Gå til innhold

Kvinnegruppa Ottar + SV, frihet for mennesket


Anbefalte innlegg

Neffi skrev (2 minutter siden):

De har begge gjort meg noe vondt når de har talt så nedsettende og så ufint som de bare kan, om svakerestilte grupper. Det fornærmer mitt verdisyn og alt jeg noen gang har gitt min energi til. Det føles motbydelig og vondt. Gir spysmak i munnen. Migrene og tap av apetitt.

De hadde klart å fremme sine politiske syn uten å spytte galle når de snakker. Det er viktig å kunne snakke om vanskelige ting på en fin måte. Ellers bidrar man direkte og aktivt til et kaldere og hardere samfunn, for deg og meg og alle våre etterkommere. En offentlig rolle bærer et slikt ansvar langt over hva hvermansen gjør. 

Det har de gjort mot meg. Personlig.

Og du tror du er mer verdt i islam som menneske eller kvinne whatever?

Til å begynne med kanskje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (4 minutter siden):

De har begge gjort meg noe vondt når de har talt så nedsettende og så ufint som de bare kan, om svakerestilte grupper. Det fornærmer mitt verdisyn og alt jeg noen gang har gitt min energi til. Det føles motbydelig og vondt. Gir spysmak i munnen. Migrene og tap av apetitt.

De hadde klart å fremme sine politiske syn uten å spytte galle når de snakker. Det er viktig å kunne snakke om vanskelige ting på en fin måte. Ellers bidrar man direkte og aktivt til et kaldere og hardere samfunn, for deg og meg og alle våre etterkommere. En offentlig rolle bærer et slikt ansvar langt over hva hvermansen gjør. 

Det har de gjort mot meg. Personlig.

Svakerestilte, er det de sårbare kriminelle,  asylsøkere som kommer for velferdsgoder, gjenger som voldtar ungjenter??

Må føles bra å bli krenket på slike sine vegne :S

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
anomys skrev (2 minutter siden):

Og du tror du er mer verdt i islam som menneske eller kvinne whatever?

Til å begynne med kanskje

Og hvilken sammenheng prøver du å bygge nå? Hvordan tenkte du min kommentar har noen forbindelse til min verdi i islam? Hvordan er det av interesse for meg? Eller for deg? Har du konvertert?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Neffi skrev (3 minutter siden):

Og hvilken sammenheng prøver du å bygge nå? Hvordan tenkte du min kommentar har noen forbindelse til min verdi i islam? Hvordan er det av interesse for meg? Eller for deg? Har du konvertert?

Jeg har venner som er ex-muslimer, de har ikke forlatt islam for moro. 

Noen av dem  vart jaget av familie og klan etter å ha forlatt islam. De er innvandret både 1 og 2 generasjon. 

Jeg har ikke konvertert til islam da ville mine exmulimske venner trodd jeg var gal etter alt de har fortalt meg. 

Og dessuten jeg har lest Quran , sunnah etter jeg vart kjent med de rett og slett fordi jeg på den tiden ikke trodde det kunne være så j.....g. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
anomys skrev (2 minutter siden):

Svakerestilte, er det de sårbare kriminelle,  asylsøkere som kommer for velferdsgoder, gjenger som voldtar ungjenter??

Må føles bra å bli krenket på slike sine vegne :S

Karl I. Hagen var veldig opptatt av å skambelegge mødre på 80 og 90 tallet. Jeg var ikke mor da han begynte det korstoget sitt, men han snakket om meg og mine medsøstre når har spyttet på kvinner som "havnet i uløkka" kun for å heve trygd. For det har aldri i historien eksistert garantier mot å bli alene med barn. Samtlige fedre som har eksistert opp igjennom historien har til sist endt i graven. Det er bare et tidsretorisk spørsmål om når.

Samme kan det være. Nå lar jo kvinner være å få barn i stor grad. Så vi finner vel våre veier utenom skammen. Fremdeles noen som løper riskikoen dog, så her kan jo FrP fremdeles spisse hat-retorikken sin.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
anomys skrev (Akkurat nå):

Jeg har venner som er ex-muslimer, de har ikke forlatt islam for moro. 

