Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

12 hours ago, Capitan Fracassa said:

Da lurer jeg, mener du at det som står om Icke på Wikipedia er løgn, eller mener du Ickes påstander om at universet består av "vibrational' energi eller at inter-dimensjonale reptiler har kidnappet jorda stemmer overens med en person som er opptatt av sannhet?

Wikipedia og andre som skriver om Icke tar ofte ting helt ut av kontekst. Hvordan Icke ser på universet og det reptil greiene blir HELT off topic for denne tråden. Men for å komme med et kort svar :

Alt som finnes, alt, er et uendelig hav med bevissthet. Denne bevisstheten velger å erfare seg selv som individer som du og jeg, og kollektivt skaper disse individene mange holografiske virkeligheter - som vårt eget univers. Alt innen disse virkelighetene opererer på forskjellige frekvenser. Alt har en frekvens. Mennesker har sin egen, og disse reptil liknende vesenene har sin egen, men alt er holografisk skapt av ren bevissthet - eller "energi" som det kan kalles.

Dette var en så enkel forklaring som jeg kan gi deg. Det er litt mer komplex enn som så... Dessuten er det ikke bare David Icke som snakker om dette heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 hours ago, Melonskall said:

Er det virkelig øglene som står bak vaksineringsprogrammer og pandemier fordi de lever på negativ energi eller hva det var?

Jeg har forklart dette flere ganger i denne tråden. Du er velkommen til å lese mine innlegg om det, eller se hele videoen til David Icke, som sannsynligvis vil ta mindre av din tid. Dessuten snakker ikke Icke om øgler...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
clink skrev (På 27.5.2021 den 14.21):

At Hans Gaarder døde av "dette" er vel like sikkert som at Thomas Quick drepte, var det 16 mennesker.
Alle over 20-30 har vel fått med seg Thomas Quick og alt det fæle han gjorde, men hvor mange har det krystallklart for seg at han ikke stod for noen av mordene likevel...?      

Att Hans Gaarder døde av Corona er  jo 99,99% sikkert. Det døde jo en til på dette låvetreffet på Gran. Er jo en grunn til att myndighetene har nektet de å holde flere møter der. Og leger/forskere sa jo att han hadde gått bort grunnet Corona. 2 reportere var på ett møte der. Da satt det folk og hostet men ingen munnbind, Smart. Munnbind var faktisk ikke lov å ha på seg i Låvetreffet. Synes ikke Thomas Quick har noe med dette å gjøre. Joda, han er kanskje uskyldig, men gal. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Jeg har forklart dette flere ganger i denne tråden. Du er velkommen til å lese mine innlegg om det, eller se hele videoen til David Icke, som sannsynligvis vil ta mindre av din tid. Dessuten snakker ikke Icke om øgler...

Jeg kommer ikke til å tråle gjennom hele tråden for å finne hvor dere snakket om dette og jeg er fortsatt ikke interresert i å se en times video av en lite troverdig fyr som snakker uten å legge frem bevis. Du kan ikke bruke en som sier noe du er enig i som bevis for at det er sant. Da kan man jo bare lage en snakkevideo der man bekrefter de villeste ting og kalle det bevis, er ikke slik det fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Wikipedia og andre som skriver om Icke tar ofte ting helt ut av kontekst. Hvordan Icke ser på universet og det reptil greiene blir HELT off topic for denne tråden. Men for å komme med et kort svar :

Det er offtopic for temaet i denne tråden, men egnet til å vise at Icke har nøyaktig null troverdighet når det kommer til faktabasert kunnskap.

Betroz skrev (2 timer siden):

Alt som finnes, alt, er et uendelig hav med bevissthet. Denne bevisstheten velger å erfare seg selv som individer som du og jeg, og kollektivt skaper disse individene mange holografiske virkeligheter - som vårt eget univers. Alt innen disse virkelighetene opererer på forskjellige frekvenser. Alt har en frekvens. Mennesker har sin egen, og disse reptil liknende vesenene har sin egen, men alt er holografisk skapt av ren bevissthet - eller "energi" som det kan kalles.

