet i fort 100 år på å øke mobiliteten..

Etter hva jeg har skjønt fra konspirasjonsteoretikerne og de som er "borderline" i overkant kritiske men med glidning til konspirasjonstanker så var finanskrisen 2008-2010 en katastrofe for elitene som bestemte seg for at det moderne kapitalistiske systemet hadde råtnet på rot og ikke lenger fungerte og at gjengen i Davois la hodene i bløtt for å planlegge et nytt økonomisk verdenssystem som bare kunne etableres gjennom en sjokkeffekt, eller gjennom en "fabrikert" katastrofe som ville lamme verdensøkonomien og samfunnene slik at verdensøkonomien kunne starte på nytt og at det var her, i kjølvannet av finanskrisen at planene til "The Great Reset" ble lagt. Og at startskuddet for denne "restarten" kom med virustrbruddet i Kina. Altså, de forsøkte med klimakampanjen, men det var ikke nok, folk ble ikke skremt nok, men med covid-19 funket det. Eller noe sånt. Ikke mine ord. Det er hva de skriver og som Pål Steigan har jeg skjønt trekker konklusjoner om.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 minutter siden):

Så hvorfor blander du inn masse tullball her og omtrent hinter til at jeg tror på alt som de Q-Anon idiotene og sånt tror på? Jeg snakker om "Gutteklubben Grei" som gribber til seg mer makt, penger og kontroll over oss - en form for fascisme. Ser du ikke den utviklingen selv?

Å, så Q-Anon er idioter. Hvis du finner et nettsted der de møtes, kan du ikke prøve å forklare dem hvorfor de tar feil? Det vil nok være ganske den samme følelsen som vi andre har med deg og et par til i denne tråden.. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (23 minutter siden):

Hva gjør du den dagen du står i kassa på Rema, og systemet nekter deg å betale for varene?

Samme som i dag, jeg får ikke kjøpt fordi da butikken er nede. Antagelig stenger de også om noe slikt skulle skje.

Ikke brukt kontanter på årevis. Kontanter er nok på vei ut, det begynner å bli utdaterte.

Man kan jo se på sjekker, det er ikke borte fordi en ond verdenselite ville ødelegge verden, men fordi folk knapt brukte det og det ble gammeldags og borte av selg selv. Kontanter lider nok samme skjebne på sikt.

Betroz skrev (23 minutter siden):

Hva gjør du den dagen du ønsker å ta opp et lån i banken, og banken forteller deg at fordi din digitale sosial kreditt score er så lav, så får du ikke noe lån?

Tar nok en vurdering på hvor mye galt jeg har gjort og prøve å forbedre meg.  Ser ikke for meg at det blir slik etter apokalypsen, tror ekstremt få om noen ville godtatt slikt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Tycker det er vansklig å følja med når det ibland handlar om en gigantisk konspiration (av ett fåtal personer) som har fått världen att tro att de har problem med ett ikke eksisterande virus och tvinga oss ta vaksiner som de ska kontrollera oss med (DNA, microship, bli til robotar).

Och ibland handlar om gutteklubben grei som ikke vill att vi ska bruke kontanter för att de på det sättet kan kontrollera oss bättre.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Okay, når dere skal trolle sånn, så melder jeg meg ut :wee:

Hva mener du man skal kalle dine "bidrag" her da? ;)  (Og har ikke du "meldt deg ut" flere ganger allerede?)

Quote

Hva gjør du den dagen du står i kassa på Rema, og systemet nekter deg å betale for varene?

Vel, jeg sørger for at jeg har penger på kontoen neste gang jeg skal kjøpe noe? 🤣

Endret av graavik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
10 hours ago, Betroz said:

Ja nettopp - det ligger en plan bak Covid pandemien. Tror du denne planen ble laget etter at viruset kom ut da eller? Eller tror du eliten har sittet i årevis og ventet på at akkurat rett virus kom ut, før dem innførte sin fascistiske plan...?

