skaftetryne32 Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Fatninja skrev (12 timer siden): I såfall bør svarte forbys å bruke ting som mobiltelefon, TV, internett, biler, ostehøvel med mere, da de ikke har bidratt til å utvikle disse tingen. Brukte ki for å sjekke påstanden din, siden det tydeligvis er blitt helt greit, uansett dette er hva den fant.👇 Kort sagt de svarte har bidratt, og det er klart oss blekansikter har helt uavhengig utviklet teknikken å teknologien som kreves til å flette hår så jeg tror ikke noen av oss skal være så bekymret for dreads, det er en viss type hvitinger som har et problem med det, ikke svarte, det lureste er kanskje ikke å bli som dem😉 TV og skjermteknologi George Alcorn: Fant opp røntgen-spektrometeret, en teknologi som ble adaptert og brukt i utviklingen av avanserte bildebehandlingssystemer og skjermer. Mark Dean: Medoppfinner av fargeskjermen til PC-en, og han ledet teamet som laget den første gigahertz-prosessoren, noe som la grunnlaget for moderne mediehåndtering på digitale enheter. Internett og datateknologi Philip Emeagwali: Utviklet formler for verdens raskeste superdatamaskin på 1980-tallet ved å bruke tusenvis av prosessorer, et nettverkskonsept som var fundamentalt for utviklingen av det moderne internettet. Dr. Gladys West: Gjennomførte de matematiske beregningene og programmeringen som la det direkte grunnlaget for GPS-teknologien, som i dag er integrert i alle smarttelefoner og biler. Biler og transportsikkerhet Garrett Morgan: Fant opp det automatiske treveis-trafikklyset, som revolusjonerte trafikksikkerheten og la grunnlaget for moderne trafikkstyring for biler. Richard Spikes: Patenterte en rekke forbedringer for kjøretøy, inkludert det automatiske girskiftet og forbedringer av bremsesystemer. Global teknologiutvikling er et resultat av samarbeid på tvers av kulturer, landegrenser og etnisiteter over flere århundrer. Ingen folkegrupper har eksklusivt eierskap til moderne oppfinnelser. Hvis du vil, kan vi se nærmere på historien bak en av disse oppfinnelsene. Vil du vite mer om GPS-utviklingen, mobilnettverkets historie eller andre historiske oppfinnere? 1 1
Fatninja Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni (endret) 11 hours ago, jjkoggan said: Tidligere undertrykkelse og fjerning av din kultur gjør appropasjon av de som undertrykket og de som ble undertrykket helt ulike. Hvis tyskerne hadde klart å nesten fjerne norsk kultur under WW2 og bevarte okkupasjonen hadde du mislikt når en tysker kledde seg med bunad og ikke tenkt at din bruk av lederhosen var like forferdelig Ja la oss snakke litt om rasisme for en gangs skyld. Austin Metcalf ble myrdet av Karmelo Anthony. Motivet ser ut til å ha vært renheklet rasisme. De bedritne foreldrene hans gadd ikke bruke de enorme summene som de fikk på grunn av dette rasistiske mordet 628 000–630 000 dollar, på forsvar, så nå er de visstnok blakke og har ikke penger til ankesaken. De møtte heller ikke opp under domsavsigelsen. Både innsamlingsaksjonen for denne rasistiske morderen og hovedsaklig svarte demonstrasjoner, men også noen hvite kokowokere, mener seriøst at han bør frigies fordi det bør være lov å drepe hvite for morro skyld, eller fordi man er en renheklet rasist. Dette får meg til å tenke at svarte er rasister og at svart kultur trenger en kraftig "revidering". La oss forresten tenke oss at Karmelo går fri da. Hva er sjansen for at han ikke kommer til å drepe igjen? Den er veldig veldig liten og vi får nesten håpe at han gjør noe dumt i fengsel slik at han aldri slipper ut, eller at andre innsatte tar ansvar slik at han aldri slipper ut. Endret 24. juni av Fatninja 3
