Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (7 minutter siden):

Det passer ikke med faktiske fagfolk sin tolkning -- mens din tolkning stemmer overens med disinformasjonskampanjer som stoler på at folk som ikke kan medisin faller for dunning-kruger effekten.

https://blogs.scientificamerican.com/voices/george-floyds-autopsy-and-the-structural-gaslighting-of-america/

Meget god beskrivelse av virkeligheten og det viser hvor biased enkelte brukere er. Både i denne tråden og i Arbery tråden. Det ble kjempet med nebb og klør for å så tvil om Arbery faktisk ble truet og at det var Arbery som først gikk til angrep. Når gjerningsmennene sine vitnemål forklarer det motsatte, er det en total mangel på selvinnsikt og selvkritikk og de aktuelle personene melder seg ut av tråden. 

I stedet starter de på nytt i denne tråden med samme type spekulasjon. Uten å reflektere over hvor grundig feil de tok vedrørende Arbery og det kanskje kan være tilfelle her også. 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

George Floyd's Autopsy and the Structural Gaslighting of America

Jeg kan forstå at man har en viss sympati med fyren, men englevinger? Han var tross alt en seriekriminell.

Quote

He was under the influence of fentanyl and methamphetamine at the time of arrest.
He went to jail for atleast 5 times and a look at George Floyd’s profile as per court documents reads like a career criminal involved in drug abuse, theft, criminal trespassing, aggravated robbery as well as entering a woman’s home and pointing a gun at her stomach while looking for drugs and money.

George Floyd er slett ikke et forbilde som noen overhodet bør se opp til eller dyrke. 
Få MSM tør skrive om dette. 

Endret av debattklovn
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Psykake said:

 

Gullegget der er jo at same personene som påsto at Arbery ikkje var trua også var aktive i tråd om å tillate skytevåpen for sjølvforsvar i Norge. Kvifor? Fordi dei følte seg trua av avisoppslag om at nokon gjekk med kniv. I Oslo ein plass. Ikkje menneske dei kjente, ei noko i nærleiken, berre at det var nokon som hadde blitt stoppa med kniv.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Gullegget der er jo at same personene som påsto at Arbery ikkje var trua også var aktive i tråd om å tillate skytevåpen for sjølvforsvar i Norge. Kvifor? Fordi dei følte seg trua av avisoppslag om at nokon gjekk med kniv. I Oslo ein plass. Ikkje menneske dei kjente, berre at det var nokon som hadde blitt stoppa med kniv.


Kan jeg minne om reglene for dette forumet, og at du slutter å fokusere på personer, hvilke tråder de har vært aktive i, hva de mener om andre saker, og ikke minst, hva du mener om de.

"1. Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig"

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):


Hva om du slutter å tillegge folk meninger, å rakke ned på alle som er uenige med deg i hvert eneste innlegg, og i stedet kommer med noe konstruktivt til en forandring?

Du har gjentatte ganger fått særdeles god informasjon på at afro-amerikanere er overrepresentert i kriminalstatistikken, at du fortsetter å hevde noe annet, er jo også en løgn, så du er ikke noe bedre, du er faktisk verre enn de du kritiserer.

Den offisielle obduksjonsrapporten sier ingenting om overdose, slik den også sier ingenting om kvelning, men blodprøveresultatene er listet opp der, hvor det går klart frem at Floyd hadde en stor mengde narkotiske stoffer i blodet.

Som narkoman hadde han trolig høy toleranse, så hvorvidt han ville dødd av det som for andre ville vært en dødelig dose fentanyl, er usikkert.

De blir arrestert for bruk av marihuana åtte ganger oftere enn hvite -- selv om like mange hvite bruker stoffet, og får like mange klager på seg til politiet.
Politiet følger bare ikke opp klagene mot hvite.

De blir stoppet på gaten omtrent åtte ganger oftere enn hvite -- selv om blindundersøkelser viser at de er mindre sannsynlig å bære noe ulovlig enn hvite.

De blir stoppet i biler fire ganger oftere enn hvite -- selv om blindundersøkelser viser at de er mindre sannsynlig å ha gjort eller ha ulovlige gjenstander i bilen enn hvite.

...

Ja, man må bekjempe kriminalitet.
Men ikke ved å plage mennesker nederst i en fascistisk rangstige.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

De blir arrestert for bruk av marihuana åtte ganger oftere enn hvite -- selv om like mange hvite bruker stoffet, og får like mange klager på seg til politiet.
Politiet følger bare ikke opp klagene mot hvite.

