Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så. Hva om foreldrene er svenske, og man trodde de var norske fordi de snakket norsk hele livet ditt -- og man får vite at begge er svensker født i sverige før de flyttet til Norge da de var 18..?

Er du etnisk norsk, eller etnisk svensk..?

...og hva om du i stedet får vite at en eller begge foreldrene dine er jødiske..?
Er du da norsk, eller jødisk, om din far er jødisk..?
Hva om begge er jødiske, men deres familier har bodd i Norge i minst 150 år -- selv om de kun har fått barn med andre etniske jøder i denne tiden..?
Eh.
Da kan du vel velge..?

...og hva om begge foreldrene dine er jødiske, og alt er helt likt, bare at du aldri får vite om foreldrene dine sin etnisitet..?
Da er du plutselig etnisk norsk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg bare. Hvorfor gidder noen å i det hele tatt bry seg om hvem som liksom er etniske norske og ikke? Har dere ikke mer interessante ting å tenke på? 

Jeg forstår reaksjonene til folk som reagerer på folk som definere folk som ikke, litt eller veldig norske, men jeg forstår bare ikke hvordan noen gidder å ta disse vurderingene og danne seg en mening. 

"hmmmm han der ser litt mørk ut i øya, han er nok bare 79% norsk. Han kan nok ikke komme i bursdag til barnet mitt. Men han kan få lov til å kjøre taxin min" 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (14 minutter siden):

Jeg har sagt du iike er etnisk norsk. Hvor mange ganger er jeg nødt til å repetere meg selv? 

Det er første gangen du sier dette i denne tråden. Du har i utallige innlegg i en annen tråd sagt at jeg ikke er norsk. Så nei, du har ikke repetert deg selv. Du endrer derimot uttalelsene dine fordi du ikke tør å stå for de brune meningene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, RaptorStrike said:

Det er første gangen du sier dette i denne tråden. Du har i utallige innlegg i en annen tråd sagt at jeg ikke er norsk. Så nei, du har ikke repetert deg selv. Du endrer derimot uttalelsene dine fordi du ikke tør å stå for de brune meningene dine.

Jeg har ikke endret på noe. Jeg sa at du er ikke norsk på samme måte som en som er innfødt her og har sitt opphav her. Men nå gidder jeg faktisk ikke fortsette denne meningsløse samtalen, vi har holdt på i hele dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke endret på noe. Jeg sa at du er ikke norsk på samme måte som en som er innfødt her og har sitt opphav her. Men nå gidder jeg faktisk ikke fortsette denne meningsløse samtalen, vi har holdt på i hele dag. 

Takk for at du på nytt innrømmer at du ser på meg som en annenrangs landsborger.

Du vikler deg bare lenger og lenger inn i nettet av brune holdninger her nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
DukeRichelieu skrev (På 23.8.2020 den 14.30):

Hva tenker dere? Er det greit å ty til vold når andre ytrer meninger du ikke liker eller om du føler deg krenket? :)

Normale mennesker tyr ikke til vold mot andre kun basert på hva andre sier. Folk må slutte å være så jævla lette å krenke. Som Steve Hughes så fint sa det:

Sitat

 

Political correctness is the oppression of our intellectual movement so no one says anything anymore just in case anyone else get’s offended. What happens if you say that and someone gets offended? Well they can be offended, can’t they? What’s wrong with being offended? When did sticks and stones may break my bones stop being relevant? Isn’t that what you teach children? He called me an idiot! Don’t worry about it, he’s a dick.

Now you have adults going “I was offended, I was offended and I have rights!” Well so what, be offended, nothing happened. You’re an adult, grow up, and deal with it. I was offended! Well, I don’t care! Nothing happens when you’re offended. “I went to the comedy show and the comedian said something about the Lord, and I was offended, and when I woke up in the morning, I had leprosy."

Nothing Happens. “I want to live in a democracy but I never want to be offended again.” Well you’re an idiot.

How do you make a law about offending people? How do you make it an offense to offend people? Being offended is subjective. It has everything to do with you as an individual or a collective, or a group or a society or a community. Your moral conditioning, your religious beliefs. What offends me may not offend you. And you want to make laws about this? I’m offended when I see boy bands for god's sake.