Noen av dem  vart jaget av familie og klan etter å ha forlatt islam. De er innvandret både 1 og 2 generasjon. 

Jeg har ikke konvertert til islam da ville mine exmulimske venner trodd jeg var gal etter alt de har fortalt meg. 

Og dessuten jeg har lest Quran , sunnah etter jeg vart kjent med de rett og slett fordi jeg på den tiden ikke trodde det kunne være så j.....g. 

Jeg har venner som har forlatt Jehovas Vitner og andre merkelige sekter. De står like forbanna utenfor. Hva er forskjellen?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (9 minutter siden):

Jeg har venner som har forlatt Jehovas Vitner og andre merkelige sekter. De står like forbanna utenfor. Hva er forskjellen?

Jehovas Vitner er ikke-voldelige.

Det…er ikke islam.

Pluss. At JV er få. Ja blir du utestengt mister du familie og noen venner men ikke alt og alle.

Ex-Muslimer blir totalt utfryst fra hele det muslimske samfunnet. Så hvis du la oss si er vokst opp i et innvandrertett område. Da mister du kontakt med de aller fleste du kjenner.

Pluss, voldstrusselen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Tänkte ikke i första hand på tvang vs ikke tvang. Är rimeligt sikker på att det är fler kvinner i muslimska land som faktiskt blir tvingade med det ena eller det andra än vad det är i vest världen. 

Av disse to, hva predikerer best anti-feministiske holdninger, med dem, tvang mot kvinner:
Å være dypt konservativ, uavhengig av religion
Å være muslim, uavhengig av idealer på progressiv-konservativ-aksen av sosiale verdier

...

Det er dog absolutt ingen som er uenige med at statsreligionen i mange konservative land med anti-feministiske holdninger er islam -- men det er to forskjellige ting, som er viktig å skille fra hverandre, for å unngå å forhåndsdømme mennesker.

Det finnes vitterlig en islamsk sosial venstreside, selv om den er undertrykket og sliter med å komme frem, og man gjør dem og fremgangen de ønsker -- og kvinner -- en enorm bjørnetjeneste ved å sidestille islam med konservative sjåvinister -- i en tid hvor våre naboland og allierte sine konservative sjåvinister holder på å rulle tilbake rettigheter.

Islam er ikke problemet, slik kristendommen ikke var problemet her:
Det ble til slutt folk av de kristne, selv om det tok hundrevis av år å oppdra dem.

---

Ikke stemple en hel religion for hva noen mennesker som tror på den gjør -- og identifiser at problemet ikke er religionen, men grupper av mennesker med negative holdninger og verdier;

En person sin gud reflekterer bare den som tror sine indre verdier.

Progressive muslimer tror på samme gud, men da er ikke guden en sjåvinistisk drittsekk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 timer siden):

Jeg er enig, nasjonalist gir rasistiske undertoner, og selv om det finnes kristne rasister så er rasisme imot kristen lære...

Det første av de ti budene..

.. går ikke akkurat på rase, men gjør det klart at annerledestroende ikke er velkomne. Så i den grad man setter rase i sammenheng med religion (kristne = hvite og muslimer = arabisk utseende) så er det en undertone av rasisme der også.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (7 minutter siden):

Det første av de ti budene..

.. går ikke akkurat på rase, men gjør det klart at annerledestroende ikke er velkomne. Så i den grad man setter rase i sammenheng med religion (kristne = hvite og muslimer = arabisk utseende) så er det en undertone av rasisme der også.

Det første av de ti budene sier at du skal dyrke El, ingen andre guder. YHWH er et aspekt av El. Allah = El. Det første bud sier ikke «fjern alle muslimer og jøder». Siden de dyrker El, ditto ymse mindre  religioner i Midt-Østen.

Men hvis du dyrker Ba’al så er du fucked. På den annen side krevde Ba’al menneskeoffer. Fortrinnsvis barn. Så fuck han.