Rhabagatz Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni 26 minutes ago, Fatninja said: Austin Metcalf ble myrdet av Karmelo Anthony. Motivet ser ut til å ha vært renheklet rasisme. Les wikipediaartikkelen, du. https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Austin_Metcalf Jeg vet ikke om du er feilinformert eller juger, men her er en kort beskrivelse: Hunter Metcalf, Austin's twin brother, approached Anthony and asked him to leave the tent. Austin then confronted Anthony. During the argument that ensued, Anthony allegedly said, "Touch me and see what happens," while reaching his hand into his backpack.According to witnesses, Metcalf responded, "You don't have anything in that backpack, it's Frisco," before allegedly grabbing Anthony to move him.Another witness in the Frisco Police Arrest Report stated "Austin and [Anthony] went back and forth and then Austin stood up and pushed [Anthony] to get him out of the tent".[ In response, Anthony pulled out a black knife from the backpack and stabbed Metcalf once in the chest before running away. Rasismen din er altså at noen prøvde å jage morderen ut av et telt (hvor de hadde søkt tilflukt fra regn under en fotballkamp), det oppsto håndgemeng og morderen trakk opp en kniv. 4 1
Klote Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Tussi skrev (På 12.6.2026 den 21.47): Er det problemer med muslimsk innvandring? Ja. Men det er fordeler også. Den var veldig enkel. Det høres ut som at vi like godt kunne vært muslimske alle sammen. Det er skummelt når en tar verdiene våre forfedre har kjempet så hardt for som en selvfølge, eller noe nærmest verdiløst. Vårt forhold til frihet og demokrati begynner å ligne mer og mer vårt forhold til velferd og velstand. Det bare er der, og vi fortjener det ikke, vi skal skamme oss over det, liksom. Det er mange som snur seg i graven nå. 2 1
Fatninja Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni 51 minutes ago, Rhabagatz said: Rasismen din er altså at noen prøvde å jage morderen ut av et telt (hvor de hadde søkt tilflukt fra regn under en fotballkamp), det oppsto håndgemeng og morderen trakk opp en kniv. Rasismen her er at det er samlet inn mellom 7 til 8 millioner kroner for å forsvare en fyr som i beste fall knivstakk en annen fyr som følge av at han ble bedt om å gå fra et sted hvor han ikke var ment å være. Jeg husker når jeg var 18 år, så ble jeg bedt om å gå av noen amerikanere, fordi jeg var på et skoleområde hvor jeg ikke var ment å være. Gjett hvor mange personer jeg knivstakk eller drepte... 0!!!! Innsamlingsaksjonene og demonstrasjonene i ettertid er åpenbart rasistiske og det er meningsfyllt mener jeg å spørre om Austin hadde blitt drept dersom han var svart, eller om selve drapet også var rasistisk motivert. Når man ser foreldrene og det øvrige svarte samfunnets reaksjoner i ettertid er det etter min mening usannsynlig at mordet ikke var rasistisk motivert. Hele samfunnet rundt han er ekstremt rasistiske. Hvordan i helvete hadde folk reagert om en hvit hadde myrdet en svart fyr og det hadde blitt massive pengeinnsamliger for vedkommende, fordi hvite må ha rett til å drepe svarte??????? HALLLLOOOOOOOOO??????? Er det noen hjemme eller?????? 1 1
Vokteren Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Klote skrev (18 minutter siden): Den var veldig enkel. Det høres ut som at vi like godt kunne vært muslimske alle sammen. Det er skummelt når en tar verdiene våre forfedre har kjempet så hardt for som en selvfølge, eller noe nærmest verdiløst. Vårt forhold til frihet og demokrati begynner å ligne mer og mer vårt forhold til velferd og velstand. Det bare er der, og vi fortjener det ikke, vi skal skamme oss over det, liksom. Det er mange som snur seg i graven nå. Politikerne åpnet virkelig Pandoras eske da de åpnet for fri flyt og massiv innvandring for noen tiår siden. https://snl.no/Pandoras_eske Samfunnets manglende evne til å assimilere, press på opparbeidet velferd, og kriminalitet utført av fremmedkulturelle har skapt en naturlig, økende motreaksjon blant folk flest i den vestlige verden. En motreaksjon så sterk at polariseringen og interessekonfliktene blomstrer. Nå må de samme politikerne gjøre drastiske tiltak for å snu utviklingen, og jeg er sannelig ikke sikker på at de klarer det. 1 1
skaftetryne32 Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Fatninja skrev (23 minutter siden): Hvordan i helvete hadde folk reagert om en hvit hadde myrdet en svart fyr og det hadde blitt massive pengeinnsamliger for vedkommende, fordi hvite må ha rett til å drepe svarte??????? Jeg vet ikke, men det har skjedd, og det er som regel reaksjoner, men jeg tror det aldri faktisk har handlet om retten til å drepe, det fremstår som en stråmann på meg. Det er faktisk ganske mange eksempler om du leter, og ja det blir samlet inn penger, men ikke for å beskytte retten til å drepe, men til juridisk hjelp, sies det. 3 1
