Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt er rasistisk for enkelte, litt sånn skriking uten substans spør du meg.

Desverre så er det mange som stilner om de blir kalt rasist, så folk har lært seg å bruke det utrykket for å kvele en debatt de ikke liker.

 

7 minutes ago, Red Frostraven said:

..nå virker det ikke som om du forstår verdien av integritet, ansvar, moral, eller sannhet

Stein i glasshus noen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Mr.Duklain said:

Så hvis jeg anerkjenner meg selv som samisk kvinne (selv om jeg ikke kan samisk eller har noe samisk slektsforhold og er født mann) så er de som mener at jeg ikke er det rasister? 

Om PC kulturen får det som de vil, jepp.

Da kan man selvdefinere seg som hva som helst, og alle som er uenige bør sitte i fengsel på livsttid for hate speech. Det gjør heller ikke noe om de får juling, for de er jo tross alt rasister og nazister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (20 minutter siden):

Så noe er rasistisk om du er uenig i det? Takk for ditt bidrag. 

Ja, når du er uenig i at jeg er norsk på tross av å være født i Norge med norsk pass så er du en rasist.

Er du for flau for å stå for disse holdningene da de gjør deg til rasist, så får du endre holdningene dine.

Mr.Duklain skrev (16 minutter siden):

Så hvis jeg anerkjenner meg selv som samisk kvinne (selv om jeg ikke kan samisk eller har noe samisk slektsforhold og er født mann) så er de som mener at jeg ikke er det rasister? 

Jeg er født og oppvokst i Norge og har norsk pass. Er du født biologisk kvinne? Samer har ikke eget land, så det er ikke sammenliknbart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (2 minutter siden):

Jeg er født og oppvokst i Norge og har norsk pass. Er du født biologisk kvinne? Samer har ikke eget land, så det er ikke sammenliknbart.

Ja, altså du er norsk (som i statsborger), men nordmann er en etnisitet på lik linje med samisk. Er enig at kjønn er biologisk og ikke en sosial konstruksjon som noen mener. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (13 minutter siden):
 

Er det ikke flaut å bruke ordet "rasist" flere ganger i hver post?

Er det ikke flaut å bruke all sin energi på å være en rasist?

Mr.Duklain skrev (12 minutter siden):

Ja, altså du er norsk (som i statsborger), men nordmann er en etnisitet på lik linje med samisk. Er enig at kjønn er biologisk og ikke en sosial konstruksjon som noen mener. 

Jeg er norsk. Ikke noe men. Ferdig snakka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, RaptorStrike said:

Du må slutte å kaste rundt deg med rasistiske holdninger for å ikke være en rasist.

Du kjenner ikke meg. 

 

15 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Det er heldigvis ikke rasister som definerer hva som er etnisk norsk. Om RaptorStrike mener han er etnisk norsk så er han det.

Haha, isåfall føler jeg for å være etnisk afrikaner i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ingen allment akseptert definisjon på hva det vil si å være etnisk norsk. 
Så det som det betyr er det det betyr for den enkelte. 
Det er ikke urimelig å hevde at man er etnisk norsk om man er født og oppvokst i Norge. 
Det er heller ikke urimelig å mene at man må ha norske foreldre, samt være oppvokst i Norge for å være etnisk norsk. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Det er ingen allment akseptert definisjon på hva det vil si å være etnisk norsk. 
Så det som det betyr er det det betyr for den enkelte. 
Det er ikke urimelig å hevde at man er etnisk norsk om man er født og oppvokst i Norge. 
Det er heller ikke urimelig å mene at man må ha norske foreldre, samt være oppvokst i Norge for å være etnisk norsk. 

Quakecry sier ikke etnisk norsk, han sier norsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Jeg mente etnisk norsk. Har presisert det flere ganger tidligere. 

Haha det har du ikke. Du lyver fordi du er for feig til å stå for meningene dine. Som 99% av alle rasister. Gjemmer seg bak ytringsfrihet og semantikk.

Tenk om du hadde brydd deg like mye om noe vettugt som du åpenbart bryr deg om at ikke alle mine åtte oldeforeldre var norske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, RaptorStrike said:

Haha det har du ikke. Du lyver fordi du er for feig til å stå for meningene dine. Som 99% av alle rasister. Gjemmer seg bak ytringsfrihet og semantikk.

Tenk om du hadde brydd deg like mye om noe vettugt som du åpenbart bryr deg om at ikke alle mine åtte oldeforeldre var norske.

Hvordan kan du ha åtte oldeforeldre? Og jeg lyver ikke. Har jo flere ganger sagt det samme. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...