Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

1 minute ago, jallajall said:

BLM/ANTIFA/Free Capitol Hill folka har laget seg en egen liten fristat i Seattle; Capitol Hill Autonomous Zone.
‘You’re Now Leaving the USA’: Capitol Hill Autonomous Zone Declared in Seattle

Nå har de lansert sine krav; bl.a. skal politiet avskaffes, alle people of color som soner fengselstid for 'violent crime' skal få en ny rettssak, amnesti til opprørere, gratis college, m.m.
 

Det går ikke så bra tydeligvis.

Hun som leder den truer med selvmord fordi hun har innsett at hun er en overgriper og nå har noen stjelt soyabønnene deres så de har ikke mat.

image.png.56a50c2c1f8ceeac0a8a3e4185285cb0.png

 

Det spørs hvor lenge denne lille Sovietrepublikken varer. De virker ganske hjelpeløse. Det er jo greit å få samlet alle gærninger på et sted også, på den andre siden. Jeg synes godt de kan få holde på med prosjektet sitt. Seattle er vel en av plassene som tar imot dem med åpne armer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Snikpellik said:

Det står jo ikke "George Floyd was killed" med blokkbokstaver nederst i konklusjonen i en obduksjonsrapport. Det står hva han døde av, og påtalemyndigheten konkluderte med at Floyd døde som følge av behandlingen han fikk under pågripelsen. Ergo: drept. Rapportene førte også til at siktelsen for 2nd degree murder kom på Chauvin og etterhvert siktelser på de andre. 

Du hevdet for noen sider tilbake i denne tråden at dette var et "tragisk overdosedødsfall". Ikke en gang de mest konservative mediene i USA har tolket dette sånn. Det er bred enighet om at Floyd ble drept som følge av pågripelsen. 

Jeg har ikke tenkt til å finlese obduksjonsrapporter, jeg er hverken lege, rettsmedisiner eller ekspert på dette og kan ikke sitte her og påstå at jeg forstår alt innholdet i dem. Med mindre du er det så forholder jeg meg til hva eksperter uttaler og seriøse medier skriver om det.

Experts: Floyd’s health issues don’t affect homicide ruling
George Floyd had drugs in his system and severe heart disease when a Minneapolis police officer put a knee to his neck, but independent experts said the medical problems revealed in the full autopsy report don’t change the conclusion that the handcuffed man’s death was a homicide.
https://apnews.com/198a979e9a3abff1e2daacd804e62535

Han er per nå siktet, men det er ingen ting i obduksjonsrapporten som sier at det er et drap, eller tyder på det. Det er derimot rimelig sikkert at det aldri hadde blitt noe sak eller etterforskning i det hele tatt dersom det ikke hadde vært noen video, siden han har medisinske tilstander (som kommer frem av obduksjonsrapporten) som tilsier at han kunne dødd "naturlig" (eller overdose).

Det du siterer sier jo også at obduksjonsrapporten ikke endrer konklusjonen (som allerede var gjort ut fra video) om at dette var et drap. Da hadde man jo ikke noen annen forklaring.

For øvrig er "nakkesitting" lovlig i Minnesota. Jeg forsvarer ikke politimannen i det hele tatt, tro det eller ei, det var helt klart komplett unødvendig og politivold ETTER at han var lagt i bakken, men det endrer ikke at jeg oppriktig tror det kan være en mulighet for at han døde av nettopp underliggende hjerteproblemer og enorme mengder narkotika.

Hadde han dødd om pågripelsen ikke hadde skjedd? Umulig å si, det kan hende han hadde bygget opp en kjempetoleranse etter år med misbruk, men det får vi vel vite senere. Den "hemmelige" videoen viser i alle fall at han faktisk kollapser, og at han ikke legger seg ned, og før det sjangler han bare rundt, så svært beruset var han i alle fall.

image.thumb.png.301eaf26d2f896eb1a3a1ea233a2db70.png

Her er lovene, så spørs det om han var "aktivt aggressiv". Saken er nå så politisert at jeg ikke kan tenke meg annet enn at de blir dømt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
pappkake skrev (1 time siden):

Nei, de sier ikke det, og det var akkurat derfor jeg spurte om du kunne gi meg lenke, fordi jeg VET at den offisielle ikke sier noe om det. Jeg klarer selvfølgelig å finne den selv, men om du gir meg linken og det ikke står der der (og du ikke klarer å finne det) så er det case closed. Da slipper jeg anklager om at jeg finner "feil rapport" etc.

Nå ga du meg linken og det står ikke det som du/dere påstår der. Det står at han døde av hjertestans.