Klote Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Vokteren skrev (2 timer siden): Politikerne åpnet virkelig Pandoras eske da de åpnet for fri flyt og massiv innvandring for noen tiår siden. https://snl.no/Pandoras_eske Samfunnets manglende evne til å assimilere, press på opparbeidet velferd, og kriminalitet utført av fremmedkulturelle har skapt en naturlig, økende motreaksjon blant folk flest i den vestlige verden. En motreaksjon så sterk at polariseringen og interessekonfliktene blomstrer. Nå må de samme politikerne gjøre drastiske tiltak for å snu utviklingen, og jeg er sannelig ikke sikker på at de klarer det. Nei, de klarer ikke snu denne utviklingen, fordi samfunn er blitt systematisk ødelagt fra innsiden. Om ikke lang tid er mange av de som skal "reparere" problemene selv problemet. Trist, fordi vi er alle mennesker, og vi må alle respektere hverandre. Nå blir det mye vanskeligere, fordi vi har snart ingen felles plattform. Det er ingen "vi" lenger. "Vi" blir noe flyktig og tilfeldig fordi vi har ingen tydelig definisjon. Den solide basen vi hadde i et stort nasjonalt fellesskap blir borte. Samfunnet blir ustabilt, kortsiktig og kynisk, det er framtiden. Nasjonen vil ha samme overbygning, skallet og ideene vil se like ut, men undergrunnen som holder alt opp, verdigrunnlaget, vil være porøst og falleferdig. Det blir litt som et butikkvindu som er pyntet og pent, også flere uker etter at butikken er gått konkurs. Det er der vi er nå. 2 1
Snikpellik Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni (endret) Klote skrev (22 minutter siden): Nei, de klarer ikke snu denne utviklingen, fordi samfunn er blitt systematisk ødelagt fra innsiden. Om ikke lang tid er mange av de som skal "reparere" problemene selv problemet. Trist, fordi vi er alle mennesker, og vi må alle respektere hverandre. Nå blir det mye vanskeligere, fordi vi har snart ingen felles plattform. Det er ingen "vi" lenger. "Vi" blir noe flyktig og tilfeldig fordi vi har ingen tydelig definisjon. Den solide basen vi hadde i et stort nasjonalt fellesskap blir borte. Samfunnet blir ustabilt, kortsiktig og kynisk, det er framtiden. Nasjonen vil ha samme overbygning, skallet og ideene vil se like ut, men undergrunnen som holder alt opp, verdigrunnlaget, vil være porøst og falleferdig. Det blir litt som et butikkvindu som er pyntet og pent, også flere uker etter at butikken er gått konkurs. Det er der vi er nå. Denne dommedagsteorien er tilnærmet absurd å lese samtidig som nasjonen er samlet som aldri før rundt landslaget og VM. Et landslag med gode verdier som er forbilder for landets barn og unge. Vi har vel omtrent aldri i nyere tid hatt et sterkere nasjonalt fellesskap og feiring av et tydelig felles prosjekt og identitet enn akkurat nå i disse sommerukene. Andre nasjoner misunner oss. Norge har vært, er og kommer til å fortsette å være et fantastisk land med sterkt samhold og fellesskap. Endret 24. juni av Snikpellik 3 4
Mr.Duklain Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni (endret) Snikpellik skrev (5 timer siden): Dette er tilnærmet absurd å lese samtidig som nasjonen er samlet som aldri før rundt landslaget og VM. Et landslag med gode verdier som er forbilder for landets barn og unge. Vi har vel omtrent aldri hatt et sterkere nasjonalt fellesskap og feiring av en tydelig felles identitet enn akkurat nå i disse sommerukene. Andre nasjoner misunner oss. Norge har vært, er og kommer til å fortsette å være et fantastisk land med sterkt samhold og fellesskap. Tja, blant '(etnisk)-nordmenn er det helt ok oppslutning rundt landslaget, men det er mange som driter i fotball og tviler på at disse får mer samhold av fotball. Dette er jo greit og vi som liker fotball får kose oss med VM i noen uker, også kan de som ikke liker fotball (som er veldig mange) gjøre noe annet. Tror det er samme med ikke etniske også, noen synes det er kult at landet de bor i er i VM, men de fleste jeg kjenner så heier de på laget der de kommer fra, hvis landet er i VM eller så driter de i VM. Det at du legger ut bilder av et håndfull utlendinger som feirer Norge, er lite vits btw, flott for dem, men de er en liten minoritet. Endret 24. juni av Mr.Duklain
