Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

DukeRichelieu skrev (4 minutter siden):

Noen representanter for Fredens religion tenker jeg, eller noen fra den tolerante, inkluderende venstresida ?

Endret av Simkin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vertical^ skrev (22 minutter siden):

Han virket uorganisert og uforberedt egentlig, i tillegg til at han ikke virket særlig selvsikker på det han legger frem. Kan ikke se for meg at han fikk med seg mange nye fans jeg heller, men for SIAN så er vel all PR god PR? Igjen så forstår jeg at det kan være vanskelig når du blir stilt til veggs spørsmål etter spørsmål, men det så vel alle komme før programstart.

Han ble jo bare bedt om å presisere hva han mener og hvem han snakker om. Klarte ikke å gjøre tydelig rede for det engang. 

Så ut som Solvang kosa seg litt når han fikk så rotete svar. Det må være lov. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 minutt siden):

Han ble jo bare bedt om å presisere hva han mener og hvem han snakker om. Klarte ikke å gjøre tydelig rede for det engang. 

Så ut som Solvang kosa seg litt når han fikk så rotete svar. Det må være lov. 

Men fokuset er nå på de 7 stk som sto utenfor å skrek (Resett skriver at de var klare til å banke opp Thorsen, uten at det verifiseres ytterligere) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Psykake said:

Det var vel nok humor i Thorsen sin opptreden. 

Nå fikk han virkelig brukt ytringsfriheten sin, og etter kommentarene her å dømme var det ikke mye å skryte av. 

Så kanskje det ikke er så farlig å la høyreekstreme ytre seg allikavel?

Ekstremister er normalt ikke veldig overbevisende, f.eks. de aller færreste nordmenn vil ønske å deportere lovlydige muslimer, bare fordi de er sterkt troende muslimer. De som faktisk vil bli overbevist vil finne måter å lytte til dem og på grunn av deplatforming så finnes det ingen som kan tale dem imot. 

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Camlon skrev (4 timer siden):

Så kanskje det ikke er så farlig å la høyreekstreme ytre seg allikavel?

Ekstremister er normalt ikke veldig overbevisende, f.eks. de aller færreste nordmenn vil ønske å deportere lovlydige muslimer, bare fordi de er sterkt troende muslimer. De som faktisk vil bli overbevist vil finne måter å lytte til dem og på grunn av deplatforming så finnes det ingen som kan tale dem imot. 

Stille du et retorisk spørsmål for jeg kan ikke se at det er relevant til noe av det jeg skrev. 

Selvfølgelig er det farlig at høyreeksteeme får ytre seg. Selv om det er lov, betyr ikke det at det er trygt. 

 

Det jeg synes var bra er at SIAN viste at de er rasistiske og fremmedfiendtlige idioter, uten å kunne falle tilbake på at de ble avbrutt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (8 timer siden):

Det var vel nok humor i Thorsen sin opptreden. 

Nå fikk han virkelig brukt ytringsfriheten sin, og etter kommentarene her å dømme var det ikke mye å skryte av. 

Kan oppfattes som et forsøk på å koble meg til Thorsen. 

Thorsens opptreden var som ventet en trist affære, men kan ikke si at jeg ble så mye mer imponert over de andre debattantene heller. 

Den eneste som imponerte meg var Cemal Knudsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Taletid og ytringer som er gjennomsyret av dårlig planlegging, tynt innhold og like tynn presentasjon. Slikt gir stort sett null mediedekning og oppmerksomhet. Men får likevel masse oppmerksomhet grunnet akkurat like tanketomme nisser som skal banke karen med ytringene. Klart banking og trusler om sådan får masse medieoppmerksomhet, er vel fortsatt sex og vold som selger.

Hvorfor kan man ikke tenke lenger enn til øyenbrynet (nesetippen er jo vel langt)?

Lenke til kommentar
Camlon skrev (5 timer siden):

Så kanskje det ikke er så farlig å la høyreekstreme ytre seg allikavel?

Ekstremister er normalt ikke veldig overbevisende, f.eks. de aller færreste nordmenn vil ønske å deportere lovlydige muslimer, bare fordi de er sterkt troende muslimer. De som faktisk vil bli overbevist vil finne måter å lytte til dem og på grunn av deplatforming så finnes det ingen som kan tale dem imot. 

Enig. 

Skal du gjøre en sak kjedelig så er det vel å flytte den fra Facebook til NRK i beste sendetid. 

På den annen side er jeg ikke helt for at debatten er for saklig heller. For eksempel kunne man sikkert ha avdekket gjennomsnittslønna til en SIAN-tilhenger for å avdekke sosial klasse. Er det en ting som svekker rekruttering til sånne grupper så er det viten om at man slutter seg til en lavere sosial klasse enn man allerede tilhører. Det er få ting som medfører så mye skam som det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Psykake skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er det farlig at høyreeksteeme får ytre seg. Selv om det er lov, betyr ikke det at det er trygt. 

Nei, det er ikke farlig overhodet. Det som derimot er farlig, det er om man skal begynne å kneble ytringer man ikke liker. Tar man fra et menneske muligheten til å ytre seg på fredelig vis, da vil man risikere at de til slutt tyr til vold. 

Ellers så er det ikke de allment aksepterte PK-meningene som trenger beskyttelse, det som trenger beskyttelse er nettopp de ytringene som måtte være provoserende og som man ikke liker. Det er en helt grunnleggende forutsetning for et velfungerende demokrati: at man også slipper til meninger som måtte være kontroversielle.

Lenke til kommentar
Grimnir skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke farlig overhodet. Det som derimot er farlig, det er om man skal begynne å kneble ytringer man ikke liker. Tar man fra et menneske muligheten til å ytre seg på fredelig vis, da vil man risikere at de til slutt tyr til vold. 