David Icke har satset alle sine kort på det han sier at det finnes ikke noe Sars-cov2 virus, og hvis han tar feil om det, så vil det gjøre alt annet han har jobbet med i 30 år tvilsomt for å si det mildt. Da vil folk kunne si at "Aha nå er David Icke avslørt en gang for alle!". Dette ville vært en stor seier for eliten, for nå kan dem bruke Icke som det største eksempelet ever på at folk kan ikke stole på konspirasjonsteoretikere. Game over.

Det jeg tror er at planen er lagt for lenge siden, og at de begynte å slippe ut virus for lenge siden også.
Mener han at det ikke finnes virus punktum, eller at akkurat dette viruset ikke finnes?

Det er et problem at det går rundt i alternative kretser at hverken dette eller noen andre virus finnes, for det tar bort troverdigheten som du sier. Det virker jo på samme måte som flat jord-teorien, som også tar bort troverdigheten til de samme miljøene. Den teorien tror jeg er spredt med vilje i alternative miljøer for å diskreditere annerledestenkende, og hvem vet om det er det samme med null virus-teorien.
Det er veldig vanskelig å vite hva man skal tro på der ute når man vet at vitenskapen bløffer med enkelte ting.
Grunnen til at jeg tror det jeg gjør, er Medical Medium ganske enkelt. Etter 20 år med kronisk sykdom, så fant jeg han i 2016, og første boka hans forklarte ALT som hadde skjedd med helsa mi fra jeg var barn, og som førte til der jeg var i 2016. Når alle puslebrikker faller på plass på den måten, og du ser på den fysiske kroppen din at når du bruker informasjonen så blir du bedre, så ser du bare at det har rot i virkeligheten det han sier. Og i facebook-gruppene og andre steder der folk forteller om sin opplevelse, så ser man jo samme historien, om og om igjen.. Og dette er også mennesker som har vært syke veldig lenge, uten forklaring fra legene, og uten hjelp fra legene. Og som har prøvd alt.
Så det er grunnen til at jeg stoler på han da, men jeg kan jo ikke tvinge andre til å gjøre det.
Det han antyder - for han ville kommet i trøbbel om han sa det rett ut - er at de har sluppet ut alle virus som vi har i dag med disse "immuniserende" nålestikkene som alle får. Dette gjelder også influensavirus, og dette nye viruset, som han kaller for et hybridisert influensavirus.

Man kan også finne andre kilder som antyder det samme. F.ex. dette som jeg delte før, at vitenskapen fortsatt ikke kan finne alle virus som kan forekomme i vaksiner. De vet rett og slett ikke hva de sprøyter i folk, fordi teknologien ikke er god nok til å oppdage et virus som ikke skal være der. Og vi vet de spredte et kreftvirus med poliovaksinen på 50-tallet. Boken Dr. Mary's Monkey forteller historien om hvordan det ble oppdaget, og dette er noe som CDC har innrømt også. Og Judy Mikovits bekrefter dette. Det finnes flere som mener det også, helt uavhengig av Medical Medium. Vi vet jo også at det finnes mange patenterte virus, og at de leker seg med å lage virus i laboratorium, som de faktisk sprer, og kaller det immunisering. Og teorien om at dette viruset kom fra et laboratorium støtter det også.
Så for meg er dette fryktelig logisk. Men man er jo litt hjelpeløs med å forklare det når man refererer tilbake til en mann som hører en stemme 🙄

Lenke til kommentar
Betroz skrev (11 timer siden):

For å sitere Joseph Goebbels :

Sitat

“If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.”

Jeg aner ikke om Joseph G virkelig sa dette, men det spiller liten rolle - hvorfor skal vi regne ham som sannhetsvitne for noe som helst? Fyren tok selvmord på slutten av en krig som gjorde slutt på den statsdannelsen han var en del av. Som faktisk var basert på løgner. Og som feilet spektakulært.