Dette var en så enkel forklaring som jeg kan gi deg. Det er litt mer komplex enn som så... Dessuten er det ikke bare David Icke som snakker om dette heller.

Det er ikke bare Budeia som snakker om flat jord heller. Men beskrivelsen over om Ickes meninger om universet (og hans meninger om inter-dimensjonale reptil-aliens) viser begge at han ikke trenger noe forskning eller vitenskapsbelegg for meningene sine.

Jeg kan en god del mer om naturvitenskap enn jeg kan om vaksiner og virus. Og jeg vet at beskrivelsen over er tatt ut av løse lufta, og ikke har noe vitenskapelig fundament eller noen vitenskapelige forsøk og bevis som støtter det. 

Så da er mitt synspunkt, og mitt spørsmål til deg: Når Icke viser så tydelig i andre saker at han ikke behøver noen beviser eller vitenskapelig fundament for det han hevder, hvorfor skal vi da ha grunn til å tro at det er mer enn hvilkensomhelst annen fantasi?

Hvis en kjent flatjorder kommer med påstand om at det eksisterer en verden inne i jorda, ville jeg ikke se noen grunn til å tro på dette, og det blir på samme måte med Ickes påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, smergel said:

Att Hans Gaarder døde av Corona er  jo 99,99% sikkert.

Hvordan vet du det helt sikkert? Det eneste du baserer det der på er noe du har lest/hørt fra media.

1 hour ago, Capitan Fracassa said:

Når Icke viser så tydelig i andre saker at han ikke behøver noen beviser eller vitenskapelig fundament for det han hevder, hvorfor skal vi da ha grunn til å tro at det er mer enn hvilkensomhelst annen fantasi?

Hvordan vet du det? Selv om ikke Icke viste frem screenshots av vitenskaplige dokumenter i den videoen, så betyr det ikke at han ikke har dem. 

Selv om Icke kan ta feil om Covid, og viruset finnes, så er ikke dødeligheten stor nok til å rettferdiggjøre lockdown. Media fremlegger det slik at hvis man får Covid, så er det omtrent garantert at man blir grisesyk, men det stemmer jo ikke. Jeg vet om folk som sier de har hatt Covid, og de sa det var som en influensa - med samme symptomer. Ting folk flest overlever helt fint! Men media liker å lage dommedags scenarioer, og myndighetene er ikke stort bedre heller. Mye av dette drives av frykt.

Det er ikke bare Icke eller jeg som kan ha logiske brister her. Dette at alt dere tror/vet om Covid er fakta basert vitenskap, er bare bullshit.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (20 minutter siden):

Hvordan vet du det? Selv om ikke Icke viste frem screenshots av vitenskaplige dokumenter i den videoen, så betyr det ikke at han ikke har dem. 

Det har du rett i, men du ser ut til å overse hovedpoenget mitt: Jeg vet at Icke på andre områder kommer med påstander som er fri fantasi og går mot all kjent vitenskap og forskning, og derfor er hans troverdighet generelt nøyaktig null. 

En person du vet finner på tull gang etter gang, har du ingen grunn til å tro på, så sant han ikke faktisk kan komme med reelle bevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Det har du rett i, men du ser ut til å overse hovedpoenget mitt: Jeg vet at Icke på andre områder kommer med påstander som er fri fantasi og går mot all kjent vitenskap og forskning, og derfor er hans troverdighet generelt nøyaktig null. 

En person du vet finner på tull gang etter gang, har du ingen grunn til å tro på, så sant han ikke faktisk kan komme med reelle bevis.

Du vet ja...akkurat. Du er skyldig i det samme som du beskylder meg for ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Media viser håndplukkede eksempler for å gi inntrykk av at status er mange ganger verre enn det som er tilfelle. For eksempel vise den ene bilen som krasjet og unngå å nevne de som ikke gjorde det. "Det er farlig å kjøre bil altså, du kan bli drept. Her er beviset. Se og lær."