De blir stoppet på gaten omtrent åtte ganger oftere enn hvite -- selv om blindundersøkelser viser at de er mindre sannsynlig å bære noe ulovlig enn hvite.

De blir stoppet i biler fire ganger oftere enn hvite -- selv om blindundersøkelser viser at de er mindre sannsynlig å ha gjort eller ha ulovlige gjenstander i bilen enn hvite.


Det er helt åpenbart at afro-amerikanere sjekkes oftere av politiet, dog ville det vært interessant om du hadde lenker om bygger oppunder de påstandene?

Igjen, det finnes sikkert mange ulike årsaker til at afro-amerikanere er overrepresentert i kriminalstatistikken, men å hevde at man er "armlene-ekspert" og tolker kildene feil, fordi man klarer å lese enkel statistikk, er fullstendig tåpelig.

Det er opplest og vedtatt at afro-amerikanere utfører alvorlig kriminalitet i større utstrekning enn hvite amerikanere, men det er selvfølgelig også grunnet årsaker som fattigdom, diskriminering i rettsvesenet og andre ting, men det blir ikke løgn at de er overrepresentert av den grunn.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (2 minutter siden):


Kan jeg minne om reglene for dette forumet, og at du slutter å fokusere på personer, hvilke tråder de har vært aktive i, hva de mener om andre saker, og ikke minst, hva du mener om de.

"1. Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig"

Det er relevant for saken. . Man sammenligner et standpunkt som ble motbevist i en annen tråd med standpunktet de har i denne tråden hvor det bedrives ren spekulering for å legge ansvaret over på den som døde. Vitnemål tilbakeviste disse spekulasjonene til de grader i Arbery tråden. I denne tråden bedrives den samme spekulasjonen vedrørende dødsårsak. Man må vel få lov til å påpeke dette?  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (2 minutter siden):

Vent, når fekk eg "særdeles god informasjon"? Eg har berre sett FBI krimstatistikken det eg hugse. Sida det er så mykje søppel ute og går er det fælt mange poster i tråder som dette eg ikkje får med meg... ?


For 13 timer siden ?

 

 

0laf skrev (13 timer siden):

 

Drunkenvalley skrev (13 timer siden):

Ja, det fortel debattklovn og kompani også når dei påstår at svarte er meir kriminelle uten kilder som faktiskt seie kva dei påstår dei gjere. "Eg seie berre fakta" er ein tom erklæring.

Dette er et såpass veldokumentert faktum, at det trenger neppe kilder.
At du fremdeles ikke tror på dette, får nesten være ditt problem.

Hvorfor det er slik, er dog diskutabelt, trolig har det mer med fattigdom og samfunnsøkonomi å gjøre, enn etnisitet.

At afro-amerikanere er overrepresentert i kriminalstatistikken er helt fullstendig udiskutabelt, så jeg foreslår at du fokuserer mer på relevant debatt, enn å hele tiden hakke på dine med-debattanter, og at du forsøker å søke opp relativt lett tilgjengelig informasjon på egen hånd i stedet.

For ordens skyld, afro-amerikanere utgjør 12-13% av befolkningen, men samtidig er 40% av innsatte i amerikanske fengsler afro-amerikanere, og de står for 28% av arrestasjoner, og mer enn en tredjedel av arrestasjoner for voldelige forbrytelser.

En fjerdedel av afro-amerikanere og spanskættede lever også under fattigdomsgrensen, som trolig er den største medvirkende faktoren til at afro-amerikanere er såpass overrepresentert i statistikken.

Kilde : https://www.nccdglobal.org/sites/default/files/publication_pdf/created-equal.pdf

 

Legg merke til at du da også var mer opptatt av å diskutere personer på forumet, enn selve saken.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, 0laf said:


For 13 timer siden ?

 

 

 

Legg merke til at du da også var mer opptatt av å diskutere personer på forumet, enn selve saken.

At afroamerikanere er overrepresentert på kriminalstatistikken og at afroamerikanere er mer kriminelle enn hvite er to forskjellige påstander og bare en av dem er riktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
0laf skrev (10 minutter siden):


Kan jeg minne om reglene for dette forumet, og at du slutter å fokusere på personer, hvilke tråder de har vært aktive i, hva de mener om andre saker, og ikke minst, hva du mener om de.