Beklager at jeg "lurte" deg til å finne lenken, men det var for å unngå fremtidig kverulering. Les linken din selv :) 

En rettsmedisiner har to oppgaver : Å bestemme "cause of death" og "manner of death".

Disse er tatt ut av rapporten, av en eller annen grunn, eller editert vekk av de som poster den.

Dette er press-releasen til Hennepin County Medical Examiner fra George Floyd's obduksjon, og her står både "cause of death" og "manner of death".

https://www.hennepin.us/-/media/hennepinus/residents/public-safety/documents/Autopsy_2020-3700_Floyd.pdf

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Denne bør folk lese om enn berre for kor absurd det var.

Quote

It was roughly 11:30 p.m. on March 13, 2013, when Officer Paul Lehman spotted Jones walking along Queen Street in downtown Martinsburg. [...] After about a minute, Lehman honked, pulled over, and asked Jones for identification. Jones didn’t have any. Lehman asked if he had any weapons; [...] Jones did have a small fixed-blade knife tucked inside his right shirt sleeve, but he didn’t say that specifically, only that he had “something on him.”

From there, the situation quickly escalated. Lehman demanded that Jones get up against the car. Jones wanted to know why — “What do you want?” he asked — but Lehman didn’t explain. Instead, Lehman called for backup and, as Jones moved away, drew his Taser and fired. [...]

Before long, three more cops — [...] — would arrive. Jones was struck in the neck, kicked, and put into a chokehold [...] before one of the officers realized that Jones had the small knife. The cops pulled away, forming a semicircle around him with their weapons drawn. Jones was limp and lying on his right side. Even though he was not moving, the cops demanded that Jones drop his knife. When he didn’t respond, all five fired their guns — a total of 22 rounds in two seconds. A majority of the shots hit Jones in the back and buttocks. He died at the scene.

A Berkeley County grand jury declined to indict the officers on criminal charges [...]

In her most recent decision dismissing the case, District Judge Gina Groh found that the officers were entitled to immunity.

Faen til skammelig sak ass. Dette var da direkte drap uten like.

1 minute ago, debattklovn said:

Bildet til venstre er "demonstrantene" i Virginia. Bildet til høyre er ISIS i Syria, 2015. 

Kva er det egentlig du konkret ynskje argumentere her?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Drunkenvalley said:
15 minutes ago, debattklovn said:

Bildet til venstre er "demonstrantene" i Virginia. Bildet til høyre er ISIS i Syria, 2015. 

Kva er det egentlig du konkret ynskje argumentere her?

Nå trenger jeg ikke svare for ham, men svaret er jo åpenbart for alle som har fulgt litt med.  Begge deler er ødeleggelse av kulturminner.  ISIS fikk internasjonal kritikk for det, BLM får det garantert ikke. 

Endret av tigerdyr
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Verdens største og mest sette fotballiga, engelske Premier League, starter igjen på onsdag og vil bli påvirket av drapet på George Floyd og bevegelsen som har blitt satt i gang i ettertid.

Alle spillerne i den engelske ligaen skal ha "Black Lives Matter" på draktene når ligaen starter igjen. Det betyr at det ikke vil stå etternavnet til spillerne på ryggen, men "Black Lives Matter". Dette gjelder for de 12 første kampene som gjenstår av sesongen, og er noe alle spillerne i Premier League er blitt enige om. De vil også ha logoen til BLM på draktene resten av sesongen.

Sitat

"We, the Players, stand together with the singular objective of eradicating racial prejudice wherever it exists, to bring about a global society of inclusion, respect, and equal opportunities for All, regardless of their colour or creed. This symbol is a sign of unity from all Players, all Staff, all Clubs, all Match Officials and the Premier League #blacklivesmatter #playerstogether."

"The League supports the players’ wish to have their names replaced by "Black Lives Matter" on the back of their shirts for the first 12 matches of the restarted 2019/20 season.

A Black Lives Matter logo will also feature on shirts for the remainder of the season, along with a badge thanking the NHS for their work during the COVID-19 crisis."

"In addition, Premier League will support players taking a knee before matches". 

https://www.premierleague.com/news/1680826?sf235004418=1

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Snikpellik said:

Alle spillerne i den engelske ligaen skal ha "Black Lives Matter" på draktene når ligaen starter igjen. Det betyr at det ikke vil stå etternavnet til spillerne på ryggen, men "Black Lives Matter". Dette gjelder for de 12 første kampene som gjenstår av sesongen, og er noe alle spillerne i Premier League er blitt enige om. De vil også ha logoen til BLM på draktene.

Vildt at alle blir påtvunget å vise støtte til en terrororganisasjon i sympati med dødsfaldet til en voldelig kriminell.  Hva faen har gått galt...

Endret av tigerdyr
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...