Hørt på NRK "I india der dør mange du kjenner og halve slekta. Hver gang det ringer kan det være et dødsbudskap." Sannheten er at du må kjenne flere tusen mennesker for å komme over ett tilfelle og at NRK brukte et eksempel som var langt over gjennomsnittet som bevis på hvor grusomt det er.

I India er det 326k døde med Covid.
I Norge er det  783 døde med Covid. Hvis man ganger norske dødsfall med 257 for å kompensere for forskjell i innbyggertall får man 201231. Det er altså litt over 1/3 flere døde med Covid i India enn i Norge og alt for lave tall i begge land til å lage noe oppstyr med inngripende tiltak.

783 døde over 15 måneder er et for lite tall til å snakke om krise. 783 døde delt på 460 dager er 1,7 døde per dag.. Alt har stoppet opp og folk husker ikke sist de var glade fordi det kommer inngripende tiltak. Under vanlige omstendigheter dør det 110 mennesker hver dag i Norge. Dødstallene er lavere i 2020 enn de var i 2010 selv om det er 10% flere innbyggere.

Det kan ikke forsvares å stenge ned et samfunn for ei krise som knapt er målbar mot normalen. Ei er folk på 24/7 med tiltak og folk holder ikke en meter avstand. Går du på kjøpesenter går det nesten folk på en kontinuerlig. De færreste forsøker å holde en meter avstand. Siden folk er så slurvete i tillegg til å bruke håndvask, desinfeksjon og munnbind feil, kunne man like gjerne fortsette som normalt.

Håndteringen de siste 15 månedene kan sammenlignes med å rive i stykker en tusenlapp i raseri fordi man har mistet 10 kroner. Folks mentale helse og flere hundre milliarder kroner står på spill. Penger er en ting men mental helse er det viktigste man har og tiden som går tapt får man aldri tilbake. Det er verst for de unge fordi de kommer til å kompensere som voksen for tapt barndom.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (52 minutter siden):

Du vet ja...akkurat. Du er skyldig i det samme som du beskylder meg for ;)

Jeg vet at påstandene om frekvenser og Inger-dimensjonale reptiler ikke har støtte i noe forskning eller vitenskap. Det beviser ikke nødvendigvis at det er feil, så jeg mener ikke å påstå at jeg vet at det er feil.

Men både du og jeg vet at disse påstandene er totalt uten vitenskapelig dekning og uten forskning som støtter det.

Så nei, det er ikke det samme jeg beskylder deg for, hva nå du mener det er.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 timer siden):

783 døde over 15 måneder er et for lite tall til å snakke om krise. 783 døde delt på 460 dager er 1,7 døde per dag.. Alt har stoppet opp og folk husker ikke sist de var glade fordi det kommer inngripende tiltak. Under vanlige omstendigheter dør det 110 mennesker hver dag i Norge. Dødstallene er lavere i 2020 enn de var i 2010 selv om det er 10% flere innbyggere.

Det kan ikke forsvares å stenge ned et samfunn for ei krise som knapt er målbar mot normalen. Ei er folk på 24/7 med tiltak og folk holder ikke en meter avstand. Går du på kjøpesenter går det nesten folk på en kontinuerlig. De færreste forsøker å holde en meter avstand. Siden folk er så slurvete i tillegg til å bruke håndvask, desinfeksjon og munnbind feil, kunne man like gjerne fortsette som normalt.

Hva synes du om følgende logiske svarte perle, i tråd med dine utlegninger:

Det døde bare 95 mennesker i trafikken i 2020 (Link). Det kan ikke forsvares å bruke store ressurser på promillekontroller, EU-kontroller, bruk av bilbelte og opplæring og sertifisering av folk som skal kjøre bil, eller utvikle stadig mer kollisjonssikre kjøretøy, når trafikkdødsfall knapt er målbart i store bildet. Folk er noen idioter i trafikken uansett. Dropp inngripende tiltak som tvungen opplæring, aldersgrenser, promillegrenser og la folk utfolde seg og bli glade!

;) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 30.5.2021 den 11.54):

Hvordan vet du det helt sikkert? Det eneste du baserer det der på er noe du har lest/hørt fra media.

Hvordan vet du det? Selv om ikke Icke viste frem screenshots av vitenskaplige dokumenter i den videoen, så betyr det ikke at han ikke har dem. 

Selv om Icke kan ta feil om Covid, og viruset finnes, så er ikke dødeligheten stor nok til å rettferdiggjøre lockdown. Media fremlegger det slik at hvis man får Covid, så er det omtrent garantert at man blir grisesyk, men det stemmer jo ikke. Jeg vet om folk som sier de har hatt Covid, og de sa det var som en influensa - med samme symptomer. Ting folk flest overlever helt fint! Men media liker å lage dommedags scenarioer, og myndighetene er ikke stort bedre heller. Mye av dette drives av frykt.

Det er ikke bare Icke eller jeg som kan ha logiske brister her. Dette at alt dere tror/vet om Covid er fakta basert vitenskap, er bare bullshit.

Hvordan vet du hvor jeg har hentet infoen min fra ??? ( Det eneste du baserer det der på er noe du har lest/hørt fra media.) Skrev du. Viruset finnes, det kan jeg garantere. Jeg lå på A-Hus for 6-7n mnd siden og om du hadde tatt deg turen dit og spurt personalet om du kan komme til avdelingen der Covid-19 pasienter ligger  med drakt så hadde du forandret mening med en gang. Det var ikke ett pent syn det asså ! Mennesker lå og kjempet for livet sitt for  Guds skyld. Synes du burde virkelig skamme deg og sjekke IQ din da du tror ikke det finne ???? Har du sett tilstandene i India eller ? Folk Dør i hopetall hver eneste dag. Kompisen til broren min hadde Corona. Og han beskrev det som det verste han har opplevd. Dette vet jeg for FACT Jeg tror på det øynene mine ser. Gjør du ? ( Dette at alt dere tror/vet om Covid er fakta basert vitenskap, er bare bullshit. ) Skrev du. En Helt Utrolig ting å si ! MAN BLIR GRISESYK AV CORONA, skrev du også, WOW !!! Dette vet jeg da jeg som sagt har sett det med mine egne øyne. Hold konspirasjonsteoriene din til når JFK ble skutt i Dallas 1962. Om du ikke tror det eksiterer så besøk en som sitter i Karantenene og er syk og ta ett skikkelig magadrag mens han blåser inn i munnen på deg.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er nevnt at det kan bli en snarlig innføring av Dyrets merke, som er omtalt i Åpenbaringen. Men det virker som det er dramatiske ting som skal skje på forhånd. "De sju segl" og "De sju basuner" er omtalt i kapitlene før. Det skal blant annet komme hagl og ild, blandet med blod, som blir kastet på jorden. En tredjedel av jorden går da opp i flammer, og tredjedelen av trærne brenner opp sammen med alt det grønne gresset. Og videre, store gresshopper og de to vitner. Dere kan selv lese... En vil jo legge godt merke til at en tredjedel av jorden går opp i flammer. Og at en tredjedel av elvene og vannkildene blir forgiftet. Så det virker umulig at Dyrets merke skal kunne innføres om kort tid. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, smergel said:

Har du sett tilstandene i India eller ? Folk Dør i hopetall hver eneste dag.

Ikke i forhold til innbyggertallet.

Quote

After one year of the pandemic, though, we are no longer at the mercy of ridiculous models. We know a lot more – enormously more – about the lethality of the virus. We can say without the slightest hesitation that covid is not a major pandemic by any stretch of imagination.