sofiemyr Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Snikpellik skrev (6 minutter siden): Dette er tilnærmet absurd å lese samtidig som nasjonen er samlet som aldri før rundt landslaget og VM. Et landslag med gode verdier som er forbilder for landets barn og unge. Vi har vel omtrent aldri hatt et sterkere nasjonalt fellesskap og feiring av en tydelig felles identitet enn akkurat nå i disse sommerukene. Andre nasjoner misunner oss. Norge har vært, er og kommer til å fortsette å være et fantastisk land med sterkt samhold og fellesskap. Skulle ønske du hadde rett Min samboer er ikke norsk men fra et land innen EU. H*n tok selv valget tl å prøve noe nytt og reiste til Norge for å forsøke en omstart. Fant seg selv bolig og jobb og var i full jobb under et døgn etter ankomst.. Ingen hjelp, ingen støtte, evt norskkurs måtte h*n betale selv. Kort sagt - absolutt alt ansvar legges på h*n. Når man da ser hvordan vårt land tilrettelegger for f.eks ukrainere, syrere og andre utenfor EU (ja jeg vet det kan være konflikt som er rotårsak) så skaper ikke det samhold og felleskap. Det skaper uro og splittelse. Det norske systemet er skapt for å utnyttes av de som er skarpe nok til å gjennomskue det - og det vil være grovt naivt å tro at dette ikke nærer opp under rasisme og andre uheldige følelser 1 1
skaftetryne32 Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni sofiemyr skrev (10 minutter siden): Skulle ønske du hadde rett Min samboer er ikke norsk men fra et land innen EU. H*n tok selv valget tl å prøve noe nytt og reiste til Norge for å forsøke en omstart. Fant seg selv bolig og jobb og var i full jobb under et døgn etter ankomst.. Ingen hjelp, ingen støtte, evt norskkurs måtte h*n betale selv. Kort sagt - absolutt alt ansvar legges på h*n. Når man da ser hvordan vårt land tilrettelegger for f.eks ukrainere, syrere og andre utenfor EU (ja jeg vet det kan være konflikt som er rotårsak) så skaper ikke det samhold og felleskap. Det skaper uro og splittelse. Stort sett så har hen nok det. Det er langt på vei selvforskyldt, jeg snakker om uroen og splittelsen, det er et valg som tas, det er veldig forskjell på å velge å flytte til et annet land med alle sine ressurser i hånd i forhold til å bli jaget ut av eget land, ens hjem bombet, barn drept, inntekt finnes ikke lenger, det kan ikke sammenlignes, og om det å hjelpe mennesker i nød fører til splittelse, ja da får de bare bli splittet, jeg kommer ikke til å gråte noen tårer for dem. 5 1
jjkoggan Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Fatninja skrev (4 timer siden): Rasismen her er at det er samlet inn mellom 7 til 8 millioner kroner for å forsvare en fyr som i beste fall knivstakk en annen fyr som følge av at han ble bedt om å gå fra et sted hvor han ikke var ment å være. Jeg husker når jeg var 18 år, så ble jeg bedt om å gå av noen amerikanere, fordi jeg var på et skoleområde hvor jeg ikke var ment å være. Gjett hvor mange personer jeg knivstakk eller drepte... 0!!!! Innsamlingsaksjonene og demonstrasjonene i ettertid er åpenbart rasistiske og det er meningsfyllt mener jeg å spørre om Austin hadde blitt drept dersom han var svart, eller om selve drapet også var rasistisk motivert. Når man ser foreldrene og det øvrige svarte samfunnets reaksjoner i ettertid er det etter min mening usannsynlig at mordet ikke var rasistisk motivert. Hele samfunnet rundt han er ekstremt rasistiske. Hvordan i helvete hadde folk reagert om en hvit hadde myrdet en svart fyr og det hadde blitt massive pengeinnsamliger for vedkommende, fordi hvite må ha rett til å drepe svarte??????? HALLLLOOOOOOOOO??????? Er det noen hjemme eller?????? Grunnleggende problemet er at du ikke forstår at mange har mistillit i rettssystemet og politiets behandling av svarte folk og derfor trenger hjelp for å få mer rettferdig behandling. En del folk også mistenker at historien du forteller er falskt. jeg ser ikke disse tanker og handlinger som særlig rasistiske, ingen av dem støtter drapet av hvite 2