Jeg er en smule ambivalent mht konspirasjonsteoretikere - på ett vis er jeg takknemlig for at noen ser etter skumle krefter som er ute etter å begrense friheten vår, på flere andre vis er jeg frustrert over manglende logikk, manglende realisme og til dels lapskauslaging og undergraving av institusjoner som nettopp er der for å ivareta vår frihet.

Når er jeg realfaglig utdannet (med litt rødvin innabords) så the world according to a_aa kan sikkert være upresis, men i store trekk er samfunnet vårt sammensatt av følgende:

  1. Sivilsamfunnnsmedlemmet: Me and you, buddy ;) Til sammen Folket. Velgere/kandidater til Stortinget. Hipsters, raggere, russ, babyer, bestemødre, tastaturbøller, konspirasjonsteoretikere, skeptikere, muslimer, metalheads, diskusjonsmedlemmer, etc
  2. Lovgivende makt. Stortinget, som er indirekte valgt av og representerer Folket. Utgir lover og budsjetter, og kontrollerer at de blir fulgt.
  3. Dømmende makt. Domstolene. En faglig instans som dømmer iht gitte lover.
  4. Utøvende makt. Regjeringen ("Kongen"). Styrer Staten iht gitte lover og budsjett. Voldsmonopolist. Skatteinnkrever. Tjenesteyter.
  5. Privat næringsliv. Verdigenerator. Produsent og selger av varer og tjenester, iht gitte lover.
  6. Presse: Undergruppe av Privat næringsliv. Etterspør, ettergår og formidler/selger informasjon om ovenstående, iht gitte lover (som i stor grad er erstattet av egenutviklede bransjestandarder i stedet, for at de skal være frie til å publisere kritikk uten å bli holdt juridisk ansvarlig) .

De alle fleste konspirasjonsteorier sier at 4, 5, 6 har en eller annen ond hensikt mot 1. Oftest vil det også være en lapskauslaging av 2 og 4, man ser ikke forskjellen på Storting og Regjering - men den er stor!

Utover ren feilinformasjon (som oftest er et google-søk unna å bli rettet opp), er etter mitt syn den største skaden som gjøres av konspirasjonsteoretikere å direkte eller indirekte underminere 2 Lovgivende makt. Stortinget er jo helt fundamentalt for å begrense Statens (på sett og vis naturlige) ønske om å ekspandere sitt myndighetsrom, og på samme vis begrense privat næringslivs naturlige ønsker om å skvise mest mulig ut av sine kunder. Dersom folk kjøper konspienes ulne, uspesifiserte, ubegrunnede anklager mot "eliten" inkludert Stortinget, så betyr det at de "gitte lover" som alle skal forholde seg til mister legitimitet. Og da kan man altså ende opp i en situasjon der folk som har et ektefølt ønske om å beskytte Folket, ender opp med diskreditere institusjonene som er utformet for å beskytte Folket gjennom å fronte spinnville konspirasjonsteorier. :( 

Litt off topic her, beklager!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
7 minutes ago, a_aa said:

Jeg aner ikke om Joseph G virkelig sa dette, men det spiller liten rolle - hvorfor skal vi regne ham som sannhetsvitne for noe ..............................

Litt off topic her, beklager!

Herlig post :)  Men du begikk vel der den vanlige "kardinalsynden" : Du forsøker å fronte ville konspirasjonsteorier og ville konspifolk med *fakta* ?

Lenke til kommentar

Artikkel om folkene som "Betroz" og "Hapi" har latt seg lure trill rundt av:
 

Quote

 

DISTURBED quacks have spent decades telling the parents of autistic children that their kids' disorder was caused by vaccines – and that they can even be "cured" with extremely dangerous 'treatments' like drinking bleach.

But when the coronavirus pandemic erupted, the same exploitative hucksters saw an opportunity to take dangerous pseudoscientific nonsense to a new audience of millions.