"1. Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig"

This!!!

Stenges for opprydding. IGJEN.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
frohmage skrev (27 minutter siden):

Det er visst mer enn en fulltidsjobb å rydde opp i Floyd-tråden, så jeg poster her.

George Floyd og Derek Chauvin har tidligere jobbet sammen på en nattklubb.

Sitat

"They bumped heads," Pinney said.

"How?" CBS News asked.

"It has a lot to do with Derek being extremely aggressive within the club with some of the patrons, which was an issue," Pinney explained.

Ikke så veldig overraskende. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hepp!

En liten oppdateringer, nå er jeg på bedre humor ;) 

Seriøst, det er ikke riktig at noen få ødelegger/stenger tråder når alle andre vil diskutere saklig. Som desidert størst andel av våre brukere gjør..

Som jeg tidligere har sagt: tenk først, post etterpå. Vi er ikke her for å vinne diskusjoner men for å ha en adekvat og relevant mening om ting og tang. Verbal krigføring kommer til å ende dårlig, som regel. i'll be back...

Da går vi over til mindre bokstaver, åpner tråden igjen men kommer til å fjerne en del "historiske poster" som persondiskusjoner og eller svar til disse. Period.

Og en ting til: please, ikke spam ned rapportpanel med urelevante poster/meninger. Vi har ytringsfrihet i forumet, med relativt høyt tak..

Om noen skulle være uenig med meg så ta kontakt med meg eller mine kolleger, no problem.

Jarmo :)

Edit: pølsefingrer..

 

 

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Digg. Det har skjedd mye det siste halvannet døgnet i forbindelse med både George Floyd, demonstrasjonene og resultatene av dem:

- George Floyd har blitt gravlagt i Houston, Texas
- Stadig flere byer i USA planlegger endringer i politiet og lover om pågripelse
- Demonstrasjoner fortsetter i en rekke byer og småsteder
- Floyds bror har snakket i kongressen
- President Trump har tweetet konspirasjonsteorier om 75-åringen som fikk skallen knust av politet
- Flere detaljer om Floyd og Chauvins relasjon har kommet frem

'Please Listen': George Floyd's Brother Testifies In House Judiciary Hearing
https://www.npr.org/2020/06/10/873865317/please-listen-george-floyd-s-brother-testifies-in-house-judiciary-hearing

Sitat

Philonise Floyd laid bare his anguish over the death of his brother George at the hands of police as he testified in front of the House Judiciary Committee on Wednesday.

"I couldn't take care of George that day he was killed, but maybe by speaking with you today, I can help make sure that his death would not be in vain. To make sure that he is more than another face on a T-shirt, more than another name on a list that won't stop growing," Floyd said during a hearing examining police brutality.

Video av Philonise Floyds tale:

David Pinney som er en tidligere kollega av Floyd og drapstiltalte Chauvin, ansatt på samme nattklubb, hevder at de to kjente til hverandre. Han sier at det ikke er tvil om at Chauvin visste godt hvem Floyd var, at det var dårlig stemning mellom dem og at Chauvin var aggressiv. Eieren av nattklubben, Maya Santamarina, sier at Chauvin skal ha hatt problemer med svarte:

George Floyd and Derek Chauvin "bumped heads" while working at nightclub, former coworker says
https://www.cbsnews.com/news/george-floyd-derek-chauvin-nightclub-bumped-heads/

Sitat

As mourners in Houston honor the life of George Floyd in Minneapolis, CBS News is learning new details from a nightclub coworker about alleged history between Floyd and Derek Chauvin, the former officer who is charged in Floyd's death. According to a former coworker, not only did they know each other, but they had a history of friction.

"They bumped heads," Pinney said.

"How?" CBS News asked.

"It has a lot to do with Derek being extremely aggressive within the club with some of the patrons, which was an issue," Pinney explained.

"Is there any doubt in your mind that Derek Chauvin knew George Floyd?" CBS News asked Pinney.

"No. He knew him," the coworker said.

"How well did he know him?" CBS News asked.

"I would say pretty well," Pinney replied.

Maya Santamaria, the owner of the now protest-torched club, described how Chauvin treated black patrons when she talked to CBS News for the upcoming special "Justice for All."

Santamaria said she had been paying Chauvin, when he was off-duty, to sit in his squad car outside El Nuevo Rodeo for 17 years. She said Floyd worked as a security guard inside the club frequently in the last year. In particular, they both worked on Tuesday nights, when the club had a popular weekly dance competition. 

