Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

11 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Selvfølgelig betyr det ikke det.

Jo, det gjør det selvfølgelig. Har du sett videoen?
Det samme står på hans webside under immigrasjon.

Quote

Targeting people who have never been convicted of a serious criminal offense and who have lived, worked, and contributed to our economy and our communities for decades is the definition of counterproductive. Biden will direct enforcement efforts toward threats to public safety and national security, while ensuring that individuals are treated with the due process to which they are entitled and their human rights are protected. President Biden will end workplace raids to ensure that threats based on workers’ status do not interfere with their ability to organize and improve their wages and working conditions. He will also protect sensitive locations from immigration enforcement actions. No one should be afraid to seek medical attention, go to school, their job, or their place of worship for fear of an immigration enforcement action. 

Oversatt fra politikerspråk: Så lenge de ulovlige immigrantene ikke blir tatt i en "serious criminal offense" blir de ikke deportert under Bidens administasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pallehysa skrev (1 time siden):

Eg spør deg, siden det er du som kommer med påstanden om at det er "fullt av dei i det republikanske partiet".. Men eg noterer at du ikkje er voksen nok til å stå bak påstandene dine, og at dei ligger løst hos deg...

Det republikanske partiet har åpenbart mange medlemmer fra alle miinoriteter, jeg kan ikke se at det trenger noen ytterligere dokumentasjon, dersom du ønsker absolutte tall for hvor mange representanter som sitter i de forskjellige styrende organer, foreslår jeg at du finner de selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, debattklovn said:

Oversatt fra politikerspråk: Så lenge de ulovlige immigrantene ikke blir tatt i en "serious criminal offense" blir de ikke deportert under Bidens administasjon. 

Dette er fordi så lenge "ulovlige" immigranter ikke har blitt tatt for en "serious ciminal offense" så er de faktisk ikke kriminielle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Minner på at The Refugee Convention er ein greie. Den definerer ein rekke regler. USA har undertegnet dei reglene.

  • Ein av dei tingene den legg ut er å utøve skjønn for kriminelle handlinger som må til for å krysse grenser.
    • Eit eksempel eg blei fortalt om var ein mann i Iran som ville flykte frå landet. Han trengte eit pass for å fly ut av landet, men dette var ikkje mogleg for han å skaffe. Derfor forfalsket han eit pass. Det er kva ein kanskje skal vurdere å tilgi, gitt at han sto med lite andre alternativer for å komme seg ut av landet.
       
  • Ein anna ting er at kriminelle handlinger skal ikkje diskriminere, eller generelt eksistere kun for å straffe flyktninger meir enn andre.
    • For eksempel er det ein misdemeanor i USA å krysse grensen uten tillatelse det eg hugse. Denne lova gjeld i teorien for alle, men citizens har jo samtidig lovt å entre landet nesten universalt, så dette straffer jo nesten ekslusivt flyktninger. Dette er også noko som man burde tilgi om det verste dei gjorde var å vandre over grensa utafor kontrollpunkter.

Konvensjonen tillater ikkje at flyktninger tar seg til rette og er kriminelle jævler. Den berre ber om at folk blir behandla humant, og at flyktninger ikkje blir straffeforfulgt reint og ekslusivt fordi dei er flyktning.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (34 minutter siden):

Du argumenterte tidligere at det er oppressivt av USA å gjøre det ulovelig for meksikanere å bo i USA uten visum. Og Sverige er ikke oppressivt, fordi de hindrer ikke nordmenn fra å reise til Sverige.

At Norge har et større behov nå enn USA har generelt er jeg ikke enig i. Norge kunne ha åpnet grensene til Sverige uten å få masse nye smittere. Grensene er hovedsakelig stengt på grunn av frykt.

No blander du fælt.. Har aldri påstått at det er oppressivt av USA å gjere det ulovlig for meksikanere å bo i USA uten visum...

Det å begrense folkevandring under ein pandemi, er og vil alltid være effektivt virkemiddel i å hindre spredning av virus...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (29 minutter siden):

Det republikanske partiet har åpenbart mange medlemmer fra alle miinoriteter, jeg kan ikke se at det trenger noen ytterligere dokumentasjon, dersom du ønsker absolutte tall for hvor mange representanter som sitter i de forskjellige styrende organer, foreslår jeg at du finner de selv.

Dei har sikkert medlemmer fra ulike minoriteter ja.. At partiet er fullt av dei, er påstanden eg forventet at du kunne bekrefte, ved å påpeike alle som sitter i makt posisjon i partiet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (40 minutter siden):

På grunn av kravet om at de som stemmer skal ha voter ID?

På grunn av at republikanere bokstavelig talt har møter hvor de diskuterer hvordan de kan hindre lovlige minoriteter, og demokratiske distriktet, fra å stemme, eller frata stemmene deres verdi, eller tvinge dem til å reise unødvendig langt til stemmelokaler, og slippe unna med det i retten, og satser på at folk er dumme eller disinfomerte nok til å falle for de vikarierende argumentene..?

https://www.nytimes.com/2016/09/17/us/some-republicans-acknowledge-leveraging-voter-id-laws-for-political-gain.html

https://theintercept.com/2019/09/27/gerrymandering-gop-hofeller-memos/

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Camlon said:

Det er ingen overdrivelse, fordi han definerer alt-right som ekstrem nasjonalist. At de er ingen bevegelse, men en kolleksjon av bevegelser vet han ikke.

Hæh? "Han" definerer?

Uansett er/var alt-right så vidt jeg vet ganske 2016 og i hovedsak et amerikansk fenomen... jeg ser noen sier lengre oppe at "alt-right" er rasistiske og mener noen er raser er underlegne andre, og det tror jeg er en grov overforenkling. De er/var nasjonalister, ja, men man kan være nasjonalist uten å mene at andre er underlegne. Man kan vel strengt talt være rasist som i "det er forskjeller på folkegrupper" uten å mene at noen er underlegne. Alt-Right var blant annet mot kriger i midt-østen (for Israel), og også mot fri innvandring fra Mexico fordi de mente at et homogent samfunn fungerer bedre. Det betyr ikke nødvendigvis at man er rasist eller at man mener noen er underlegne...

Nå kjenner jeg ikke alle detaljer, men jeg tror det stemmer ganske bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Drunkenvalley said:

Så du meine dei fleste "Meksikanere" som krysser grensen er voldtekstmenn og kriminelle, og eit lite unntak av menneske er vettuge folk? Som forresten i stor grad ikkje ein gong er Meksikanere, men kjem via Meksiko, og er gruppert ekslusivt på hudfarge?

Og dette meine du ikkje er rasistisk.

Kva meine du egentlig at er rasistisk igjen?

Ingenting av det du sa der er riktig. Prøv en gang til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pappkake, Tåkefyrste, Debattklovn et al.

Jeg observerer at dere er svært opptatt av å diskutere på vegne av oss hvite, og har et langt større fokus på at det ikke finnes institusjonell rasisme i USA, politiet gjør bare jobben sin, demonstrantene er voldelige osv.

Jeg vil igjen oppfordre dere til å se på videoklippet jeg la ut på side 44. Dersom man først skal diskutere så betente tema som dette, tror jeg det er særdeles viktig at man evner å se saken fra perspektivet til svarte amerikanere. Seks minutter er ikke mye av deres tid. Legger ved videoklippet på nytt her.

 

Endret av CommanderKeen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...