Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

debattklovn skrev (2 minutter siden):

Det er demonstrert at det er du som sliter med å lese, når du gjentatte ganger har uttalt at disse personene mener du er mindreverdig på bakgrunn av din etnisitet og at du er en annenrangs borger. 

Du forsøker igjen og igjen å putte ord i munnene på dem. 
De har ikke sagt at du er mindre verdt, deal with it. 

Hvis hans nasjonalitet er en del av hans identitet, sier de at hans identitet ikke er og aldri vil bli fullverdig. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ism_InnleggNO skrev (1 minutt siden):

"Du er ikke mindreverdig altså, du er bare ikke en del av oss"… :wallbash:

Ja. Det gjør vondt i hjernen å lese når rasister forsøker å rasjonalisere og bortforklare sitt menneskesyn, når selve premisset og utgangspunktet er å rangere/kategorisere mennesker utifra hvor "rene" de er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (38 minutter siden):

VG melder

"

IDRETTSLAG ANMELDER NESTLEDER I SIAN

Sian-nestleder Fanny Bråten ba politiet skyte motdemonstranter under demonstrasjonen på Festplassen. Nå blir hun anmeldt av Møhlenpris idrettslag for oppfordring til straffbar handling, skriver Bergens Tidende, torsdag.

Et drøyt kvarter ut i en video fra Festplassen på Facebook-kontoen til Sian-leder Lars Thorsen sier Bråten:

– Skyt dem da, for faen. Så lærer de. Skyt dem!

I løpet av de neste minuttene kommer hun med seks nye oppfordringer til politiet om å skyte. I flere av disse tilfellene legger hun til: «med gummikuler», skriver avisen."

Haha, SIAN får så enormt med PR og oppmerksomhet at de jo bare må sitte og gni seg i hendene over dette. Dette er jo nøyaktig det de ønsker.

Men, eh, hva har et tilfeldig idrettslag med dette å gjøre? "Nyttige idioter" fremstår som et passene uttrykk her. (Merk: Dette er ikke et personangrep, men et begrep som omtaler noens handlinger eller utspill i en sak.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (4 minutter siden):

Haha, SIAN får så enormt med PR og oppmerksomhet at de jo bare må sitte og gni seg i hendene over dette. Dette er jo nøyaktig det de ønsker.

Men, eh, hva har et tilfeldig idrettslag med dette å gjøre? "Nyttige idioter" fremstår som et passene uttrykk her. (Merk: Dette er ikke et personangrep, men et begrep som omtaler noens handlinger eller utspill i en sak.)

At alle får vite at SIAN oppfordrer til vold er bare positivt. Det blir jo skrevet i dette forumet at SIAN er så saklige og tolerante. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 timer siden):

Handler ikke om statsborgerskap. Handler om hvor du har din etnisitet og opphav fra. Et opphav det nordiske folkeslaget samt store deler av europeere deler.

Da er man jødisk. Jødisk er en egen etnisitet. Om du er uenig i det så vil jøder være uenig med deg der. Dette har aldri handlet om statsborgerskap, eller mindre verdt eller noe sånt. 

Nei -- man er norsk.

Hvis ikke du vet at foreldrene dine er jødiske, og de ser norske nok ut, så er du etnisk norsk.
Etnisitet handler ikke om vitenskap, eller logikk, men om følelser og overfladisk utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (19 minutter siden):

Sylvi Listhaug sier det bra i https://www.nrk.no/ytring/hvorfor-forsvarte-du-ikke-politiet-og-ytringsfriheten_-erna_-1.15144228
Stillheten er overdøvende fra de fleste politikere. Det er altfor politisk ukorrekt å kritisere gjenger med mennesker hvis det viser seg at de er en minoritet. Vi er på straka vegen til Amerikanske tilstander hvis det fortsetter slik.

Problemet er at Listhaug driver med nøyaktig det samme som SIAN, så hun kan ikke tas seriøst.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (8 minutter siden):

Problemet er at Listhaug driver med nøyaktig det samme som SIAN, så hun kan ikke tas seriøst.

Selvfølgelig kan fanatisk venstrevridde kun holde seg til sitt egne lille ekkokammer.
Hvis man ikke fordømmer volden så åpner man for mer av det samme senere... Men man kan jo ikke ta henne seriøst, så lukk ørene og øynene, for dette blir bra!!!!

Endret av Dudeliduu
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig kan fanatisk venstrevridde kun holde seg til sitt egne lille ekkokammer.
Hvis man ikke fordømmer volden så åpner man for mer av det samme senere... Men man kan jo ikke ta henne seriøst, så lukk ørene og øynene, for dette blir bra.

Nå må du bestemme deg. At noen svarte SIAN med vold var ikke bra. At man lukker øynene og ørene for Listhaug er heller ikke bra.

Hva vil du vi skal gjøre da? Gir rasister som føler seg kneblet mens de har tjue mikrofoner foran ansiktet enda mer PR?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (Akkurat nå):

Nå må du bestemme deg. At noen svarte SIAN med vold var ikke bra. At man lukker øynene og ørene for Listhaug er heller ikke bra.

Hva vil du vi skal gjøre da? Gir rasister som føler seg kneblet mens de har tjue mikrofoner foran ansiktet enda mer PR?

Jeg innser jeg kanskje burde brukt mer kursiv og utropstegn for å gjøre sarkasmen enklere forstått for vanskeligerestilte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (2 minutter siden):

Jeg innser jeg kanskje burde brukt mer kursiv og utropstegn for å gjøre sarkasmen enklere forstått for vanskeligerestilte.

Du kan ikke skylde på andre for at du skriver tvetydig, noe du fortsatt gjør. Jeg kjenner ikke deg, og vet ikke hva du står for fra før av.

Endret av RaptorStrike
  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (12 minutter siden):

Tror ikke Thorsen vant så mange nye fans på opptreden sin i Debatten i dag. For en klovn. Usammenhengende, ukonkret sprøyt. 

På en måte godt at han fikk vist seg fram, slik at allmennheten kan se og høre hva for slags sjuke ting dette er. 

Men han fikk sagt det han skulle uten at rabiate bavianer angrep han, det er kanskje det viktigste.

Har ikke sett debatten, forsåvidt ikke så interessant hva fyren sa heller for min del.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han virket uorganisert og uforberedt egentlig, i tillegg til at han ikke virket særlig selvsikker på det han legger frem. Kan ikke se for meg at han fikk med seg mange nye fans jeg heller, men for SIAN så er vel all PR god PR? Igjen så forstår jeg at det kan være vanskelig når du blir stilt til veggs spørsmål etter spørsmål, men det så vel alle komme før programstart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...