jjkoggan Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Snikpellik skrev (1 time siden): Denne dommedagsteorien er tilnærmet absurd å lese samtidig som nasjonen er samlet som aldri før rundt landslaget og VM. Et landslag med gode verdier som er forbilder for landets barn og unge. Vi har vel omtrent aldri i nyere tid hatt et sterkere nasjonalt fellesskap og feiring av et tydelig felles prosjekt og identitet enn akkurat nå i disse sommerukene. Andre nasjoner misunner oss. Norge har vært, er og kommer til å fortsette å være et fantastisk land med sterkt samhold og fellesskap. Det var også samlende fôr amerikanere og nordmenn. Jeg traff flere amerikanske fans i Giants stadionet enn norske som er glad i landslaget ditt 2
frohmage Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni (endret) 150.000 nordmenn støtter høyreekstreme ideer Spoiler Hva er høyreekstremisme? Høyreekstremisme forbindes ofte med rasisme, fremmedfrykt, konspirasjonsteorier og motstand mot demokratiet. Nazisme og fascisme er de mest kjente formene for høyreekstrem tankegang. Flere forskere mener også at anti-islamske bevegelser, som kontrajihad, hører inn under høyreekstremisme. Personer med høyreekstreme holdninger retter ofte hat og trusler mot innvandrere, muslimer, skeive og feminister. I noen tilfeller ender det også i vold. Definisjonen til forskningssenteret C-Rex: «Høyreekstremisme er en illiberal politisk ideologi som vil undergrave eller erstatte demokratiske institusjoner med et autoritært system, basert på ekskluderende forestillinger om «rase», etnisitet, religion eller nasjon. Den kjennetegnes av sterk identifikasjon med en «inn-gruppe» som oppfattes som truet av ulike «ut-grupper», og legitimerer derfor diskriminering og i ytterste konsekvens vold mot disse gruppene». Kilder: «Høyreekstremisme etter 22. juli» (2026) redigert av Anders Ravik Jupskås fra Senter for ekstremismeforskning (C-Rex), Store norske leksikon (snl.no). Endret 24. juni av frohmage 4
Klote Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni (endret) Snikpellik skrev (2 timer siden): Denne dommedagsteorien er tilnærmet absurd å lese samtidig som nasjonen er samlet som aldri før rundt landslaget og VM. Et landslag med gode verdier som er forbilder for landets barn og unge. Vi har vel omtrent aldri i nyere tid hatt et sterkere nasjonalt fellesskap og feiring av et tydelig felles prosjekt og identitet enn akkurat nå i disse sommerukene. Andre nasjoner misunner oss. Norge har vært, er og kommer til å fortsette å være et fantastisk land med sterkt samhold og fellesskap. Landslag med gode verdier? Tenker du på frukt, yoghurt og forbundets og ledelsens politiske korrekthet her? De som bærer dette er et lag med spillere som har utviklet seg på tross av dagens norske samfunn, hvor det som er middels er blitt et ideal. Det er sønner til foreldre som vet hva som faktisk kreves av egoisme og egeninnsats. Og det er gutter som har forlatt landet for å utvikle seg under bedre forutsetninger i andre ligaer, med en sterkere vinnerkultur, enn den vi har i Norge. Det er det landslaget som hylles. Mange vil være en del av det, forståelig nok. Fotballinteressen er stor ja, og vi har ikke feiret VM på 28 år. Fotball er mye større enn det nasjonale fellesskapet dessverre. Noen ønsker å forveksle dette. Det er derfor politikere møter opp, selv de som ikke er en del av dette fellesskapet. Endret 24. juni av Klote 2
Tussi Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni jjkoggan skrev (1 time siden): Grunnleggende problemet er at du ikke forstår at mange har mistillit i rettssystemet og politiets behandling av svarte folk og derfor trenger hjelp for å få mer rettferdig behandling. En del folk også mistenker at historien du forteller er falskt. jeg ser ikke disse tanker og handlinger som særlig rasistiske, ingen av dem støtter drapet av hvite Ingen støtter direkte drap på hvite nei, men han drepte beviselig en hvit mann, lg set var beviselig folk som mente han burde blitt frikjent, inkludert en senator som omtrent følte de var tilbake til raseskiøø3 fordi han ble.dønt for et drap han beviselig begikk 1