It’s a valid offense, I’m offended. They’re corporate shills, posing as musicians to further a modeling career and frankly I’m disgusted.

 

Så til de som måtte lese dette som føler seg krenket av alt mulig rart: bli voksen.

Lenke til kommentar
13 hours ago, Red Frostraven said:

Så. Hva om foreldrene er svenske, og man trodde de var norske fordi de snakket norsk hele livet ditt -- og man får vite at begge er svensker født i sverige før de flyttet til Norge da de var 18..?

Handler ikke om statsborgerskap. Handler om hvor du har din etnisitet og opphav fra. Et opphav det nordiske folkeslaget samt store deler av europeere deler.

13 hours ago, Red Frostraven said:

og hva om du i stedet får vite at en eller begge foreldrene dine er jødiske..?
Er du da norsk, eller jødisk, om din far er jødisk..?
Hva om begge er jødiske, men deres familier har bodd i Norge i minst 150 år -- selv om de kun har fått barn med andre etniske jøder i denne tiden..?
Eh.
Da kan du vel velge..?

...og hva om begge foreldrene dine er jødiske, og alt er helt likt, bare at du aldri får vite om foreldrene dine sin etnisitet..?
Da er du plutselig etnisk norsk.

Da er man jødisk. Jødisk er en egen etnisitet. Om du er uenig i det så vil jøder være uenig med deg der. Dette har aldri handlet om statsborgerskap, eller mindre verdt eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (Akkurat nå):

Jeg nevner det kun fordi det er hva denne diskusjonen har handlet om. 

Det er merkelig at det er bare folk med brune holdninger som er veldig opptatt av å diskutere etnisitet da. Så blir vi som ikke nødvendigvis har åtte oldeforeldre født i Norge nødt til å forsvare oss. Har du forresten greid å regne deg til hvor mange oldeforeldre du har enda?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, RaptorStrike said:

Det er merkelig at det er bare folk med brune holdninger som er veldig opptatt av å diskutere etnisitet da. Så blir vi som ikke nødvendigvis har åtte oldeforeldre født i Norge nødt til å forsvare oss. Har du forresten greid å regne deg til hvor mange oldeforeldre du har enda?

Hvem har sagt noe om brune holdninger? Så det var alle åtte oldeforeldrene dine som kom til norge? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

VG melder

"

IDRETTSLAG ANMELDER NESTLEDER I SIAN

Sian-nestleder Fanny Bråten ba politiet skyte motdemonstranter under demonstrasjonen på Festplassen. Nå blir hun anmeldt av Møhlenpris idrettslag for oppfordring til straffbar handling, skriver Bergens Tidende, torsdag.

Et drøyt kvarter ut i en video fra Festplassen på Facebook-kontoen til Sian-leder Lars Thorsen sier Bråten:

– Skyt dem da, for faen. Så lærer de. Skyt dem!

I løpet av de neste minuttene kommer hun med seks nye oppfordringer til politiet om å skyte. I flere av disse tilfellene legger hun til: «med gummikuler», skriver avisen."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (56 minutter siden):

Hvem har sagt noe om brune holdninger? Så det var alle åtte oldeforeldrene dine som kom til norge? 

Du utviser brune holdninger nærmest hver gang du uttaler deg om noe her på forumet.

Altså, sliter du med å lese?

Quakecry skrev (57 minutter siden):

Så blir vi som ikke nødvendigvis har åtte oldeforeldre født i Norge nødt til å forsvare oss

Hvordan får du dette til å bli "så da var alle åtte oldeforeldrene dine som kom til norge?"??

Du greide heller ikke svare på om du har regnet deg frem til hvor mange oldeforeldre du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, RaptorStrike said:

Du utviser brune holdninger nærmest hver gang du uttaler deg om noe her på forumet.

Altså, sliter du med å lese?

Det er demonstrert at det er du som sliter med å lese, når du gjentatte ganger har uttalt at disse personene mener du er mindreverdig på bakgrunn av din etnisitet og at du er en annenrangs borger. 

Du forsøker igjen og igjen å putte ord i munnene på dem. 
De har ikke sagt at du er mindre verdt, deal with it. 

Endret av debattklovn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...