Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fnugle skrev (7 timer siden):
Forsetter å øke i UK også. Over 18 000 nye smittetilfeller registrert i dag, på en lørdag. Forrige lørdag ble det registrert 10 000 nye tilfeller i UK, så dette er veldig stor økning.

Tror nok ikke det blir full gjenåpning i juli heller nei.

Kan også legge til at helseminister Hancock gikk av i kveld. Dog ikke på grunn av dette, men for noe helt annet. Uansett er det bare siste kapittel i merkelig pandemihåndtering fra toryene i Storbritannia.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Fra OurWorldInData:

image.thumb.png.1772e3f407b800e2a4a2d0b0ddee1454.png

Grafene vise antall Covid-19-dødsfall pr million innbyggere som funksjon av tid.

Det ser ut som at India vil gå fra å ha ligget på samme nivå som Norge til et nivå som er dobbelt så høyt på kun 10 uker. Det betyr svært mange døde indere i de ukene.

Men sammenliknet med de verst rammede kontinentene, har både Norge og India få døde av Covid-19. (Asia og Afrika ligger begge i samme leia som Norge, så jeg tok dem ut for å øke lesbarheten av figuren.)

Lenke til kommentar
a_aa skrev (14 minutter siden):

Fra OurWorldInData:

image.thumb.png.1772e3f407b800e2a4a2d0b0ddee1454.png

Grafene vise antall Covid-19-dødsfall pr million innbyggere som funksjon av tid.

Det ser ut som at India vil gå fra å ha ligget på samme nivå som Norge til et nivå som er dobbelt så høyt på kun 10 uker. Det betyr svært mange døde indere i de ukene.

Men sammenliknet med de verst rammede kontinentene, har både Norge og India få døde av Covid-19. (Asia og Afrika ligger begge i samme leia som Norge, så jeg tok dem ut for å øke lesbarheten av figuren.)

Husk at mørketallene på dødsfall i India er voldsomme. WHO mener 7 til 9 millioner mennesker er døde i verden, mange forskere mener det er enda flere, mens det offisielle tallet er «bare» 3,9 millioner.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Snikpellik Godt poeng. Figuren viser "confirmed COVID-19 deaths", og det betinger jo at det finnes et opplegg der kompetente personer vurderer årsak til dødsfall, et informasjonssystem som de kan rapportere i, og en sentral oppbygging av informasjon som kan meldes ut av landet. Der det er mangler eller huller i dette, vil det bli underrapportering. Og der er det mange kandidater.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (21 minutter siden):

Husk at mørketallene på dødsfall i India er voldsomme. WHO mener 7 til 9 millioner mennesker er døde i verden, mange forskere mener det er enda flere, mens det offisielle tallet er «bare» 3,9 millioner.

Er nok ekstreme mørketall nede i india.

Opplyste folk der nede går jo rundt å tror at en slags magnet greie rundt halsen skal beskytte mot covid.

 

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (26 minutter siden):

Er nok ekstreme mørketall nede i india.

Opplyste folk der nede går jo rundt å tror at en slags magnet greie rundt halsen skal beskytte mot covid.

 

Det er nu fornuftig, iom at du blir magnetisk av vaksina... 😉

Lenke til kommentar

I går var jeg ute å handlet i flere gartnerbutikker og det er første gang jeg droppet å tenke på munnbind. Det var stappfult på alle plantasje og gartnerbutikkene jeg var på og jeg så vel kanskje 2 av 100 som brukte munnbind.

Folk var dog oppmerksomme på å holde avstand. 

Lenke til kommentar
On 6/18/2021 at 6:06 PM, Betroz said:

Takker for at du tar dette opp. Men, når jeg ser at de i sin FAQ (ofte spurte spørsmål) nevner dette som overskrift for et av spørsmålene sine: SHOULD I GET THE EXPERIMENTAL VACCINE?

Da er det grunn til å ta denne kilden for muligens å tilhøre anti-vaxxers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...