Ellers så er det ikke de allment aksepterte PK-meningene som trenger beskyttelse, det som trenger beskyttelse er nettopp de ytringene som måtte være provoserende og som man ikke liker. Det er en helt grunnleggende forutsetning for et velfungerende demokrati: at man også slipper til meninger som måtte være kontroversielle.

Du misforstår på et fundamentalt nivå siden jeg ikke nevner ordet kneble en eneste gang. Jeg sier at selv om det er lov, er det ikke trygt.

 

Hvis du mener det ikke er farlig at ekstremt koko mennesker sprer et budskap basert på hat og med ønsker om å deportere/internere muslimer, lever vi på to helt forskjellige planeter. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

1 hour ago, Amoralsk said:

Enig. 

Skal du gjøre en sak kjedelig så er det vel å flytte den fra Facebook til NRK i beste sendetid. 

På den annen side er jeg ikke helt for at debatten er for saklig heller. For eksempel kunne man sikkert ha avdekket gjennomsnittslønna til en SIAN-tilhenger for å avdekke sosial klasse. Er det en ting som svekker rekruttering til sånne grupper så er det viten om at man slutter seg til en lavere sosial klasse enn man allerede tilhører. Det er få ting som medfører så mye skam som det.

God ide. Man kan jo i samme slengen avdekke gjennomsnittslønna til venstreradikale, og/eller muslimer for å vise hvilken sosial klasse man slutter seg til om man støtter disse?

Om SIAN tilhengere skulle vise seg å være lavtlønnet slik du insinuerer så er det iallefall bedre enn å ikke ha lønn i det hele tatt slik tilfellet er på den andre siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Psykake skrev (10 minutter siden):

Du misforstår på et fundamentalt nivå siden jeg ikke nevner ordet kneble en eneste gang. Jeg sier at selv om det er lov, er det ikke trygt. 

Hvorfor er det ikke trygt?

Sitat

Hvis du mener det ikke er farlig at ekstremt koko mennesker sprer et budskap basert på hat og med ønsker om å deportere/internere muslimer, lever vi på to helt forskjellige planeter.

Koko-mennesker har spredd sitt budskap så lenge det har eksistert mennesker på kloden. Men det som skiller et sivilisert samfunn fra et diktatur, det er at også koko-mennesker får lov til å ytre seg så lenge de ikke fysisk skader noen. Det er bedre at disse tullingene får vist frem sin dumskap offentlig, da vil de nemlig ikke oppnå noe annet enn å bli latterliggjort. Men som noen andre sa her: dersom tullingene ender opp med å bli fysisk angrepet, da vil mange som tidligere ikke brydde seg kanskje begynne å tenke: "Hm kanskje de er inne på noe her?"

Jeg for en brydde meg null og niks om SIAN.... hadde faktisk ikke hørt om de før inntil et par år siden... men når jeg ser hvordan de blir behandlet så begynner jeg nesten å få sympati med de.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Camlon skrev (6 timer siden):

Så kanskje det ikke er så farlig å la høyreekstreme ytre seg allikavel?

Ekstremister er normalt ikke veldig overbevisende, f.eks. de aller færreste nordmenn vil ønske å deportere lovlydige muslimer, bare fordi de er sterkt troende muslimer. De som faktisk vil bli overbevist vil finne måter å lytte til dem og på grunn av deplatforming så finnes det ingen som kan tale dem imot. 

Ja, jeg tror ikke Thorsen vant noen flere tilhengere på sin patetiske opptreden i Debatten. Fyren virker hverken sympatisk eller karismatisk om man skal legge til det også. Han er og blir en sektleder for noen ekstremt hatske individer. Jeg vil tro det er diverse små sekter rundt om i det ganske land som vi aldri har hørt om men som sikkert er minst dobbelt så store som SIAN i oppslutning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grimnir skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det ikke trygt?

Koko-mennesker har spredd sitt budskap så lenge det har eksistert mennesker på kloden. Men det som skiller et sivilisert samfunn fra et diktatur, det er at også koko-mennesker får lov til å ytre seg så lenge de ikke fysisk skader noen. Det er bedre at disse tullingene får vist frem sin dumskap offentlig, da vil de nemlig ikke oppnå noe annet enn å bli latterliggjort. Men som noen andre sa her: dersom tullingene ender opp med å bli fysisk angrepet, da vil mange som tidligere ikke brydde seg kanskje begynne å tenke: "Hm kanskje de er inne på noe her?"

Jeg for en brydde meg null og niks om SIAN, men når jeg ser hvordan de blir behandlet så begynner jeg nesten å få sympati med de.

Jeg sier ingenting om hva som er lov eller ikke! Jeg anerkjenner SIAN sin rett til ytringsfrihet. Kan du la være å avspore med det i hvert eneste innlegg? Det har ingenting med saken å gjøre. 

Hvorfor det er farlig  å spre hatbudskap, virkelig? Hvis du trenger å bli forklart det er det bedre du tar opp en historiebok og lærer deg litt grunnleggende historie. 

 

Det understreker poenget mitt når du nesten får sympati med en gruppe mennesker som vil deportere eller internere norske muslimer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Thorsen stod der og sa, noe dårlig skjult at han ønsker å plassere troende muslimer i konsentrasjonsleire for så å deportere dem. Klarere kan det vel ikke sies hva SIAN står for. For de som har fulgt med på en del lugubre "ytringer" i diverse kommentarfelt opp gjennom årene burde det ikke komme som noen overraskelse at det er dette de mener. Kommentarfeltet til Resett for eksempel - massevis av slikt, hele tiden, hver eneste dag.

Dette er like lite "islamkritikk" i det SIAN driver med som det nazistene drev med "jødedomskritikk".

Endret av Morromann
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...