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (4 timer siden):

Det er åpenbart at mange som skriver i denne tråden aldri eller sjeldent har snakket med innvandrerkvinner. Bare blant pakistanere finner man stor variasjon rundt hijab. Gå på Grønland i Oslo og du vil se mye forskjellig. Det er mange kvinner som jobber i norske butikker som er kledd i bukser og overplagg som bedriften bruker. For mange muslimer av andre og tredje generasjon er det en identitetskamp som er i gang. Dette kan dessverre ikke en nordmann bosatt i Namsskogan og som aldri reiser ut av Namdalen få innsikt i. 

Jeg har nok snakket med fler innvandrerkvinner enn gjennomsnittet av oss nordmenn. Og de er av den typen du skisserer, av typ olabukse/andre vestlig orienterte klesplagg. Vet ikke 100% hvor det kommer fra, men jeg er bare så lettet over at de ikke bærer hijab. Har forsøkt å snakke med noen få med dette plagget også. Får ikke like lett kontakt av en grunn..

Lenke til kommentar
Entern skrev (30 minutter siden):

Det første av de ti budene sier at du skal dyrke El, ingen andre guder. YHWH er et aspekt av El. Allah = El. Det første bud sier ikke «fjern alle muslimer og jøder». Siden de dyrker El, ditto ymse mindre  religioner i Midt-Østen.

Men hvis du dyrker Ba’al så er du fucked. På den annen side krevde Ba’al menneskeoffer. Fortrinnsvis barn. Så fuck han.

Synes budet om det vi kjenner som "du skal ikke drepe", er i islam ganske påfallende liberalt på andres bekostning.. Alt for æren.

Endret av Sovna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (4 minutter siden):

Har forsøkt å snakke med noen få med dette plagget også. Får ikke like lett kontakt av en grunn..

De er mennesker som deg og med sine bekymringer og gleder som hører menneskelivet til. Klarer du å se forbi hijaben så ser du mennesket. Om du lar deg bli påvirket av hijaben og fritt projiserer ting på henne så er det like greit å la være å snakke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sovna skrev (2 minutter siden):

Synes budet om det vi kjenner som "du skal ikke drepe", er i islam ganske påfallende liberalt på andres bekostning.. Alt for æren.

Æresdrap har aldri vært en del av islam. Men det er stammesamfunn/klaner som har egne regler og indre justis som vanærer Allahs ord. 

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

De er mennesker som deg og med sine bekymringer og gleder som hører menneskelivet til. Klarer du å se forbi hijaben så ser du mennesket. Om du lar deg bli påvirket av hijaben og fritt projiserer ting på henne så er det like greit å la være å snakke. 

Blir imponert over deg hvis du kommer godt under huden på en godt bekledd muslimsk kvinne. Kanskje et aldri så lite café besøk, fullt akseptert av ektemann og søsken. Lykke til. Lag gjerne en video om det..

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 minutter siden):

Æresdrap har aldri vært en del av islam. Men det er stammesamfunn/klaner som har egne regler og indre justis som vanærer Allahs ord. 

Står i deres bok. Trykkfeil da muligens..

Lenke til kommentar
Sovna skrev (3 minutter siden):

Blir imponert over deg hvis du kommer godt under huden på en godt bekledd muslimsk kvinne. Kanskje et aldri så lite café besøk, fullt akseptert av ektemann og søsken. Lykke til. Lag gjerne en video om det..

Vel, er vel bare å respektere at vi ikke kan oppnå kontakt med alle. Likt som med hvilken som helst kvinne. Alle kvinner er ikke ute etter å bli oppsøkt i samfunnet. Noen vil kanskje bare nyte kaffen sin mens de sitter på en benk i parken og leser en bok.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Selvsagt gjør det det...Gå til Carl I. Hagen og SIAN - de har universitetsgrader i religioner og kan si mye mer enn det en prest eller imam kan si.

Hvis interesse kan du bare ta en kikk på de ti bud i islamsk variant selv, tolk i vei. Trenger ikke ta kontakt med Carl for dette på en søndag. Han slår alltid av tlf..

Lenke til kommentar
Sovna skrev (5 minutter siden):

Blir imponert over deg hvis du kommer godt under huden på en godt bekledd muslimsk kvinne. Kanskje et aldri så lite café besøk, fullt akseptert av ektemann og søsken. Lykke til. Lag gjerne en video om det..

Har blitt godt kjent med muslimske kvinner jeg :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...