 

https://www.thesun.co.uk/news/15141510/anti-vax-conspiracy-antivaxx-movement-documentary/

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
16 minutes ago, graavik said:

Artikkel om folkene som "Betroz" og "Hapi" har latt seg lure trill rundt av:
 

DISTURBED quacks have spent decades telling the parents of autistic children that their kids' disorder was caused by vaccines – and that they can even be "cured" with extremely dangerous 'treatments' like drinking bleach.

But when the coronavirus pandemic erupted, the same exploitative hucksters saw an opportunity to take dangerous pseudoscientific nonsense to a new audience of millions.

https://www.thesun.co.uk/news/15141510/anti-vax-conspiracy-antivaxx-movement-documentary/

Nå er du så veldig langt ute på landet her. Det er foreldre som sier barna deres er skadet av vaksiner. Det er foreldre som ser barna sine dag for dag, og som ser en endring etter en vaksine. Det finnes ingen "anti vax bevegelse" som aktivt oppsøker foreldre og forsøker å overbevise noen om det ene eller det andre. Dette som de kaller en "bevegelse" er mennesker som selv er skadet av vaksiner, har et familiemedlem som er blitt skadet av vaksiner, eller de har satt seg så grundig inn i dette at de ikke kan støtte tvangsvaksinering av barn lenger, eller massevaksinering med påfølgende vaksineskandaler for hvert eneste virus som dukker opp.
For å snakke om norske forhold, så husker de f.ex. svineinfluensaskandalen.
https://www.nrk.no/livsstil/_-en-medisinsk-katastrofe-1.10880384
De husker meningokokkvaksineeksperimentet.
https://www.nrk.no/vestland/30-ar-gammelt-vaksineforsok-ender-med-massesoksmal-mot-staten-1.13980716


Du har fra første post jeg har sett av deg kun trollet i denne tråden. Du har ingen saklige poster i det hele tatt, det er bare personangrep, stråmenn og hån som kommer fra deg i hver eneste post, så jeg har ikke giddet å svare noe særlig. Men når du kommer og påstår at jeg har latt meg lure av noen som får barn til å drikke blekemiddel, så vil jeg gjerne vite nøyaktig hvordan jeg har latt meg lure, hva jeg har latt meg lure til, og hvem disse personene er?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hapi70 said:

Du har fra første post jeg har sett av deg kun trollet i denne tråden. Du har ingen saklige poster i det hele tatt, det er bare personangrep, stråmenn og hån som kommer fra deg i hver eneste post, så jeg har ikke giddet å svare noe særlig. Men når du kommer og påstår at jeg har latt meg lure av noen som får barn til å drikke blekemiddel, så vil jeg gjerne vite nøyaktig hvordan jeg har latt meg lure, hva jeg har latt meg lure til, og hvem disse personene er?

Posten din taler vel ganske greit for seg selv. Trenger ikke kommentere ytterligere når det gjelde å snakke om hvem som bedriver personangrep/stråmenn/trolling etc. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 6/3/2021 at 8:28 PM, Hapi70 said:

Her kommer bølgen akkurat slik jeg sa... Og legg merke til at de poengterer at uvaksinerte barn er de sårbare. Fordi, planen er å vaksinere alle, fra de kan gå. Det kommer til å bli helt sinnssykt til høsten. Dette er ikke, og har aldri vært en "dugnad" som vi kan bli ferdig med. Dette er en varig endring av hvordan vi lever livene våre. Fordi det står på agendaen til de høye herrer som sitter på mesteparten av pengene her i verden.

"26 forskare befarar att en fjärde smittovåg av covid-19 i höst kan drabba ovaccinerade barn, skriver de på DN Debatt. De vill se förändringar i skolmiljön med bland annat ökad ventilation och striktare karantänsregler."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PR7Qbb/forskare-fjarde-smittovag-kan-drabba-barn

Her kommer vaksinen til barn, de testes ned i 6 måneders alder. 

 https://www.nettavisen.no/nyheter/fhi-om-koronavaksine-til-barn-vi-konkluderer-kanskje-i-juni/s/12-95-3424124389

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...