"Do you think Derek had a problem with black people?" CBS News asked. 

"I think he was afraid and intimidated," Santamaria said.

"By black folks?" CBS News clarified.

"Yeah," Santamaria confirmed.

Foreløpig har det ikke vært noe spesielt som tyder på at drapet var rasistisk motivert, men dette er opplysninger som potensielt kan bli svært interessante fremover og bli et viktig tema i rettsprosessen. At de to kjente til hverandre og skal ha hatt et dårlig forhold kan også spille inn på eventuelt motiv. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Thomas_H skrev (1 time siden):

Ikke så veldig overraskende. 

Nei, men at de kjente hverandre fra før forandrer jo litt på situasjonen. (Altså DENNE situasjonen, ikke det at svarte ofte får urettferdig behandling av politiet).

Rapporterer dette i håp om at det blir flytta til Floyd-tråden.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 6/9/2020 at 10:54 AM, Snikpellik said:

Du konkluderte med at dette var et "tragisk overdosedødsfall". Dette er en subjektiv mening. Ingen av obduksjonene sier det. Begge rapportene konkluderer med at Floyd ble drept. 

Du hevder også du hadde lest rapporten, likevel spurte du meg om lenke til den.

Nei, de sier ikke det, og det var akkurat derfor jeg spurte om du kunne gi meg lenke, fordi jeg VET at den offisielle ikke sier noe om det. Jeg klarer selvfølgelig å finne den selv, men om du gir meg linken og det ikke står der der (og du ikke klarer å finne det) så er det case closed. Da slipper jeg anklager om at jeg finner "feil rapport" etc.

Nå ga du meg linken og det står ikke det som du/dere påstår der. Det står at han døde av hjertestans.

Beklager at jeg "lurte" deg til å finne lenken, men det var for å unngå fremtidig kverulering. Les linken din selv :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

BLM/ANTIFA/Free Capitol Hill folka har laget seg en egen liten fristat i Seattle; Capitol Hill Autonomous Zone.
‘You’re Now Leaving the USA’: Capitol Hill Autonomous Zone Declared in Seattle

Nå har de lansert sine krav; bl.a. skal politiet avskaffes, alle people of color som soner fengselstid for 'violent crime' skal få en ny rettssak, amnesti til opprørere, gratis college, m.m.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
pappkake skrev (26 minutter siden):

Nei, de sier ikke det, og det var akkurat derfor jeg spurte om du kunne gi meg lenke, fordi jeg VET at den offisielle ikke sier noe om det. Jeg klarer selvfølgelig å finne den selv, men om du gir meg linken og det ikke står der der (og du ikke klarer å finne det) så er det case closed. Da slipper jeg anklager om at jeg finner "feil rapport" etc.

Nå ga du meg linken og det står ikke det som du/dere påstår der. Det står at han døde av hjertestans.

Beklager at jeg "lurte" deg til å finne lenken, men det var for å unngå fremtidig kverulering. Les linken din selv :) 

Det står jo ikke "George Floyd was killed" med blokkbokstaver nederst i konklusjonen i en obduksjonsrapport. Det står hva han sannsynligvis døde av, og påtalemyndigheten konkluderte med at Floyd døde som følge av behandlingen han fikk under pågripelsen. Ergo: drept. Rapportene førte også til at siktelsen for 2nd degree murder kom på Chauvin og etterhvert siktelser på de andre. 

Du hevdet for noen sider tilbake i denne tråden at dette var et "tragisk overdosedødsfall". Ikke en gang de mest konservative mediene i USA har tolket dette sånn. Det er bred enighet om at Floyd ble drept som følge av pågripelsen. 

Jeg har ikke tenkt til å finlese obduksjonsrapporter, jeg er hverken lege, rettsmedisiner eller ekspert på dette og kan ikke sitte her og påstå at jeg forstår alt innholdet i dem. Med mindre du er det så forholder jeg meg til hva eksperter uttaler og seriøse medier skriver om det.

Experts: Floyd’s health issues don’t affect homicide ruling
George Floyd had drugs in his system and severe heart disease when a Minneapolis police officer put a knee to his neck, but independent experts said the medical problems revealed in the full autopsy report don’t change the conclusion that the handcuffed man’s death was a homicide.
https://apnews.com/198a979e9a3abff1e2daacd804e62535

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...