Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Ser at antirasistisk senter har anmeldt SIAN for hatytringer, og begrunner det med at det kan føre til vold mot muslimer.

Føler jeg bor i bakvendtland noen ganger. Her var det SIAN som ble angrepet og en som ble slått ned av muslimer men fokus er at nordmenn må holde kjeft i frykt av at noen skal være voldelig mot muslimer?!?

 

Antirasistisk senter viser nok engang at de er mot ytringsfriheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Tåkefyrste said:

Ja la oss fokusere på det. Ikke faktisk voldsbruk. Som sagt, bakvendtland.

Håper paragrafen endres til å fjerne religion. Man bør kan hetse og håne religion til man blir blå i trynet.

Anti-rasistisk senter er hvertfall helt på bærtur, det er helt sikkert. Den organisjonen der er definisjonen på latterlig. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Ja la oss fokusere på det. Ikke faktisk voldsbruk. Som sagt, bakvendtland.

Håper paragrafen endres til å fjerne religion. Man bør kan hetse og håne religion til man blir blå i trynet.

Merkelig at 90% av de som er opptatt av ytringsfriheten absolutt skal bruke den til å hate noe. Har du gjort deg noen tanker om egne holdninger til verden rundt deg?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (2 minutter siden):

Fordi man trenger ikke beskyttelse av ytringsfriheten for å si noe pent om noe. 

Jeg elsker hunder. Bra vi har ytringsfrihet ikke sant?

Kjenner du i det hele tatt til historien om hvorfor vi har ytringsfriheten i dag? Den kom ikke for at du skulle kunne skrike høyt om mennesker du ikke likte på bakgrunn av at de har en annen kultur enn deg for å si det slik.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 minutes ago, RaptorStrike said:

Kjenner du i det hele tatt til historien om hvorfor vi har ytringsfriheten i dag? Den kom ikke for at du skulle kunne skrike høyt om mennesker du ikke likte på bakgrunn av at de har en annen kultur enn deg for å si det slik.

Det er snakk om å skrike høyt om en kultur man ikke liker på bakgrunn av menneskene. Bakvendtland nok engang.

Lenke til kommentar

Ytringsfriheten ble til i en tid folk fant det utenkelig at andre enn fjols kom til å assosiere navnene sine med tåpelige uttalelser, og antok at bare tåper ville høre på fjols.

De undervurderte dog hvor lavt mennesker er villige til å synke, og hvor lite ære og sannferdighet kan bety for mennesker.

De antok, feilaktig, at det å se ut som fjols, ovenfor mennesker engasjert i samfunnsdebatten, var straff nok.

Eller så ville de krevd ytringsansvar for ytringsfrihet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
7 minutes ago, RaptorStrike said:

Mens for deg så er det enklest å slenge ut menneskene. I følge deg er ikke jeg norsk, din rasist.

Det er ikke rasistisk å si at du ikke er norsk etnisk og opphavsmessig sett på samme måte som en innfødt. Det er kun det jeg har sagt. Jeg anser deg like mye som en medborger uansett. Men du leser hva du vil. 

Endret av Quakecry
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (11 minutter siden):

Med andre ord, sensur på ting du ikke er enig i, men fortsatt kalle det ytringsfrihet?

Ytringsansvaret har man fortsatt, når man mister jobb, blir kansellert av alt og alle hvis man ytrer seg feil.

Nei, det er tydelig at fjols trenger å beskyttes fra sin mangelfulle kildekritikk - og at overgriperene mot fjolsene sine svake sinn er erstatningsansvarlige.

...nå virker det ikke som om du forstår verdien av integritet, ansvar, moral, eller sannhet, så jeg tror ikke du heller forstår problemet med å lure ukritiske sjeler til å tro på noe som skader dem på måter som oppegående mennesker ville betalt hundretusener for å slippe.

...

Jeg tar ran og tyveri av 100 000 kroner, brukket nese og arr i fjeset, hver gang, om alternativet var å være indoktrinert kristenfundamentalist.

Skaden propaganda og ukritiskhet påfører individer kan altså sammenlignes med vold og pengesummer, ganske enkelt.

Og et liv i disinformasjon blir raskt millioner i tapt livskvalitet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...