Around 27,000 people die in India from all causes every day: around one crore annually. People reporting on covid deaths in the media have forgotten that in the arithmetic of fractions there is thing called the denominator which exists for a reason: to provide a sense of context.

If you take one piece of pizza out of eight, then it is 12.5 per cent of the pizza. Likewise, 850 (the number of people who died of covid in a single day recently) divided by 27,000 is around 3 per cent. 

But if that is the worst that covid can do, it is definitely not a severe pandemic. 

In actual fact, this is not how it works: the average daily covid deaths over the course of the year are far fewer. When we add up India’s covid deaths from 2020, we get a total of around 150,000, which is less than six days worth of additional annual deaths, or 1.5 per cent in all. This then qualifies as random noise – being entirely insignificant. 

Had covid been in a once-in-100-year event in the range of the Spanish flu, then well over three times normal annual deaths would have occurred last year, in the range of 20 million additional deaths. Compare 0.15 million with 20 million. That’s the level of exaggeration in the media and by international organisations. Someone has forgotten basic arithmetic.

Likewise, consider the media’s frenzy about covid cases. Does anyone in the media know that approximately one billion people get infected with the flu each year in the world, i.e. roughly one out of eight persons on this planet, which is around 4.6 lakhs people per day in India. If the media were to tell us this figure – i.e. the denominator – then the number of daily covid cases today would not sound high at all. 

And so, no matter which way we look at this pandemic, it is – at worst – in the range of the Hong Kong flu: definitely not enough to prompt draconian CCP-style lockdowns that have been imposed once again in many parts of India. We have clearly lost our marbles as a nation.

But even if it was the Spanish flu, lockdowns would never have been justified. Society-wide lockdowns were never imposed in human history. Instead, lockdowns are purely the personal invention of President Xi Jinping of China. As I have shown in great detail in my November 2020 complaint to the International Criminal Court, lockdowns are unsuitable even for Ebola, let alone for a respiratory virus which is necessarily endemic and cannot possibly be eradicated.

https://timesofindia.indiatimes.com/blogs/seeing-the-invisible/yes-850-died-of-covid-recently-in-a-day-but-27000-die-every-day-in-india/

Lenke til kommentar
11 hours ago, smergel said:

Jeg lå på A-Hus for 6-7n mnd siden og om du hadde tatt deg turen dit og spurt personalet om du kan komme til avdelingen der Covid-19 pasienter ligger  med drakt så hadde du forandret mening med en gang. Det var ikke ett pent syn det asså ! Mennesker lå og kjempet for livet sitt for  Guds skyld

Ja lungebetennelse, lungekreft og andre sykdommer finnes (folk dør av vanlig influensa også). Mitt argument var at Sars-cov2 og andre "smittsomme virus" ikke finnes. Jeg har aldri nektet for at folk blir syke og dør...

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Betroz said:

Ja lungebetennelse, lungekreft og andre sykdommer finnes (folk dør av vanlig influensa også). Mitt argument var at Sars-cov2 og andre "smittsomme virus" ikke finnes. Jeg har aldri nektet for at folk blir syke og dør...

Du skal være rimelig isolert i bobla di om du aldri selv har erfart å bli smittet av et annet sykt menneske. Hvorfor dere skal kverulere på at det er virus som forårsaker dette aner jeg ikke. Det er helt ufattelig! Dere kan godt kalle det for noe annet, men det eksisterer jo en "dings" som overføres mellom mennesker og gjør folk syke. Å avfeie dette er helt absurd

Skjønner at dette kommer rett fra Icke. Folk i kommentarfeltet der skylder på eksosomer (så eksosomer eksisterer, men ikke virus???? HÆ??), at folks kropp detoxer seg selv (og gir sykdomsfølelse) og diverse vås.

Om dere ikke skjønner at Icke ler hele veien til banken av å selge science fiction til de mindre begavede så er det ingen som kan hjelpe dere. Hele greia er fullstendig absurd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...