jjkoggan Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Tussi skrev (14 minutter siden): Ingen støtter direkte drap på hvite nei, men han drepte beviselig en hvit mann, lg set var beviselig folk som mente han burde blitt frikjent, inkludert en senator som omtrent følte de var tilbake til raseskiøø3 fordi han ble.dønt for et drap han beviselig begikk Det var folk som mente det var selvforsvar, ikke mord En senator mente han var skyldig av mord men burde vært frikjent? kilde? 2
MrL Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni (endret) frohmage skrev (2 timer siden): 150.000 nordmenn støtter høyreekstreme ideer Vis skjult innhold Hva er høyreekstremisme? Høyreekstremisme forbindes ofte med rasisme, fremmedfrykt, konspirasjonsteorier og motstand mot demokratiet. Nazisme og fascisme er de mest kjente formene for høyreekstrem tankegang. Flere forskere mener også at anti-islamske bevegelser, som kontrajihad, hører inn under høyreekstremisme. Personer med høyreekstreme holdninger retter ofte hat og trusler mot innvandrere, muslimer, skeive og feminister. I noen tilfeller ender det også i vold. Definisjonen til forskningssenteret C-Rex: «Høyreekstremisme er en illiberal politisk ideologi som vil undergrave eller erstatte demokratiske institusjoner med et autoritært system, basert på ekskluderende forestillinger om «rase», etnisitet, religion eller nasjon. Den kjennetegnes av sterk identifikasjon med en «inn-gruppe» som oppfattes som truet av ulike «ut-grupper», og legitimerer derfor diskriminering og i ytterste konsekvens vold mot disse gruppene». Kilder: «Høyreekstremisme etter 22. juli» (2026) redigert av Anders Ravik Jupskås fra Senter for ekstremismeforskning (C-Rex), Store norske leksikon (snl.no). Undersøkelsen er jo latterlig. Er man litt for enige disse påstandene: er man høyre ekstremist. La oss se: 1. Du er rasist, greit nok. Kunne like greit være fra bygda. 2. Hadde vi vært under innvasjon ville de fleste godtatt vold for å beholde norsk kultur. Hvor går grensen på å bruke vold er jo spørsmålet for ekstremisme. 3. Selvsagt, ser man noe annet i verden? 4. Hvem som helst kan være enig i det: ref: Politimester i Oslo:"politiet ikke har tid til å komme hvis noen stjeler bilen din eller du blir utsatt for annen hverdagskriminalitet" 5. Hadde f.eks SIAN kommet til makten, møtt opp på døra til muslimer som gestapo og arrestert muslimer- skal du fortelle meg at folk ikke hadde godtatt politisk vold? Misvisende spørsmål, hvor går grensen på å bruke vold? Det avgjør ekstremisme. Dette er elendige, misvisende, misledende spørsmål - som ikke avgjør noen grad av hvor ekstremist man er. Endret 24. juni av MrL 3
jjkoggan Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni MrL skrev (25 minutter siden): Undersøkelsen er jo latterlig. Er man litt for enige disse påstandene: er man høyre ekstremist. La oss se: 1. Du er rasist, greit nok. Kunne like greit være fra bygda. 2. Hadde vi vært under innvasjon ville de fleste godtatt vold for å beholde norsk kultur. Hvor går grensen på å bruke vold er jo spørsmålet for ekstremisme. 3. Selvsagt, ser man noe annet i verden? 4. Hvem som helst kan være enig i det: ref: Politimester i Oslo:"politiet ikke har tid til å komme hvis noen stjeler bilen din eller du blir utsatt for annen hverdagskriminalitet" 5. Hadde f.eks SIAN kommet til makten, møtt opp på døra til muslimer som gestapo og arrestert muslimer- skal du fortelle meg at folk ikke hadde godtatt politisk vold? Misvisende spørsmål, hvor går grensen på å bruke vold? Det avgjør ekstremisme. Dette er elendige, misvisende, misledende spørsmål - som ikke avgjør noen grad av hvor ekstremist man er. Er disse spørsmålene validerte til å korrelere til høyreekstremisme? Forskere bruker ofte spørsmål som ikke er direkte men korrelerer sterkt. Ikke alle svarer direkte spørsmål på en ærlig måte om noe som er tabu 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå